Tο Οutriders είναι η νέα δημιουργία της People Can Fly

 


Tο Οutriders είναι η νέα δημιουργία της People Can Fly, η οποία μας έδωσε το Gears of War: Judgment και φιλοδοξεί να αφηγηθεί τον (χιλιοειπωμένο) αγώνα της ανθρωπότητας για επιβίωση από την δική της σκοπιά. Με πληθώρα παρόμοιων παιχνιδιών εκεί έξω, δεν έχει εύκολο έργο, οπότε ας δούμε αν καταφέρνει να προσφέρει κάτι ξεχωριστό.

Η Γη έχει καταστραφεί από κατακλυσμικές κλιματικές αλλαγές, με καμία ελπίδα επιστροφής και αποκατάστασης. Με αυτά τα δεδομένα, αποφασίζεται από τα μεγάλα μυαλά της ανθρωπότητας η μεγάλη έξοδος από το πλανητικό μας σύστημα και η αρχή μιας διαστημικής οδύσσειας για κατάλληλο αποικήσιμο πλανήτη. Όλες οι ελπίδες εναποτίθενται στον Εnoch, έναν πλανήτη που μοιάζει πολύ με την Γη και έτσι ξεκινάει ένα μεγάλο ανθρώπινο κομβόι γεμάτο ελπίδες και όνειρα για το μέλλον. Έπειτα από ένα ταξίδι 83 ολόκληρων χρόνων οι πρώτοι άνθρωποι που πατάνε το πόδι τους στον πλανήτη είναι οι Outriders, εξειδικευμένοι μισθοφόροι-ανιχνευτές με αποστολή να προετοιμάσουν το έδαφος για τους υπόλοιπους και να πιστοποιήσουν την ασφάλεια του πλανήτη. Εκεί ξεκινάνε τα πραγματικά προβλήματα και αρχίζει η ιστορία, καθώς ένας φαινομενικά αθώος πλανήτης κρύβει πολλά επικίνδυνα μυστικά που φέρνουν στο χείλος του γκρεμού την ίδια την ανθρώπινη ύπαρξη.

Το πρώτο πράγμα εντυπωσιάζει στο Outriders είναι η κινηματογράφηση και το ιδανικό στήσιμο των πρώτων εισαγωγικών σκηνών της προσπάθειας ουσιαστικά που περιγράφεται παραπάνω. Παρόλο που καταπιάνεται με ένα πολυπαιγμένο θέμα, το αποδίδει πειστικά προσφέροντας ωραία αφήγηση αλλά και το απαραίτητο δράμα χωρίς υπερβολές. Δυστυχώς, αφού στηθεί το σκηνικό δράσης και ξεκινήσετε δειλά δειλά τα πρώτα σας βήματα, “ξεφουσκώνει” αρκετά με περίεργα cutscenes, σαν το σενάριο να γράφτηκε πρόχειρα και βιαστικά. Δεν σας επιτρέπεται σχεδόν ποτέ να δεθείτε με τον χαρακτήρα σας για τον πολύ απλό λόγο ότι, παρά την δραματική κατάσταση που στήνεται αριστοτεχνικά στην αρχή, ο πρωταγωνιστής αναλώνεται σε επιφανειακές προσεγγίσεις καταστάσεων, με πρωτοφανή σκληρότητα και χιούμορ πεζοδρομίου.

Η ομάδα σε συνεργασία και ανάπτυξη.

Θεωρώ πως όταν ένα σενάριο καταπιάνεται με την επικείμενη καταστροφή του ανθρώπινου είδους και υπάρχουν τόσα πολλά να διακυβεύονται, απαιτείται η κατάλληλη σοβαρότητα για να πάρει και ο ίδιος ο παίκτης την αποστολή στα σοβαρά. Συμφωνώ με τις σταδιακές στιγμές αποκλιμάκωσης της έντασης με ελεγχόμενο χιούμορ, αλλά το στήσιμο και η συμπεριφορά του πρωταγωνιστή και η αλληλοεπίδραση του με τους υπόλοιπους χαρακτήρες του παιχνιδιού μοιάζουν κάπως άτοπα και υπερβολικά. Εμφανώς καλύτερα γραμμένοι είναι οι δευτερεύοντες χαρακτήρες όπως ο επιστήμονας Zahedi που έχει συναισθηματικό βάθος και μερικοί άλλοι που όμως είναι μόνο δευτερεύοντες χαρακτήρες που στήνονται πάνω στον κεντρικό. Ο τελευταίος μοιάζει σαν ταύρος σε υαλοπωλείο και σε κάνει να νιώθεις ότι το πρώτο πράγμα που θα κάνει αν καταφέρει να εκπληρώσει την αποστολή του είναι να γεμίσει τις πόλεις μπουρδέλα και αλκοόλ. Προς το τέλος βέβαια, λόγω του δράματος και του ηρωισμού, η ιστορία παίρνει τα πάνω της και υπάρχει μια εξιλέωση για τον ήρωα, αλλά μέχρι τότε αναλώνεστε στην καθαρή δράση χωρίς τροφή για σκέψη.

Παραβλέποντας τα παραπάνω της παρουσίασης, το Outriders στο παραγωγικό κομμάτι της ενασχόλησης και της διασκέδασης δεν απογοητεύει σε καμιά περίπτωση. Μιλάμε για ένα εθιστικότατο co-op shooter τρίτου προσώπου με δυνατά RPG και customization στοιχεία, που ενθαρρύνει τη συνεργασία μεταξύ των παικτών. Υπάρχει ένας αρμονικός συνδυασμός χαρακτηριστικών που ανεβάζουν την εμπειρία σε υψηλά επίπεδα. Πρώτα απ' όλα υπάρχουν δύο ειδών επιθέσεις: η κλασική τακτική με όπλα, και το anomaly, μια καταστροφική δύναμη ενέργειας που χρησιμοποιεί ο πρωταγωνιστής προς όφελός του και διαφοροποιείται ανάλογα με τον τύπο χαρακτήρα που επιλέγετε. Μπορείτε να επιλέξετε από τέσσερις διαφορετικούς τύπους: technomancer, pyromancer, trickster, devastator. Ο technomacner ενδείκνυται για μάχη από μακρινή απόσταση με εξειδίκευση στα sniper rifles και στη χρήση gadgets, με κύριο στοιχείο την ακινητοποίηση των εχθρών με freeze ώστε να τους εξολοθρεύετε άνετα ή να τους δηλητηριάζετε με toxic. Ο pyromancer, όπως υποδηλώνει και το όνομά του, ειδικεύεται στις επιθέσεις φωτιάς με τις οποίες μπορεί να χτυπήσει πολλούς εχθρούς ταυτόχρονα και συγχρόνως να κάνει heal στον εαυτό του. Είναι φονική επιλογή με κορυφαία ικανότητα τo volcanic rounds με τo oποίο εμποτίζει με φωτιά κάθε σφαίρα μέχρι να αδειάσει ο γεμιστήρας σας, γεμίζοντας γρήγορα το πεδίο μάχης με απανθρακωμένα πτώματα. Ο trickster είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση που θέλει τρόπο για να μάθετε πλήρως λόγω της χαμηλής υγείας που διαθέτετε, αλλά σας αποζημιώνει με την έξυπνη και στρατηγική προσέγγιση εξολόθρευσης των εχθρών με ταχύτητα και κοντινά χτυπήματα. Τέλος, ο devastator, το τανκ της υπόθεσης, μπορεί να απορροφήσει μεγάλο ποσοστό ζημιάς με την πολλή υγεία και armor του και ταυτόχρονα να ξεκάνει μεγάλα γκρουπ εχθρών με τις charge επιθέσεις του.

Πολεμώντας μαζί.

Κάθε τύπος χαρακτήρα κλειδώνει με εσάς χωρίς δυνατότητα αλλαγής στην πορεία. Παρόλα αυτά μπορείτε να φτιάξετε πολλούς χαρακτήρες παράλληλα, ώστε να δοκιμάσετε τα υπέρ και τα κατά κάθε τύπου και να καταλήξετε στο αγαπημένο σας στιλ παιχνιδιού. Τέλος, κάθε τύπος έχει τρία διαφορετικά δέντρα από skills που μπορείτε να επιλέξετε, με το τελικό στάδιο να σας κατατάσσει σε ένα υβρίδιο του αρχικού τύπου που διαλέξατε αλλά με διαφορετική εστίαση στις ξεχωριστές δυνάμεις του πρωταγωνιστή. Έτσι αν πχ διαλέξετε να είστε trickster και αναβαθμίζετε συστηματικά ένα από τα τρία διαθέσιμα skill tree του, εξελίσσεστε σε assassin, harbinger ή reaver αναλόγως πού επενδύετε τα skills points σας.

Μη νομίζετε ότι με την επιλογή class ξεμπερδεύετε. Το πραγματικό στήσιμο και σχεδιασμός του χαρακτήρα μόλις ξεκινάει. Ο σωστός σχεδιασμός και η σωστή αξιοποίηση/μίξη των skills και του εξοπλισμού είναι το κλειδί της επιτυχίας και κάνουν την ειδοποιό διαφορά στο πόσο θανατηφόρος και αποτελεσματικός γίνεστε. Καθώς αυξάνετε το level του χαρακτήρα σας μπορείτε να αποκτάτε όλο και καλύτερο εξοπλισμό, που παρουσιάζει τεράστια ποικιλία και ξεχωρίζει χρωματικά ανάλογα με την σπανιότητα του. Πέρα από τις προφανείς χρωματικές διαφορές, πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό είναι και τα mods που κλειδώνουν σε κάθε όπλο ή τη στολή του ήρωα και πολλαπλασιάζουν την αποτελεσματικότητά σας αν τα διαχειριστείτε σωστά. Τα mods χωρίζονται σε τρεις βαθμίδες, με την πρώτη να θεωρείται η πιο απλή και την τρίτη να είναι η πιο θανατηφόρα. Έτσι πχ ένα legendary όπλο έχει δύο θέσεις για mods τα οποία είναι ένα δεύτερης και ένα τρίτης βαθμίδας, σε αντίθεση με ένα απλό όπλο που έχει θέση μόνο για ένα mod πρώτης βαθμίδας. Με αυτόν τον έξυπνο διαχωρισμό δίνεται ουσιαστική σημασία στην αναζήτηση σπάνιου legendary εξοπλισμού, καθώς πραγματικά τα mods τρίτου επιπέδου κάνουν την διαφορά (πχ κεραυνοί να πέφτουν στον εχθρό με κάθε βολή από το όπλο σας) και είναι απαραίτητα για τη συνεχή πρόοδο στο παιχνίδι.

Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου