PlayStation 4 vs Xbox One με άγνωστο νικητή


Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Πριν από περίπου τρεις μήνες η Sony μας σόκαρε ανακοινώνοντας το PS4 πολύ πριν την E3. Στην press conference της ιαπωνικής εταιρείας είδαμε το νέο DualShock, αρκετά games, ενώ μάθαμε σε μέσες άκρες ποια ακριβώς θα είναι η αρχιτεκτονική της κονσόλας. Τελικά η Sony κατάφερε να δημιουργήσει ένα τεράστιο hype γύρω από τον διάδοχο του PS3 και απέκτησε ένα μικρό προβάδισμα στην συνείδηση των παικτών.
Από την άλλη πλευρά η Microsoft δεν μπορούσε να κάτσει με σταυρωμένα χέρια. Εκ των πραγμάτων ο αμερικανικός κολοσσός αναγκάστηκε να αντεπιτεθεί ανακοινώνοντας ένα event στο οποίο θα μαθαίναμε περισσότερα για τη νέα κονσόλα της. Αν κρίνουμε καθαρά από τις συνεντεύξεις Τύπου των δύο εταιρειών η Microsoft κέρδισε τις εντυπώσεις γιατί πολύ απλά μας παρουσίασε το τελικό προϊόν της, κοινώς είδαμε το Xbox One με...σάρκα και οστά, ενώ η Sony μας έδειξε μόνο ένα χειριστήριο. Η αμερικανική εταιρεία κέρδισε την πρώτη μάχη, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα κερδίσει απαραίτητα και τον πόλεμο.
xbox-one
Ποια κονσόλα όμως -βάση με τα όσα έχουμε δει ως τώρα- δείχνει πιο ικανή να μπει σε θέση οδηγού στην κούρσα της όγδοης γενιάς; Για να δώσουμε μια απάντηση σε αυτό το ερώτημα θα επικεντρωθούμε σε τρεις βασικές παραμέτρους το hardware, τα gamepads, και στα games.
Η μνήμη κάνει την διαφορά
Όσον αφορά την CPU και οι δύο κονσόλες έχουν να επιδείξουν έναν οχταπύρηνο επεξεργαστή, χωρίς ακόμα να έχει γίνει γνωστό σε πόσα Ghz θα είναι χρονισμένος. Δυστυχώς ούτε στο κομμάτι των GPU μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα, καθώς η Microsoft κράτησε κλειστά τα χαρτιά της. Σε ότι έχει να κάνει με την μνήμη το PS4 αποκτά ένα σημαντικό προβάδισμα λόγω της 8GB RAM GDDR5, έναντι της 8GB RAM GDDR3 του Xbox One. Αφενός η RAM του PS4 είναι πιο εξελιγμένης τεχνολογίας και αφετέρου έχει διπλάσιο bandwith από την αντίστοιχη του Xbox One. Αυτό που δεν γνωρίζουμε είναι τι ποσοστό της RAM απαιτεί ο διάδοχος του Xbox 360 για τις βασικές λειτουργίες του (στο PS4 θα δεσμεύεται περίπου 1GB).
ps4-architecture
Πέρα από τις παραπάνω διαφορές τα δύο συστήματα θα έχουν αρκετές ομοιότητες όσον αφορά το hardware. Τόσο το Xbox One, όσο και το PS4 θα χρησιμοποιούν σκληρό δίσκο για την αποθήκευση των διαφόρων δεδομένων, στην κονσόλα της Microsoft η χωρητικότητα του δίσκου θα είναι 500GB, ενώ για την ώρα δεν έχει ανακοινωθεί πόση θα είναι αυτή στο PS4. Εν τω μεταξύ, αμφότερες θα έχουν την δυνατότητα για cloud storage. Το Xbox One θα χρησιμοποιεί Blu-ray, όπως και το PS4 άλλωστε, ενώ και τα δύο έχουν HDMI οπτικές εξόδους. Στην περίπτωση του PS4 θα υπάρχουν και analog έξοδοι όπως Component και RCA.
Η μάχη των gamepads
Είναι γεγονός πως τα χειριστήρια των PS3 και Xbox 360 είχαν σημαντικά ελαττώματα, τα οποία κάποια στιγμή θα έπρεπε να λυθούν. Ο σχεδιασμός του DualShock 3 ήταν απαρχαιωμένος, τα triggers του δεν είχαν το απαραίτητο feedback και επιπλέον η θέση του αριστερού αναλογικού μοχλού θα έπρεπε να βρίσκεται εκεί που είναι το d-pad και αντίστροφα. Το χειριστήριο του Xbox 360 από την άλλη πλευρά ήταν αρκετά βαρύ και ογκώδες, κυρίως λόγω του compartment των μπαταριών.
dualshock-4
Βάση με ότι έχουμε δει ως τώρα η Microsoft φαίνεται να έλυσε τα παραπάνω προβλήματα στο gamepad του Xbox One, το οποίο κατά την προσωπική μου άποψη θυμίζει υπερβολικά το Sabertooth περιφερειακό της Razer. Στον αντίποδα η Sony στο DualShock 4 πρόσθεσε ένα touch pad στο κέντρο του, κρατώντας παρόλα αυτά την παραδοσιακή δομή του controller της ανέπαφη. Από την στιγμή που δεν έχουμε δει απτά δείγματα γραφής για το τι ακριβώς θα προσφέρει το touch pad στη συνολική gaming εμπειρία και κρίνοντας από το αντίστοιχο του PlayStation Vita στον τομέα των gamepads το Xbox One δείχνει να αποκτά ένα σημαντικό προβάδισμα.
Η “ταμπακιέρα”.
Νομίζω ήρθε η ώρα να περάσουμε στο φλέγον ζήτημα που δεν είναι άλλο από τα games που θα πλαισιώσουν τις δύο κονσόλες. Όπως είναι αντιληπτό το κυρίως θέμα είναι τα exclusives, αν και καλό είναι θυμίσουμε κάποιες σημαντικές multiplatform κυκλοφορίες που έχουν ανακοινωθεί όπως Watch Dogs, Battlefield 4, Assassin's Creed IV: Black Flag, Call of Duty: Ghosts κ.ο.κ. Στο Xbox One μέχρι στιγμής έχουν επιβεβαιωθεί δύο exclusives το Forza Motorsport 5 και το Quantum Break της Remedy Entertainment, η οποία μας έχει προσφέρει στο παρελθόν τα δύο πρώτα Max Payne και το Alan Wake. Σύμφωνα με την Microsoft στον πρώτο χρόνο ζωής της κονσόλας θα κυκλοφορήσουν 15 exclusives εκ των οποίων οχτώ θα είναι νέα franchises. To πιο πιθανό είναι να δούμε νέα Halo και Gears of Wars, αλλά με τα ως τώρα δεδομένα είναι αδύνατον να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα για το ποια θα είναι τα υπόλοιπα exclusives.
killzone-shadowfall
Από την άλλη πλευρά η Sony έχει να επιδείξει τα Knack, Killzone: Shadow Fall, Driveclub, InFamous: Second Son. Παράλληλα στο προσεχές μέλλον αναμένεται να δούμε το Quantic Dream, ενώ τον Ιούνιο η Square Enix θα ανακοινώσει ένα νέο Final Fantasy που κατά πάσα πιθανότητα θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά για το PS4. Είναι εμφανές λοιπόν ότι η κονσόλα της Sony -τουλάχιστον την δεδομένη χρονική στιγμή- κερδίζει κατά κράτος τον άμεσο ανταγωνιστή της.
Το στοίχημα του Kinect
Στην προηγούμενη γενιά κονσολών η ραγδαία άνοδος του motion gaming και κατ' επέκταση η τεράστια εμπορική επιτυχία του Wii ανάγκασε τις Sony και Microsoft να μας παρουσιάσουν ανάλογες προτάσεις. Τόσο το PS Move, όσο και το Kinect απέτυχαν να καθιερωθούν στην συνείδηση των hardcore gamers. To PS Move δεν διέφερε σημαντικά από το Wii Remote καθώς η Sony επέλεξε να παρουσιάσει μια πιο συμβατική μορφή motion gaming. Στον αντίποδα η Microsoft με το Kinect προτίμησε να πρωτοτυπήσει, το εγχείρημα της όμως δεν στέφτηκε από επιτυχία. Δύο από τους σημαντικότερους λόγους που το περιφερειακό της Microsoft δεν κατάφερε να ευδοκιμήσει είναι αφενός η υψηλή τιμή του και κατά δεύτερον η "προβληματική" απόκριση του. Με το Kinect 2.0 η αμερικανική εταιρεία κάνει ένα βήμα μπροστά, καθώς αφενός το "προσφέρει" πακέτο με την κονσόλα και κατά δεύτερον οι αισθητήρες του είναι πολύ πιο ευαίσθητοι σε σχέση με το προηγούμενο. Το ερώτημα όμως είναι κατά πόσο θα δούμε ποιοτικά games που να εκμεταλλεύονται αυτές τις λειτουργίες; Μέχρι στιγμής ένας πιθανός υποψήφιος είναι το Crimson Dragon, ο πνευματικός απόγονος της σειράς Panzer Dragoon.
kinect-2
Backwards compatibility, always online και μεταχειρισμένα games
Οι συγκεκριμένοι παράγοντες σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν "βαρόμετρο" για μια ενδεχόμενη αποτυχία του PS4 ή του Xbox One αντίστοιχα, παρόλα αυτά ενδιαφέρουν άμεσα μια σημαντική μερίδα των gamers. Δυστυχώς λόγω της διαφορετικής αρχιτεκτονικής το backwards compatibility στις next gen κονσόλες θα αποτελέσει παρελθόν. Στην περίπτωση του PS4 ενδέχεται να υπάρξει backwards compatibility μέσω streaming, παρόλα αυτά αυτή την στιγμή τίποτα δεν είναι δεδομένο.
Όσον αφορά στο πολυσυζητημένο always online η Sony έχει τονίσει πως η κονσόλα σας δεν απαιτείται να είναι μονίμως συνδεδεμένη στο internet. Στο αντίπαλο στρατόπεδο όμως η Microsoft δήλωσε πρόσφατα πως θα πρέπει να συνδέεστε ανά τακτά χρονικά διαστήματα στο internet, πιθανόν μια φορά την ημέρα. Εδώ θα πρέπει να καταλογίσουμε...φάουλ στην αμερικανική εταιρεία. Στην περίπτωση των μεταχειρισμένων games όμως δεν μπορούμε παρά να δείξουμε "κίτρινη κάρτα" στην Microsoft. Σύμφωνα με στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας της τελευταίες μέρες για να παίξετε μεταχειρισμένα games στο Xbox One θα πρέπει να πληρώσετε ένα χρηματικό αντίτιμο. Η Sony από την άλλη πλευρά δηλώνει πως είναι στο χέρι των publishers για το αν ή όχι το PS4 θα μπλοκάρει την χρήση των μεταχειρισμένων.
Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου