Το Rise of the Tomb Raider αποτελεί ένα από τα μεγάλα στοιχήματα, όχι της Square Enix και της Crystal Dynamics αλλά της Microsoft, μιας που το παιχνίδι αποτελεί αποκλειστικότητα των Xbox 360 και Xbox One, έστω για περιορισμένο χρονικό διάστημα (υπολογίζετε τη φετινή χρονιά και
βλέπουμε από Φλεβάρη για το 2016).
Στην E3 2015 είχαμε μία πλήρη παρουσίαση του παιχνιδιού, για το οποίο, όπως μας είπαν οι δημιουργοί του, εμπνεύστηκαν πολύ από τις περιπέτειες των Τένζινγκ Νόργκεϊ και Έντμουντ Χίλαρι, των δύο που πρώτοι ανέβηκαν στο Έβερεστ το 1953. Ουσιαστικά η Lara βρίσκεται στην πρώτη σχεδιασμένη αρχαιολογική αποστολή της (μετά το reboot της σειράς, προφανώς) και αυτή τη φορά οι περιπέτειές της τη φέρνουν στη Σιβηρία.
Το περιβάλλον είναι όπως θα το περιμένατε διαβάζοντας την προηγούμενη πρόταση: αφιλόξενο, άγριο, κρύο, γεμάτο ζώα και βέβαια ανθρώπους, μισθοφόρους της οργάνωσης Trinity που δεν πιάσουν ακριβώς την κουβέντα στη Lara. Στο ειδικά σχεδιασμένο για την E3 playthrough λοιπόν, είδαμε την ηρωίδα να επιδίδεται σε ανταρτοπόλεμο.
Γενικότερα, να ξέρετε ότι οι τακτικές “guerilla” είναι ο μόνος τρόπος για να τη βγάλετε καθαρή στο παιχνίδι αφού η Lara υστερεί τόσο σε εξοπλισμό όσο και σε αριθμούς έναντι των αντιπάλων της. Μαζεύοντας αντικείμενα που βρίσκει στο διάβα της, μπορεί να δημιουργεί εξοπλισμό και να βελτιώνει αυτόν που ήδη έχει, και μάλιστα ενώ το παιχνίδι “τρέχει” κανονικά. Αυτό σημαίνει π.χ. πως αν βρεθείτε στη δυσάρεστη θέση να σας κυνηγά μια αρκούδα, όπως στο demo μας, μπορείτε μαζεύοντας σκληρά κλαδιά να τα μετατρέψετε κατ’ ευθείαν σε βέλη και να τα χρησιμοποιήσετε παρ’ αυτά, ενώ ταυτόχρονα τρέχετε για τη ζωή σας.
Το σύστημα crafting γενικώς είναι δυνατό. Μαζεύοντας αντικείμενα μπορείτε να βελτιώσετε σημαντικά τον εξοπλισμό σας, από το τόξο της Lara μέχρι τα βέλη που χρησιμοποιεί. Βρείτε κλαδιά, για παράδειγμα, και θα γεμίσετε τη φαρέτρα σας. Βρείτε και μανιτάρια και θα κάνετε τα βέλη σας δηλητηριώδη. Ειδικά για το τόξο, όσο πιο πολύ προχωράμε στο παιχνίδι, τόσο καλύτερα “μοντέλα” θα βρίσκουμε. Εκείνη την αρκούδα που μας κυνηγούσε στην αρχή, την επισκεφθήκαμε στην πορεία έχοντας βρει ένα πολύ δυνατότερο τόξο και με μισή ντουζίνα βέλη, έπεσε νεκρή. Η Lara είναι σε θέση να σκαρφαλώνει σε δέντρα, να βυθίζεται στο νερό και γενικώς να κάνει ό,τι μπορεί προκειμένου να κρυφτεί και να περάσει απαρατήρητη. Φυσικά στο φινάλε ο σκοπός είναι ο ίδιος: το ξεπάστρεμα των αντιπάλων.
Στο παιχνίδι, όπως μας είπαν οι άνθρωποι της Crystal Dynamics, υπάρχουν και τμήματα ανοιχτά προς εξερεύνηση, σαν να λέμε sandbox κομμάτια μέσα σε ένα σχετικά γραμμικό περιβάλλον, κάτι που σίγουρα ακούγεται ενδιαφέρον και περιμένουμε να δούμε.
Θα δείτε τη Lara να αλληλεπιδρά με το περιβάλλον. Στο demo (σημείωση: φωτογραφίες, όπως και στα περισσότερα behind closed doors demos, απαγορεύονταν διά ροπάλου) χρειάστηκε να κάνουμε ακροβατικά, να βρούμε καταφύγιο εν όψει θύελλας, να κρυφτούμε και να εξοντώσουμε ησύχως αντιπάλους που μας εντόπισαν, να ξεφύγουμε από μια αρκούδα επιλέγοντας προσεκτικά τον δρόμο μας και να γιατρευτούμε όταν ξεφύγαμε από την ίδια αρκούδα -τραυματίες μεν, ζωντανοί δε. Γενικά, το gameplay έχει ποικιλία, γι' αυτό να είστε βέβαιοι. Κάτι τελευταίο στο οποίο θέλω να σταθώ, είναι η “ερμηνεία” της Lara η οποία είναι ακόμα πιο ρεαλιστική και ανθρώπινη από το προηγούμενο Tomb Raider –θυμηθείτε πόση εντύπωση είχαν προκαλέσει οι κραυγές και οι στριγκλιές της. Θα δείτε τη Lara να μονολογεί, να σας εξωτερικεύει τις σκέψεις της δίνοντάς σας έτσι χρήσιμες συμβουλές ως προς το τι πρέπει να κάνετε στην πορεία, να παλεύει με τον εαυτό της και εν γένει να δίνει ρεσιτάλ σε ένα ακόμα άκρως “κινηματογραφικό” παιχνίδι. Στο Rise of the Tomb Raider, η Lara Croft είναι ρόλος και όχι ένα μάτσο πολύγωνα. Θυμηθείτε με…
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου