Η Nintendo μπορεί να έχει χίλια κακά, αλλά έχει ένα καλό: καταφέρνει να επανεφεύρει τις σειρές της, παρόλο που μέχρι κάποια στιγμή είναι ένα “Katamari” από δοκιμασμένες φόρμουλες που πηγαίνουν από παιχνίδι σε παιχνίδι, προσθέτοντας κάτι διαφορετικό σε κάθε νέο τίτλο. Το Zelda είναι το βασικό παράδειγμα, ειδικά όσον αφορά τα 3D παιχνίδια της σειράς. Από τότε που βγήκαν τα Ocarina of Time και Majora’s Mask, όλα τα 3D Zelda που ακολούθησαν είναι στην ουσία η ίδια συνταγή με διαφορετικό art style και κάποιες νέες προσθήκες, οι οποίες αν πετυχαίνανε, περνούσαν στο επόμενο παιχνίδι της σειράς. Αυτό όμως πηγαίνει μια σειρά μπροστά μέχρι ένα σημείο. Σε κάποια φάση χρειάζεται κάτι νέο που αλλάζει τη συνταγή. Το Breath of the Wild είναι αυτή η αλλαγή. Η Nintendo πέταξε πράματα που κρατούσαν πίσω τα παιχνίδια Zelda και δημιούργησε κάτι ολοκαίνουριο που σηματοδοτεί τη νέα εποχή του Legend of Zelda.
Ας ξεκινήσουμε με την ιστορία, που μας κρατούσε σε αγωνία από τη στιγμή που είδαμε τα πρώτα τρέιλερ του παιχνιδιού. Η Hyrule είναι κατεστραμμένη εδώ και 100 χρόνια. Ο Calamity Ganon έχει καταλάβει το κάστρο του βασιλείου και πλέον ότι ξέρατε είναι χαλάσματα. Ο Link, o οποίος πλέον έχει όνομα και δεν σας δίνεται η επιλογή να τον ονομάσετε όπως θέλετε, ξυπνάει στο Chamber of Resurrection μετα από ύπνο 100 χρόνων και με την μνήμη του σβησμένη. Μια μυστηριώδης φωνή τον φωνάζει να ολοκληρώσει την αποστολή του να νικήσει τον Calamity Ganon και να ελευθερώσει την Zelda για να ξαναχτίσουν τη Hyrule. Σε γενικές γραμμές, η ιστορία είναι... λίγη, τουλάχιστον όσον αφορά το τί θα μπορούσαν να χωρέσουν σε ένα τέτοιο παιχνίδι. Δεδομένης της ελευθερίας που σας δίνεται, μπορείτε να πάτε κυριολεκτικά με το βρακί στην φωλιά του Calamity Ganon και να προσπεράσετε όλη την ιστορία που μπορεί να υπάρχει στον τίτλο. Όμως, όταν κάνετε όλα τα story quests και δοκιμάσετε να μαζέψετε τις μνήμες που βρίσκονται διάσπαρτες και μιλώντας σε χαρακτήρες, ανακαλύπτετε το παρελθόν του Link με την Zelda, καθώς και διάφορες μικρές παράλληλες ιστορίες που εξελίσσονται στην Hyrule. Ακόμα και αν ψάξετε βέβαια, η ιστορία σας αφήνει να θέλετε... κάτι παραπάνω.
Ευτυχώς το Breath of the Wild δίνει ρέστα στο gameplay. H άγρια Hyrule είναι πραγματικά γεμάτη με δυνατότητες για νέες περιπέτειες. Ο Link μπορεί να σκαρφαλώνει στις περισσότερες επιφάνειες, όπως βράχια, τοίχους κλπ, ενώ το πράγμα που σας αποτρέπει να προσπεράσετε όλο το παιχνίδι είναι το πεπερασμένο stamina. Από τον ίδιο μετρητή εξαρτώνται και το sprint, το κολύμπι και το gliding με το περίεργο αλεξιπτωτάκι που παίρνετε ξεκινώντας το παιχνίδι. Ο μετρητής αντοχής και η υγεία αναβαθμίζονται βρίσκοντας και ολοκληρώνοντας shrines. Πρόκειται για μικρά dungeons τα οποία είτε περιέχουν κάποια μικρά challenges ή γρίφους, είτε είναι στο τέλος κάποιου sidequest έτσι ώστε να αποτελούν το “έπαθλο”. Μαζεύετε λοιπόν τα orbs από τους μουμιοποιημένους Sheikah στο τέλος κάθε dungeon. Κάθε τέσσερα orbs μπορούν να ανταλλαχτούν με καρδιές ή stamina vessels κάνοντας προσευχή στα αγάλματα της θεάς Hylia που βρίσκονται διάσπαρτα στις διάφορες πόλεις και μνημεία της Hyrule, αναβαθμίζοντας τις ικανότητες του link. Σε αυτούς τους γρίφους αλλά και σε μάχες στη Hyrule χρησιμοποιείτε τα runes του sheikah slate (ένα πολυεργαλείο σαν τάμπλετ), που σας επιτρέπουν να χρησιμοποιείτε βόμβες που είναι πλέον άπειρες, μαγνητισμό, να σταματάτε τον χρόνο ή να δημιουργείτε κομμάτια πάγου σε λίμνες και καταρράκτες.
Το σύστημα μάχης του Breath of the Wild είναι μια πιο free form εκδοχή αυτού των παλαιότερων τίτλων. Μπορείτε να κάνετε lock-on για να χρησιμοποιείτε την ασπίδα σας και ο Link ακολουθεί αυτόματα τον εχθρό που έχετε κλειδώσει. Κάνοντας αποφυγές ή χρήση της ασπίδα την κατάλληλη στιγμή, κάνετε αντίστοιχα perfect dodge και perfect parry. Αυτές οι κινήσεις σταματάνε για λίγο τον χρόνο για τους εχθρούς και μπορείτε να τους εξαπολύετε flurry attacks, δίνοντάς σας σαφές προβάδισμα στην μάχη. Στο παιχνίδι υπάρχει τεράστια ποικιλία όπλων, από σπαθιά που έχουν μέσα τους στοιχεία της φύσης όπως φωτιά και πάγο, δόρια, χατζάρες, μπαλτάδες, μπούμερανγκ και σφυριά, μέχρι μεγάλα φύλλα, κλαδιά, δαδιά, σκούπες και κουτάλες. Το ίδιο συμβαίνει με τις ασπίδες και τα τόξα που είναι διάσπαρτα στον κόσμο. Το κακό είναι ότι τα όπλα, τα τόξα και οι ασπίδες σπάνε. Τα όπλα που φθείρονται είναι ίσως ο πιο εκνευριστικός μηχανισμός gameplay σε παιχνίδι, κάτι που ισχύει και εδώ. Τα όπλα και οι ασπίδες έχουν έναν αριθμό δίπλα που λίγο-πολύ σας λέει πόσα χτυπήματα/βολές αντέχουν. Έπειτα το όπλο σπάει με μία εντυπωσιακή μπλε έκρηξη και εσείς μένετε εκτεθειμένοι στην μάχη μέχρι να επιλέξετε κάτι άλλο από το οπλοστάσιό σας.
Το πρόβλημα με τα όπλα εκτείνεται πιο βαθιά από το ότι κάθε τρεις και λίγο μενετε χωρίς κάποιο σοβαρό όπλο και βγάζετε ολόκληρες μάχες με rusty spears και ρόπαλα από bokoblins. Ο ρόλος τους έχει υποβαθμιστεί σημαντικά εφόσον είναι εύκολα αναλώσιμα, σε σημείο που βρίσκετε κάποιο όπλο σε ένα από τα χιλιάδες κρυμμένα σεντούκια και μένετε παγερά αδιάφοροι. Η μόνες εξαιρέσεις είναι το master sword που σπάει μεν, αλλά δεν φεύγει ποτέ από το οπλοστάσιό σας, απλά μένει εκεί και κάνει cooldown, και η hylian shield που σπάει, απλά είναι απίστευτα ανθεκτική. Ένα άλλο αντισταθμιστικό μέτρο για τα όπλα που σπάνε είναι οι αναβαθμίσεις των weapon, bow και shield stash σας. Σε αυτό σας βοηθάει ένα μεγάλο korok, ο Hestu. Υπάρχουν κρυμμένα εκατοντάδες μικρά παιδάκια korok που για να τα βρείτε, λύνετε μερικούς πολύ απλούς γρίφους ή απλά πέφτετε πάνω τους κατά τύχη. Αυτά τα παιδάκια σας δίνουν σπόρους και ο Hestu τους μαζεύει από εσάς με αντάλλαγμα περισσότερες θέσεις για όπλα και ασπίδες.
Πέρα από τα κλασικά βέλη, έχετε στην διάθεσή σας εκρηκτικά βέλη, βέλη που προκαλούν ηλεκτροσόκ, βόμβες και άλλα. Τα εν λόγω βέλη μπορούν να τα έχουν στην κατοχή τους και εχθρικοί τοξοβόλοι, κάνοντας τις μάχες πολύ πιο ενδιαφέρουσες. Τα τόξα παίζουν και αυτά ρόλο, αφού υπάρχουν μερικά που προσθέτουν ειδικές δυνατότητες όπως το να μπορείτε να πετάτε δύο βέλη ταυτόχρονα, ή να κάνουν παραπάνω ζημιά με συγκεκριμένο τύπο βέλους. Πηδώντας από κάποιο ύψωμα και τραβώντας το τόξο σας, ενεργοποιείται ένα slow motion που σας επιτρέπει να στοχεύετε τα κεφάλια των εχθρών. Η διάρκεια αυτής της slow motion στόχευσης που θυμίζει λίγο Max Payne, εξαρτάται από το stamina. Μπορείτε εν ολίγοις, αν έχετε αρκετά αναβαθμισμένο stamina, να αιωρείστε με το glider σας, να καρφώνετε βέλη στα κρανία των εχθρών σας και να συνεχίζετε το gliding για να ρίξετε λίγα ακόμα βέλη στους εχθρούς που βρίσκονται παρακάτω, σε ένα εντυπωσιακό combo. O Link δεν εμφανίζεται με την πράσινη περιβολή του όπως την γνωρίζαμε. Πλέον μπορείτε είτε να βρίσκετε πανοπλίες και στολές σε μαγαζιά ή διάσπαρτες στον κόσμο μέσα σε shrines ή από χαρακτήρες, οι οποίες προσφέρουν διάφορες ευκολίες και αλλαγές στα stats του χαρακτήρα. Μερικές βέβαια είναι λίγο περίεργες όπως οτιδήποτε έχει σχέση με gerudo, που είναι στην ουσία γυναικεία ρούχα, ενώ δεν λείπουν και τα ανάλογα αστεία καπέλα.
Οι εχθροί και τα αφεντικά είναι μια περίεργη ιστορία στο Breath of the Wild. Ναι, υπάρχουν τα divine beasts που είναι από μόνα τους dungeons και στο τέλος έχουν εκδοχές του Ganon που βασίζονται στα στοιχεία της φύσης. Παρόλα αυτά, υπάρχουν διάσπαρτα mini-bosses τα οποία μπορείτε να νικήσετε για να πάρετε κάποια έξτρα αντικείμενα όπως όπλα, υλικά και άλλα. Μερικά από αυτά είναι αρκετά εύκολα, όπως τα διάφορα hinox που βρίσκετε σε ανύποπτα μέρη, αλλά υπάρχουν και μερικά που θέλουν αρκετή υπομονή και προετοιμασία. Στο παιχνίδι υπάρχει και stealth gameplay, αλλά είναι περιορισμένο και προαιρετικό. Μπορείτε να σκύβετε και να κινείστε αργά έτσι ώστε να σκοτώσετε κάποιον εχθρό ενώ κοιμάται, να καβαλάτε και να εξημερώνετε άγρια άλογα ή να πιάνετε φώκιες τις άμμου στην έρημο της κοιλάδας των Gerudo για να κάνετε surf.
Τα άλογα αφού τα εξημερώνετε, μπορείτε να τα καταχωρείτε σε στάβλους που είναι διάσπαρτοι στη Hyrule. Εκεί μπορείτε να βλέπετε τα στατιστικά τους, όπως το πόσο δυνατά είναι ή τί χαρακτήρα έχουν, ενώ αν παρατήσετε κάποιο άλογο κάπου στον χάρτη, αναλαμβάνουν να το φέρουν πίσω. Έχετε υπόψη ότι τα άλογα μπορούν να πεθάνουν όπως όλα τα ζώα στο παιχνίδι. Υπάρχει τρόπος να τα επαναφέρετε, απλά για να αποφύγω πιθανά spoilers, σας συμβουλεύω να μην σκοτώνετε τα άλογα μόνοι σας. Αυτό όμως που σας λύνει τα χέρια στις μετακινήσεις είναι τα shrines και οι πύργοι. Οι πύργοι που συναντάτε ανοίγουν μέρη του χάρτη για να μπορείτε να προσανατολίζεστε, όμως προσφέρουν και fast travel. Το ίδιο και τα shrines, που είναι μάλιστα πολύ πυκνά στον χάρτη. Μόλις βρείτε αρκετά, δημιουργείται ένα ιδανικό δίκτυο από σημεία που μπορείτε να κάνετε fast travel, έτσι ώστε να μην σπαταλάτε άπειρες ώρες πηγαίνοντας από το ένα σημείο στο άλλο με τα πόδια ή με το άλογο, τη στιγμή που κάποια quests πραγματικά σας ζητάνε να πάτε από την μία πλευρά του χάρτη στην άλλη.
Σημαντικό στοιχείο του Breath of the Wild είναι το μαγείρεμα και τα διάφορα αντικείμενα που μαζεύετε και χρησιμοποιείτε κατά την διάρκεια του ταξιδιού σας. Ένας από τους πιο βασικούς μηχανισμούς είναι το μαγείρεμα. Μαζεύετε διάφορα φρούτα, λαχανικά, μανιτάρια, κρέατα και άλλα και μπορείτε σε διάφορες στόφες να τα μαγειρεύετε. Υπάρχουν συνταγές διάσπαρτες στον κόσμο της Hyrule όπως στον τοίχο κάθε στάβλου που υπάρχει poster με τις τοπικές λιχουδιές. Πέρα από την αναπλήρωση των καρδιών σας, σας προσφέρουν και άλλα καλούδια όπως προσωρινές καρδιές (που δεν αναπληρώνονται όταν χαθούν), αντοχή σε κρύο/ζέστη, καλύτερο stealth ή αυξημένη επίθεση και άμυνα. Μπορείτε με την ίδια διαδικασία να μαγειρεύετε φίλτρα που σας προσφέρουν πολύ πιο έντονα stat boosts, αλλά αυτήν τη φορά χρησιμοποιείτε πιο... περίεργα υλικά όπως κέρατα από εχθρικά bokoblins, κομμάτια από ουρές, βατράχια, έντομα και γενικά γίνεστε τέρμα κακιά (καλή;) μάγισσα. Τα φίλτρα και τα φαγητά είναι βασικό μέρος της προετοιμασίας σας για τις μάχες, οπότε έχει αρκετή σημασία να ξέρετε συνταγές για να τα φτιάχνετε.
Αν και το gameplay του Breath of the Wild έχει αρκετά καλή συνοχή και όλοι αυτοί οι μηχανισμοί δουλεύουν περίφημα μεταξύ τους, δυστυχώς υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορούσαν να γίνουν καλύτερα. Πέρα από την εκνευριστική κατάσταση με τα εύθραυστα όπλα, υπάρχουν υπερβολικά πολλά πράγματα που πρέπει να κάνετε αν θέλετε να δείτε ένα μεγάλο ποσοστό του παιχνιδιού και δεν σας ενδιαφέρει το speedrunning. Το κυνήγι των shrines είναι αρκετά χρονοβόρο και τα sidequests σας δίνουν μεν μερικά χρήσιμα πράγματα αλλά πολλές φορές δεν είναι τίποτα παραπάνω από κουραστικά fetch quests και σας αναγκάζουν να τρέχετε σε όλα τα μήκη και πλάτη της Hyrule. Υπάρχουν και μερικές καθαρά ενοχλητικές στιγμές, που ενώ προσπαθείτε να τρέξετε από κάποιον εχθρό και κρύβεστε πίσω από κάποιον τοίχο, καταλήγετε γαντζωμένοι σε αυτόν, να παλεύετε με τον χειρισμό για να κατεβείτε, ώστε να μην φάτε κάποιο αδέσποτο βέλος. Στα αρνητικά θα έβαζα και τα shrines που έχουν motion controls. ΟΚ, τα χειριστήρια του Switch έχουν ένα σωρό αισθητήρες, αλλά μερικές φορές και κυρίως σε φορητή κατάσταση, δεν είναι και ότι καλύτερο να γυρίζετε ολόκληρη την κονσόλα ανάποδα και να έχτε πρόβλημα να δείτε την οθόνη μόνο και μόνο για να φέρετε μια σφαίρα στη σωστή θέση.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου