Το Monster Hunter 4 Ultimate είναι εδώ, συνοδεύοντας τα νέα 3DS και φέρνει όλα τα υπέροχα στοιχεία των προγόνων του, συνδυασμένα με φρέσκες, άκρως ενδιαφέρουσες ιδέες. Είναι το απόλυτο παιχνίδι της σειράς; Η απάντηση στη συνέχεια.
Η βασική ιδέα του παιχνιδιού είναι σαφώς η ίδια: κυνηγάτε τέρατα. Απλά και ξεκάθαρα ο μόνος στόχος είναι να πολεμάτε με μικρά, μεγάλα ή γιγαντιαία τέρατα και είτε να τα σκοτώνετε είτε να τα αιχμαλωτίζετε. Δεν υπάρχουν υψηλότερα νοήματα ή ιστορίες που συγκλονίζουν αφού, από την πρώτη κιόλας αποστολή, μπαίνετε στο ψητό. Για να μην είμαι όμως και τελείως αδιάφορος με την προίκα του παιχνιδιού, το Monster Hunter 4 είναι το πρώτο της σειράς που παρουσιάζει μια κάποια υποτυπώδη ιστορία, της οποίας όμως ο σκοπός είναι να παρουσιάσει τις λειτουργίες και τα τελετουργικά ενός κυνηγιού πιο ομαλά και όμορφα στους νέους παίκτες. Πράγματι, ενώ ο τίτλος δεν είναι σε καμία περίπτωση πιο εύκολος από τους προηγούμενους, είναι κάπως παραπάνω προσβάσιμος και, ίσως, προσιτός.
Γράφω “ίσως” διότι, ενώ έχουν γίνει βήματα για να είναι το παιχνίδι πιο ευπαρουσίαστο, αυτό παραμένει πιστό στη μαξιμαλιστική φιλοσοφία της σειράς. Η ολοκλήρωση απλά της αποστολής είναι ο ένας στόχος. Ο άλλος στόχος είναι να αποκτήσετε το πιο ταιριαστό όπλο ή την πιο κατάλληλη πανοπλία, που προσφέρει ειδικές άμυνες απέναντι στις δυνάμεις του κάθε θηρίου. Η διαδικασία αυτή, του να δημιουργείτε εξοπλισμό από το μηδέν ή να αναβαθμίζετε τον υπάρχοντα, μόνο εύκολη ή γρήγορη δεν είναι. Τουναντίον. Ιδίως για τις πανοπλίες αργότερα στο παιχνίδι απαιτούνται πάρα πολλές ώρες grinding, να κάνετε δηλαδή το ίδιο πράγμα ξανά και ξανά, σκοτώνοντας το ίδιο τέρας 5, 10, 20 φορές, μέχρι να βραβευτείτε κατά το πέρας της αποστολής με εκείνο το πολύ σπάνιο πετράδι. Γενικά, κάθε αποστολή όταν ολοκληρώνεται προσφέρει κάποια βραβεία που λειτουργούν ως “πρώτες ύλες” για τη δημιουργία πανοπλιών και όπλων. Βέβαια, υπάρχουν και υλικά εξαιρετικά σπάνια, με ελάχιστες πιθανότητες εμφάνισης.
Το ευτύχημα της όλης υπόθεσης και το ρεζουμέ άλλωστε του παιχνιδιού είναι πως οι μάχες με τα τέρατα είναι εξαιρετικές και οι καλύτερες στο είδος. Κάθε θηρίο έχει τη δικιά του συμπεριφορά (και μιλάμε για πάνω από 70), δηλαδή επιτίθεται με μοναδικούς τρόπους και ανταποκρίνεται αλλιώς υπό ειδικές συνθήκες. Για παράδειγμα, τα τέρατα εκνευρίζονται όταν τους τις βρέξετε άσχημα και τότε επιτίθενται πιο γρήγορα και πιο άσχημα, κάνοντας συνεπώς τις μάχες πιο απαιτητικές. Από την άλλη, κουράζονται και κατά καιρούς αποφεύγουν τους κυνηγούς, επιδιώκοντας να κοιμηθούν ή, έστω, να ανακτήσουν λίγη από τη χαμένη τους ενέργεια. Αντιδρούν δηλαδή σαν ζωντανοί οργανισμοί, πραγματικά ζώα με όλο το φάσμα των αποκρίσεων. Τα παραπάνω ενισχύει πάρα πολύ και το άψογο animation που έχει δοθεί στο κάθε θηρίο, ίσως το καλύτερο που έχουμε δει μέχρι τώρα σε παιχνίδι του 3DS συνολικά.
Βεβαίως, πέρα από όλες τις συμπεριφορές, κάθε τέρας έχει τις αντοχές του (π.χ. στη φωτιά ή στον ηλεκτρισμό) αλλά και τις αντίστοιχες αδυναμίες του. Παράλληλα, κάθε σημείο στο σώμα του δέχεται διαφορετικά τα χτυπήματα, δηλαδή η ζημιά που προκαλείτε δεν έχει παντού το ίδιο αντίκτυπο. Κάποιο τέρας μπορεί να έχει έναν εξωσκελετό με εκτεθειμένο μόνο το κεφάλι, που είναι σαφώς το πλέον αδύναμο σημείο του. Κατ’ αντιστοιχία, επίμονα χτυπήματα με σπαθιά και όπλα παρόμοιας λογικής στην ουρά κάποιου δράκου την κόβουν, γεγονός που οδηγεί και σε καλύτερες και πιο σπάνιες πρώτες ύλες κατά την ολοκλήρωση μιας αποστολής. Εκτός των υλικών αυτών, η ζημιά επιδρά και στην ίδια τη συμπεριφορά του θηρίου. Η ουρά δεν είναι πλέον διαθέσιμη για επιθέσεις και κάτι παρόμοιο συμβαίνει με διάφορα άλλα σημεία στα σώματα των τεράτων. Αν καταφέρετε και σπάσετε την ηλεκτροστατική γούνα ενός zinogre (εκπληκτικό θηρίο που μαζεύει ηλεκτρισμό), οι ηλεκτρικές επιθέσεις του είναι ελαφρώς πιο αδύναμες. Και ούτω καθεξής.
Κάθε τέρας έχει τα δικά του σημεία προς καταστροφή και δεν μπορούν όλοι οι κυνηγοί να βοηθήσουν σ’ αυτό. Ένας κυνηγός με σφυρί αναλαμβάνει προφανώς το ρόλο να καταστρέψει τις φυσικές πανοπλίες του τέρατος, ενώ κάποιος που έχει τόξο αναλαμβάνει να αποσπάσει την προσοχή του. Στο παιχνίδι υπάρχουν 14 όπλα, έκαστο με διαφορετική συμπεριφορά και ρόλο, και ενώ επικρατεί εκπληκτική ισορροπία μεταξύ τους. Καμιά επιλογή δεν είναι λανθασμένη, απλά κάποια όπλα ίσως απαιτούν μεγαλύτερη εμπειρία στο παιχνίδι από κάποια άλλα. Το διαπιστώνετε και μόνοι σας εν καιρώ, αφού με το που βρείτε ποιο όπλο ταιριάζει περισσότερο στη φύση σας νιώθετε ξαφνικά πιο άνετοι στις δύσκολες μάχες, πιο σίγουροι πως συνεισφέρετε ουσιαστικά στη συνεργασία με τους άλλους
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου