Η σειρά παιχνιδιών Moto GP είναι... χρόνια στο κουρμπέτι, με πολλά σκαμπανεβάσματα τόσο εμπορικά, όσο και ποιοτικά. Η Milestone, με το MotoGP 13 έκανε φιλότιμη προσπάθεια να επαναφέρει τη σειρά σε ένα ανεκτό επίπεδο και εν μέρει το πέτυχε χάρη κυρίως στο ρεαλιστικό μοντέλο οδήγησης. Το Moto GP 14 έρχεται για να διορθώσει τα προβλήματα του προκατόχου του και να δώσει μία νέα φρεσκάδα στη σειρά, αλλά δυστυχώς σκοντάφτει σε αρκετά σημεία και η προσπάθεια μένει ημιτελής.
Αφού περάσετε το εισαγωγικό βίντεο βρίσκεστε στην οθόνη δημιουργίας αναβάτη, η οποία είναι ίδια και απαράλλακτη με το περσινό παιχνίδι. Στην οθόνη αυτή μπορείτε να επιλέξετε όνομα, φωτογραφία, εξοπλισμό, εθνικότητα κτλ. Μετά τη δημιουργία του avatar σας μπαίνετε στο κυρίως μενού, όπου υπάρχουν τα single-player και multiplayer modes. Tα offline modes είναι τα κλασικά grand prix, championship 2014, career, time attack καθώς και τα καινούρια real events 2013 και challenge the champions. Όσον αφορά το multiplayer, πέρα από τους απλούς αγώνες οδήγησης υπάρχουν τα online grand prix, online championship, sprint season και split battle. Επίσης το παιχνίδι υποστηρίζει τοπικό multiplayer για να παίζετε αγώνες με αντίπαλο κάποιον φίλο σας σε split-screen.
O αριθμός των διαθέσιμων modes του MotoGP 14 δημιουργεί θετική εντύπωση σε σχέση με τα λιγοστά modes του Moto GP 13. Δυστυχώς όμως το πιο βασικό mode, το career, δεν έχει καμία απολύτως προσθήκη σε σχέση με τον προηγούμενο τίτλο. Έτσι ξανά πρέπει να οδηγήσετε σταδιακά τον αναβάτη σας από τα χαμηλά της κατηγορίας Moto3, στο υψηλότερο επίπεδο του MotoGP, κερδίζοντας αγώνες και πόντους εμπειρίας και αλλάζοντας ομάδες και μηχανές. Κερδίζοντας πόντους εμπειρίας ξεκλειδώνετε εξοπλισμό όπως κράνη, στολές κτλ, ενώ μπορείτε σταδιακά να αναβαθμίζετε την μηχανή σας συλλέγοντας τα data packs που αποκτάτε μέσα από test events, αλλά και ολοκληρώνοντας έναν γύρο σε κάθε επίσημο αγώνα σας.
Τα προβλήματα στο career εντοπίζονται στο γεγονός ότι το παιχνίδι αργεί επιδεικτικά να δείξει τα δόντια του, καθώς η ποιότητα του gameplay στις χαμηλής ισχύος μηχανές δεν έχει καμία σχέση με την αντίστοιχη εμπειρία και την αίσθηση της ταχύτητας που χαρίζουν τα δίτροχα κτήνη που οδηγείτε στην συνέχεια. Το θέμα είναι ότι για να πιάσετε το τιμόνι κορυφαίων μηχανών περνάτε πολλές ώρες κουραστικού παιχνιδιού. Επιπλέον δεν υπάρχει δυνατότητα αλληλεπίδρασης με την ομάδα ή με τους αντιπάλους, ούτε χορηγοί κτλ. Αντίθετα βλέπετε απλά ιστοσελίδες που περιγράφουν συνεχώς με τις ίδιες ατάκες και τις ίδιες φωτογραφίες τα κατορθώματά σας και άλλες ακόμη στατικές εικόνες που δεν πείθουν για τον ρεαλισμό του πράγματος.
Φρέσκο αέρα στο MotoGP 14 προσφέρουν τα νέα real events 13 και challenge the champions, τα οποία στην ουσία έχουν κοινή λογική, αλλά διαφορετικό περιεχόμενο. Στο real events 13 καλείστε να αναβιώσετε στιγμές από το περσινό πρωτάθλημα, αναλαμβάνοντας το ρόλο συγκεκριμένου αναβάτη σε συγκεκριμένη στιγμή σε κάθε αγώνα, με στόχο να φέρετε εις πέρας την αποστολή που σας θέτει κάθε event, όπως για παράδειγμα να τερματίσετε πρώτος ως Vallentino Rossi, ενώ μένουν μόνο δύο γύροι και έχετε μείνει πίσω. Παρόμοια λογική ακολουθεί και το challenge the champions, με τη διαφορά ότι εδώ αναβιώνετε αρκετά πιο παλιές στιγμές από την ιστορία των πρωταθλημάτων MotoGP και παίρνετε τον έλεγχο θρυλικών μηχανών και αναβατών όπως ο Mick Doohan και άλλοι. Στα θετικά τόσο του career, όσο και των υπόλοιπων modes, είναι τα πλούσια στατιστικά στοιχεία που προσφέρει το παιχνίδι για κάθε κάθε πίστα, τόσο στις οθόνες φόρτωσης όσο και πριν την εκκίνηση κάθε αγώνα. Υπάρχουν επίσης πίστες όπως η Autódromo Termas de Río Hondo στην Αργεντινή και η Indianapolis Motor Speedway στην Αμερική.
Περνώντας στο gameplay και την εμπειρία του MotoGP 14 σε συνθήκες αγώνα, οι εντυπώσεις όσον αφορά τον χειρισμό των μηχανών, το μοντέλο φυσικής και την αίσθηση της πρόσφυσης των τροχών στην άσφαλτο, είναι άκρως ενθαρρυντικές και στο ίδιο υψηλό επίπεδο με το προηγούμενο παιχνίδι. Δοκιμάστε απλά να απενεργοποιήσετε όλες τις βοήθειες και θα βιώσετε μια δύσκολη, αλλά ρεαλιστική εμπειρία οδήγησης, όπου η κάθε στραβοτιμονιά ή απότομο φρενάρισμα σας οδηγεί σε αναπόφευκτες πτώσεις. Και μόνο η αίσθηση όταν προσπερνάτε κάποιον αντίπαλο ενώ είστε σχεδόν ξαπλωμένος με τη μηχανή σας σε κάποια ατελείωτη στροφή, σας επιβραβεύει με το παραπάνω για την επιμονή σας να παίξετε όπως πρέπει τον τίτλο.
Σε πλήρη αντίθεση με τον ρεαλιστικό χειρισμό βρίσκεται η νοημοσύνη των άλλων αναβατών, η οποία κρίνεται τουλάχιστον ανεπαρκής όσον αφορά τον ρεαλισμό. Οι αντίπαλοί σας μοιάζουν με ρομπότ που ακολουθούν τα ίδια ακριβώς μοτίβα κινήσεων σε κάθε στροφή, όντας πάντα αλάνθαστοι σε οποιοδήποτε βαθμό δυσκολίας κι αν παίζετε. Η διαφορά οδηγικής συμπεριφοράς εντοπίζεται μονάχα στην ταχύτητά που αναπτύσσουν, αφού στο easy τους περνάτε σαν σταματημένους, ενώ στα ανώτερα επίπεδα δυσκολίας είναι εξαιρετικά δύσκολο να ακολουθήσετε τους πρώτους οδηγούς. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί η ΑΙ συγκεκριμένων αντιπάλων στο challenge the champions, οι οποίοι συχνά κινούνται διαφορετικά σε σχέση με τους υπόλοιπους οδηγούς που συναντάτε κατά κόρον στα άλλα modes.
Περνώντας στο online του MotoGP 14, τα διαθέσιμα modes δεν ξεφεύγουν από την λογική των offline modes. Και εδώ στο sprint season αγωνίζεστε ενάντια σε άλλους παίκτες και προσπαθείτε να ανεβείτε κατηγορίες και να οδηγήσετε όσον το δυνατόν πιο γρήγορες μηχανές. Το καλό σε αυτή την περίπτωση είναι ότι ξεκινάτε από την κατηγορία Moto2, οπότε οι ώρες που χρειάζεστε για να φτάσετε στο υψηλότερο επίπεδο είναι λιγότερες σε σχέση με το αντίστοιχο offline mode. Το κυριότερο πρόβλημα που εντοπίζεται στο online του MotoGP 14 είναι ο λιγοστός κόσμος (τουλάχιστον στο Xbox 360), με αποτέλεσμα να υπάρχουν στην καλύτερη περίπτωση δύο-τρεις παίκτες σε κάθε αγώνα και οι υπόλοιπες θέσεις να καλύπτονται από ΑΙ αναβάτες. Ευτυχώς δεν υπάρχουν προβλήματα με lag ή αποσυνδέσεις που θα έκαναν τα πράγματα ακόμη πιο δύσκολα για να ασχοληθείτε με το online.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου