Lightning Returns: Final Fantasy 13 Review

Με τη Square Enix να επιμένει στην όχι και τόσο επιτυχημένη συνταγή του Final Fantasy 13, η ολοκλήρωση της τριλογίας έρχεται να καλύψει όποια κενά δημιούργησε το δεύτερο μέρος, τελειοποιώντας ταυτόχρονα το σύστημα μάχης αλλά και εξαλείφοντας τα λάθη του παρελθόντος (ή τουλάχιστον προσπαθεί για τα προαναφερθέντα). Το Lightning Returns: Final Fantasy 13 καλείται να “σώσει” τη σειρά, όμως τα “φαντάσματα” του παρελθόντος φαίνεται να μην το αφήνουν να λάμψει όπως θα έπρεπε, με την ιστορία να περιπλέκεται ακόμη περισσότερο αλλά και το όποιο δράμα είχε δημιουργήσει το αρχικό Final Fantasy 13 να εξαφανίζεται. Η ιστορία τοποθετείται χρονικά 500 χρόνια μετά το τέλος του FF13-2, με την πρωταγωνίστρια Lightning να ξυπνά από το λήθαργό της, 13 ημέρες πριν από το τέλος του κόσμου (για τρίτη φορά;). Η “θεϊκή παρουσία” που ακούει στο όνομα Bhunivelze της αναθέτει να σώσει τους ανθρώπους του ετοιμόρροπου κόσμου.
 Οι εμφανίσεις παλαιών σημαντικών χαρακτήρων της σειράς είναι αναποφευκτες, ενώ στην εν λόγω αποστολή της Lightning ο χρόνος είναι ο σύμμαχος που χρειάζεται για να ανακαλύψει την αλήθεια. Αν και το παιχνίδι κάνει μία καλή προσπάθεια στο να δημιουργήσει κάποιο δράμα χρησιμοποιώντας τους δεσμούς που είχε αναπτύξει η Lightning στο παρελθόν με αυτούς που είναι πλέον εχθροί της (όπως ο Snow και ο Sazh), δυστυχώς το μόνο που καταφέρνει είναι να παρουσιάσει μία από τις πιο κακογραμμένες και με ελάχιστο ενδιαφέρον ιστορίες που έχουμε δει στη σειρά. Στον αντίποδα, το gameplay έχει βελτιωθεί σημαντικά, καθώς είναι μία φρέσκια μίξη όλων των καλών στοιχείων των προηγούμενων τίτλων της σειράς Fabula Nova Crystallis, ενώ δανείζεται και αρκετά από τα καλά open-world στοιχεία των FF12 και FF14. Σχεδόν όλες οι περιοχές είναι διαθέσιμες εξαρχής, και κάποιες λίγες γίνονται προσβάσιμες στη συνέχεια. Κάθε περιοχή έχει ξεχωριστά τέρατα και εχθρούς, ενώ όσο περισσότερο πολεμάτε τόσο αυξάνεται η δυσκολία (τουλάχιστον στο hard mode). Αυτό όμως έχει και τα αρνητικά του, καθώς μπορεί σε μία μόνο περιοχή να αντιμετωπίζετε τέρατα πολύ μεγαλύτερης δυσκολίας σε σχέση με τις δυνατότητές σας, ενώ σε άλλη περιοχή να κάνετε περίπατο. Για όσους προτιμήσουν τον εύκολο δρόμο του normal mode, ξεχάστε τα όλα αυτά, καθώς ο βαθμός δυσκολίας μειώνεται σημαντικά και η δυσκολία των αντιπάλων ανεβαίνει με βάση το σημείο που βρίσκεστε στην ιστορία. Τη νύχτα ο αριθμός των τεράτων αυξάνεται σημαντικά, δίνοντας μία δυναμική αίσθηση του χρόνου, και όσο περνάνε οι in-game μέρες τόσο πιο δύσκολα γίνονται τα πράγματα. Γενικά όμως μιλάμε για μία αρκετά ισορροπημένη εμπειρία, όποιο δρόμο και αν αποφασίσετε να πάρετε, ενώ η διάρκεια μόνο της ιστορίας μετράει έως και 60 ώρες, με άπειρες δευτερεύουσες αποστολές. Οι στολές κάνουν τη διαφορά.
Οι στολές κάνουν τη διαφορά. Ένας από τους μεγαλύτερους φόβους μου ήταν το battle system και το πώς η Square Enix θα καταφέρει να γυρίσει ένα team-based σύστημα σε single. Όμως, το αποτέλεσμα τελικά είναι καλύτερο από ότι θα μπορούσα να φανταστώ. Αν και το σύστημα μάχης συνεχίζει να βασίζεται στο ATB, η Lightning έχει στο οπλοστάσιο της διάφορες “στολές” (garbs), οι οποίες έχουν ξεχωριστά ATB. Κάθε garb μπορεί να αλλαχθεί και να παραποιηθεί έως ένα σημείο, ενώ επίσης προσφέρουν διαφορετικές επιθέσεις και ικανότητες (schemata), με την απόκτησή τους να επιτυγχάνεται μόνο με τα λεφτά (gil) που αποκτάτε από τις μάχες. Αν θέλετε να ολοκληρώσετε τα garbs τότε πρέπει να παίξετε απευθείας στο hard mode, καθώς εκεί υπάρχουν περισσότερα εξ αυτών (καθώς και περισσότερες περιοχές). Επίσης, πλέον μπορείτε να κινείτε τη Lightning μέσα στη μάχη, έως ένα περιορισμένο εύρος, γεγονός που δίνει την ψευδαίσθηση real-time, ενώ στη διάρκεια της μάχης μπορείτε οποιαδήποτε στιγμή να αλλάξετε garb, που είναι πολύ βολικό, ειδικά αν εξαντλήσετε το ATB του προηγούμενου. Τονίσω πάντως πως για να δείτε πόσο πραγματικά καλό (ή μάλλον, βελτιωμένο) είναι το σύστημα μάχης πρέπει να το “ζήσετε”. Πέραν των στολών, η Lightning έχει και ένα αρκετά ικανοποιητικό οπλοστάσιο, με την ποικιλία του όμως να περιορίζεται στα σπαθιά και τις ασπίδες, καθώς πλέον για μακρινές επιθέσεις χρησιμοποιεί κυρίως μαγείες. Μπορείτε κατά τη διάρκεια της μάχης να μπλοκάρετε και να αποφύγετε εχθρικές επιθέσεις (το δεύτερο μπορεί να ενσωματωθεί σε οποιοδήποτε garb), ενώ με τη χρήση των energy points μπορείτε να ενεργοποιήσετε κάποιες “ειδικές” κινήσεις και ικανότητες.
Έχοντας μόνο 13 μέρες πριν το τέλος του κόσμου, με κάθε αφεντικό που νικάτε το ρολόι γυρνάει πίσω, δίνοντάς σας μια ανάσα. Αν όμως πεθάνετε ή φύγετε από μία μάχη, αυτομάτως περνάει μία επιπλέον ώρα, ενώ η υγεία της Lightning δεν επιστρέφει αυτόματα στο 100% (όπως γινόταν στους δύο προηγούμενους τίτλους). Κάθε ώρα gameplay αντιστοιχεί σε μία ολόκληρη in-game μέρα, αν και ο χρόνος κυλάει μόνο όταν είστε εκτός μάχης. Τέλος, μπορείτε να παγώσετε το χρόνο για περιορισμένο χρονικό διάστημα με τη χρήση των chronostasis, αν και προσωπικά δε μου χρειάστηκαν. Από την ώρα που ξεκινάτε το παιχνίδι το “χρονόμετρο” βρίσκεται στις 7 ημέρες, με το μεγαλύτερο που μπορεί να φτάσει να είναι οι 13, ενώ σταματάει να μετράει κατά τη διάρκεια των μαχών και των cutscenes.
Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου