Grid review για πολλά γκάζια..


To Grid έχει απλή, old-school δομή, δηλαδή βαρβάτο single-player career mode και (μάλλον υπερβολικά) απλό multiplayer. Στο career, ως οδηγός, στόχος σας είναι να φτάσετε στην κορυφή του κόσμου του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Υπάρχουν διάφορες κατηγορίες αγώνων με βάση τα διαθέσιμα είδη αυτοκινήτων. Μπορείτε να ασχοληθείτε με όποιες κατηγορίες θέλετε, με όποια σειρά θέλετε. Κάθε κατηγορία στο τέλος της έχει το λεγόμενο showdown, κάτι σαν... “boss fight” όπου εσείς και ο άλλος οδηγός της ομάδας σας τρέχετε ενάντια στους δύο οδηγούς της κορυφαίας ομάδας της συγκεκριμένης κατηγορίας σε έναν αγώνα. Δυστυχώς αυτοί οι αγώνες είναι τρελό ξενέρωμα και φαντάζουν εκτός πραγματικότητας σε σχέση με το σοβαρό, motorsport ύφος του παιχνιδιού. Αφότου ολοκληρώσετε τα showdowns τεσσάρων κατηγοριών, ξεκλειδώνετε την τελική κατηγορία αγώνων του παιχνιδιού, η οποία επίσης τελειώνει με showdown ενάντια στην υπερομάδα Ravenwest, γνωστή από προηγούμενα Grid. Κάτι άλλο επίσης αρνητικό είναι ότι όλοι οι αγώνες έχουν λίγους γύρους και δεν μπορείτε να τους αυξήσετε. Από την άλλη, θετικό είναι ότι πριν από κάθε αγώνα υπάρχουν χρονομετρημένα δοκιμαστικά που σας δίνουν την ευκαιρία να τσιμπήσετε καλή θέση στην εκκίνηση.
Αν υποθέσουμε ότι τα αυτοκίνητα είναι οι πρωταγωνιστές, μπορούμε να πούμε ότι το Grid έχει... σχετικά ικανοποιητικό καστ. Το παιχνίδι περιλαμβάνει αρκετά είδη αυτοκινήτων, όπως GT (σύγχρονα και παλιά), touring (σύγχρονα και παλιά), tuner, time attack, stock, muscle, prototype, ακόμα και φόρμουλες. Φαινομενικά είναι ο παράδεισος του φαν των αγωνιστικών αυτοκινήτων. Δυστυχώς όμως η καλή εικόνα χαλάει από τις λίγες διαθέσιμες επιλογές σε σημαντικές κατηγορίες. Τρανό παράδειγμα τα GT, όπου παρατηρούνται τεράστιες απουσίες. Ούτε Mercedes, ούτε BMW, ούτε Audi, ούτε Mclaren κτλ. Όσο για τις πίστες, υπάρχουν τόσο πραγματικές, όπως Sepang, Indianapolis και Silverstone, όσο και πλασματικές, εκ των οποίων υπερβολικά πολλές είναι σε πόλεις όπως Σαν Φρανσίσκο και Βαρκελώνη. Συνολικά οι αρχικές πίστες είναι μόλις 13, αριθμός άκρως απογοητευτικός. Ευτυχώς το παιχνίδι θα αποκτήσει νέες πίστες δωρεάν, οι οποίες ελπίζω να είναι πραγματικές αγωνιστικές πίστες. Δεν αντέχω άλλες στροφές 90 μοιρών σε αστικό σκηνικό.

Το παιχνίδι έπρεπε να περιλαμβάνει πολλά περισσότερα GT.
Μία από τις βασικές υποσχέσεις της Codemasters για το Grid είναι η έντονη, απολαυστική racing δράση και το παιχνίδι πράγματι καταφέρνει να την προσφέρει. Κάθε είδος αυτοκινήτων έχει διαφορετικό χειρισμό, αλλά πάντα βατό και απόλυτα ισορροπημένο. Τον μαθαίνετε γρήγορα και από εκεί και πέρα με λίγη προσοχή σπάνια “παλεύετε” με το αυτοκίνητο, ενώ αν δείτε ότι τα βρίσκετε σκούρα μπορείτε να αλλάξετε κάποιες γενικές ρυθμίσεις όπως αναρτήσεις κτλ ή να ενεργοποιήσετε οδηγικές βοήθειες όπως traction control κτλ. Αυτό σας επιτρέπει να επικεντρωθείτε στον αγώνα και τις κόντρες με τους αντίπαλους οδηγούς. Σε κάθε αγώνα τρέχετε ενάντια σε άλλους 15 οδηγούς. Άλλοι είναι καλοί, άλλοι όχι και τόσο. Συνήθως σε κάθε πρωτάθλημα οι κορυφαίοι είναι συγκεκριμένοι, που σημαίνει ότι πάντα τερματίζουν σε καλές θέσεις και τσιμπάνε βαθμούς, οπότε πρέπει να κάνετε κι εσείς το ίδιο αν θέλετε να βγείτε πρώτος στο πρωτάθλημα. Κατά την διάρκεια του αγώνα οι αντίπαλοι προσπαθούν να σας προσπεράσουν ή να σας μπλοκάρουν, κάνουν λάθη, ενώ μάχονται και μεταξύ τους, κάτι που συχνά τους κάνει να τρακάρουν ή να βγαίνουν εκτός πίστας με ιδιαίτερα θεαματικά αποτελέσματα. Αν τους χτυπήσετε άσχημα σας το κρατάνε... μανιάτικο για τον υπόλοιπο αγώνα και είναι ιδιαίτερα επιθετικοί. Όπως προαναφέρθηκε, στην ομάδα σας έχετε και δεύτερο οδηγό, τον οποίο μάλιστα προσλαμβάνετε επιλέγοντας από διάφορους διαθέσιμους με ξεχωριστά χαρακτηριστικά. Σας βοηθάει (λίγο) στους αγώνες και σας φέρνει κάποια επιπλέον χρήματα.
Δυστυχώς η νοημοσύνη του παιχνιδιού συνολικά δεν είναι απόλυτα ισορροπημένη. Σε κάποιες πίστες οι αντίπαλοι οδηγοί είναι σοβαρή πρόκληση, σε άλλες όμως είναι υπερβολικά αργοί και μένουν πίσω, ακόμα και στους μεγάλους βαθμούς δυσκολίας. Επίσης κάποιες φορές στους αγώνες time attack, αντί να κρατάνε απόσταση ο ένας από τον άλλο για να έχουν χώρο να κάνουν τον καλύτερο δυνατό γύρο, μαζεύονται όλοι μαζί σε ένα ανούσιο μπουλούκι. Πάντως, εφόσον γίνουν λίγες βελτιωτικές τροποποιήσεις, το παιχνίδι μπορεί και να έχει την καλύτερη αντίπαλη νοημοσύνη στο είδος του. Κάτι άλλο πολύ ωραίο με τους άλλους οδηγούς, είναι ότι κάθε ένας έχει την δική του “παρουσία” στον κόσμο του παιχνιδιού και εκτός αγώνα. Καθώς παίζετε και νικάτε αγώνες, ανεβαίνετε level και ξεκλειδώνετε νέες εικόνες και επιτεύγματα για να διακοσμείτε την κάρτα παίκτη σας (κάτι που δίνει κάποιο κίνητρο να ξαναπαίζετε τους αγώνες μέχρι να νικήσετε). Αντίστοιχα, κάθε αντίπαλος οδηγός ανήκει σε συγκεκριμένη ομάδα, έχει το δικό του level και την δική του κάρτα παίκτη με διάφορα επιτεύγματα, που σας δείχνει πόσο καλός είναι.

Νυχτερινά γκάζια στο Σαν Φρανσίσκο.
Υπάρχουν και αγώνες με βροχή, η οποία πάντως είναι στατική, όχι δυναμική. Δηλαδή οι αγώνες με βροχή είναι συγκεκριμένοι και βρέχει τόσο στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά τους, όσο και σε όλη την διάρκειά τους, χωρίς να αλλάζει ο καιρός. Η βροχή αναμενόμενα διαφοροποιεί τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, αλλά όχι τρομακτικά πολύ. Ο χειρισμός παραμένει εξαιρετικά ισορροπημένος και ευχάριστος. Κάτι άλλο που αλλάζει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι βέβαια οι ζημιές, οι οποίες είναι τόσο εμφανισιακές, όσο και ουσιαστικές. Χτυπημένα μέρη του αμαξιού όπως προφυλακτήρες και καπό κρέμονται και στη συνέχεια ξεκολλάνε τελείως, τζάμια ραγίζουν, φώτα χαλάνε, κομμάτια από το σασί τσαλακώνονται και φεύγουν, προβλήματα στις αναρτήσεις δυσκολεύουν την οδήγηση, το ίδιο και λάστιχα που σκάνε αφήνοντας γυμνές τις ζάντες να βγάζουν σπίθες στον δρόμο, ενώ αν τρακάρετε πολύ άσχημα βγαίνετε εκτός αγώνα τελείως. Το σύστημα ζημιών του παιχνιδιού συνολικά είναι ικανοποιητικό και πιο εκτενές από τα περισσότερα αντίστοιχα racers στις κονσόλες. Μην ξεχνάτε ότι όσο πιο αληθοφανή γίνονται τα παιχνίδια, τόσο πιο περιοριστικές είναι οι εταιρείες αυτοκινήτων στις ζημιές που επιτρέπουν να γίνονται στα αμάξια τους. Ως συνήθως στα racers, έτσι και εδώ υπάρχει η προαιρετική δυνατότητα flashback, με την οποία γυρνάτε το χρόνο πίσω για κάποια δευτερόλεπτα ώστε να διορθώσετε το λάθος σας.

Εκτός αγώνα, μπορείτε να ασχοληθείτε με την εμφανισιακή παραμετροποίηση των αυτοκινήτων σας. Υπάρχουν πάρα πολλές έτοιμες εμφανίσεις, τόσο επίσημες, όσο και ανεπίσημες, οι οποίες ξεκλειδώνονται καθώς τα πάτε καλά και ανεβαίνετε level. Μπορείτε επίσης να σχεδιάσετε τις δικές σας, με το σχετικό editor να είναι ιδιαίτερα πλούσιο. Αντίθετα, ιδιαίτερα φτωχό είναι το multiplayer του παιχνιδιού. Υπάρχουν μόλις δύο βασικές επιλογές: quick match και private match. Η βασική σας ενασχόληση είναι το quick match, όπου μέσω matchmaking μπαίνετε σε αγώνα με τυχαίους παίκτες, με το είδος των αυτοκινήτων, την πίστα κτλ να τα αποφασίζει το παιχνίδι. Το χειρότερο εδώ είναι ότι υπάρχουν... bots και μάλιστα χωρίς δυνατότητα απενεργοποίησής τους. Οι ΑΙ οδηγοί όχι μόνο δεν έχουν κανένα νόημα στο multiplayer, αλλά είναι και ενοχλητικοί κατά την διάρκεια του αγώνα, καθώς σας καθυστερούν και χαλάνε την αίσθηση του ανταγωνισμού με τους πραγματικούς παίκτες. Πρέπει οπωσδήποτε να αφαιρεθούν, κάτι που έχω την αίσθηση ότι αργά ή γρήγορα θα γίνει, καθώς η κοινότητα το ζητάει επιτακτικά. Στο private match μπορείτε να φτιάχνετε τους δικούς σας αγώνες και να καλείτε φίλους. Γενικά, το multiplayer είναι ίσως η πιο μεγάλη απογοήτευση του παιχνιδιού.
Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου