Banishers Ghosts of New Eden review με εξορκιστές-πολεμιστές.


 
Η ιστορία εκτυλίσσεται στο 1695, με πρωταγωνιστές τον Red και την Antea, ένα ζευγάρι κυνηγών πνευμάτων που είναι κάτι σαν περιπλανώμενοι εξορκιστές-πολεμιστές. Μετά από την πρόσκληση ενός φίλου τους (και μέλους του τάγματος στο οποίο ανήκουν), ξεκινάνε από την Ευρώπη με σκοπό να εξερευνήσουν τη New Eden, μία πόλη στην Αμερική όπου φαίνεται να συμβαίνουν υπερφυσικά φαινόμενα και η οποία δείχνει να βρίσκεται υπό την επήρεια μίας κατάρας. Με λίγα λόγια, τα πνεύματα και τα στοιχειά βασανίζουν τους κατοίκους της περιοχής και η Antea, μαζί με τον Red που είναι βοηθός της, πρέπει να βγάλουν το φίδι από την τρύπα. 

Όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά και σύντομα οι δύο ήρωες βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα πανίσχυρο φάντασμα (που ευθύνεται για την κατάρα), το οποίο σκοτώνει την Antea και βγάζει εκτός μάχης τον Red. Όμως η τραγωδία δεν τελειώνει εκεί, καθώς η Antea επιστρέφει ως πνεύμα και ο Red την έχει και πάλι στο πλευρό του. Ενώ προσπαθούν να σώσουν την πόλη από την κατάρα και να αντιμετωπίσουν τα διάφορα τέρατα και τα φαντάσματα που έχουν μείνει πίσω, ο Red αντιμετωπίζει κι ένα μεγάλο δίλημμα: να αφήσει την γυναίκα που αγαπάει να περάσει στην μετά θάνατον ζωή ή να θυσιάσει αρκετό κόσμο ώστε να την φέρει πίσω; Άλλωστε η βασική αρχή των Banishers είναι το «Η ζωή στους ζωντανούς και ο θάνατος στους νεκρούς».

Το σενάριο είναι καλογραμμένο, ατμοσφαιρικό, αρκετά βαθύ και οι χαρακτήρες είναι ενδιαφέροντες (κάτι αναμενόμενο δεδομένου του ταλέντου της Dontnod). Δεν πρόκειται απλά για ένα θρίλερ γοτθικού τρόμου όπου πολεμάτε τέρατα και πνεύματα. Καλείστε επίσης να μιλήσετε με τους κατοίκους της περιοχής και να μάθετε τις ιστορίες τους, ώστε να μπορέσετε να τους βοηθήσετε. Υπάρχουν αρκετές στιγμές όπου οι επιλογές σας επηρεάζουν τόσο τον κόσμο γύρω σας, όπως και τους AI χαρακτήρες, αλλά και το τέλος που βλέπετε. Εκτός του ότι πολεμάτε τέρατα και πνεύματα, πρέπει και να βοηθήσετε διάφορους χαρακτήρες, λύνοντας υποθέσεις στοιχειωμάτων. Αυτό γίνεται μιλώντας με τους άτυχους ζωντανούς που βιώνουν τα υπερφυσικά φαινόμενα αλλά και με τους ίδιους τους νεκρούς, ώστε να ανακαλύψετε τί ακριβώς έχει συμβεί και γιατί έμειναν πίσω και να καταλήξετε στο πώς πρέπει να χειριστείτε το ζήτημα.

Όταν έχετε μάθει την πλήρη κατάσταση, μπορείτε είτε να εξορίσετε το φάντασμα, είτε να το στείλετε ήρεμα στον άλλο κόσμο, ή να κατηγορήσετε και να τιμωρήσετε τους ζωντανούς (με θάνατο, αν και είναι αρκετά ακραίο το να έχουν τέτοια εξουσία οι Banishers). Εδώ, είναι και το ένα μέρος του διλήμματος που αναφέραμε νωρίτερα. O Red, μπορεί να αναστήσει την Antea, εάν κατηγορήσει και σκοτώσει αρκετούς από τους ζωντανούς, κάτι που σημαίνει πως βάζει την αγάπη πάνω από την ηθική και τις πεποιθήσεις του τάγματος των Banishers. Να πούμε εδώ πως τα στοιχειώματα που πρέπει να λύσετε ως μέρος της κύριας ιστορίας, είναι όντως πολύ ενδιαφέροντα και δίνουν μία έξτρα αφηγηματική υπόσταση στο gameplay. Από την άλλη, υπάρχουν κι εκείνα που λειτουργούν ως side-quests, και, ενώ δεν είναι πλήρως αδιάφορα, σίγουρα φαίνεται το πού έχει δοθεί περισσότερη προσοχή. Όπως και να έχει, είναι ξεκάθαρη η προσπάθεια για ένα ωραίο world building, να υπάρχει περισσότερη ουσία αντί μελόδραμα και χαρακτήρες που δεν είναι απλοϊκοί ή μονοδιάστατοι.

Το άλλο μέρος του gameplay, είναι το action-RPG σε ανοιχτό κόσμο. Αρκετά σύντομα, ο κόσμος της New Eden και των γύρω περιοχών σας ανοίγεται, σε έναν ομολογουμένως μεγάλο χάρτη, τον οποίον μπορείτε να εξερευνήσετε. Στις μάχες με τα διάφορα τέρατα, μπορείτε να εναλλάσσεστε μεταξύ του Red και της Antea. O Red πολεμά με σπαθί, πυρσό και καραμπίνα, ενώ οι επιθέσεις της Antea είναι πιο αιθέριες και υπερφυσικές, καθώς και η ίδια είναι πνεύμα. Πρέπει να χρησιμοποιείτε και τους δύο στην μάχη ώστε να έχετε τα καλύτερα αποτελέσματα. Πχ αν ένα πνεύμα εισέλθει σε ένα σώμα, τότε μπορείτε να του επιτεθείτε με την Antea, ώστε να του κάνετε αρκετή ζημία και να φύγει από το σώμα, και μετά να το αποτελειώσετε με τον Red. Υπάρχουν διάφορες επιλογές στην μάχη και το πώς την προσεγγίζετε, καθώς δεν έχουν όλοι οι εχθροί τον ίδιο τρόπο αντιμετώπισης. Δεν πρόκειται για κάποιο σούπερ βαθύ και εκλεπτυσμένο σύστημα, και ίσως μετά από κάποιο σημείο γίνει ρουτίνα, αλλά σας δίνει αρκετά, ώστε να είναι ενδιαφέρον και διασκεδαστικό. Οι εχθροί είναι αρκετοί, ποικίλοι και αρκούντως ανατριχιαστικοί, και πρέπει να έχετε τον νου σας, καθώς δεν φοβούνται να σας περικυκλώσουν και να σας κάνουν τον βίο αβιώτο (τί περιμένεις από απέθαντους;). Φυσικά, νικώντας τους κερδίζετε XP, με τα οποία μπορείτε να δυναμώσετε τα στατιστικά σας και να επενδύσετε στα skill tree των δύο ηρώων, για να ξεκλειδώσετε νέες ικανότητες ή να ενισχύσετε αυτές που έχετε ήδη. Μπορείτε ουσιαστικά να φτιάξετε το build που ταιριάζει στον τρόπο που επιλέγετε να πολεμάτε.

Μπορείτε επίσης να βρείτε νέα όπλα, διάφορα υλικά που χρησιμεύουν για τα ξόρκια σας και για την αναβάθμιση του εξοπλισμού σας, χρήσιμα καλούδια αλλά και νέους χαρακτήρες με τους οποίους μπορείτε να αλληλεπιδράσετε. Μάλιστα, η αλληλεπίδραση με την Antea, βοηθά και στην εξερεύνηση του κόσμου, καθώς υπάρχουν περιοχές όπου μπορείτε να έχετε πρόσβαση μόνο μέσω των πνευματικών δυνάμεων της. Όσο προχωράτε στην ιστορία, η Antea ανακαλύπτει καινούριες ιδιότητες, οπότε και σας ανοίγονται ακόμα περισσότερα μέρη που μπορείτε να επισκεφθείτε.

Το θέμα είναι, πως ενώ ο κόσμος είναι ατμοσφαιρικός, όμορφος και ανοιχτός, σύντομα βλέπετε πως η όλη εμπειρία έχει μία αρκετά γραμμική ή έστω κλισέ αίσθηση. Με άλλα λόγια, υπάρχει μπόλικος χώρος να ψάξετε, αλλά ως επί το πλείστον είναι κάτι που το έχουμε ξαναδεί σε άλλους τίτλους. Συχνά επισκέπτεστε μία νέα περιοχή που καταλήγει είτε σε κάποιο αδιέξοδο, είτε σε κάποια μάχη, είτε σε κάποιο loot. Θα ήθελα περισσότερα σημεία ενδιαφέροντος ή κάτι που να ξεφεύγει λίγο από την τυπική εμπειρία ενός παιχνιδιού αυτού του είδους, αφού το όλο σκηνικό θα ευνοούσε να μην ακολουθείται η πεπατημένη και να βλέπαμε κάτι διαφορετικό. Οι επιρροές από το God of War και το Witcher είναι προφανείς. Πρόκειται για μία καλή προσπάθεια χωρίς το budget των εν λόγω μεγαθηρίων, αλλά ακριβώς για αυτόν τον λόγο θα ήθελα να δω παραπάνω δημιουργικότητα στο gameplay και όχι κάτι που έχει την αίσθηση μίας τυπικής διαδικασίας, επειδή «έτσι πρέπει να είναι ένα σύγχρονο action-RPG».

H μαρτυρική New Eden είναι ένα μέρος με την δική του οπτική ταυτότητα. Το όλο τοπίο χαρακτηρίζεται από μία σκοτεινή μελαγχολία και βαριά ατμόσφαιρα, με μουντά χρώματα, απόμακρα δάση, σκοτεινές σπηλιές και διάφορους μικρούς οικισμούς που ξεκάθαρα φέρουν τα σημάδια της κατάρας που έχει πέσει στην περιοχή. Οι χαρακτήρες είναι καλοσχεδιασμένοι, χωρίς να είναι υπερβολικοί στο μάτι. Υπάρχουν αρκετές ωραίες λεπτομέρειες τόσο στα μοντέλα των χαρακτήρων όσο και στα διάφορα περιβάλλοντα, που δίνουν μία ιδιαίτερη αίσθηση της εποχής αλλά και των όσων συμβαίνουν. Οι εχθροί είναι τρομακτικοί και απόκοσμοι (όπως θα έπρεπε άλλωστε) και ο τρόμος καραδοκεί σε κάθε γωνία, με διάφορα τέρατα, φαντάσματα και μερικά εντυπωσιακά boss που βρίσκετε στον δρόμο σας. Δυστυχώς, δεν ισχύει το ίδιο και για αρκετά από τα animations των κύριων χαρακτήρων, αφού αρκετές φορές κάποιες κινήσεις γινόται είτε πολύ γρήγορα, είτε πολύ άτσαλα. Και εντάξει, άντε να το δεχτούμε για την Antea που είναι πνεύμα, όμως το να έχει ο Red τέτοια κινησιολογία είναι λίγο τραγελαφικό.

Η μουσική δεν είναι ιδιαίτερα αξιομνημόνευτη, αν και είναι αρκούντως ποιοτική και ταιριαστή με την όλη σκοτεινή ατμόσφαιρα που κυριαρχεί. Είναι ό,τι περιμένουμε σε τέτοιου ύφους παιχνίδι, με ορχήστρα, χορωδίες και βαριά, δραματικά drones. Το voice acting, από την άλλη, είναι πολύ καλό, χωρίς να καταφεύγει σε φθηνές, εύκολες ακρότητες και προσδίδει τα μέγιστα στο χτίσιμο της ιστορίας, ειδικά στους διαλόγους μεταξύ των Red και Antea, όπου αναδεικνύεται η αγάπη, αλλά και ο πόνος τους, εξαιτίας της κατάστασης στην οποία βρίσκονται. Εξίσου καλό είναι και το voice acting των διάφορων άλλων χαρακτήρων, κάτι πολύ σημαντικό, αφού ένα μεγάλο μέρος της όλης εμπειρίας βασίζεται στην αλληλεπίδραση και τους διαλόγους μαζί τους.

Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου