Final Fantasy 14: A Realm Reborn Beta Preview

 Ήταν ένα ανοργάνωτο και προχειροφτιαγμένο χάλι, κολλημένο σε απαρχαιωμένες τεχνικές και τρύπιους κανόνες. Το χειρότερο βέβαια δεν ήταν η ίδια η κατάσταση του παιχνιδιού ή η δριμεία κριτική που ασκήθηκε στη Square Enix, αλλά το γεγονός πως η εταιρεία γνώριζε πως έβγαζε έναν ημιτελή (και είμαι επιεικής) τίτλο. Γι’αυτόν ακριβώς το λόγο, λίγο μετά το λανσάρισμα του Final Fantasy 14, η Square Enix ανακοίνωσε ριζικές αλλαγές στην ομάδα ανάπτυξης, με στόχο το επαναλανσάρισμα του παιχνιδιού. Τρία χρόνια μετά, έφτασε η ώρα της αναγέννησης του Final Fantasy 14 ως Final Fantasy 14: A Realm Reborn, με την beta του παιχνιδιού να υπόσχεται ένα σαφώς βελτιωμένο σύνολο.
Καταρχήν, είχα την ευκαιρία να παίξω την beta στο PS3. Θυμίζω πως το Final Fantasy 14 ανακοινώθηκε στην E3 2009 για την κονσόλα της Sony, αλλά από τότε ήταν άφαντο. Η όλη διαδικασία είναι απροσδόκητα ομαλή, κάτι που αποτελεί έκπληξη κρίνοντας από τα αδιανόητα συστήματα registering που είχε θέσει η SE το 2010. Κατεβάζετε τον client από το PSN στον σκληρό του PS3, και το σύστημα το βλεπει σαν παιχνίδι στο σχετικό φάκελο. Από εκεί, κατεβαίνουν αυτόματα και με φυσιολογικές ταχύτητες τα updates, κάνετε log-in στους σέρβερ και βουρ για παιχνίδι. Για να σας πω την αλήθεια, στην αρχή τρόμαξα όταν είδα έναν τυπικό client, αφού πρόκειται για την πρώτη μου εμπειρία με MMO σε κονσόλα, αλλά η διαδικασία κύλησε απροβλημάτιστα. Χαρακτηριστικά, πιο πολλή ώρα μου πήρε να εισάγω τους αντίστοιχους κωδικούς στις σελίδες της SE και του PSN μέσω browser παρά να καταλάβω πως λειτουργεί η διαδικασία εγκατάστασης του παιχνιδιού.
Εδώ να επισημάνω πως το Final Fantasy 14: A Realm Reborn υποστηρίζει πληκτρολόγιο και ποντίκι στο PS3, οπότε, αν έχετε κάποιο ασύρματο σετάκι, καλό είναι να το έχετε κάπου κοντά. Το σύστημα χειρισμού, αν και λειτουργικό στις περισσότερες περιπτώσεις, έχει ορισμένα θέματα. Ενώ οι μάχες, η στόχευση και η επιλογή των χαρακτήρων, τα hotkeys και οι αγοραπωλησίες είναι όλα πολύ σωστά προσαρμοσμένα στο χειριστήριο, το chat και ο χάρτης σχεδόν απαιτούν πληκτρολόγιο και ποντίκι αντίστοιχα. Ειδικά για τον χάρτη, πέραν του ότι είναι υπερβολικά χαμηλής ανάλυσης και θα δυσκολευτείτε να τον διαβάσετε μέχρι να προσαρμοστείτε πλήρως, δε δίνεται η δυνατότητα αλλαγής του μεγέθους του παραθύρου με το χειρηστήριο, με συνέπεια να καταντά πιο δύσχρηστος. Η ύπαρξη του ποντικιού λύνει τα χέρια, αφού το παιχνίδι αναγνωρίζει ταυτόχρονα και τους δύο τύπους εισόδων, δηλαδή μπορείτε να παίζετε κανονικά με το χειριστήριο και να ελέγχετε τα δύσκολα σημεία με το ποντίκι.
Ένας νεαρός thaumaturge, στα περίχωρα της Ul’dah.
Ένας νεαρός thaumaturge, στα περίχωρα της Ul’dah.

Σε γενικές γραμμές, δηλαδή, το Final Fantasy 14: A Realm Reborn είναι απολύτως προσβάσιμο στο PS3, με την προϋπόθεση ότι έχετε εύκαιρα ένα ποντίκι και ένα πληκτρολόγιο για το chat. Αυτό που ίσως σας προκαλέσει δυσφορία κατά τις πρώτες ώρες παιχνιδιού είναι το συνολικό user interface. Όχι πως είναι άσχημο ή δύσχρηστο, απλά πιάνει υπερβολικά πολύ χώρο και δε βρήκα πουθενά την επιλογή να παίξω με το μέγεθος των παραθύρων. Ειδικά στις μικρότερες οθόνες το πρόβλημα γίνεται αρκετά έντονο. Πέρα από αυτό το θέμα όμως δεν συνάντησα κάποιο αξιοσημείωτο κόλλημα με το υπόλοιπο UI, όλα είναι απλά και προσβάσιμα. Το μόνο που ίσως να ήθελα είναι πιο αναλυτικές επεξηγήσεις σε κάποια σημεία, που λογικά θα υπάρχουν στην τελική έκδοση. Αρκετά όμως με το πώς συμπεριφέρεται το παιχνίδι στο PS3. Περισσότερα τεχνικά θέματα θα συζητήσουμε στην κυκλοφορία, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί οι μεταφορές των παλιών παικτών στους νέους σέρβερ και όταν ο πλυθησμός του παιχνιδιού δεν θα είναι πλήρως ελεγχόμενος.
Share on Google Plus

About Messinia news network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 σχόλια:

  1. θελω να βρω παιχτες ελληνες για το ffviv και να παιξω μαζι στον ιδιο server ειπαρχει καπιο forum to join?

    ΑπάντησηΔιαγραφή