Metro Exodus Review

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ τί θα συνέβαινε αν η ανθρωπότητα έστρεφε το μαχαίρι της επιστήμης κατά του εαυτού της; Η πυρηνική ενέργεια, συγκεκριμένα, αποτελεί ένα εργαλείο που επιστρατεύεται καθημερινά για την επίτευξη μιας ευρείας γκάμας ευγενών στόχων, όπως την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος ή την έγκαιρη διάγνωση ασθενειών. Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, μια εκτεταμένη χρήση των πυρηνικών προϊόντων της στρατιωτικής βιομηχανίας θα μας έθετε αντιμέτωπους με μια εσχατολογική κατάσταση που βρίσκεται εν δυνάμει προ των πυλών μας.
Αυτή η δυστοπική θεματική της πυρηνικής αποκάλυψης ασκεί μια αλλόκοτη γοητεία σε εμάς τους gamers, με αποτέλεσμα οι εκπρόσωποί της να πληθαίνουν με γεωμετρική πρόοδο τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, κατά την γνώμη μου, καμία σειρά παιχνιδιών δεν κατάφερε να μεταφέρει τόσο πιστά την ανείπωτη οδύνη της πυρηνικής τραγωδίας στο παρελθόν, όσο το Metro της ουκρανικής 4A Games. Και αυτό γιατί τα Metro 2033 και Metro Last Light δεν είναι απλώς τα δημιουργήματα μιας ζωηρής φαντασίας, αλλά κουβαλάνε στο DNA τους τα φριχτά βιώματα των κατοίκων της Ουκρανίας. Τους εφιάλτες που πήραν σάρκα και οστά όταν πριν από 33 περίπου χρόνια συνέβη το φονικό ατύχημα στον πυρηνικό σταθμό Τσέρνομπιλ. Ένα συμβάν που έμελλε να ταρακουνήσει συθέμελα το απόρθητο κάστρο της πάλαι ποτέ κολοσσιαίας αυτοκρατορίας της Σοβιετικής Ένωσης. Εύλογα, λοιπόν, οι προσδοκίες για το Metro Exodus ήταν στα ύψη. Εξίσου υψηλές ήταν, ωστόσο, και οι αμφιβολίες μας όταν αντιληφθήκαμε ότι τα γεγονότα του παιχνιδιού δεν εκτυλίσσονται στον υπόγειο σιδηρόδρομο της Μόσχας, αλλά σε ευμεγέθεις περιοχές στην επιφάνεια. Η παραπάνω μετάβαση φαινόταν, αν μη τι άλλο, κάπως ριψοκίνδυνη. Μήπως η σειρά κινδυνεύει να απογυμνωθεί από εκείνα τα χαρακτηριστικά για τα οποία αγαπήθηκε, στην προσπάθειά της να κατέβει στο στίβο των εμπορικώς επικερδέστερων open-world παιχνιδιών;
Σημείωση: Πριν προχωρήσω στην εκτενή ανάλυση της ιστορίας του Metro Exodus, οφείλω να σας προειδοποιήσω ότι στις επόμενες 3 παραγράφους περιγράφονται ορισμένα βασικά γεγονότα που λαμβάνουν χώρα κατά την πρώτη ώρα της ενασχόλησης. Σε περίπτωση που θέλετε να ξεκινήσετε το παιχνίδι χωρίς να γνωρίζετε τίποτα για αυτά, είναι στην διακριτική σας ευχέρεια να τις προσπεράσετε.
Τα απομεινάρια του ανθρώπινου πολιτισμού που διεκδικεί εκ νέου η άγρια φύση.
Διαβάζοντας τα απομνημονεύματά του ο αφηγητής, και παράλληλα χαρακτήρας σας, Artyom, σας καλωσορίζει εκ νέου στο τελευταίο καταφύγιο της ανθρωπότητας, κάτω από τα συντρίμμια της ερειπωμένης Μόσχας, το έτος 2036. Η αστείρευτη δίψα του για να εξερευνήσει την επιφάνεια με σκοπό την ανεύρεση οποιασδήποτε ένδειξης ανθρώπινης παρουσίας έχει στοιχειώσει εξ ολοκλήρου το μυαλό του. Αυτή η εμμονή τον οδηγεί σε αλλεπάλληλους τραυματισμούς και φαινομενικά δεν έχει κανένα απολύτως νόημα. Βάσει πιθανοτήτων είναι στατιστικώς αδύνατον να υπάρχουν επιζώντες εκεί, έπειτα από τα κατακλυσμικά γεγονότα του Τρίτου Παγκοσμίου Πολέμου. Σε άλλη μία από τις συνήθεις εξορμήσεις του, με τη συνοδεία της Anna, αναζητά μάταια μέσω ενός ραδιοφωνικού δέκτη πιθανά σήματα που να υποδηλώνουν την παρουσία ενός εναπομείναντος πολιτισμού. Η έκβαση και αυτής της προσπάθειας έμοιαζε προδιαγεγραμμένη. Μέχρις ότου κατά την διάρκεια της πεζοπορίας τους παρατηρούν έκπληκτοι σαν να επρόκειτο για αποκύημα της φαντασίας τους μια εν κινήσει αμαξοστοιχία! Την ίδια στιγμή ένα φορτηγό καταφθάνει στην περιοχή. Ο οδηγός ισχυρίζεται ψευδώς ότι οι επιβάτες ανήκουν στην οργάνωση Spartan Order και ότι κατευθύνονται προς το τρένο. Έτσι, χωρίς να το καλοσκεφτούν, ο Artyom και Anna επιβιβάζονται, για να δεχτούν την επίθεση των μελών του σταθμού Hanza, ο οποίος, όπως γνωρίζουμε από τα προηγούμενα παιχνίδια, αποτελεί την απόλυτη οικονομική υπερδύναμη του μετρό.
Όταν επανακτούν τις αισθήσεις τους, βρίσκονται στοιβαγμένοι στο αμάξωμα του οχήματος μαζί με μια ηλικιωμένη γυναίκα και έναν έφηβο. Από τα χείλη τους μαθαίνουν αποσβολωμένοι ότι οι δύο ξένοι έρχονται από ένα χωριό 2 χιλιομετρά μακριά από την Μόσχα, ψάχνοντας τον πατέρα του αγοριού. Πριν καλά καλά ολοκληρωθεί η συζήτηση, το όχημα σταματά και ένας στρατιώτης διατάζει τους αγνώστους να βγουν, σημαδεύοντας τους με την κάννη του όπλου του. Οι εντολές που καλείται να εκτελέσει είναι ξεκάθαρες. Δεν πρέπει να διαρρεύσουν επ ουδενί στους πολίτες του μετρό αλήθειες που φυλάσσονται μαεστρικά κρυμμένες εδώ και χρόνια. Πριν ο στρατιώτης πυροβολήσει τους δύο αμάχους, ο Artyom προσπαθεί χωρίς αποτέλεσμα να τους σώσει, μια πράξη που τον οδηγεί μαζί τους μέσα σε μια τάφρο γεμάτη με πτώματα. Ωστόσο, το έμβλημα του φύλακα αγγέλου του, του Hunter, που φορά ο Artyom στο στήθος του, δέχεται την σφαίρα και εκείνος σώζεται. Αρπάζοντας την μάσκα οξυγόνου ενός νεκρού, ο Artyom παίρνει μια βαθιά ανάσα για να συρθεί μέσα σε βρομερούς σωλήνες υπονόμων. Καταφτάνοντας στον κοντινότερο σταθμό συναντά τον αντιφρονούντα Yermak, ο οποίος προθυμοποιείται να τον μεταφέρει κρυφά στον ανακριτικό χώρο όπου κρατείται η Anna. Από εκείνον μαθαίνει ότι οι επιβάτες του τρένου κατέφτασαν περιχαρείς από τις πόλεις τους στο μετρό προς αναζήτηση βοήθειας μόνο και μόνο για να δολοφονηθούν στυγνά και ότι δεν προτίθεται να καταστεί συνένοχος αυτών των εγκλημάτων.
Απελευθερώνοντας την Anna, ο Artyom παρατηρεί μια από τις συσκευές παρεμπόδισης ραδιοφωνικών συχνοτήτων που αργότερα μαθαίνετε ότι είναι εγκατεστημένες μυστικά σε όλα τα μήκη και πλάτη του μετρό με σκοπό την αποκοπή της επικοινωνίας του με τις εξωτερικές πόλεις. Και όμως, όσο απίστευτο και αν φαίνεται, οι πολίτες του μετρό πέρασαν πάνω από δύο δεκαετίες βυθισμένοι στο ψέμα. Το ξεσκέπασμα της σκευωρίας φέρνει τον Artyom σε επαφή με την συνειδητοποίηση δύο συγκλονιστικών αληθειών: Ο Τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος παραμένει σε εξέλιξη και η ολοκληρωτική καταστροφή του κόσμου δεν ήταν κάτι περισσότερο από ένας βολικός μύθος που δεν συνετελέσθη ποτέ! Έπειτα από μια αιματηρή σύγκρουση με τους στρατιώτες της Hanza, ο Artyom και η Anna εισβάλουν στο τρένο για να συναντήσουν τον διοικητή της Spartan Order, τον Miller, που συνοδεύεται από μερικά ακόμη μέλη της οργάνωσης. Αναγνωρίζοντας ότι δεν υπάρχει πια δρόμος επιστροφής για τον Artyom και Anna στο μετρό, αναλαμβάνει την ευθύνη να τους φυγαδέψει. Σε διαφορετική περίπτωση η καταδίκη τους για εσχάτη προδοσία θα έπρεπε να θεωρείται δεδομένη. Η δολοφονία κυβερνητικών στρατιωτών και κυρίως η καταστροφή του παρεμβολέα, μια πράξη που εκθέτει την ύπαρξη ολόκληρης της πολιτείας του μετρό στους αντιπάλους της Μόσχας, δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητα παραπτώματα. Έτσι όλοι μαζί συσπειρώνονται και οδηγούνται στην μεγάλη έξοδο από το μετρό με όχημα το τρένο Aurora. Αυτό είναι μόλις το πρώτο βήμα του περιπετειώδους ταξιδιού τους στην διάρκεια ενός πλήρους ημερολογιακού έτους, σκοπός του οποίου είναι η εξεύρεση ενός νέου τόπου διαμονής στα ανατολικά.
Το τρένο Aurora σας μεταφέρει στις εντυπωσιακές περιοχές της Ρωσίας.

Ο θυμόσοφος λαός μας λέει ότι “η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται” και αυτή είναι μια φράση που χαρακτηρίζει απόλυτα την ιστορία του Metro Exodus. Η εισαγωγή του παιχνιδιού επιχειρεί να ανατρέψει όλα αυτά που γνωρίζαμε για τον κόσμο της σειράς και το καταφέρνει αριστοτεχνικά, προσφέροντας μια άρτια επεξηγηματική βάση που στηρίζει σθεναρά τα γεγονότα που ξεδιπλώνονται στη συνέχεια. Η πλοκή του παιχνιδιού, πέρα από έξυπνες ανατροπές, διαθέτει ζωηρό ρυθμό που κρατάει τεταμένο το ενδιαφέρον μέχρι τέλους, ο οποίος επιτυγχάνεται χάρη στις ταχείς χρονικές μεταβάσεις από την μία εποχή του έτους στην άλλη. Ταυτόχρονα, το παιχνίδι διαθέτει το πιο συγκινησιακά φορτισμένο φινάλε στην ιστορία της σειράς. Σε αυτό συμβάλλει η ευρηματική σκηνοθεσία του που κλιμακώνει την ένταση, διαστέλλοντας τον χρόνο και παρέχοντας ταυτόχρονα δύο πλάνα δράσης που σας μετατοπίζουν εναλλάξ από τον πραγματικό στο φαντασιακό κόσμο του Artyom.
Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου