Ας μη γελιόμαστε: το Scorpio θα είναι η Ferrari του gaming, ξεπερνώντας σε δυνατότητες κάθε άλλη κονσόλα που κυκλοφόρησε στο παρελθόν, συμπεριλαμβανομένου και του PS4 Pro –που αποτέλεσε την αντίστοιχη κίνηση της Sony, ως βελτιωμένη και ισχυρότερη έκδοση του αρχικού PS4 γαρ.
Η μοναδική ουσιώδης απορία ως προς τα χαρακτηριστικά του Scorpio έχει να κάνει με τον επεξεργαστή, εκεί όπου η Microsoft προτίμησε να βασιστεί στη δοκιμασμένη αρχιτεκτονική Jaguar της AMD, αντί της ολοκαίνουριας Zen των επεξεργαστών Ryzen. Ακόμα κι έτσι όμως μιλάμε για 8 πυρήνες στα 2,3 GHz έναντι του 1,75 GHz του Xbox One και των 2,1 GHz του PS4 Pro.
Το μεγάλο πλεονέκτημα του Scorpio όμως δεν είναι στον επεξεργαστή αλλά στα γραφικά και τη μνήμη. Με 40 υπολογιστικές μονάδες στα 1.172 GHz (εξαιρετικός χρονισμός για κονσόλα), αφήνει… αιώνες πίσω το Xbox One των 12 μονάδων στα 853 MHz και το PS4 Pro των 36 μονάδων στα 911 MHz. Όσο για τη μνήμη; Αφαιρώντας τα 4 GB για τις λειτουργίες του συστήματος, μένουν άλλα 8 GB GDDR5 με bandwidth 326 GB/s για να κάνουν… παιχνίδι οι developers. Το PS4 Pro διέθετε 8 GB GDDR5 συνολικά με bandwidth 218 GB/s, ενώ το Xbox One 8 GB αλλά GDDR3 με bandwidth μόλις 68 GB/s.
Τι καταλαβαίνουμε από τα παραπάνω; Πως το Scorpio θα έχει τη δυνατότητα να κάνει πράξη την υπόσχεση της Microsoft για απρόσκοπτο 4K gaming στα 60 fps. Έχει την απαιτούμενη ισχύ και το bandwidth για να τα καταφέρει, οπότε προσθέτοντας στα παραπάνω και το UHD Blu-ray player, μιλάμε για την απόλυτη κονσόλα, το πρώτο γνήσιο τέκνο της 4K γενιάς.
Κι όμως κάτι λείπει…
Ενδιαφέροντα και αρκούντως ιντριγκαδόρικα τα όσα μας γνωστοποίησε η Microsoft προχθες μέσω του Digital Foundry, όμως υπάρχουν τρία “σκοτεινά σημεία” που δεν μας επιτρέπουν να σχηματίσουμε πλήρη εικόνα για το σύστημα –τουλάχιστον όχι ακόμα.
Το Eurogamer μπορεί να είδε το Scorpio, ωστόσο ούτε φωτογραφίες δημοσίευσε, ούτε καν περιέγραψε το design του, προφανώς κατόπιν σχετικού εμπάργκο από πλευράς Microsoft. Ξέρουμε απλά ότι οι θύρες στο πίσω μέρος της κονσόλας είναι ακριβώς όπως και στο Xbox One S, οπότε για τη σύνδεση του Kinect θα απαιτείται και πάλι ειδικός αντάπτορας. Κατά τα άλλα καμία ενημέρωση, καμία επίσημη πληροφόρηση. Οι φήμες λένε ότι ο σχεδιασμός του συστήματος θα μοιάζει με εκείνον του Xbox One S, με τη Microsoft να αναγνωρίζει ότι το ογκώδες και άχαρο ορθογώνιο του πρώτου Xbox One δεν ήταν κι ό,τι καλύτερο.
Από την άλλη βέβαια, τα τόσο ξεχωριστά υποσυστήματα του Scorpio θα χρειάζονται τον… αέρα τους: θυμηθείτε ότι μιλάμε για 4K gaming το οποίο όσο να ‘ναι είναι απαιτητικό και έχει την τάση να εξωθεί τα συστήματα στα άκρα. Είναι αποδεκτό για μια κονσόλα να ζεσταίνεται, όχι όμως και να φτάνει ένα βήμα πριν την… ανάφλεξη –και στη Microsoft θα πρέπει να βεβαιωθούν πως ακόμα και μετά από ώρες, το Scorpio θα εξακολουθεί να αποδίδει τα αναμενόμενα χωρίς το παραμικρό πρόβλημα. Το ζητούμενο λοιπόν είναι να βρεθεί η χρυσή τομή των παραπάνω, ιδανικά με μια κονσόλα λίγο πιο παιχνιδιάρικη σε σχέση με το Xbox One.
Show me the money
Περνώντας στα πιο σημαντικά ζητήματα τώρα, γίνεται εδώ και ώρες πολλή κουβέντα για την τιμή του Scorpio. Οι περισσότεροι βλέπουν τα $400-500 ως ένα ρεαλιστικό εύρος χωρίς να λείπουν βέβαια κι εκείνοι που προβλέπουν νούμερα παραπάνω ή παρακάτω. Ένας πρώτος υπολογισμός, θέλει το κόστος κατασκευής της κονσόλας να βρίσκεται λίγο πάνω από τα $600, αν και μέχρι αυτή να κυκλοφορήσει επίσημα, ακριβής προσδιορισμός δεν γίνεται να υπάρξει. Η Microsoft θα πρέπει να πουλήσει το Scorpio χάνοντας χρήματα, κάτι που μπορεί άνετα να υποστηρίξει, δεδομένου του ότι έχει την οικονομική δυνατότητα. Με βάση τα τεχνικά του χαρακτηριστικά δε, τα $500 δεν θα θεωρούνταν πολλά για το Scorpio, όμως κακά τα ψέματα, η τιμή ενός προϊόντος κρίνεται με βάση και τον ανταγωνισμό.
Αν δεν έχει αλλάξει κάτι μέχρι τότε, όταν με το καλό το Scorpio διατεθεί εμπορικά, θα στοιχίζει $100 παραπάνω (αντίστοιχα σε ευρώ) από το PS4 Pro, ό,τι συνέβαινε δηλαδή και πριν από μία τριετία, όταν έκαναν την εμφάνισή τους τα αρχικά Xbox One και PS4. Βέβαια τότε επρόκειτο καθαρά για πεταμένα λεφτά καθώς η Microsoft είχε αποφασίσει να πακετάρει και το Kinect μαζί με την κονσόλα χωρίς να έχει την παραμικρή ιδέα τι θα το κάνει. Τώρα, το ποσό αυτό μεταφράζεται σε πολύ μεγαλύτερη δύναμη, όμως τα επιπλέον $100 δεν παύουν να είναι επιπλέον $100. Το νούμερο αυτό θα παίξει τον ρόλο του, κυρίως στο casual κοινό που χρόνια τώρα έχει εξισώσει Xbox και PlayStation –και να είστε σίγουροι, μπροστά σε τέτοια διλήμματα, οι καταναλωτές επιλέγουν τη φθηνότερη λύση.
Ας μην ξεχνάμε ότι τα παραπάνω αφορούν τη Microsoft και μόνο αυτή, τη στιγμή που στο “παιχνίδι” ενεργό ρόλο έχει και η Sony. Ποιος μπορεί να αποκλείσει μία μείωση τιμής στο PS4 Pro, μεγάλη-μικρή δεν έχει σημασία, λίγο πριν το λανσάρισμα του Scorpio, που θα κάνει το τελευταίο να φαντάζει ακόμα πιο ακριβό στα μάτια του κόσμου;
Αναζητώντας ένα νέο Halo
Η μεγαλύτερη ανάγκη όχι μόνο του Scorpio αλλά του Xbox ως brand γενικότερα, έχει να κάνει με τα παιχνίδια. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά άλλωστε είναι απλοί αριθμοί για να τους διαβάζουμε και να σπεκουλάρουμε. Τι να τα κάνει όλα αυτά ένας καταναλωτής, αν δεν έχει παιχνίδια για να παίξει; Αυτό που υπογραμμίζαμε την περασμένη κιόλας εβδομάδα, είναι η απουσία των τίτλων που θα κάνουν τον παίκτη να προτιμήσει το Xbox έναντι του PlayStation. Την προηγούμενη γενιά συστημάτων, η Microsoft έδωσε πολλή προσοχή στα παιχνίδια, εξασφαλίζοντας στο Xbox 360 ζηλευτές αποκλειστικότητες (timed και πλήρεις) και έτσι, σε συνδυασμό και με τη χαμηλότερη τιμή της κονσόλας της έναντι του PS3, κατόρθωσε να ισορροπήσει την κατάσταση.
Για αδιευκρίνιστους λόγους όμως, η τόσο επιτυχημένη στρατηγική αυτή δεν συνόδεψε τη Microsoft και στην τρέχουσα γενιά: τουναντίον, υιοθετήθηκε από τη Sony, εξασφαλίζοντας αυτή τη στιγμή στο PS4 ένα προβάδισμα μεταξύ 20 και 30 εκατ. τεμαχίων. Η Microsoft οφείλει να δώσει στους παίκτες ξανά μοναδικούς λόγους να προτιμήσουν το δικό της σύστημα έναντι εκείνου του ανταγωνισμού. Οι επιδόσεις του Scorpio στους multiformat τίτλους είναι σαφέστατα ένα όπλο αλλά όχι αυτό που θα καταφέρει να γυρίσει την κατάσταση, τουλάχιστον όχι την επόμενη διετία: με τις πωλήσεις των 4K τηλεοράσεων να έχουν φτάσει τα 100 εκατ. και να έχουν διπλασιαστεί ως τα τέλη του 2018, η μάχη στο εγγύς μέλλον θα δοθεί στα 1080p. Μέχρι να περάσουμε στο 4Κ, η διαφορά θα έχει γιγαντωθεί. Το Scorpio θα παίζει μεν κάθε τίτλο καλύτερα και σε Full HD ανάλυση, όμως για να αρχίσει να χτίζει και πάλι κοινό, χρειάζεται κάτι ισχυρότερο.
Τα δύο κύρια franchises της Microsoft, Halo και Gears of War, δεν δείχνουν ικανά να δώσουν στο Scorpio την ώθηση που χρειάζεται: αμφότερα έχουν χάσει την αίγλη του παρελθόντος ενώ δεν έχει περάσει και πολύς καιρός από τις τελευταίες τους κυκλοφορίες. Το Eurogamer είδε μόνο μία ανανεωμένη έκδοση του Forza 6 κατά την παρουσίαση του Scorpio, όμως όσο εντυπωσιακό κι αν είναι ένα racing, δεν αρκεί για να πάρει στις πλάτες του ένα ολόκληρο σύστημα. Το κατάφερε το Zelda με το Breath of the Wild στο Switch, μάλιστα, αλλά δεν είναι το ίδιο προφανώς: άλλη βαρύτητα, άλλο είδος παιχνιδιού, άλλο κοινό –και στην περίπτωση του Switch εξ άλλου οι first-party αποκλειστικότητες είναι και γνωστές και εξασφαλισμένες.
Η Microsoft χρειάζεται ένα νέο franchise, μία νέα DirectX 12 IP που θα προσγειωθεί στο Xbox και θα αναθερμάνει το ενδιαφέρον του κοινού. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν πως η Sony έχει ποντάρει στην ποσότητα και τη διαφορετικότητα των αποκλειστικοτήτων του PS4, η Microsoft χρειάζεται κάτι δυνατό, ικανό να δημιουργήσει προσδοκίες και να μετατρέψει το Xbox στο επίκεντρο των εξελίξεων. Ένας τέτοιος τίτλος, ίσως ο μόνος που έχει κυκλοφορήσει τα τελευταία χρόνια, είναι το Destiny: μία πραγματικά next gen κυκλοφορία ως προς το κόνσεπτ, την προσέγγιση, το επιχειρηματικό μοντέλο, την προώθηση. Η Microsoft έχει ανάγκη από το δικό της Destiny, έναν τίτλο εξίσου high end με το Scorpio o οποίος θα σύρει τον χορό.
Η μάχη της E3
Απαντήσεις σε όλα τα παραπάνω θα πάρουμε εκτός συγκλονιστικού απροόπτου στην E3. Στο Λος Άντζελες θα είναι που η Microsoft θα μας αποκαλύψει πλήρως τη νέα της κονσόλα μαζί με όλα ( όσα πρέπει να γνωρίζουμε για εκείνη. Φυσικά με εξίσου μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται και η αντίδραση της Sony η οποία τα τελευταία δύο χρόνια ενισχύει διαρκώς τη γκάμα τίτλων του PS4 με αποκλειστικότητες, παραμένοντας πιστή στο δόγμα της “for the players”. Τι θα κάνει η Microsoft; Θα προτιμήσει να εστιάσει στο core κοινό ή θα αποπειραθεί να προσεγγίσει τους casual παίκτες; Και ό,τι κι αν αποφασίσει, πώς θα επιλέξει να κινηθεί; Σε ποιους άξονες θα στηρίξει τη στρατηγική της;
Το πραγματικό 4K gaming αποτελεί σίγουρα ενδιαφέρον όπλο και η Microsoft θα το εκμεταλλευτεί για να πείσει όσους επένδυσαν νωρίς-νωρίς σε ένα Xbox One να αναβαθμίσουν την εμπειρία τους: η νέα κονσόλα εξ άλλου είναι 4,6 φορές ισχυρότερη ως προς τα γραφικά σε σχέση με την παλιά. Από την άλλη όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως και το PS4 είναι τόσο έξυπνα στημένο που είναι σε θέση να προσφέρει non-native 4K gaming σε αρκετά προσιτή τιμή –με τα σημερινά δεδομένα. Εδώ που έχουμε φτάσει, το καθετί παίζει τον ρόλο του… Με τα πάντα λοιπόν να είναι ρευστά και μία ανακοίνωση να αρκεί για να αλλάξει τις ισορροπίες, ένα είναι το μόνο βέβαιο: πως ξάφνου ο Ιούνιος απέκτησε νόημα…
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου