Είναι πολύ δύσκολο να ασχολείσαι με το gaming και να μην έχεις ακούσει κάτι για το Cyberpunk 2077. Ανακοινώθηκε για πρώτη φορά το 2012, ως η videogame μεταφορά του δημοφιλέστατου tabletop RPG “Cyberpunk”, από την ακόμα πιο δημοφιλή CD Projekt Red, δημιουργό της σειράς Witcher. Μέσα στα οχτώ χρόνια που ακολούθησαν, το hype αυξανόταν όλο και περισσότερο, παρόλες τις αναβολές και καθυστερήσεις. Το όλο εγχείρημα ήταν πολύ φιλόδοξο και οι προσδοκίες πολύ υψηλές, ειδικά μετά το Witcher 3. Φτάσαμε λοιπόν στα τέλη του 2020 και το Cyberpunk 2077 είναι εδώ. Δεν πρόκειται να εμβαθύνω στο προβληματικό launch, αφού οι περισσότεροι μάλλον θα έχετε ήδη υπόψιν σας τί συμβαίνει με τα bugs, τις εκδόσεις για κονσόλες, τα review codes, το crunch που δεν θα συνέβαινε αλλά τελικά συνέβη, και το πώς χειρίστηκε η CDPR την όλη κατάσταση. Άλλωστε, δεν είμαστε εδώ για αυτό. Έτσι λοιπόν, χωρίς να χρονοτριβούμε περισσότερο, ας δούμε τί συμβαίνει με το Cyberpunk 2077, και αν δικαιολογείται το hype που χτίστηκε εδώ και σχεδόν μία δεκαετία.
Αρχικά, από την ονομασία του παιχνιδιού, καταλαβαίνετε πως η ιστορία εξελίσσεται στο μέλλον. Ένα μέλλον, που είναι ταυτόχρονα κοντινό και μακρινό, καθώς περισσότερο θυμίζει ένα “what if” σενάριο: Μία εκδοχή της πραγματικότητας όπου η τεχνολογία και η ρομποτική αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής ζωής, σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό απ' ότι (ενδεχομένως) θα συμβαίνει στο 2077 που μας περιμένει. Πρόκειται για έναν δυστοπικό, σκοτεινό -αλλά και παράλληλα, λουσμένο στην απατηλή γοητεία που αναδύεται από τα neon φώτα- κόσμο, όπου οι διάφοροι επιχειρηματικοί όμιλοι και το στρατιωτικό-βιομηχανικό κόμπλεξ είναι οι κυρίαρχες δυνάμεις που ελέγχουν σχεδόν τα πάντα.
Μία κοινωνία, όπου οι ταξικές διαφορές έχουν εξελιχθεί σε αβυσσαλέα χάσματα. Ένας κόσμος όπου το ανθρώπινο σώμα μπορεί να βελτιωθεί και να ενισχυθεί με διάφορα cyber εμφυτεύματα, κάτι που έχει αλλάξει σχεδόν κάθε έκφανση της ζωής και των διαπροσωπικών σχέσεων, ενώ τα πάντα είναι διαθέσιμα προς αγορά και πώληση, αρκεί να έχει κανείς τους πόρους και να ξέρει πού να απευθυνθεί. Εκεί, όπου το αληθινό και το ψηφιακό έχουν ξεπεράσει προ πολλού τα διαχωριστικά τους όρια, και εύκολα θα έλεγε κάποιος πως πλέον είναι ταυτόσημα. Με λίγα λόγια, καλώς ορίσατε στο endgame του καπιταλισμού, και σε ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα του, την Night City.
Το ξεκίνημα της ιστορίας εξαρτάται καταρχάς από το τί backstory επιλέγετε για τον χαρακτήρα σας, τον/την V. Υπάρχουν τρεις διαθέσιμες επιλογές: Nomad, όπου επιλέγετε να αφήσετε την νομαδική σας “φυλή” που περιπλανιέται στα Badlands και να έρθετε στην πόλη, Street Kid, όπου έχετε μεγαλώσει στην Night City και μετά από ένα ταξίδι μακριά τής επιστρέφετε στην αστική της αγκάλη, και Corpo, όπου είστε στέλεχος του ομίλου Arasaka αλλά μετά από ένα αποτυχημένο παιχνίδι εξουσίας του ανωτέρου σας γίνεστε αποδιοπομπαίος τράγος, με αποτέλεσμα να βρεθείτε στους δρόμους, παλεύοντας για την επιβίωση σας. Ό,τι και να επιλέξετε, καταλήγετε να κάνετε διάφορες δουλειές που σας προσφέρονται από τους “fixers” της πόλης, μέχρι να σας δοθεί η ευκαιρία να κάνετε μία μεγάλη “δουλειά” και να πιάσετε την καλή: να κλέψετε ένα μυστηριώδες biochip, το Relic, από τα κεντρικά της Arasaka. Φυσικά, η αποστολή δεν πάει καλά, αντιθέτως, όλα πάνε κατά διαόλου, και κάπου εδώ τελειώνει ο πρόλογος του Cyberpunk 2077. Όλα αυτά, συμβαίνουν στις πρώτες δυο-τρεις ώρες του παιχνιδιού και λειτουργούν ως ένα εκτεταμένο tutorial, ώστε να γνωριστείτε καλύτερα με τους μηχανισμούς του. Εδώ, είναι και το σημείο που πραγματικά ξεκινά η περιπέτεια και σας ανοίγεται ο κόσμος της Night City (και όχι μόνο).
Η πλοκή είναι καλή, με μπόλικες εκπλήξεις και δυνατά twists, ενώ το καλύτερο στοιχείο του σεναρίου είναι οι προσεγμένοι διάλογοι και οι ενδιαφέροντες χαρακτήρες με τους οποίους αλληλεπιδράτε, τόσο στο main story, όσο και στις υπόλοιπες δραστηριότητες που ανακαλύπτετε. Μάλιστα, τολμώ να πω, πως στα sidequests είναι που βρίσκεται το μεγαλύτερο βάθος του κόσμου του παιχνιδιού. Δεν είναι λίγες οι φορές που σας ταξιδεύουν σε πολύ σκοτεινά μονοπάτια και σας κάνουν να αντιληφθείτε το πώς ακριβώς λειτουργεί αυτή η πόλη και το πώς βιώνουν όλη αυτή την κατάσταση οι κάτοικοί της. Βέβαια, οι επιλογές σας δεν αλλάζουν μόνο την αρχή της ιστορίας, αλλά επηρεάζουν και το τέλος της. Αναλόγως με το τί κάνετε στο παιχνίδι και το πώς χειρίζεστε κάποιες σχέσεις με άλλους χαρακτήρες, έχετε και διαφορετικό φινάλε (υπάρχουν πέντε διαφορετικά τέλη), κάτι που ευνοεί τα πολλαπλά playthroughs. Όπως και να έχει, δεν θα απογοητευθείτε από την πλοκή και την αφήγηση. Όχι μόνο σας βυθίζουν περισσότερο στον κόσμο, αλλά είναι και ένα από τα πιο δυνατά σημεία του τίτλου.
Το Cyberpunk 2077 είναι FPS/action-RPG, του οποίου το gameplay μπορεί να περιγραφεί ως μία μίξη Skyrim, GTΑ και Deus Ex. Ξεκινάτε το παιχνίδι δημιουργώντας τον χαρακτήρα σας σε ένα character creator, όπου επιλέγετε το φύλο και κάποιες βασικά στοιχεία εμφάνισης. Δυστυχώς, όχι μόνο προσφέρονται πολύ λιγότερες επιλογές απ' ότι θα περιμένατε, αλλά το παιχνίδι δεν σας επιτρέπει να ξεκλειδώσετε κάποιες επιπλέον κατά την διάρκεια του, κάτι που σημαίνει πως η βασική σας εμφάνιση μένει η ίδια από την αρχή μέχρι το τέλος. Κάποιοι ίσως λέτε πως δεν έχει και τόση σημασία, αφού το παιχνίδι είναι πρώτου προσώπου, οπότε οι φορές που βλέπετε τον χαρακτήρα σας είναι λίγες. Δεκτόν, αλλά ακόμα κι έτσι, δεν βρίσκω τον λόγο να μην υπάρχουν παραπάνω επιλογές customization. Κατόπιν, καλείστε να μοιράσετε κάποια διαθέσιμα attribute points μεταξύ των εξής πέντε κατηγοριών: body (ωμή δύναμη), intelligence (πόσο καλοί είστε στο netrunning/hacking), reflexes (ευκινησία και ταχύτητα), technical (γνώση όπλων, lockpicking και crafting) και cool (πόσο καλοί είστε στο stealth).
Καθώς ανεβάζετε επίπεδο στα attributes, αποκτάτε και νέα passive bonus, όπως παραπάνω HP. Τα attributes είναι επίσης η βάση των skill trees. Κάθε attribute έχει κάποιες υποκατηγορίες οι οποίες είναι τα skills. Τα skills, αναβαθμίζονται ανάλογα με το πώς παίζετε. Ας πούμε πχ πως χρησιμοποιείτε πολύ το πιστόλι. Όσο περισσότερο το κάνετε, τόσο περισσότερο ανεβαίνει το skill level για τα πιστόλια. Να έχετε στον νου σας όμως πως τα level των διαφόρων skills εξαρτώνται από το level του σχετικού attribute. Πχ αν έχετε level 5 reflexes, τότε το blades skill (που είναι υποκατηγορία στο reflexes), μπορεί να ανέβει μέχρι το 5. Δεν τελειώνουμε εδώ όμως. Tα skills με την σειρά τους έχουν τα δικά τους perk trees. Εκεί, ξεκλειδώνετε καινούριες ικανότητες ή αναβαθμίζετε τις υπάρχουσες με perk points που κερδίζετε ολοκληρώνοντας αποστολές. Δεν σας φτάνουν οι αναβαθμίσεις; Σας έχω κι άλλα! Όπως προαναφέρθηκε, υπάρχουν cyber σωματικά εμφυτεύματα γνωστά και ως cyberware. Αυτά, μπορείτε να τα αλλάξετε με καινούρια και καλύτερα! Μπορείτε πχ να ενισχύσετε τους τένοντές σας, ώστε να μπορείτε να κάνετε διπλό άλμα. Τα cyberware τα βρίσκετε είτε ως ανταμοιβές από τις διάφορες αποστολές, είτε κρυμμένα στην Night City ή στους διάφορους ripperdocs, οι οποίοι τα πουλάνε συνήθως σε αρκετά ακριβή τιμή (εκτός και αν επιλέξετε κατώτερης ποιότητας εκδοχές τους). Με όποιον τρόπο και να τα αποκτήσετε, πρέπει να πάτε σε κάποιον ripperdoc για να τα εγκαταστήσει.
Όλα αυτά ακούγονται πιο περίπλοκα απ΄ότι είναι, αλλά μην φοβάστε. Πρόκειται για ένα αρκετά λεπτομερές σύστημα αναβαθμίσεων, το οποίο σας επιτρέπει να φτιάξετε τον χαρακτήρα σας όπως ακριβώς θέλετε εσείς, ανάλογα με το πώς επιλέγετε να παίξετε. Θέλετε απλά να είστε ένα ασταμάτητο τανκ; Θέλετε να κινείστε αθόρυβα και να χτυπάτε από τις σκιές; Προτιμάτε ίσως μία πιο τακτική προσέγγιση; Η επιλογή είναι δική σας. Η δική μου συμβουλή πάντως είναι να προτιμήσετε το stealth, τουλάχιστον μέχρι να αναβαθμιστείτε σωστά, ώστε να μπορείτε να δέρνετε κόσμο πιο άφοβα.
Η Night City είναι μία τεράστια πόλη που χωρίζεται σε έξι περιοχές, με την κάθε μία να έχει την δική της αισθητική και ξεχωριστές ιδιαιτερότητες. Το City Center κυριαρχείται από εταιρικά γραφεία και επιχειρήσεις. Στο Watson κατοικούν οι διάφοροι μετανάστες. Το Santo Domingo είναι η βιομηχανική ζώνη της πόλης. Το Heywood είναι το προάστιο. Το Westbrook είναι η πιο high-class και πολυτελής περιοχή. Τέλος, η Pacifica, η οποία είναι άντρο του υποκόσμου και διάφορων συμμοριών γενικότερα. Μπορείτε ακόμα να εξερευνήσετε τα Badlands, μια περιοχή εκτός πόλης. Επιπλέον, ανάλογα με το πού βρίσκεστε, αν διαπράξετε κάποια παρανομία ή κάποιο έγκλημα, η αστυνομία σας κυνηγάει, οπότε να έχετε τον νου σας. Μέσα σε αυτή την μεγαλούπολη, κινείστε είτε με τα πόδια, είτε με τα διάφορα οχήματα που βρίσκετε ή ακόμα και με fast travel όταν το ξεκλειδώσετε σε συγκεκριμένα σημεία. Τα οχήματα μπορείτε να τα αγοράσετε, να τα πουλήσετε ή να τα κλέψετε/χακάρετε και εφόσον έχετε κάποιο στην διάθεση σας, μπορείτε να το καλέσετε στο σημείο που βρίσκεστε. Όσα οχήματα σας ανήκουν (τα “δανεικά” δεν μετράνε), θα είναι διαθέσιμα στο safehouse σας, αφού ο/ή V έχει το δικό του σπίτι (καθώς και το δικό του γκαράζ). Δυστυχώς όμως δεν μπορείτε να οδηγήσετε κάποιο από τα ιπτάμενα οχήματα που βλέπετε στην Night City.
Όσο για το τί μπορείτε να κάνετε στην πόλη, πέρα από τα story missions και τα πάμπολλα sidequests, υπάρχουν ένα σωρό άλλες δραστηριότητες για να ασχοληθείτε. Συλλογή collectables, αγώνες δρόμου, underground fight clubs, νέα ρούχα, φλερτ με άλλους χαρακτήρες, αποτροπή εγκλημάτων που γίνονται εκείνη την στιγμή, κυνήγι επικηρυγμένων, εύρεση και απενεργοποίηση AI που έχουν επαναστατήσει, τσάρκες στα πιο κακόφημα μέρη, τζόγος, επισκέψεις σε στριπτιζάδικα ή ακόμα και στα γνωστά κόκκινα φωτάκια (ναι, υπάρχουν και σκηνές με σεξ). Εννοείται πως υπάρχουν και μπόλικα easter eggs, τόσο από τίτλους της CDPR, όσο και από άλλα παιχνίδια. Θα σας πω το εξής μόνο: στην αποστολή “The Heist”, βρίσκεστε σε ένα ξενοδοχείο. Κάποια στιγμή, έχετε την επιλογή να τσεκάρετε το μέρος. Τότε, είναι ώρα να βρείτε το bar του ξενοδοχείου και να δείτε ποιος είναι εκεί και πίνει χαλαρός το ποτάκι του. Βέβαια, δεν είναι μόνο αυτά, αφού όσο περισσότερο εξερευνείτε την πόλη, τόσα περισσότερα καινούρια πράγματα βρίσκετε να κάνετε.
Εδώ, θα πρέπει να κάνω ιδιαίτερη αναφορά στο scanning και το braindance. Το scan, είναι κάτι σαν το detective vision που χρησιμοποιεί ο Batman στα Arkham. Όταν το ενεργοποιείτε, βλέπετε πολύ πιο εύκολα διάφορα σημεία ενδιαφέροντος, όπως καλούδια που σας περιμένουν να τα μαζέψετε αλλά και συσκευές που μπορείτε να χακάρετε, μεταξύ άλλων, οπότε είναι κάτι που πρέπει να το κάνετε συνήθεια, αν θέλετε να κάνετε την ζωή σας πιο εύκολη. Το braindance είναι κάτι που επίσης θυμίζει το reconstruction mode του Arkham Origins. Φανταστείτε το σαν virtual reality, αλλά στο επόμενο επίπεδο. Δεν βλέπετε μόνο κάτι που έχει γίνει, αλλά το νιώθετε και το βιώνετε. Πολύ σύντομα στο παιχνίδι μαθαίνετε πώς να το χρησιμοποιείτε αλλά και πώς να αντλείτε πληροφορίες από αυτό. Κατά την διάρκεια ενός braindance, τα δεδομένα χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: visual (οπτική), audio (ακουστική) και thermal (θερμική). Οπότε, πρέπει να δώσετε σημασία και στις τρεις ροές δεδομένων και να παρατηρήσετε προσεκτικά τί μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εις όφελος σας. Ας πούμε πχ πως είστε σε ένα braindance και βλέπετε κάποιον να μιλάει στο τηλέφωνο. Μπορείτε, μέσω scanning να επικεντρωθείτε στο ακουστικό κομμάτι και να ακούσετε τί λέει ο χαρακτήρας που μιλάει στην κλήση εκείνη την στιγμή.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου