Dirt 4 Review μέχρι το τέλος..

Τα τελευταία παιχνίδια Dirt απείχαν μεταξύ τους πολύ σε ποιότητα, αφού μετά το ανάλαφρο και απογοητευτικό Dirt Showdown, ήρθε το εξαιρετικό και ιδιαίτερα απαιτητικό Dirt Rally. To Dirt 4 σβήνει μια και καλή τις επιρροές του Showdown και αποτελεί μία γέφυρα ανάμεσα σε Dirt 3 και Dirt Rally, όντας μία εξαιρετική πρόταση που απευθύνεται σε ευρύτερο κοινό.
Ο τρόπος με τον οποίο επιτυγχάνεται το γεφύρωμα μεταξύ των δύο προηγούμενων παιχνιδιών είναι απλός. Το Dirt 4 προσφέρει δύο διαφορετικές εμπειρίες οδήγησης, το gamer mode και το simulation mode. Το gamer mode παραπέμπει περισσότερο στο μοντέλο χειρισμού του Dirt 3 και των παλιότερων Colin McRae, με πιο στιβαρό αλλά στα όρια του arcade χειρισμό, αφού δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία η σωστή μετατόπιση του βάρους του οχήματος σε στροφές, ενώ και οι ποινές σε περίπτωση που βγείτε εκτός δρόμου είναι ελαφρώς πιο επιεικείς. Από την άλλη, το simulation mode σας μεταφέρει αυτούσια την εμπειρία του Dirt Rally, αφού ο χειρισμός του οχήματος είναι αρκετά πιο ευαίσθητος αλλά και πολύ πιο ρεαλιστικός όσον αφορά την φυσική, ενώ και ο τρόπος που αλληλεπιδρά το αμάξι σε λακκούβες ή εμπόδια είναι αρκετά πιο ρεαλιστικός.
Αυτή η διττή φύση του Dirt 4 σε συνάρτηση με τις επιλογές που έχετε στη συνέχεια ώστε να ρυθμίζετε επιπλέον παραμέτρους όπως τη νοημοσύνη των αντιπάλων, τον αριθμό των διαθέσιμων restart σε κάθε αγώνα κλπ, καθιστά το παιχνίδι πλήρως παραμετροποιήσιμο για όποιον δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει στις απαιτητικές συνθήκες του Dirt Rally. Προσωπικά χρησιμοποίησα και τα δύο modes ανάλογα με το είδος των events. Για παράδειγμα στους αγώνες όπου τρέχετε μόνοι σας προσπαθώντας να ανταγωνιστείτε τον χρόνο των αντιπάλων σας, το simulation mode είναι μονόδρομος καθώς χαρίζει τρομερή απόλαυση και μπορείτε να ελέγχετε το αυτοκίνητο με ευκολία, αν λαμβάνετε υπόψη τους νόμους της φυσικής. Από την άλλη, θεωρώ ότι το gamer mode είναι μονόδρομος σε αγώνες με άλλα αυτοκίνητα, γιατί ένα και μόνο χτύπημα μπορεί να σας γυρίσει σβούρα το αμάξι αν τρέχετε στο simulation mode και τότε η ήττα είναι αναπόφευκτη. Είναι ξεκάθαρο ότι η ιδέα με τις δύο αυτές διαφορετικές επιλογές χειρισμού είναι εξαιρετική και αποτελεί ένα δυνατό άλμα για την περαιτέρω επιτυχία της σειράς.
To land rush αποτελεί ωραία προσθήκη στο career mode.
Η ποιότητα του Dirt 4 δεν εξασφαλίζεται μόνο με την επιλογή χειρισμού, αλλά και με τη ρεαλιστικότατη αλληλεπίδραση των αυτοκινήτων σε έντονες καιρικές συνθήκες, όπως πχ δυνατή βροχή. Το όχημά σας επηρεάζεται από το ολισθηρό οδόστρωμα και τις λάσπες, ενώ εκπληκτική δουλειά έχει γίνει στο damage model, με άκρως ρεαλιστικές ζημιές στα σημεία που χτυπάτε ακριβώς. Ο χειρισμός των οχημάτων επίσης επηρεάζεται ανάλογα με τις ζημιές που έχουν γίνει σε εσωτερικά εξαρτήματα. Επιπλέον, η Codemasters επιτέλους δείχνει κατανόηση στον κόπο των παικτών και έτσι οι εξαντλητικές ποινές που δεχόσασταν όταν βγαίνατε εκτός πίστας στο Dirt Rally έχουν μειωθεί ώστε να μπορείτε να κάνετε και ένα λάθος χωρίς να πρέπει να ξεκινήσετε από την αρχή την πίστα. Μάλιστα, στα υψηλότερα επίπεδα δυσκολίας έχετε περιορισμένο αριθμό restart για κάθε event, ενώ όπως στο Dirt Rally δεν υπάρχει rewind, γεγονός πολύ θετικό, αφού ανεβάζει την αδρεναλίνη στα ύψη και κάθε διαδρομή σας εθίζει όλο και περισσότερο. Μοναδικό ψεγάδι στην εμπειρία του Dirt 4 αποτελεί η νοημοσύνη των αντιπάλων όταν αγωνίζεστε με άλλα αυτοκίνητα ταυτόχρονα, καθώς στα υψηλότερα επίπεδα δυσκολίας είναι εξαιρετικά επιθετικοί σε σημείο να σας στριμώχνουν ή ακόμα και να οριζοντιώνουν το όχημά τους ώστε να σας χτυπήσουν σε περίπτωση που τους προσπερνάτε σε στροφή, γεγονός ανεπίτρεπτο.
Το Dirt 4, πέρα από το απολαυστικό gameplay, προσφέρει πλούσιο περιεχόμενο μέσα από τo career mode που χωρίζεται με τη σειρά του σε τέσσερα διαφορετικά υποmodes, το rally, το land rush, το rallycross και το historic rally. Το rally και το historic rally περιέχουν events στα οποία τρέχετε μόνοι σας και προσπαθείτε να ανταγωνιστείτε τους χρόνους των αντιπάλων, σε μία γνώριμη απολαυστική εμπειρία που προσφέρουν και όλα τα παιχνίδια του είδους. Η διαφορά είναι ότι στο historic rally διαγωνίζεστε με ιστορικά αυτοκίνητα, ενώ στο rally τρέχετε με σύγχρονα αυτοκίνητα. Το land rush αποτελείται από events σε μικρές κυκλικές διαδρομές στις οποίες τρέχετε ταυτόχρονα με τους αντιπάλους σας με διαφορετικού τύπου οχήματα όπως buggies και crosskarts, ενώ στο rallycross ισχύει ότι και στο αντίστοιχο mode του Dirt Rally, αφού τρέχετε σε ειδικά διαμορφωμένες πίστες ταυτόχρονα με άλλα αυτοκίνητα, για μια θέση στον τελικό κάθε event. Το rallycross παραμένει ακόμα αρκετά φτωχό ως προς την παρουσία του, παρά το γεγονός ότι η Codemasters έχει πάρει τα επίσημα δικαιώματα του εν λόγω πρωταθλήματος.
Το career mode του Dirt 4 έχει διανθιστεί με αρκετές πινελιές μικροδιαχείσης διαφόρων πραγμάτων που εμβαθύνουν την ενασχόληση σας με το παιχνίδι. Έτσι, καλείστε να φτιάξετε την ομάδα σας, να προσλάβετε μηχανικούς για να διορθώνουν πιο γρήγορα τις ζημιές του αυτοκινήτου σας, ενώ μπορείτε να αναβαθμίζετε και τις εγκαταστάσεις σας, κερδίζοντας την δυνατότητα να έχετε περισσότερους μηχανικούς στην κατοχή σας, να έχετε περισσότερα αυτοκίνητα στο γκαράζ σας κλπ. Σημαντικό ρόλο παίζει και η σωστή διαχείριση των χορηγών που κοσμούν το αμάξι σας και αποτελούν ένα σημαντικό έσοδο, ιδιαίτερα αν καταφέρνετε να βγάζετε εις πέρας τους στόχους που σας αναθέτουν σε κάθε event.
Οι επιθετικοί αντίπαλοι αμαυρώνουν τους αγώνες με άλλα αυτοκίνητα.
Δυστυχώς ο αριθμός τον τοποθεσιών στα rally και historic rally απογοητεύει καθώς υπάρχουν μόνο πέντε τοποθεσίες (Αυστραλία, Σουηδία, Ισπανία, Ουαλία και Μίσιγκαν) για να τρέξετε. Μπορεί ο αριθμός των διαδρομών σε αυτές τις τοποθεσίες να είναι ικανοποιητικός, αλλά είναι πιθανό ότι κάποια στιγμή θα βαρεθείτε να τρέχετε βλέποντας τα ίδια περιβάλλοντα. Αντίστοιχα μικρός είναι και ο αριθμός των τοποθεσιών σε rallycross (Μεγάλη Βρετανία, Νορβηγία, Σουηδία, Γαλλία και Πορτογαλία) και land rush (Μεξικό, Καλιφόρνια και Νεβάδα). Αντίθετα, ελαφρώς καλύτερα είναι τα πράγματα όσον αφορά τον αριθμό των οχημάτων, αφού υπάρχουν περισσότερα από 50, τα οποία είναι μάλλον αρκετά για το είδος του παιχνιδιού.
Πέρα από το career mode, μπορείτε να ασχοληθείτε και με άλλους τύπους παιχνιδιού όπως το joyride που σας ζητάει να ολοκληρώσετε μία σειρά από διασκεδαστικές προκλήσεις, όπως να σπάσετε συγκεκριμένο αριθμό κουτιών σε συγκεκριμένο χρόνο. Στο multiplayer παίρνετε μέρος σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία events και ανταγωνίζεστε τους χρόνους άλλων παικτών, ενώ μπορείτε να συμμετέχετε και σε events που έχουν φτιάξει άλλοι παίκτες για να παίξετε μαζί τους ή ακόμη και να φτιάξετε το δικό σας event και να προσκαλέσετε φίλους ή άλλους παίκτες. Προσωπικά, ευχαριστήθηκα περισσότερο τα τουρνουά τύπου rally όπου παίζετε για τον καλύτερο χρόνο, παρά τα τουρνουά τύπου rallycross όπου οι γνωστοί ανεγκέφαλοι “οδηγοί” πέφτουν πάνω σας σαν να μην υπάρχει αύριο καταστρέφοντας αρκετά συχνά την προσπάθειά σας.
Ένα νέο σημαντικό χαρακτηριστικό του Dirt 4 είναι η πολυδιαφημισμένη δυνατότητα να φτιάχνετε μόνοι σας γρήγορα τις δικές σας διαδρομές και να τις αποθηκεύετε φτιάχνοντας και παίζοντας τα δικά σας τουρνουά. Η δυνατότητα αυτή έχει ακόμη μεγαλύτερη σημασία αφού μπορείτε να ανεβάσετε τα τουρνουά αυτά στο multiplayer και να παίζετε με άλλους παίκτες. Για να φτιάξετε τις διαδρομές το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να επιλέξετε τοποθεσία, μήκος και πολυπλοκότητα διαδρομής και το παιχνίδι από μόνο του σας δημιουργεί μία μοναδική generated διαδρομή για να την αποθηκεύσετε στα τουρνουά που θέλετε να συμμετάσχετε. Η ιδέα είναι εξαιρετική και πρακτικά γιγαντώνει την ενασχόληση σας με το παιχνίδι ακόμη κι αν εξαντλήσετε τις 30+ ώρες που χρειάζονται για να ολοκληρώσετε όλα τα events.
Η συμπεριφορά των οχημάτων επηρεάζεται από την ολισθηρότητα του εδάφους.
Περνώντας στον οπτικό τομέα, το Dirt 4 έχει την ίδια μηχανή γραφικών με το Dirt Rally, οπότε το αποτέλεσμα δεν εντυπωσιάζει. Βελτιώσεις υπάρχουν ιδιαίτερα στους φωτισμούς, στα θερμότερα χρώματα σε σχέση με το Dirt Rally, αλλά και στον τρόπο που αναδεικνύονται οι ακραίες καιρικές συνθήκες. Σε γενικές γραμμές όμως η σειρά χρειάζεται κάτι παραπάνω όσον αφορά τα γραφικά, αφού υπάρχει έντονο aliasing, τα δέντρα και η βλάστηση μοιάζουν ψεύτικα κλπ. Αντίθετα, ο ήχος και ειδικά τα εφέ της μηχανής των αυτοκινήτων, της λαμαρίνας ή κάποιου εσωτερικού εξαρτήματος όταν έχει ξεχαρβαλωθεί μετά από κάποια σύγκρουση κλπ δεν αφήνουν περιθώρια για παράπονα. Εξαιρετική και οικεία είναι και η φωνή του συνοδηγού, ο οποίος έγκαιρα σας προειδοποιεί για τις επόμενες στροφές που θα συναντήσετε, ενώ και τα μουσικά κομμάτια που ακούτε ξεχωρίζουν με την ποικιλία τους και τις ροκ επιρροές τους.

Το Dirt 4 μπορεί κάλλιστα να σας ευχαριστήσει, είτε σας άρεσε το Dirt Rally, είτε δεν μπορέσατε ποτέ να ανταποκριθείτε στις απαιτήσεις του και το παρατήσατε. Συνδυάζει τα στοιχεία των Dirt 3 και Dirt Rally, προσφέροντας μια απολαυστική εμπειρία με πλούσιο περιεχόμενο και προσιτή σε όλους. Αν σας αρέσουν τα παιχνίδια ράλι, τσιμπήστε το άφοβα.
Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου