Yonder: The Cloud Catcher Chronicles Review

Η τριμελής αυστραλιανή Prideful Sloth, εμπνευσμένη από τίτλους όπως The Elder Scrolls, Zelda, Harvest Moon και Destiny, μας φέρνει ένα open-world adventure για όλη την οικογένεια. Φανταστείτε έναν συνδυασμό γραφικών Fable και Zelda, με προσέγγιση Viva Piñata και ψήγματα RPG χωρίς ίχνος βίας. Αν ψάχνετε κάτι απλό για να χαλαρώσετε, με χαμηλές “παικτικές” απαιτήσεις ή κάποιο τρόπο να μυήσετε το μικρότερο μέλος της οικογένειας στα RPG, τότε το Yonder: The Cloud Catcher Chronicles είναι μια πάρα πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή.
Ξεκινάτε την ιστορία δημιουργώντας τον χαρακτήρα σας, επιλέγοντας ανάμεσα σε βασικές επιλογές, όπως φύλο, σχήμα προσώπου/σώματος και χρώμα μαλλιών. Στη συνέχεια βρίσκεστε επάνω σε ένα καράβι μαζί με άλλους συνταξιδιώτες, όμως το καράβι βουλιάζει σε μια ξαφνική καταιγίδα κι εσείς ξυπνάτε σ’ένα άγνωστο νησί. Σύντομα μαθαίνετε πως το νησί ονομάζεται Gemea, αποτελείται από καταπράσινες κοιλάδες, χιονισμένες βουνοκορφές και αμμώδεις παραλίες, καθώς και ξεχωριστή χλωρίδα και πανίδα για την κάθε περιοχή, μυστικά σεντούκια και φιλικούς χωρικούς. Στόχος σας είναι να βρείτε τους αγνοούμενους ναυτικούς που ήταν μαζί σας στο πλοίο και να βοηθήσετε τους ντόπιους να ξεφορτωθούν ένα μυστηριώδες σκοτάδι που καλύπτει ορισμένες απλησίαστες περιοχές του νησιού.
Ο χειρισμός είναι απλός, τρίτου προσώπου, με τον χαρακτήρα σας περισσότερο να “γλιστράει” στο χώρο παρά να περπατάει, δίνοντάς του τη δυνατότητα να καλύπτει μεγάλες αποστάσεις σε μικρό χρονικό διάστημα, θυσιάζοντας ρεαλισμό για χάρη πρακτικότητας. Ξεκινάτε χωρίς να κουβαλάτε τίποτα μαζί σας, όμως σύντομα αποκτάτε μια γκάμα εργαλείων, όπως σφυρί (για να σπάτε πέτρες), δρεπάνι (για να θερίζετε χόρτα), καλάμι ψαρέματος (για το προφανές) και άλλα ακόμη, που επιλέγετε μέσω shortcuts. Πέρα από το να συλλέγετε πόρους, αλληλεπιδράτε με το περιβάλλον και με άλλους τρόπους, όπως με το να βρίσκετε κρυμμένες γάτες, να σπάτε σεντούκια για μικρές εκπλήξεις ή να φυτεύετε δέντρα, ώστε να κάνετε τους νησιώτες ευτυχισμένους.
Σεντούκι-έκπληξη.
Σεντούκι-έκπληξη.
Δεν πεθαίνετε ποτέ, ούτε πολεμάτε κανέναν, αν και πνίγεστε όταν πέφτετε στο νερό, που σημαίνει πως σε περίπτωση πνιγμού απλά επιστρέφετε αυτόματα στη στεριά. Ο κόσμος γύρω σας είναι φιλήσυχος και ειρηνικός. Φτιάχνετε και διευρύνετε τη δική σας φάρμα, υιοθετείτε ζωντανά για να τα φέρετε στη φάρμα και να εμπορεύεστε το γάλα τους και γίνεστε μέλος του guild των μαστόρων για να μπορείτε να χτίσετε ακόμη περισσότερα κτίρια μέσα στη φάρμα. Δυστυχώς, δεν μπορείτε να επεκτείνετε την κατασκευή κτιρίων έξω από τον ελεγχόμενο χώρο της φάρμας σας, δεν χρειάζεται να κοιμηθείτε να φάτε ή να ξεκουραστείτε, ούτε έχετε το δικό σας σπίτι για να φτιάξετε όπως εσείς θέλετε, κι έτσι χάνεται μια πάρα πολύ καλή ευκαιρία που θα έδινε μεγάλο ενδιαφέρον στο gameplay και την αίσθηση ότι ο χαρακτήρας σας είναι ένας πραγματικός άνθρωπος που γίνεται σιγά σιγά μέλος μιας κοινότητας. Οι ΑΙ χαρακτήρες, που βρίσκονται διάσπαρτοι στο νησί, σας δίνουν quests, όπως να συλλέξετε πέτρες για να φτιάξετε το λιμάνι, να βρείτε τα χαμένα τους κοπάδια ή να φτιάξετε αντικείμενα γι’αυτούς. Σε αντάλλαγμα, σας δίνουν χρήσιμα αντικείμενα, μια νέα φάρμα, ρούχα ή προσφέρονται να εργαστούν στη φάρμα σας αν σας συμπαθούν αρκετά. Πέρα από την ανταλλαγή αυτή, η αλληλεπίδραση με τους χαρακτήρες είναι περιορισμένη και δεν οδηγεί σε πολύπλοκες σχέσεις ή διαλόγους.
Η κατασκευή αντικειμένων (crafting) διευρύνεται μέσω των διαφόρων guilds (tailoring, cooking κλπ), κι έτσι όταν γίνεστε μέλος τους μπορείτε να φτιάξετε ακόμη περισσότερα. Όμως για κατασκευάσετε οτιδήποτε πρέπει πρώτα να έχετε τη συνταγή, κάτι που δεν γίνεται πάντα τόσο γρήγορα όσο θέλετε. Για παράδειγμα, για να φτιάξετε ένα δεμάτι από ξύλα και να το ανταλλάξετε σε υψηλότερη αξία από το αν ανταλλάσσατε τα ξύλα ξεχωριστά, πρέπει πρώτα κάποιος να σας δώσει τη συνταγή του. Μπορεί να μην υπάρχουν χρήματα, νομίσματα ή credits, όμως όλα τα αντικείμενα έχουν αξία σε κάποιο φανταστικό νόμισμα που, παραδόξως, δεν μπορείτε να αποκτήσετε, παρά περιορίζεστε στις ανταλλαγές. Από τη στιγμή που το κάθε τι εκτιμάται με βάση ένα νόμισμα, δεν θα ήταν κακό να είχατε πρόσβαση σε αυτό το νόμισμα, έστω προαιρετικά. Η χωρητικότητα του inventory επαρκεί για να κουβαλάτε ένα σωρό αντικείμενα, όμως είναι περιορισμένη και μετά από μερικές ώρες πρέπει να αποφασίσετε τί να πετάξετε και τί να αποθηκεύσετε στα σεντούκια της φάρμας σας. Οι χαρακτήρες δέχονται ανταλλαγές διαφορετικών backpacks, όμως αυτά διαφέρουν μόνο διακοσμητικά και δεν προσθέτουν περισσότερο χώρο στο inventory (κάτι που δεν εξηγείται στο παιχνίδι, αλλά φαίνεται στην πορεία).
Ένας από τους στόχους σας είναι το να “καθαρίσετε” όλο το νησί από το κατά τόπους σκοτάδι (murk) και για να το επιτύχετε αυτό πρέπει να βρείτε όλα τα ξωτικά (sprites) που βρίσκονται διασκορπισμένα στο νησί. Το δυσκολότερο σημείο του παιχνιδιού είναι ο εντοπισμός αυτών των 26, συνολικά, sprites, αφού το καθένα είναι κρυμμένο σε διαφορετικό σημείο, όπως μέσα σε κιβώτια με μπλε φως, θάμνους ή δίπλα σε δέντρα. Κάθε φορά που διώχνετε το σκοτάδι ξεκλειδώνετε μια νέα περιοχή, είτε πρόκειται για άλλον οικισμό του νησιού είτε μόνο για ένα σεντούκι, όμως όσο εξελίσσεται το παιχνίδι τόσα περισσότερα sprites χρειάζεστε και τόσο πιο δύσκολα εντοπίζονται. Η μετακίνηση από το ένα σημείο του νησιού στο άλλο δεν είναι πάντοτε απλή υπόθεση, καθώς το μοναδικό διαθέσιμο fast travel λειτουργεί μέσω των sage stones, τα οποία είναι μεγάλα πέτρινα κτίσματα που ξεκλειδώνονται αφού πρώτα ολοκληρώσετε κάποιο απλό quest. Ωστόσο, είτε επειδή δεν επιθυμείτε πάντα την μετακίνηση από το ένα sage stone στο άλλο, είτε επειδή δεν έχετε ξεκλειδώσει τα sage stones που επιθυμείτε, καλύπτετε συχνά μεγάλες αποστάσεις με τα πόδια.
Θες να γίνουμε φίλοι;
Θες να γίνουμε φίλοι;
Τα γραφικά αποτελούνται από πολύχρωμα πολύγωνα, χαριτωμένα ζωάκια και απαλό φωτισμό, με τους ανθρώπους να θυμίζουν συνδυασμό Playmobil και Zelda. Οι εναλλαγές ημέρας/νύχτας, όπως και σεζόν, ετών, ημερών και ωρών, δίνουν έναν τόνο ρεαλισμού στο -διαφορετικά φανταστικό- νησί Gemea. Μπορείτε να διασχίζετε τεράστια σμαραγδένια βοσκοτόπια σε στενούς σκοτεινούς βάλτους, ντυμένοι με απλά ρούχα, γυαλιά ηλίου κι ένα ψηλό καπέλο ή να βάλετε έναν φιόγκο στο κεφάλι σας. Αν και οι δυνατότητες εξατομίκευσης του ήρωα δεν είναι ιδιαίτερα εκτενείς για την εποχή μας, είναι ικανοποιητικές σε σχέση με το σύνολο. Η απαλή ηχητική υπόκρουση δένει όμορφα με το κλίμα του παιχνιδιού και μεταδίδει την αναμενόμενη δέουσα ηρεμία, σε βαθμό που αξίζει να πατήσετε pause ενώ είστε απασχολημένοι με κάτι άλλο για να μεταφέρετε την ηρεμία της φύσης στο σαλόνι σας. Ήχοι τρεχούμενου νερού και τζιτζικιών με συνοδεία γαλήνιας μουσικής είναι ιδανικοί μετά από μια έντονη μέρα στη δουλειά. Από την άλλη, η απουσία voice acting ξενίζει λίγο και μας πάει πίσω σε παλαιότερες εποχές (αν και το Little Big Adventure του 1994 είχε voice acting).

To Yonder: The Cloud Catcher διαρκεί τόσο όσο ασχολείστε μαζί του. Παρόλο που διαθέτει quests και ποσοστό ολοκλήρωσης, η διασκέδαση δεν έρχεται πηγαίνοντας από το ένα quest στο άλλο, αλλά εξερευνώντας κάθε πτυχή του νησιού, συλλέγοντας πόρους και κατασκευάζοντας αντικείμενα. Δεν πρόκειται για μια “light” έκδοση του Skyrim ή του Stardew Valley, αλλά για έναν απλό τίτλο που έχει τη δυνατότητα να σας κρατήσει απασχολημένους σε ημέρες αυξημένου στρες. Το gameplay βασίζεται σε μηχανικές κινήσεις χαμηλών απαιτήσεων, η λιτή ιστορία δεν αρκεί για να σας κρατήσει απορροφημένους και οπωσδήποτε θα μπορούσε να περιέχει πολλά περισσότερα στοιχεία. Είναι ιδανικό για παιδιά, όμως αφήνει τους μεγαλύτερους να επιθυμούν “κάτι παραπάνω”. Προσφέρει μια σχεδόν μόνιμη εντύπωση πως έχει πολλά κρυμμένα μυστικά, με τρόπο παρόμοιο με εκείνο του No Man’s Sky, χωρίς όμως να είναι σε θέση να ικανοποιήσει πλήρως έναν μέσο gamer. Με απλό χειρισμό, πολύχρωμα πολυγωνικά γραφικά και εύκολα quests, το Yonder προσφέρει πολλές ώρες παιχνιδιού σε (κυρίως) μικρούς και μεγάλους και υπόσχεται να σας ξεκουράσει μετά από μια δύσκολη μέρα.
Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου