Η τεχνητή νοημοσύνη είναι το μέλλον. Σαν ανθρώπινο είδος, έχουμε ήδη ξεκινήσει όχι μόνο να τη χρησιμοποιούμε, αλλά και να συνεργαζόμαστε μαζί της σε καθημερινή βάση, είτε πρόκειται για τη Siri στο κινητό μας, είτε για τον τρόπο που ανακαλύπτουμε νέα κομμάτια μουσικής στο Spotify. Η σκωτσέζικη No Code (Stories Untold) συνδυάζει αυτό το θέμα με το διάστημα, στο adventure θρίλερ επιστημονικής φαντασίας Observation.
Η υπόθεση ξεκινάει χωρίς πολυλογίες, με την Δρ. Emma Fisher να προσπαθεί να ανακαλύψει τί συνέβη στο πλήρωμα του φαινομενικά εγκαταλελειμμένου διεθνούς διαστημικού σταθμού (ISS) στον οποίο βρίσκεται. Για να το πετύχει αυτό, χρειάζεται τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης του σταθμού, του SAM (System Administration & Maintenance). Πρωτοτυπώντας, το παιχνίδι δεν σας τοποθετεί στο ρόλο της αστροναύτη Fisher, αλλά σε αυτόν του SAM. Σκοπός σας είναι να βρείτε το χαμένο πλήρωμα και να είστε τα μάτια και τα αυτιά της Fisher. Τί συνέβη στο πλήρωμα; Τί συμβαίνει με τον σταθμό; Γιατί εμφανίζονται μυστηριώδη μνήματα στην οθόνη σας;
Η πρώτη μισή ώρα του παιχνιδιού λειτουργεί ως tutorial, είναι αρκετά έντονη και σας κάνει να αναρωτιέστε για τις προθέσεις του SAM (στο κάτω κάτω, οι ομοιότητες με την ταινία “2001 Space Odyssey” είναι πολλές). Η ιστορία εξελίσσεται μέσα από ενδιαφέροντα και ατμοσφαιρικά cutscenes, όπως και η εξερεύνηση του σταθμού. Η ανακάλυψη εγγράφων και φωνητικών καταχωρήσεων σας δίνουν όλο και περισσότερα στοιχεία ως προς το τί πραγματικά γίνεται. Ο σταθμός είναι καλοσχεδιασμένος και ρεαλιστικός, αν και δεν προσφέρει πολλές ευκαιρίες εξερεύνησης πέρα από τα άκρως απαραίτητα.
Ως εξαιρετικά ικανή τεχνητή νοημοσύνη, ασχολείστε με το ξεκλείδωμα εξόδων, αναφορές κατάστασης, καθώς και συνδέσεις με φορητούς υπολογιστές και κάμερες που δίνουν μια πολύ καλή εικόνα του σταθμού. Το μεγαλύτερο σκέλος του gameplay αφορά τη σύζευξη με συσκευές, το ξεκλείδωμα εξόδων, αλλά και διευκολύνσεις, όπως να εντοπίσετε μια φωτιά. Μερικές φορές πρέπει να κοιτάξετε αρκετά τριγύρω με την κάμερα προτού να βρείτε κάτι αξιοσημείωτο. Η κάμερα κινείται σχετικά αργά, οπότε αυτό είναι ένα από τα σημεία που δοκιμάζει την υπομονή σας. Οι απλοί και εύκολοι γρίφοι κυμαίνονται από ασκήσεις μνήμης (επιλέξτε τα εικονίδια με τη σωστή σειρά που εμφανίστηκαν στην οθόνη) μέχρι τον εντοπισμό συντεταγμένων σε μια εικόνα. Κάθε τόσο, χρειάζεστε τα κατάλληλα σχέδια για να ξεκλειδώσετε κάτι, που σημαίνει ότι πρώτα πρέπει να εντοπίσετε το κατάλληλο σχέδιο και στη συνέχεια να επιστρέψετε στο κλειδωμένο σημείο/πόρτα/υπολογιστή (συνδέοντας τις τελείες σε ένα πάνελ με τη σωστή σειρά). Άλλες φορές, εσείς είστε εκείνος που ζητάτε τη βοήθεια της Fisher, η οποία πρόθυμα κάνει ό,τι μπορεί για εσάς, ανοίγοντας μια πόρτα ή δίνοντάς σας οδηγίες για το επόμενο βήμα.
Μπορείτε επίσης να μεταφερθείτε σε μια σφαίρα που σας δίνει την δυνατότητα να αιωρείστε από δωμάτιο σε δωμάτιο μέσα στον σταθμό (ομολογουμένως, χτυπώντας λίγο εδώ κι εκεί καθοδόν), προς αναζήτηση περισσότερων φορητών υπολογιστών, συσκευών και ημερολογίων. Επίσης, η σφαίρα σας επιτρέπει την εξερεύνηση στο εξωτερικό του σταθμού. Αυτό αρχικά φαντάζει συναρπαστικό, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία εξερεύνησης στο διάστημα, όμως πολύ γρήγορα μετατρέπεται σε εφιάλτη αν είστε ανυπόμονος. Είναι πάρα πολύ εύκολο να χαθείτε ή να αποπροσανατολιστείτε έξω από τον σταθμό, ενώ και η ανταπόκριση της σφαίρας δεν είναι ιδανική, δεν υπάρχει χάρτης (παρόλο που υπάρχει για το εσωτερικό του σταθμού), η Fisher δεν σας καθοδηγεί ως προς το πού πρέπει να πάτε και πολλά από τα μέρη του σταθμού μοιάζουν τόσο πολύ μεταξύ τους από μακριά, που οι συντεταγμένες στα δεξιά της οθόνης δεν προσφέρουν καμία βοήθεια. Την πρώτη φορά που βγαίνετε έξω, η Fisher υποτίθεται ότι σας καθοδηγεί, με φράσεις όπως “πήγαινε όλο ευθεία” και “είσαι πολύ κοντά”, όμως αυτές οι οδηγίες σταματούν ξαφνικά και αν κατευθυνθείτε προς λάθος κατεύθυνση τότε πρέπει να βγάλετε μόνος σας τα κάστανα από τη φωτιά και να περάσετε αρκετή ώρα ψάχνοντας το σωστό δρόμο (ή απλά να φορτώσετε το τελευταίο checkpoint).
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου