Ο κύριος Mike Bithell μας συστήθηκε με το Thomas Was Alone, ένα παιχνίδι παζλ που μέσα από την απλοϊκή του παρουσίαση ξεπηδούσε μια άριστη αφηγηματική εμπειρία. Όντας πλέον ένας από τους πιο γνωστούς ανεξάρτητους developers, ο Bithell μας δίνει κάτι εντελώς διαφορετικό.
Το Volume είναι ένα καθαρόαιμο παιχνίδι stealth τρίτου προσώπου, με στοιχεία παζλ. Αναλαμβάνετε τον ρόλο του Robert Locksley, ενός νεαρού κλέφτη που έχει στην κατοχή του μια συσκευή ονόματι Volume, που επιτρέπει στον χρήστη την εξομοίωση πράξεων μιας οργάνωσης ή εταιρείας της οποίας τα κίνητρα και ο σκοπός αποκαλύπτονται σταδιακά. Όπως και στο Thomas Was Alone, έτσι και στο Volume, το σενάριο είναι καλογραμμένο, με αρκετό βάθος και προσοχή στο να μην υπάρχουν κενά. Όλη η δράση του παιχνιδιού λαμβάνει χώρα σε κλειστά γραμμικά περιβάλλοντα όπου εσείς πρέπει να συλλέγετε “διαμάντια” για να μπορείτε να ανοίξετε την έξοδο και να προχωρήσετε στο επόμενο επίπεδο. Κάθε επίπεδο προστατεύεται από φρουρούς, που άλλοτε είναι στάσιμοι στο πόστο τους και άλλοτε περιπολούν μια περιοχή. Ο μόνος τρόπος να φτάσετε στο τέλος κάθε επίπεδου, είναι να περνάτε απαρατήρητοι ανάμεσα από τους φρουρούς, να συλλέγετε τα απαραίτητα διαμάντια και να ανοίξετε την πόρτα για το επόμενο επίπεδο.
Σαν καθαρόαιμο παιχνίδι stealth, το Volume δεν έχει μάχες και όπλα. Φτάνετε στο σκοπό σας αξιοποιώντας διάφορες συσκευές. Πέρα από τα ελάχιστα gadgets που έρχονται σταδιακά στην κατοχή σας, το περιβάλλον του παιχνιδιού είναι μέρος του gameplay. Μπορεί τα επίπεδα να είναι γραμμικά αλλά ο τρόπος με τον οποίο φτάνετε στο τέλος κάθε επιπέδου σας ξαφνιάζει ευχάριστα. Για να αποφεύγετε τους φρουρούς, πρέπει όχι μόνο να αξιοποιείτε το περιβάλλον, που στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι οι τοίχοι της εγκατάστασης που σας παρέχουν την απαραίτητη ασφάλεια να κινείστε στα επίπεδα του παιχνιδιού, αλλά και να παρατηρείτε το μοτίβο κίνησης των φρουρών και να κινείστε την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο σημείο. Πολλές φορές μπορείτε να παρεμβαίνετε στην πορεία τους, να την αλλάζετε και να ανοίγετε έναν ασφαλή διάδρομο διαφυγής. Μπορείτε να παραπλανάτε τους φρουρούς, άλλοτε πατώντας σε επιφάνειες όπου ο θόρυβος τους οδηγεί προς την κατεύθυνση αυτή αφήνοντας για ελάχιστα δευτερόλεπτα ένα ελεύθερο πεδίο για εσάς να κινηθείτε, και άλλοτε χρησιμοποιώντας καθημερινά αντικείμενα όπως το... καζανάκι της τουαλέτας που είναι ο καλύτερος σύμμαχός σας στο παιχνίδι.
Μπορεί να ακούγεται απλό, αλλά όταν δείτε με πόσο ευρηματικό τρόπο η μηχανισμοί του παιχνιδιού εφαρμόζονται και εκτελούνται, θα εντυπωσιαστείτε. Για να το καταφέρετε αυτό βέβαια πρέπει να πειραματίζεστε με ότι σας παρέχει το παιχνίδι. Είτε είναι συσκευές είτε το ίδιο το περιβάλλον, στο Volume έχει γίνει αρκετά καλή δουλειά όσον αφορά τον τρόπο με το οποίο ξεπερνάτε τα εμπόδια κάθε επιπέδου. Οι φρουροί έχουν περιορισμένο πεδίο αντίληψης, αλλά αν σας εντοπίσουν αυτό σημαίνει ακαριαίος θάνατος και το παιχνίδι αυτομάτως σας επιστρέφει σε προηγούμενο checkpoint.
Δυστυχώς όλα αυτά τα βλέπετε στα πρώτα επίπεδα του παιχνιδιού, όπου σας παρουσιάζει ότι έχει και δεν έχει και μετά επαναλαμβάνεται διαρκώς. Είναι προφανές ότι το Volume σαν ανεξάρτητη παραγωγή έχει διάρκεια λίγες ώρες. Ο μόνος τρόπος για να αποφευχθεί αυτό είναι ο μεγάλος αριθμός επιπέδων, για να δικαιολογηθεί η τιμή του. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το παιχνίδι να επαναλαμβάνεται συνεχώς και να απαιτεί αρκετή υπομονή για να φτάσετε μέχρι το τέλος. Ο εξωφρενικά μεγάλος αριθμός επιπέδων, που από ένα σημείο και μετά σας κάνει αντί να απολαμβάνετε το παιχνίδι, να παίζετε μηχανικά, είναι ίσως το μόνο μελανό σημείο του Volume. Αν αισθανθείτε ότι χρειάζεται να κάνετε ένα διάλειμμα, τότε μπορείτε να αξιοποιήσετε τον ενσωματωμένο editor του παιχνιδιού, που σας επιτρέπει να δημιουργείτε τα δικά σας επίπεδα και να τα μοιράζεστε με άλλους ή να δοκιμάζετε την τύχη σας σε πίστες δημιουργημένες από άλλους παίκτες. Κάποιες από αυτές εντυπωσιάζουν με τον προσεγμένο και λεπτομερή σχεδιασμό τους. Η αλληλεπίδραση με άλλους παίκτες δεν αφορά μόνο την δοκιμή επιπέδων, αλλά και τον ανταγωνισμό και σύγκριση του χρόνου ολοκλήρωσης κάθε επιπέδου. Αυτό βέβαια είναι προαιρετικό, όμως ενισχύει το replayability αν θέλετε να φαίνεται το όνομα σας στην κορυφή κάθε πίστας.
- Blogger Comment
- Facebook Comment
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου