Sekiro: Shadows Die Twice Review

Η From Software, δημιουργός των Dark Souls και Bloodborne, δικαίως έχει ταυτιστεί με την ποιότητα όλα αυτά τα χρόνια. Οι τίτλοι του στούντιο επηρέασαν σε τέτοιο βαθμό τη βιομηχανία, ώστε έστω και άτυπα δημιούργησαν μία ολόκληρη νέα κατηγορία παιχνιδιών. Σε αυτήν κάποια παιχνίδια αρκέστηκαν να αντιγράψουν τους μηχανισμούς των Soulsborne, άλλα άλλαξαν ύφος, άλλα είχαν ακόμη πιο βαθύ σύστημα μάχης, αλλά κανένα δεν μπόρεσε να προσφέρει μία πραγματικά φρέσκια εμπειρία στους παίκτες που λαχταρούν κάτι πραγματικά πρωτοποριακό. Τη λύση τελικά την δίνει η ίδια η FromSoftware με το Sekiro: Shadows Die Twice, ένα παιχνίδι που έχει στο μεδούλι του το DNA των Soulsborne, αλλά ταυτόχρονα τα φέρνει όλα τούμπα και αλλάζει με μια μονοκονδυλιά ότι ξέραμε για το είδος μέχρι τώρα. 
 Η ιστορία του Sekiro, σε αντίθεση με ότι μας έχει συνηθίσει μέχρι τώρα η FromSoftware, είναι απολύτως κατανοητή, αφού χρησιμοποιούνται σαφώς πιο σταθερές δομές αφήγησης σε σχέση με τα προηγούμενα παιχνίδια του στούντιο, ενώ και ο χαρακτήρας είναι συγκεκριμένος. Το παιχνίδι σας μεταφέρει στην Ιαπωνία του 16ου αιώνα, όπου αναλαμβάνετε το ρόλο ενός Shinobi, ονόματι Sekiro, με σκοπό να προστατέψει τον αφέντη του, Kuro, από τα χέρια της φατρίας της Ashina. Το αίμα του αφέντη έχει την σπάνια ικανότητα να φέρνει την αθανασία, οπότε η εν λόγω φατρία θέλει να το εκμεταλλευτεί για τους δικούς της σκοπούς. Μάλιστα, ένας πανίσχυρος σαμουράι της Ashina δεν διστάζει να απαγάγει τον αφέντη και να κόψει το χέρι του Sekiro στο πεδίο της μάχης. Για καλή του τύχη τον περισυλλέγει ένας γέρος που κατέχει την τέχνη της γλυπτικής και του τοποθετεί ένα μηχανικό χέρι το οποίο σταδιακά του δίνει περισσότερες ικανότητες. Στόχος σας ως Sekerio είναι να αντιμετωπίσετε τις εχθρικές δυνάμεις της Ashina και να πάρετε πίσω τον αφέντη σας. Αν και αρχικά το παιχνίδι δίνει την εντύπωση ότι στηρίζεται αρκετά στα cutscenes για την εξέλιξη της ιστορίας, εντούτοις από κάποια στιγμή και μετά τα cutscenes αραιώνουν αρκετά, οπότε μαθαίνετε λεπτομέρειες για τις περιοχές και τους χαρακτήρες μέσα από διαλόγους με άλλους χαρακτήρες που είναι σαφώς πιο συγκεκριμένοι στις πληροφορίες και τις συμβουλές τους σε σχέση με ότι ξέραμε μέχρι τώρα. Η ιστορία του Sekiro, χωρίς να έχει τρομερές πρωτοτυπίες, κρατάει το ενδιαφέρον μέχρι τέλους, ενώ προς το τέλος της περιπέτειας μπορείτε να επιλέξετε και ανάμεσα σε δύο διαφορετικά μονοπάτια που αλλάζουν τόσο την ιστορία, όσο και τους εχθρούς και τις περιοχές που επισκέπτεστε. Aπό τα πρώτα κιόλας λεπτά ενασχόλησης με το Sekiro καταλαβαίνετε πραγματικά ότι το παιχνίδι, αν και έχει το DNA των προηγούμενων τίτλων της From, εντούτοις αποπνέει μία συνολική αίσθηση φρεσκάδας με μηχανισμούς που αλλάζουν πραγματικά τα πάντα. Ο Sekiro μπορεί να πηδάει, να χρησιμοποιεί τον γάντζο του για να σκαρφαλώνει από πλατφόρμα σε πλατφόρμα, μπορεί να κολυμπάει (αρχικά στην επιφάνεια της θάλασσας και στη συνέχεια και στο βυθό της), προσφέροντας δυνατότητες εξερεύνησης που δεν μπορούσαμε να φανταστούμε σε τίτλο της FromSoftware. Η εξερεύνηση είναι πραγματικά απολαυστική και δεν σταματάτε να ενδιαφέρεστε να ανακαλύψετε και την παραμικρή κρυφή περιοχή που απαιτεί κατάλληλο timing ώστε να πηδάτε χρησιμοποιώντας τον γάντζο σας από το ένα σημείο στο άλλο και να προσγειώνεστε κρεμασμένος με τα χέρια σε κάποιο ψηλό περβάζι. Η αίσθηση αιώρησης είναι πραγματικά το κάτι άλλο, ενώ η καθετότητα που δίνει ο μηχανισμός μεγαλώνει απολαυστικά την κλίμακα του κόσμου του παιχνιδιού, ακόμη κι αν οι περιοχές δεν είναι τόσο μεγάλες όσο νομίζετε βλέποντας ενδεχομένως τα πάντα από ψηλά. 
Το level design είναι πλήρως συνυφασμένο με τις δομικές αυτές αλλαγές στην κίνηση του χαρακτήρα, οπότε υπάρχουν πολλά κρυφά σημεία σε κάθε περιοχή, αλλά λιγότερα shortcuts στο έδαφος. Στο πεδίο της μάχης το Sekiro σας δίνει αρκετές δυνατότητες να ξεπαστρέψετε τους εχθρούς με διαφορετικούς τρόπους. Σαφώς επηρεασμένο από τη σειρά Tenchu που επίσης είναι δημιούργημα της FromSoftware, σας επιτρέπει να κάνετε stealth kills καραδοκώντας κρυμμένοι σε συγκεκριμένα σημεία και μπήγοντας την κατάνα σας στην πλάτη των εχθρών. 
Αν δεν μπορείτε να εκτελέσετε τους εχθρούς σας ήσυχα τότε μπαίνετε στην μάχη χρησιμοποιώντας την κατάνα σας και τις δυνατότητες του προσθετικού σας χεριού, οι οποίες ξεκλειδώνονται σταδιακά βρίσκοντας συγκεκριμένα αντικείμενα στον κόσμο του παιχνιδιού. Οι δυνατότητες του προσθετικού χεριού ποικίλουν, αφού μπορείτε να ρίξετε φλόγες σε εχθρούς που που φοβούνται την φωτιά, να σπάσετε την ασπίδα των εχθρών σας χρησιμοποιώντας τσεκούρι, να ρίξετε πυρομαχικά που σταματούν την επίθεση των εχθρών κτλ. Οι χρήσεις του προσθετικού χεριού είναι πεπερασμένες κάθε φορά, οπότε πρέπει να κάνετε σωστή διαχείριση για να μην ξεμείνετε σε δυνατές μάχες.
Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου