Rainbow Six Siege Review

Το 1998 η Ubisoft ρισκάρει και κόντρα στο ρεύμα της εποχής κυκλοφορεί το Rainbow Six, ένα FPS με έμφαση στην τακτική και μεθοδική προσέγγιση των αποστολών, αντί για ασταμάτητη δράση και γρήγορο ρυθμό. Μπορεί με το πέρασμα του χρόνου η σειρά Rainbow Six να έχασε αρκετά από τον σκληροπυρηνικό της χαρακτήρα, όμως παραμένει ξεχωριστή και διαφορετική από τα μεγάλα ονόματα του χώρου όπως τα Call of Duty και Battlefield. Με το νέο Tom Clancy's Rainbow Six Siege η Ubisoft ξαναπαίρνει ένα μεγάλο ρίσκο, αφού αφήνει το single-player και επικεντρώνεται αποκλειστικά στο multiplayer.
Στο Rainbow Six Siege δεν υπάρχει single-player campaign και μάλιστα ούτε tutorial με την κλασική τουλάχιστον μορφή που συναντάμε σε παιχνίδια του είδους. Η πρώτη σας γνωριμία με τους μηχανισμούς του Rainbow Six Siege γίνεται μέσα από ολιγόλεπτα, υψηλής ποιότητας κινηματογραφικά βίντεο που δίνουν μια μικρή γεύση τού τί να περιμένετε από το παιχνίδι. Αν και μπορείτε να παίξετε κατευθείαν multiplayer, επιβάλλεται να ξεκινήσετε από το situations mode, όπου μέσα από 10 single-player αποστολές μαθαίνετε τους μηχανισμούς, τους χάρτες, αλλά και τις ικανότητες των διαφόρων operators (δηλαδή της κάθε class). Αν και πρόκειται για single-player αποστολές, δεν υπάρχει σενάριο με την κλασική έννοια, ούτε χαρακτήρες και ιστορία, παρά μόνο ολιγόλεπτα εισαγωγικά βίντεο με τους στόχους κάθε αποστολής οι οποίοι είναι αυτοί που πρέπει να φέρετε εις πέρας και στο multiplayer.
Ακόμα και στο normal επίπεδο δυσκολίας αρκούν λίγες σφαίρες για να σας στείλουν στον άλλο κόσμο. Ο χαρακτηρισμός “tactical” που συνοδεύει όλα αυτά τα χρόνια τη σειρά Rainbow Six ισχύει στο ακέραιο και επιβάλλεται να προσεγγίζετε κάθε αποστολή με προσοχή εκμεταλλευόμενοι τα εργαλεία κάθε operator αλλά και το περιβάλλον γύρω σας. Κάθε μια από τις αποστολές σας εισάγει σταδιακά στα σενάρια που αντιμετωπίζετε στο multiplayer, όπως η εξόντωση εχθρικών μονάδων σε κάποιο κτίριο, η εύρεση και εξαγωγή κάποιου ομήρου σε ασφαλές μέρος, και η απενεργοποίηση εκρηκτικών μηχανισμών. Ολοκληρώνοντας τις αποστολές στο situations αποκτάτε ένα μεγάλο κομπόδεμα από πόντους renown, με τους οποίους μπορείτε να ξεκλειδώνετε operators, να αναβαθμίζετε τον εξοπλισμό τους και να αλλάζετε την εμφάνιση των όπλων τους.
Ομαδικό πέσιμο.
Ομαδικό πέσιμο.
Οι 20 διαθέσιμοι operators φέρνουν κάτι διαφορετικό στην μάχη και σίγουρα καλύπτουν όλα τα γούστα και τα στιλ παιχνιδιού. Από τον βαρύ και ασήκωτο sledge που με ένα σφυρί μπορεί να ανοίγει τρύπες στους τοίχους, τον montagne με την βαριά και αδιαπέραστη ασπίδα, τον thermite που με άνεση δημιουργεί ανοίγματα σε καλά θωρακισμένες και αδιαπέραστες επιφάνειες, έως τον blitz που μπορεί να τυφλώνει για λίγα δευτερόλεπτα τους εχθρούς δίνοντας μεγάλο πλεονέκτημα στον ίδιο αλλά και τους συμπαίκτες του, η ποικιλία των operators εκπλήσσει ευχάριστα. Όπως αντιλαμβάνεστε το multiplayer απογειώνεται όταν ο επιτυχημένος συνδυασμός πέντε παικτών/operators κάνει τη διαφορά και οδηγεί την ομάδα στην ολοκλήρωση κάποιου στόχου χωρίς κόπο. Αντίστοιχα, η λάθος χρήση ή η μη αξιοποίηση των διαθέσιμων ικανοτήτων μπορεί να καταλήξει σε ταπεινωτική ήττα.
Περνώντας στα διαθέσιμα multiplayer modes, το pvp multiplayer χωρίζεται σε δυο κατηγορίες, casual και ranked. Στο casual μπορείτε να λάβετε μέρος ακόμα και όταν είστε αρχάριοι, ενώ το ranked είναι για... μεγάλα παιδιά καθώς απαιτεί να είστε επιπέδου 20 για να παίζετε, με απενεργοποιημένα πολλά από τα οπτικά βοηθήματα και πληροφορίες του interface και όχι μόνο. Ανεξάρτητα από το multiplayer mode που επιλέγετε, κοινός παρονομαστής και πυρήνας του παιχνιδιού είναι η συνεργασία μεταξύ των παικτών και οι δημιουργοί έχουν ενσωματώσει στο παιχνίδι τα κατάλληλα στοιχεία γι αυτό το σκοπό, όπως το καταστρέψιμο περιβάλλον. Αν και τα objectives στο pvp ποικίλουν, καθώς άλλοτε είστε σε θέση επίθεσης και άλλοτε σε θέση άμυνας, το gameplay και ο τρόπος ολοκληρώσης κάθε αποστολής δεν έχει ριζικές αλλαγές. Η ομάδα που βρίσκεται σε θέση άμυνας προσπαθεί να υπερασπιστεί τον χώρο της θωρακίζοντας τοίχους, πόρτες και περάσματα, ενώ η επιτιθέμενη ομάδα προσπαθεί να περάσει τα εμπόδια που ρίχνουν οι αντίπαλοι αξιοποιώντας όχι μόνο τους operators αλλά και το περιβάλλον.
Το καταστρέψιμο περιβάλλον μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμος σύμμαχος αλλά και θανάσιμη παγίδα. Μια τρύπα σε έναν τοίχο σε στρατηγικό σημείο του χάρτη, μπορεί να προσφέρει το κατάλληλο σημείο παρατήρησης και εξόντωσης των αντιπάλων που περνάνε από εκεί, αλλά και να οδηγήσει στο θάνατό σας αν κάποιος αντιληφθεί την παρουσία σας και μπορεί με άνεση να σας σκοτώσει πυροβολώντας τον τοίχο και εσάς που βρίσκεστε πίσω από αυτόν. Ανοίγματα στην οροφή, παράθυρα και πόρτες που μένουν αφύλακτες και χωρίς θωράκιση μπορούν να γίνουν τα σημεία διείσδυσης των αντιπάλων και να βρεθείτε με εχθρικά πυρά στην πλάτη και να καταλήξετε νεκροί πριν καν καταλάβετε τί έγινε. Αν η αντίπαλη ομάδα έχει αμπαρώσει τοίχους και πόρτες με αδιαπέραστη θωράκιση και στην ομάδα σας έχετε τον thermite, πρέπει να τον ενημερώσετε ώστε να αξιοποιήσει το πανίσχυρο εργαλείο του που τρυπά με άνεση τα αδιαπέραστα αυτά σημεία, ώστε να δημιουργήσετε ρήγμα σε σημείο του επιπέδου που δεν το περιμένουν οι αντίπαλοι. Αν κάποιος από τους συμπαίκτες σας μπορεί να έχει πρόσβαση στις κάμερες του επιπέδου, επιβάλλεται να ενημερώσει τους υπόλοιπους για την θέση των αντιπάλων ώστε να προετοιμαστείτε κατάλληλα. Όλα αυτά σε συνδυασμό με τους 20 operators, το δυναμικό περιβάλλον και τη δυνατότητα επικοινωνίας, κάνουν κάθε μάχη μοναδική.
Θερμίτης εν δράσει.
Θερμίτης εν δράσει.
Αρκετές φορές βρίσκεστε αντιμέτωποι με μια έμπειρη αντίπαλη ομάδα, με αποτέλεσμα οι προηγούμενες τακτικές που εφαρμόσατε να μην έχουν αποτέλεσμα και να πρέπει να αναθεωρήσετε τον τρόπο προσέγγισης και ολοκλήρωσης του objective. Βέβαια υπάρχουν και περιπτώσεις όπου οι αντίπαλοι δεν έχουν καθόλου εμπειρία, κάτι που κάνει τη ζωή σας αρκετά εύκολη. Το Rainbow Six Siege έχει περισσότερο βάθος στο gameplay από αυτό που θα περίμενε κανείς από ένα παιχνίδι που είναι μόνο multiplayer. Λειτουργεί άψογα, είναι ισορροπημένο και προσφέρει χορταστική δράση με αρκετές δόσεις τακτικής προσέγγισης, χωρίς βέβαια να λείπει ο έως ενός σημείου γρήγορος ρυθμός ενός ανταγωνιστικού multiplayer FPS.
Ικανοποιητική κρίνεται και η ποικιλία των χαρτών. Αποθήκες, εργοστάσια, τεράστιες επαύλεις, επιβατικά αεροπλάνα και πολυόροφα κτίρια, όλα με πολύπλοκο σχεδιασμό, περιλαμβάνουν σημεία για ασφαλή κάλυψη από εχθρικά πυρά αλλά και σημεία που προσφέρουν εδαφικό πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων. Η δυνατότητα αιώρησης, ανάβασης αλλά και κατάβασης σε εξωτερικούς τοίχους μέσο ενός gadget που είναι διαθέσιμο για όλους ανά πάσα στιγμή, προσφέρει επικές στιγμές όταν ένα αφύλακτο παράθυρο σε κάποιον όροφο ενός κτιρίου μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ επιτυχίας και αποτυχίας. Οι ανταμοιβές είναι αρκετά ικανοποιητικές, ειδικά σε περίπτωση νίκης, αφού όχι μόνο ανεβαίνετε επίπεδο αλλά αποκτάτε και ένα αξιοσέβαστο ποσό πόντων renown για να τους επενδύσετε στην παραμετροποίηση των όπλων ή στο ξεκλείδωμα νέων operators.
Βασικό στοιχείο που κρίνει την επιτυχία τέτοιων παιχνιδιών είναι η κοινότητα. Μια κοινότητα που στην περίπτωση του Rainbow Six Siege πρέπει να καταλάβει ότι δεν είναι Call of Duty και οι τακτικές άλλων παιχνιδιών είναι σχεδόν αδύνατο να βρουν εύπορο έδαφος εδώ. Κάτι τέτοιο φαίνεται πως γίνεται κατανοητό από την συντριπτική πλειοψηφία των παικτών, με κάποιες παραφωνίες που υπάρχουν να μειώνονται με το πέρασμα του χρόνου. Μια από τις παραφωνίες είναι η μη χρήση headset, που αποτελεί το πιο χρήσιμο εργαλείο σας. Η επικοινωνία με τους άλλους παίκτες είναι το πιο σημαντικό στοιχείο του παιχνιδιού και οι τακτικές που μπορείτε να εφαρμόζετε με τη χρήση headshet δεν δουλεύουν χωρίς αυτό. Μετά από συνεννόηση με την ομάδα σας, μπορείτε να εντοπίζετε τη θέση των αντιπάλων και να ετοιμάζετε παραπλανητικές παγίδες κάνοντας την ζωή σας αρκετά πιο εύκολη. Ένα μικρό παράδειγμα είναι όταν έχετε βρει τη θέση των εχθρών, ειδικά από τη στιγμή που πολλοί κάνουν το λάθος να στέκονται στον ίδιο χώρο, μπορείτε να τους παραπλανάτε δημιουργώντας κάποιο ρήγμα σε ένα παράθυρο ή σφραγισμένη πόρτα με αποτέλεσμα να στρέφουν την προσοχή τους εκεί και εσείς να τους πιάνετε στον ύπνο. Αυτό πάντως δεν σημαίνει ότι το παιχνίδι δεν παίζεται χωρίς headset, απλά όσοι το αξιοποιούν έχουν τεράστιο πλεονέκτημα. Ευτυχώς φαίνεται ότι σιγά σιγά η κοινότητα του παιχνιδιού συνειδητοποιεί τον τρόπο να εκμεταλλεύεται τα διαθέσιμα εργαλεία για καλύτερα αποτελέσματα σε προσωπικό και ομαδικό επίπεδο.
Οι pro gamers φέρνουν σφυριά στην μάχη, όχι όπλα.
Οι pro gamers φέρνουν σφυριά στην μάχη, όχι όπλα.
Αν θέλετε να κάνετε ένα διάλειμμα από το ανταγωνιστικό παιχνίδι εναντίων άλλων παικτών, μπορείτε να ασχοληθείτε με το terrorist hunt. Σε αυτό, μόνοι σας ή μαζί με άλλους παίκτες αντιμετωπίζετε δεκάδες εχθρούς που ελέγχονται από το παιχνίδι. Το gameplay δεν διαφέρει και πολύ από το pvp, αν και η νοημοσύνη των εχθρών δεν εντυπωσιάζει. Αρκετές φορές πεθαίνετε χωρίς να καταλάβετε από πού σας ήρθαν οι σφαίρες, τους βλέπετε να σας πλαγιοκοπούν και να σας εγκλωβίζουν, όμως υπάρχουν και στιγμές όπου οι εχθροί παθαίνουν εμπλοκή και για ανεξήγητο λόγο στέκονται ο ένας πίσω από τον άλλο δίνοντας τη δυνατότητα για εύκολα kills. Ακόμα και αν τα άψυχα κουφάρια των συντρόφων τους μαζεύονται σε ένα σημείο, αυτοί συνεχίζουν να ακολουθούν το ίδιο “μονοπάτι” στο επίπεδο χωρίς καμία παραλλαγή στο μοτίβο κίνησης. Το terrorist hunt προτείνεται για χαλάρωμα και με την βοήθεια της νοημοσύνης σε καταστάσεις που προκαλούν γέλιο.

Σε αντίθεση με το πλούσιο και χορταστικό gameplay, τα γραφικά του Rainbow Six Siege δεν κινούνται στο ίδιο υψηλό επίπεδο. Όχι λόγο ανάλυσης ή ποιότητας υφών αλλά από άποψη λεπτομερειών. Για παιχνίδι που διαδραματίζεται σε αστικό κυρίως περιβάλλον, είτε πρόκειται για εσωτερικούς χώρους σπιτιών είτε για βιομηχανικές εγκαταστάσεις και αποθήκες, όλα τα περιβάλλοντα μοιάζουν κάπως άδεια και παραμελημένα. Οι δημιουργοί έμειναν στα βασικά όσον αφορά τις λεπτομέρειες των επιπέδων. Μια κρεβατοκάμαρα με τα βασικά έπιπλα, ένα γκαράζ με ένα σκάφος, μια αποθήκη με κουτιά κτλ. Ευτυχώς το παιχνίδι διαπρέπει στον ήχο, με τα ηχητικά εφέ όχι μόνο να είναι αρκετά ρεαλιστικά αλλά να αποτελούν και μέρος του gameplay. Μια απομακρυσμένη έκρηξη που γίνεται προειδοποίηση για την κατεύθυνση αλλά και απόσταση διείσδυσης των αντιπάλων έως και τα βήματα στον πάνω όροφο ή οροφή από το σημείο που βρίσκεστε και το αργόσυρτο βηματισμό πίσω από τοίχους, η δουλειά που έχει γίνει είναι εκπληκτική λόγω ποιότητας αλλά και ουσιαστικής ενσωμάτωσης στο gameplay.
Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου