Για να κριθεί ένας τίτλος σαν το Lords of the Fallen με σωστό τρόπο πρέπει να να λάβουμε υπόψη μία πολύ σημαντική παράμετρο, αλλιώς ότι γράφω παρακάτω θα θεωρηθεί άτοπο. Παρθενογέννεση στο χώρο των video games δεν υφίσταται, αφού όλοι οι developers ανεξαιρέτως εσωκλείουν στις δημιουργίες τους ιδέες από άλλα παιχνίδια. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, όταν βγαίνουν παιχνίδια που προχωρούν τη βασική ιδέα ένα βήμα παραπέρα. Το Lords of the Fallen είναι ένα τέτοιο παράδειγμα. Ναι μεν χρωστά την ύπαρξή του στην αριστουργηματική σειρά Souls της From Software, αλλά αποτελεί ένα καλό action RPG που, αν και δεν ανταγωνίζεται σε ποιότητα τα παιχνίδια Souls, εντούτοις προσφέρει αρκετές ώρες διασκέδασης και πρόκλησης.
Το σενάριο του Lords of the Fallen σας βάζει στο ρόλο του Harkyn, ενός εγκληματία του οποίου οι αμαρτίες του είναι εμφανείς στο πρόσωπό του, καθώς αυτό είναι γεμάτο με ιερογλυφικά σημάδια. Ο Harkyn αφήνεται ελεύθερος από την φυλακή για να αντιμετωπίσει τον εξορισμένο από τους ανθρώπους θεό Adyr, ο οποίος έχοντας σαν κύρια δύναμη την στρατιά των δαιμονικών rhogar απειλεί με αφανισμό την ανθρωπότητα στον μεσαιωνικό κόσμο του παιχνιδιού. Το σενάριο όντως είναι τόσο κλισέ όσο φαίνεται και παρά τις όποιες ανατροπές που συμβαίνουν προς το τέλος, δεν νιώθετε ποτέ μέρος μίας ενιαίας και στιβαρής ιστορίας και ελάχιστα σας απασχολεί μέχρι το τέλος της περιπέτειας.
Αρχικά επιλέγετε την κατηγορία του χαρακτήρα σας, καθώς και το σετ ξορκιών που επιθυμείτε να έχετε τουλάχιστον κατά τις πρώτες ώρες του παιχνιδιού, αφού στη συνέχεια μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε όλα τα σετ ξορκιών, αλλά και να χτίσετε τον χαρακτήρα σας όπως εσείς θέλετε. Οι διαθέσιμες κατηγορίες είναι ο warrior που αρχικά έχει αυξημένα τα στατιστικά που αφορούν την ζημιά που κάνει στους εχθρούς αλλά και αρκετά ψηλά την μπάρα υγείας του, ο rogue που είναι πιο ευκίνητος και έχει αυξημένα τα στατιστικά που αφορούν τη διαχείριση των μικρών όπλων, και ο cleric που είναι ένα υβρίδιο των άλλων δύο.
Αφού επιλέξετε κατηγορία χαρακτήρα και σετ ξορκιών, μεταφέρεστε στο κυρίως παιχνίδι, που για τους μυημένους στον κόσμο των Souls αποτελεί ένα πραγματικό ντεζαβού. Τα μεσαιωνικά κτίσματα, η βαριά και σκοτεινή ατμόσφαιρα και οι αργόσυρτες κινήσεις του ήρωα σας κάνουν να αισθανθείτε ότι βρίσκεστε σε οικεία, αλλά ταυτόχρονα αφιλόξενα μέρη. Η εμφάνιση των πρώτων εχθρών και η χρήση του συστήματος μάχης, έρχεται να επιβεβαιώσει πλήρως τις αρχικές εντυπώσεις. Όπως και στα Souls, έτσι και εδώ η σωστή διαχείριση της μπάρας ενέργειας αποτελεί το βασικό συντελεστή που κρίνει μία επιτυχημένη μάχη από έναν φτηνό θάνατο. Η μπάρα ενέργειας μειώνεται σε κάθε σας επίθεση, σε κάθε επιτυχημένη επέμβαση με την ασπίδα σας ή κάθε κύλισμα γύρω από τον εχθρό, ενώ αναπληρώνεται όταν στέκεστε ακίνητοι, προσπαθώντας βέβαια να κρατάτε απόσταση από τον εκάστοτε εχθρό. Τόσο το βάρος των όπλων, όσο και το βάρος της πανοπλίας έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα σε κάθε μάχη. Τα βαριά όπλα κάνουν μεγάλη ζημιά, αλλά σπαταλούν μεγάλη ποσότητα ενέργειας. Αντίστοιχα η βαριά πανοπλία προσφέρει μεγαλύτερη προστασία από τα χτυπήματα των εχθρών, αλλά το κύλισμα γύρω από τον εχθρό είτε γίνεται ανέφικτο, είτε πολύ αργό, με αποτέλεσμα να είστε εξαιρετικά ευάλωτοι σε επιθέσεις που δεν μπορείτε να αποκρούσετε με την ασπίδα.
Αυτό το βάθος στο σύστημα μάχης των παιχνιδιών Souls αποτυπώνεται με εξαιρετικό τρόπο και στο Lords of the Fallen. Η εμπειρία διανθίζεται και από τα ξόρκια, η χρήση των οποίων είναι αρκετά πιο απλή διαδικασία και προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη απόλαυση στις μάχες, αφού μπορείτε να δημιουργείτε κλώνο σας για να μπερδεύετε τους εχθρούς, να εξαπολύετε επιθέσεις από μακριά κτλ. Δυστυχώς η σχετικά μικρή ποικιλία από ξόρκια αποτελεί μία χαμένη ευκαιρία ώστε να αναδειχτεί ακόμη περισσότερο το στιβαρό σύστημα μάχης και οι διαφορετικές επιλογές που έχετε για να αντιμετωπίσετε κάθε εχθρό. Ένα ακόμη σοβαρό μειονέκτημα αφορά το “κλείδωμα” που κάνετε στον εχθρό για να επιτεθείτε. Και αυτό γιατί είναι εξαιρετικά δύσχρηστο όταν σας επιτίθενται δύο και τρεις εχθροί ταυτόχρονα και το παιχνίδι αδυνατεί να εκτελέσει τις εντολές σας ώστε να μετακινηθεί από τον έναν εχθρό στον άλλον, με αποτέλεσμα πολλές φορές να δέχεστε φτηνά χτυπήματα και να μην μπορείτε να αντιδράσετε
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου