Δεκαετία του ‘60, Ψυχρός Πόλεμος. Η κόντρα ανάμεσα στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και την Σοβιετική Ένωση βρίσκεται στο απόγειό της. Κατάσκοποι τοποθετημένοι παντού, συμφέροντα που διακυβεύονται, μια άτυπη κόντρα για την πρώτη επανδρωμένη αποστολή στο φεγγάρι και μια πυρηνική απειλή να κρέμεται συνεχώς από μια κλωστή. Αναλαμβάνετε το ρόλο του πράκτορα Naked Snake, με αποστολή την διάσωση ενός αποστάτη, Ρώσου επιστήμονα, ειδικού στην κατασκευή όπλων μεγάλου βεληνεκούς.
Η περιπέτεια ξεκινάει με εσάς στα βάθη της ρωσικής ζούγκλας, δίχως ιδιαίτερη βοήθεια πέραν ενός ασύρματου και με τον ελάχιστο δυνατό εξοπλισμό (εξ ου και το προσωνύμιο «Naked»). Η φαινομενικά σαφής αποστολή, σύντομα περιπλέκεται σκανδαλωδώς, φέρνοντας τον Snake στο επίκεντρο ενός συγκλονιστικού πολιτικού παιχνιδιού. Πρόκειται για μια εξαιρετικά καλογραμμένη ιστορία, με αξιομνημόνευτους χαρακτήρες, καθώς και ένα από τα πιο συγκλονιστικά και σπουδαία φινάλε στην ιστορία του gaming. Το συναισθηματικό βάρος και η σοβαρότητα της ιστορίας, αντισταθμίζεται περιτέχνως από ορισμένους χαρακτήρες στα όρια της καρικατούρας, καθώς και από στοιχεία υπερφυσικού, όπως πχ υπερδυνάμεις που έχουν οι κύριοι αντίπαλοι σας. Η ενασχόληση διαρκεί περί τις 12 ώρες, ένα σημαντικό ωστόσο κομμάτι αυτών αποτελούν τα cutscenes, στα οποία ως γνωστόν o Kojima έχει μεγάλη αδυναμία.
Οι διαφοροποιήσεις στον τομέα του gameplay είναι σχετικά επιφανειακές, δίχως αυτό φυσικά να έχει αρνητική χροιά. Πρόκειται για ένα καθαρόαιμο action-adventure stealth παιχνίδι, στο οποίο το πρωταρχικό σας μέλημα είναι να μην αντιληφθεί ποτέ κανείς την παρουσία σας. Επιπλέον, υπάρχουν ορισμένα στοιχεία επιβίωσης τα οποία διανθίζουν την εμπειρία, δίχως ωστόσο να έχουν κάποιο ιδιαίτερο βάθος. Καλείστε πχ αναζητήσετε την τροφή σας είτε μέσω στρατιωτικών μερίδων που βρίσκονται διάσπαρτες, είτε κυνηγώντας την τοπική πανίδα όπως φίδια και πτηνά ή ακόμη και αρουραίους ή νυχτερίδες. Ορισμένα γεύματα μάλιστα, μπορούν να προκαλέσουν στομαχικές διαταραχές στον Snake ή ακόμη και δηλητηρίαση, πράγματα που πρέπει να αντιμετωπίσετε άμεσα στο αντίστοιχο μενού, στο οποίο περιθάλπετε γενικώς τον εαυτό σας. Η περίθαλψη, αφορά τα προαναφερθέντα, καθώς και σπασίματα, καψίματα, σφαίρες κτλ. Το εν λόγω μενού δυστυχώς χάνει γρήγορα το νόημα του, καθώς απλώς επιλέγετε τί θα χρησιμοποιήσετε (γάζες, αντισηπτικό, χάπια κτλ) και προχωράτε, χωρίς μετέπειτα επιπτώσεις, ενώ ακόμη και τα απαραίτητα ιατρικά βρίσκονται σε αφθονία στον κόσμο. Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί, πως αυτοί οι μηχανισμοί αποτελούσαν μεγάλη καινοτομία το 2004.

Επιστρέφοντας στον βασικό πυρήνα του τίτλου, ο εξοπλισμός σας είναι πλούσιος και βοηθάει όλα τα στιλ προσέγγισης. Από πιστόλια χειρός ή αναισθητικά μέχρι εκτοξευτή ρουκετών, τουφέκια και αυτόματα, ενώ εργαλεία όπως η νεοσύστατη πυξίδα που σας κατευθύνει προς το στόχο, το σόναρ, κουτιά στα οποία μπορείτε να κρυφτείτε ή ακόμα και χάπια τα οποία σας φέρνουν σε μια κατάσταση κατά την οποία οι εχθροί σας περνάνε για νεκρό, βοηθάνε σε όλες τις περιστάσεις. Ιδιαίτερη προσοχή στο αγαπημένο ΜΚ22, καθώς πλέον υπάρχει αισθητό bullet drop το οποίο μπορεί να στείλει το αναισθητικό βελάκι στο γόνατο του εχθρού αντί για το κεφάλι του. Ειδική μνεία πρέπει να γίνει, φυσικά, στο εξαιρετικό σύστημα καμουφλάζ, με το οποίο αλλάζετε ενδυμασίες και μακιγιάζ, με τον αντίστοιχο δείκτη να σας λέει πόσο καλά κρυμμένος είστε. Το παιχνίδι, γενικώς, προωθεί την αθόρυβη προσέγγιση και το αναίμακτο συναπάντημα με τους εχθρούς, επιβραβεύοντας ή τιμωρώντας με έξυπνους τρόπους, ειδικά σε ένα σημείο.
Μπορείτε να επιλέξετε τον κλασικό τρόπο παιχνιδιού με κάμερα ελαφρώς υπερυψωμένη, ή τον πιο σύγχρονο με κάμερα τρίτου προσώπου και χειρισμό που συμβαδίζει με τα σημερινά δεδομένα. Στον σύγχρονο τρόπο παιχνιδιού μπορείτε πλέον να αλλάζετε στάσεις δίχως να χρειάζεται να σταματήσετε την κίνηση, ενώ η στόχευση όταν κάνετε σέρνεστε παραπέμπει στο MGS5. Μια άλλη προσθήκη αφορά ένα άτυπο stealth mode στο οποίο μπαίνετε κρατώντας πιεσμένο ένα κουμπί κι έτσι μπορείτε να κινείστε εντελώς αθόρυβα. Παρότι όμως ο μοντέρνος χειρισμός είναι καλός, δεν είναι τόσο καλός όσο του MGS5. Όταν κάνετε σέρνεστε μέσα στα χόρτα η κάμερα είναι υπερβολικά κοντά στον ώμο με αποτέλεσμα να μη βλέπετε σχεδόν τίποτα τριγύρω. Επίσης το κρέμασμα από προεξοχές είναι δίκοπο μαχαίρι καθώς εύκολα μπορεί να πέσετε. Οι δε μάχες σώμα-με-σώμα πολλές φορές δεν ανταποκρίνονται σε αυτό που θέλετε να κάνετε. Επιπλέον, εξακολουθεί να μην υπάρχει σπριντ, ενώ ακόμα και η κάλυψη στους τοίχους γίνεται αυτόματα, οδηγώντας σας πολλές φορές στο να κολλάτε σε τοίχους ή γωνίες χωρίς να το θέλετε. Κατανοώ την απόφαση το παιχνίδι να είναι απόλυτα πιστό στις ρίζες του, ωστόσο διάφορες προσθήκες / βελτιώσεις εδώ θα βοηθούσαν στο quality-of-life του τίτλου.
Όσον αφορά τους εχθρούς, έχουν αισθητά βελτιωμένη νοημοσύνη σε καταστάσεις τακτικής και κρυψίματος, καθώς οι αισθήσεις τους είναι ιδιαίτερα οξυμένες και μπορούν να σας ακούσουν πολύ εύκολα αν πάτε απρόσεκτα να τους αρπάξετε από πίσω ή ακόμα και όταν είστε ψηλότερα ή χαμηλότερα από το επίπεδο τους. Δυστυχώς, χωλαίνουν κατά τη διάρκεια της μάχης, καθώς πολλές φορές έρχονται καταπάνω σας σαν υπνωτισμένοι. Πέραν της stealth προσέγγισης και, ενίοτε, των μαχών, υπάρχουν αρκετά boss fights κατά την διάρκεια της περιπέτειας. Το κάθε boss απαιτεί ειδική τακτική αντιμετώπισης, ωστόσο ορισμένα εξ αυτών ξεχωρίζουν. Για τους μύστες και για όσους θυμούνται ναι, μπορείτε ακόμη να ξεπαστρέψετε ένα συγκεκριμένο boss πολύ πριν το συναντήσετε, αν είστε έξυπνος, γρήγορος και κουβαλάτε ένα sniper rifle. Τέλος, υπάρχουν δύο επιπλέον modes για να ασχοληθείτε, ένα όπου κυνηγάτε πιθήκους σε διάφορα levels με αντίπαλο το χρόνο και ένα έκπληξη που ξεκλειδώνετε κατόπιν ολοκλήρωσης του παιχνιδιού.

Τα γραφικά εύλογα αποτελούν τον πιο ανανεωμένο τομέα του παιχνιδιού, με την Unreal Engine 5 να κάνει δουλειά. Ζωντανές ζούγκλες, υπέροχοι φωτισμοί και ορισμένα πανέμορφα σκηνικά, σε συνδυασμό με τα εξαιρετικά μοντέλα χαρακτήρων, συνθέτουν ένα όμορφο οπτικό αποτέλεσμα. Οι σκληροπυρηνικοί, ωστόσο, ίσως απογοητευτούν από την έλλειψη των ζωντανών χρωμάτων του original και του ελαφρώς κιτρινισμένου φίλτρου. Δυστυχώς από τεχνικής άποψης τα πράγματα μπορούσαν να είναι καλύτερα. Η απόδοση στο PS5 είναι μέτρια, καθώς το performance mode δεν διατηρεί σχεδόν ποτέ σταθερά τα 60 fps, με ορισμένες αρκετά αντιληπτές «βουτιές» στα καρέ. Επίσης, ακόμα και στο quality mode, η ποιότητα εικόνας είναι σε αρκετές περιπτώσεις μέτρια, καθώς διαπιστώνεται η ύπαρξη artifacting, αλλοίωση δηλαδή των χρωμάτων ή των υφών. Τέλος, τα συχνά loading screens παραμένουν όταν μπαινοβγαίνετε σε περιοχές, φαινόμενο που θα μπορούσε να μειωθεί με σκοπό αυτές να «ανοίξουν», αν και δεν πρόκειται για κάποιοσοβαρό θέμα. Ο ήχος κυμαίνεται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Γενικώς έχει βελτιωθεί η ηχητική καθαρότητα, ενώ το voice acting είναι το ίδιο, με ορισμένες μικρές προσθήκες όπως αναφορές στο νέο χειρισμό. Ως προς την μουσική, το τραγούδι «Snake Eater» της Cynthia Harrell έχει ηχογραφηθεί εκ νέου και παραμένει συγκλονιστικό (είστε έτοιμος να ανεβείτε την ατελείωτη σκάλα, για ακόμη μια φορά;)

0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου