Η περυσινή χρονιά του PES 2015 αποτέλεσε σεζόν ανάκαμψης για την Konami, η οποία ένα χρόνο πριν με το PES 2014 απουσίασε στην έναρξη της όγδοης γενιάς κονσολών. Η τότε απόφασή της είχε ως αποτέλεσμα ιστορικό χαμηλό πωλήσεων και ένα μεγάλο ποσοστό κόσμου που είχε αποκτήσει PS4 και Xbox One να στρέφεται προς τον “αιώνιο ανταγωνιστή”, το FIFA 14.
Την σεζόν 2014/2015 ωστόσο, με την άφιξη του PES 2015, η Konami παρουσίασε ένα βελτιωμένο πρόσωπο, με ανώτερο τεχνικό τομέα, online mode που αποδίδει καλύτερα και νέα modes, όπως το MyClub. Το προϊόν της βοηθήθηκε από τα προβλήματα του FIFA 14 που είχαν να κάνουν με διαιτησία, A.I. τερματοφυλάκων και lag στους servers. Η αλήθεια είναι ωστόσο ότι το FIFA υπερείχε για άλλη μια χρονιά στον τομέα του χειρισμού, της database και των modes που συνέαβαλαν στην μεγάλη αντοχή του. Φέτος, μετά την εμπειρία όλων μας από το PES 2016 demo, αντιληφθήκαμε ότι ο πήχης μπήκε πολύ ψηλά στο θέμα του χειρισμού και των physics, που χάρις στην πλήρη εκμετάλλευση της Fox Engine του Hideo Kojima μπόρεσαν επιτέλους να βρουν απήχηση.
Την σεζόν 2014/2015 ωστόσο, με την άφιξη του PES 2015, η Konami παρουσίασε ένα βελτιωμένο πρόσωπο, με ανώτερο τεχνικό τομέα, online mode που αποδίδει καλύτερα και νέα modes, όπως το MyClub. Το προϊόν της βοηθήθηκε από τα προβλήματα του FIFA 14 που είχαν να κάνουν με διαιτησία, A.I. τερματοφυλάκων και lag στους servers. Η αλήθεια είναι ωστόσο ότι το FIFA υπερείχε για άλλη μια χρονιά στον τομέα του χειρισμού, της database και των modes που συνέαβαλαν στην μεγάλη αντοχή του. Φέτος, μετά την εμπειρία όλων μας από το PES 2016 demo, αντιληφθήκαμε ότι ο πήχης μπήκε πολύ ψηλά στο θέμα του χειρισμού και των physics, που χάρις στην πλήρη εκμετάλλευση της Fox Engine του Hideo Kojima μπόρεσαν επιτέλους να βρουν απήχηση.
Για πρώτη φορά στην ιστορία της σειράς, τόσο η ανταπόκριση χειρισμού όσο και η συμπεριφορά των παικτών στο γήπεδο μας έδειξαν αρχής γενομένης απ’ το demo, ότι αποτελούν το κάτι παραπάνω που δεν έχουμε ξαναδεί σε προγενέστερη έκδοση. Η Konami πήρε πιο σοβαρά το φετινό Pro. Στον αντίποδα, με την μη ανακοίνωση νέων πρωταθλημάτων και χωρίς να προβάλλονται τα επιμέρους modes, η τελική έκδοση αποτέλεσε σίγουρα ένα ερωτηματικό ως προς το τι θα δούμε. Έχοντας λοιπόν στα χέρια μας το PES 2016 από τις αρχές της εβδομάδας και παίζοντας πλέον ακόμα και τα online modes του σας παραθέτουμε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το φετινό…comeback της Konami.
Που είναι το τριφύλλι; Οέο;
Παρά την εξασφάλιση αποκλειστικότητας στο Βραζιλιάνικο πρωτάθλημα, η Konami υστερεί σε θέμα δικαιωμάτων σε πολλά βασικά πρωταθλήματα. Το μόνιμο πρόβλημα του Pro Evolution Soccer ισχύει για άλλη μια χρονιά, καθώς υπάρχουν δικαιώματα για 9 πρωταθλήματα, συν κάποιες επιπλέον ομάδες από Ελλάδα και Γερμανία. Υποθέτω ότι ελάχιστοι από εσάς θα θέλουν να παίξουν με ομάδα της Αργεντινής και σχεδόν κανείς με ομάδα της Χιλής, απλά για το τυπικό οφείλαμε να αναφέρουμε τις συγκεκριμένες λίγκες.
Που είναι το τριφύλλι; Οέο;
Παρά την εξασφάλιση αποκλειστικότητας στο Βραζιλιάνικο πρωτάθλημα, η Konami υστερεί σε θέμα δικαιωμάτων σε πολλά βασικά πρωταθλήματα. Το μόνιμο πρόβλημα του Pro Evolution Soccer ισχύει για άλλη μια χρονιά, καθώς υπάρχουν δικαιώματα για 9 πρωταθλήματα, συν κάποιες επιπλέον ομάδες από Ελλάδα και Γερμανία. Υποθέτω ότι ελάχιστοι από εσάς θα θέλουν να παίξουν με ομάδα της Αργεντινής και σχεδόν κανείς με ομάδα της Χιλής, απλά για το τυπικό οφείλαμε να αναφέρουμε τις συγκεκριμένες λίγκες.
Προς μεγάλη μου έκπληξη παρατήρησα επίσης ότι στις άλλες ευρωπαϊκές ομάδες υπάρχουν ελάχιστοι σύλλογοι, εκ των οποίων από τις ελληνικές ομάδες εντοπίσαμε μόνο τον Ολυμπιακό. Η Konami μας ενημέρωσε ότι ο Παναθηναϊκός θα προστεθεί με patch, συνεπώς απλά αναμένουμε. Η μη ύπαρξη τεσσάρων ελληνικών ομάδων από την πρώτη ημέρα σε όλα τα ποδοσφαιράκια, για μένα αποτελεί το ελάχιστο καθήκον κάθε εταιρείας (κανονικά θα έπρεπε να υπήρχε όλη η SuperLeague) και όχι η αντιμετώπισή μας ως “μπανανία” εδώ και μία δεκαετία. Όσον αφορά στις διοργανώσεις, η Konami έχει αποκλειστικότητες για κάθε συλλογική διοργάνωση. Στο θέμα της database πάντως, το “χάπι δεν χρυσώνεται” όταν έχουμε πει ότι κάλλιστα θα μπορούσαν να προστεθούν πρωταθλήματα πολλών μικρών χωρών για τα οποία δεν υπάρχουν αποκλειστικά δικαιώματα απ’ την EA.
Τα διαθέσιμα modes έχουν μείνει αυτούσια με πέρυσι. Έχουμε δηλαδή φιλικό, League, Cup, Master League, Become a Legend, Online αγώνες 1v1 ή με ομάδες παικτών και τέλος το MyClub. Η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά εμφάνισης του συγκεκριμένου online mode θα συζητηθεί, γεγονός είναι ωστόσο ότι αναγκαστικά θα προτιμηθεί στην αντοχή του παιχνιδιού στο χρόνου, έναντι του παλαιότερου Master League Online.
Τα διαθέσιμα modes έχουν μείνει αυτούσια με πέρυσι. Έχουμε δηλαδή φιλικό, League, Cup, Master League, Become a Legend, Online αγώνες 1v1 ή με ομάδες παικτών και τέλος το MyClub. Η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά εμφάνισης του συγκεκριμένου online mode θα συζητηθεί, γεγονός είναι ωστόσο ότι αναγκαστικά θα προτιμηθεί στην αντοχή του παιχνιδιού στο χρόνου, έναντι του παλαιότερου Master League Online.
Τα νέα physics
Ας περάσουμε στο κυρίως θέμα μας που είναι το gameplay. Στον τομέα αυτό η Konami παρουσιάζεται πλήρως διαβασμένη. Με τα νέα physics, για πρώτη φορά στην ιστορία της σειράς ο χειρισμός γίνεται πολύ πιο άμεσα. Η εντολή σας εκτελείται έως και 50% πιο γρήγορα σε σχέση με το PES 2015, πλησιάζοντας σε μεγάλο βαθμό αυτή του Fifa. Κοινώς φαινόμενα του στυλ “Ο παίκτης βγαίνει πλάγιο μαζί με την μπάλα” επειδή η εντολή σας καθυστέρησε, παύουν να υπάρχουν σε μεγάλο βαθμό.
Με την τελειοποίηση της Fox Engine, τα κοντρόλ των παικτών είναι ρεαλιστικά και εκτελούνται με βάση την ατομική τους ικανότητα. Για παράδειγμα ο Cristiano Ronaldo κατεβάζει και κοντρολάρει την μπάλα για πλάκα, ενώ ένας παίκτης με 58 Rating θα την κοντρολάρει με το στήθος και θα την δει να αναπηδά 5 μέτρα πιο πέρα, πιθανόν στα πόδια του αντιπάλου. Στις πάσες, τις σέντρες και τα σουτ, παίζει ακόμη μεγαλύτερο ρόλο η κλήση σώματος του παίκτη την ώρα της εκτέλεσης.
Ας περάσουμε στο κυρίως θέμα μας που είναι το gameplay. Στον τομέα αυτό η Konami παρουσιάζεται πλήρως διαβασμένη. Με τα νέα physics, για πρώτη φορά στην ιστορία της σειράς ο χειρισμός γίνεται πολύ πιο άμεσα. Η εντολή σας εκτελείται έως και 50% πιο γρήγορα σε σχέση με το PES 2015, πλησιάζοντας σε μεγάλο βαθμό αυτή του Fifa. Κοινώς φαινόμενα του στυλ “Ο παίκτης βγαίνει πλάγιο μαζί με την μπάλα” επειδή η εντολή σας καθυστέρησε, παύουν να υπάρχουν σε μεγάλο βαθμό.
Με την τελειοποίηση της Fox Engine, τα κοντρόλ των παικτών είναι ρεαλιστικά και εκτελούνται με βάση την ατομική τους ικανότητα. Για παράδειγμα ο Cristiano Ronaldo κατεβάζει και κοντρολάρει την μπάλα για πλάκα, ενώ ένας παίκτης με 58 Rating θα την κοντρολάρει με το στήθος και θα την δει να αναπηδά 5 μέτρα πιο πέρα, πιθανόν στα πόδια του αντιπάλου. Στις πάσες, τις σέντρες και τα σουτ, παίζει ακόμη μεγαλύτερο ρόλο η κλήση σώματος του παίκτη την ώρα της εκτέλεσης.
Ακόμη, όταν εκτελείται σέντρα, τότε στις κεφαλιές μπορείτε να πάρετε χειροκίνητα τοποθέτηση στο χώρο. Το δε αποτέλεσμα της κεφαλιάς εξαρτάται ακόμη περισσότερο από το ύψος και το εκτόπισμα κάθε ποδοσφαιριστή. Περιττό να αναφέρω ότι ο κορμός του gameplay εξακολουθεί να είναι Arcade. Είναι πολύ πιο εύκολο να πετύχεις γκολ στο PES από κάθε άλλο ποδοσφαιράκι, αφού μια υπόδειξη κατεύθυνσης και η κατάλληλη δύναμη αρκούν. Δεν υπολογίζονται δηλαδή σε τόσο βαθμό άλλοι παράγοντες, όπως για παράδειγμα ο βηματισμός του παίκτη, οι καιρικές συνθήκες κτλ.
Σπουδαία δουλειά από πλευράς Konami έχει γίνει στο collision detection, το οποίο εμφανίζεται αψεγάδιαστο. Οι διεκδικήσεις μεταξύ των ποδοσφαιριστών είναι πιο ρεαλιστικές από ποτέ, κάτι που προσωπικά δεν περίμενα σε Arcade ποδοσφαιράκι. Κάθε παίκτης επιχειρεί να προστατέψει την μπάλα με το σώμα του και ενίοτε με το χέρι του, ενώ η διεκδήκηση και το κλέψιμο γίνεται πιο σωστά σε σχέση με το περυσινό αμυντικό σύστημα όπου τα στόπερ έβγαιναν και πίεζαν…στον κενό χώρο. Αν πιέσετε σωστά, ακόμη και με δύο παίκτες, θα ανακτήσετε την μπάλα. Κάθε πίεση βέβαια κοστίζει σε αντοχή, η μπάρα της οποίας μειώνεται με μεγαλύτερη ακρίβεια φέτος.
Σπουδαία δουλειά από πλευράς Konami έχει γίνει στο collision detection, το οποίο εμφανίζεται αψεγάδιαστο. Οι διεκδικήσεις μεταξύ των ποδοσφαιριστών είναι πιο ρεαλιστικές από ποτέ, κάτι που προσωπικά δεν περίμενα σε Arcade ποδοσφαιράκι. Κάθε παίκτης επιχειρεί να προστατέψει την μπάλα με το σώμα του και ενίοτε με το χέρι του, ενώ η διεκδήκηση και το κλέψιμο γίνεται πιο σωστά σε σχέση με το περυσινό αμυντικό σύστημα όπου τα στόπερ έβγαιναν και πίεζαν…στον κενό χώρο. Αν πιέσετε σωστά, ακόμη και με δύο παίκτες, θα ανακτήσετε την μπάλα. Κάθε πίεση βέβαια κοστίζει σε αντοχή, η μπάρα της οποίας μειώνεται με μεγαλύτερη ακρίβεια φέτος.
“Μη με ζορίζεις”
Ένας τομέας στον οποίο η Konami θα έπρεπε να δουλέψει λίγο περισσότερο σε σύγκριση με πέρυσι είναι το A.I. Ακόμα και στο Super Star επίπεδο δυσκολίας, παρατηρήσαμε ότι είναι πιο εύκολο να κλέψετε την μπάλα απ’ την CPU αν πιέσετε πολύ τους αντίπαλους ποδοσφαιριστές. Αυτό σημαίνει ότι με λίγη προσπάθεια, οι βετεράνοι της σειράς θα καταφέρνετε να κερδίζετε τα ματς στη μέγιστη δυσκολία, αρκεί να πιέσετε και βέβαια να έχετε καλό πάγκο για να κάνετε αλλαγή τους κουρασμένους σας παίκτες που έτρεχαν να ζορίσουν τον αντίπαλο.
Η εικόνα της A.I. στο συγκεκριμένο –και μόνο- κομμάτι δεν βελτιώθηκε πολύ σε σχέση με όσα είδαμε στο demo. Κατά τα άλλα όταν η CPU έχει την μπάλα στα πόδια της τότε επιδίδεται σε διαρκείς πάσες και συνδυασμούς έως ότου να βρει ανοιχτό διάδρομο. Στα σουτ, αν της αφήσετε λίγο χώρο τότε δεν συγχωρεί τα λάθη σας. Η μόνη περίπτωση όπου υστερεί είναι όταν βρίσκεται υπό πίεση και ανάμεσα σε παίκτες σας, όπου δοκιμάζει ενίοτε να ντριπλάρει ενώ κανονικά θα έπρεπε να πασάρει προς κάποιον συμπαίκτη. Με τις αλλαγές στο collision detection, φαίνεται πως οι developers δεν πρόλαβαν να βελτιώσουν το συγκεκριμένο κομμάτι. Αντίθετα, το A.I. των τερματοφυλάκων αποδεικνύεται πολύ πιο καλοσχεδιασμένο, κυρίως στους αστέρες του είδους οι οποίοι έχουν καλές και σταθερές επεμβάσεις, όπως και τα απαιτούμενα αντανακλαστικά. Όσο κατεβαίνει το rating ενός γκολκίπερ, τόσο τα λάθη γίνονται αδικαιολόγητα.
Ένας τομέας στον οποίο η Konami θα έπρεπε να δουλέψει λίγο περισσότερο σε σύγκριση με πέρυσι είναι το A.I. Ακόμα και στο Super Star επίπεδο δυσκολίας, παρατηρήσαμε ότι είναι πιο εύκολο να κλέψετε την μπάλα απ’ την CPU αν πιέσετε πολύ τους αντίπαλους ποδοσφαιριστές. Αυτό σημαίνει ότι με λίγη προσπάθεια, οι βετεράνοι της σειράς θα καταφέρνετε να κερδίζετε τα ματς στη μέγιστη δυσκολία, αρκεί να πιέσετε και βέβαια να έχετε καλό πάγκο για να κάνετε αλλαγή τους κουρασμένους σας παίκτες που έτρεχαν να ζορίσουν τον αντίπαλο.
Η εικόνα της A.I. στο συγκεκριμένο –και μόνο- κομμάτι δεν βελτιώθηκε πολύ σε σχέση με όσα είδαμε στο demo. Κατά τα άλλα όταν η CPU έχει την μπάλα στα πόδια της τότε επιδίδεται σε διαρκείς πάσες και συνδυασμούς έως ότου να βρει ανοιχτό διάδρομο. Στα σουτ, αν της αφήσετε λίγο χώρο τότε δεν συγχωρεί τα λάθη σας. Η μόνη περίπτωση όπου υστερεί είναι όταν βρίσκεται υπό πίεση και ανάμεσα σε παίκτες σας, όπου δοκιμάζει ενίοτε να ντριπλάρει ενώ κανονικά θα έπρεπε να πασάρει προς κάποιον συμπαίκτη. Με τις αλλαγές στο collision detection, φαίνεται πως οι developers δεν πρόλαβαν να βελτιώσουν το συγκεκριμένο κομμάτι. Αντίθετα, το A.I. των τερματοφυλάκων αποδεικνύεται πολύ πιο καλοσχεδιασμένο, κυρίως στους αστέρες του είδους οι οποίοι έχουν καλές και σταθερές επεμβάσεις, όπως και τα απαιτούμενα αντανακλαστικά. Όσο κατεβαίνει το rating ενός γκολκίπερ, τόσο τα λάθη γίνονται αδικαιολόγητα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου