Dirt Rally Review για όλους

Η σειρά παιχνιδιών ράλι Dirt μετράει πολλά χρόνια ζωής και ας μην της φαίνεται. Ξεκίνησε ως Colin McRae με τα θρυλικά παιχνίδια σε PS1 και PS2, όμως στη συνέχεια άλλαξε φιλοσοφία, απογοητεύοντας το κοινό της και κυρίως τους παλαιότερους παίκτες. Με το Dirt Rally, η Codemasters επιστρέφει στις ρίζες της σειράς, αναβιώνοντας την αίσθηση των Colin McRae με τον καλύτερο τρόπο.
Το Dirt Rally, καθώς δεν έχει την επίσημη άδεια του WRC, αποφεύγει τις πολλές φανφάρες και επικεντρώνεται στο gameplay. Το παιχνίδι διαθέτει ένα ικανοποιητικό career mode, το οποίο χωρίζεται σε τρεις διαφορετικούς τύπους αγώνων. Ο πρώτος τύπος, με τον οποίο ασχολείστε και περισσότερο, είναι τα πρωταθλήματα, στα οποία τρέχετε μόνοι και προσπαθείτε να κάνετε τον καλύτερο δυνατό χρόνο σε κάθε διαδρομή για να μπείτε στην πρώτη τριάδα στην τελική κατάταξη. Κάθε πρωτάθλημα αποτελείται από έξι events, ενώ το κάθε event έχει έξι διαδρομές. Το επίπεδο δυσκολίας είναι κλιμακωτό και δεν μπορείτε να το αλλάζετε από μόνοι σας. Έτσι, ξεκινάτε στο επίπεδο δυσκολίας open στο πρώτο πρωτάθλημα και ακολούθως τερματίζοντας στην πρώτη τριάδα κάθε φορά ανεβαίνετε και επίπεδα δυσκολίας, μέχρι να φτάσετε στο master. Από την άλλη, αν τερματίζετε στην τελευταία τριάδα στο εκάστοτε πρωτάθλημα, τότε πέφτετε κατηγορία και επίπεδο δυσκολίας, οπότε θέλει ιδιαίτερη προσοχή και διαχείριση ο τρόπος που παίζετε στα υψηλοτέρα επίπεδα.
Αυτή η κλιμακωτή αυξομείωση της δυσκολίας στα πρωταθλήματα είναι από τα σημεία κλειδιά της απόλαυσης του Dirt Rally. Όντας κάπου μεταξύ της απόλυτης προσομοίωσης και της διασκέδασης, το παιχνίδι αρχικά σας ζητά απλά να παραμένετε στο δρόμο ακόμη και σε χαμηλές ταχύτητες για να πλασαριστείτε στην πρώτη τριάδα σε κάθε διαδρομή. Όσο ανεβαίνετε επίπεδα δυσκολίας η ανάγκη για καλύτερες επιδόσεις μεγαλώνει, αλλά έχετε ήδη τρέξει σε αρκετούς αγώνες για να μπορείτε να διαχειριστείτε την κατάσταση με επιτυχία. Ένα ακόμη ωραίο στοιχείο είναι και το κλιμακωτό ξεκλείδωμα των αυτοκινήτων, τα οποία μπορείτε να αγοράζετε εξαργυρώνοντας εικονικά χρήματα που κερδίζετε από τους αγώνες. Έτσι, τα αυτοκίνητα χαμηλών ταχυτήτων τα οποία μπορείτε εύκολα να δαμάσετε κοστίζουν λίγα χρήματα, ενώ αντίθετα τα θηρία χρειάζονται πολλά περισσότερα χρήματα, άρα και περισσότερη εμπειρία στο παιχνίδι για να μπορείτε να τρέξετε με αυτά. Το Dirt Rally περιλαμβάνει 46 αυτοκίνητα, αριθμός ικανοποιητικός για τα δεδομένα του είδους. Επιλέγοντας ένα από τα αυτοκίνητα που έχετε αγοράσει για να τρέξετε σε κάποιον αγώνα, αυτόματα οι αντίπαλοί σας έχουν ανάλογης δυναμικότητας αυτοκίνητα με ίδιο έτος κατασκευής. Έτσι, τρέχετε σε αγώνες ράλι με αυτοκίνητα δεκαετίας '60, '70, '80 κτλ, γεγονός που προσφέρει τρομερή ποικιλία στα πρωταθλήματα, ιδιαίτερα αν αναλογιστείτε ότι η διαφορά στη συμπεριφορά των αυτοκινήτων από κατηγορία σε κατηγορία είναι τεράστια.
Ο τρόπος που αντιδρά το αυτοκίνητο σε διαφορετικές επιφάνειες είναι εκπληκτικός.
Ο τρόπος που αντιδρά το αυτοκίνητο σε διαφορετικές επιφάνειες είναι εκπληκτικός.
Πέρα από τα πρωταθλήματα, υπάρχουν και δύο ακόμη τύποι αγώνων, το hillclimb και το rallycross. Το hillclimb μοιάζει αρκετά σε φιλοσοφία με τον βασικό τύπο αγώνων, με τη διαφορά ότι σε αυτό ανεβαίνετε πλαγιά βουνού, οδηγείτε αποκλειστικά σε άσφαλτο και δεν έχετε τη βοήθεια του συνοδηγού να σας λέει τί να περιμένετε στην επόμενη στροφή, γεγονός που αυξάνει την ένταση. Κάθε event χωρίζεται σε τρεις διαδρομές και κάθε διαδρομή σε δύο runs, οπότε και μετριέται ο καλύτερος χρόνος σας σε ένα από τα δύο runs. Στόχος σας είναι να βρεθείτε στην πρώτη τριάδα για να ξεκλειδώσετε ένα νέο event. Το δε Rallycross φαντάζει κάπως ξένο ως προς τη φιλοσοφία των άλλων τύπων αγώνων και μάλλον πρόχειρο ως προς την υλοποίηση του. Τρέχετε σε κυκλικές πίστες μαζί με άλλους τρεις αντιπάλους, αλλά ο στόχος παραμένει ο ίδιος, δηλαδή να κάνετε τον καλύτερο χρόνο για να βρεθείτε στα ημιτελικά και κατόπιν στον τελικό. Πρέπει να τρέχετε τέσσερις φορές την ίδια μικρή διαδρομή, ενώ ακόμη και αν περάσετε τους αντιπάλους σας, μπορεί να έχετε κάνει κακό χρόνο που σας πετάει εκτός διοργάνωσης, οπότε δεν μπορείτε να κρίνετε κάθε φορά αν τα έχετε πάει καλά ή όχι. Πέρα από όλα τα παραπάνω, μπορείτε να φτιάχνετε και τα δικά σας πρωταθλήματα, επιλέγοντας επίπεδο δυσκολίας, αριθμό διαδρομών κτλ.
Εξάλλου, στο career έχετε τη δυνατότητα να προσλαμβάνετε μηχανικούς στην ομάδα σας, με στόχο να χρειάζεται λιγότερος χρόνος για να επισκευάζετε το όχημα σας στη διάρκεια των αγώνων. Μάλιστα, η χρήση των μηχανικών σε βάθος χρόνου ξεκλειδώνει perks, τα οποία με τη σειρά τους σας βοηθούν να ξεκλειδώνετε πιο γρήγορα συγκεκριμένες κατηγορίες αυτοκινήτων κτλ. Κάθε μηχανικός έχει συγκεκριμένα στατιστικά, οπότε πρέπει να επιλέγετε μηχανικούς ανάλογα με τους τομείς του αυτοκινήτου που έχουν τις περισσότερες ζημιές, ενώ πρέπει να φροντίζετε και να τους ανανεώνετε το συμβόλαιο πριν λήξει και τους χάσετε. Επιπλέον, η συχνή χρήση κάποιου αυτοκινήτου ξεκλειδώνει με τη σειρά του διάφορες αναβαθμίζεις που αφορούν τόσο τη δυνατότητά σας να επεμβαίνετε στις ρυθμίσεις του, όσο και την αύξηση της δύναμής του. Με το ξεκλείδωμα των αναβαθμίσεων μπορείτε να ρυθμίζετε επιμέρους τομείς, όπως τις αναρτήσεις, τα φρένα κτλ. Δυστυχώς δεν υπάρχει δυνατότητα επιλογής διαφορετικών ελαστικών, σε περίπτωση που θέλετε να πειραματιστείτε σε κάποιες διαδρομές.
Η αίσθηση της ταχύτητας από τη θέση του οδηγού είναι ασύλληπτη.
Η αίσθηση της ταχύτητας από τη θέση του οδηγού είναι ασύλληπτη.
Η ποιότητα ενός παιχνιδιού racing κρίνεται κυρίως στον... δρόμο, δηλαδή το gameplay και εδώ το Dirt Rally παραδίδει μαθήματα ρεαλισμού και διασκέδασης, θυμίζοντας εποχές Colin McRae. Το μοντέλο οδήγησης είναι εκπληκτικό, με την πρόσφυση των ελαστικών στην άσφαλτο ή το χώμα να είναι η ενδεδειγμένη, την ευαισθησία στον χειρισμό του αυτοκινήτου άκρως ρεαλιστική για τα δεδομένα του είδους και την αίσθηση της ταχύτητας εξαιρετική. Αν δεν θέλετε πλήρη προσομοίωση, μπορείτε να ενεργοποιήσετε τις διάφορες βοήθειες, μετατρέποντας το παιχνίδι από αυστηρό sim σε απαιτητικό σχεδόν arcade racing. Εντυπωσιακή είναι η λεπτομέρεια του μοντέλου φυσικής και ιδιαίτερα η αντίδραση του αυτοκινήτου σε απότομα φρεναρίσματα σε πάγο, χιόνι, βροχή κτλ. Ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίζεστε τις κλειστές στροφές σε αντίξοες συνθήκες είναι το κλειδί της επιτυχίας, αλλά και ο παράγοντας που σας εθίζει να συνεχίσετε να παίζετε. Πετυχημένο είναι και το μοντέλο συγκρούσεων σε δέντρα, πινακίδες κτλ, αφού το αμάξι σταματάει πάνω στο εμπόδιο ρεαλιστικά. Το μόνο θέμα είναι ότι αυτό συμβαίνει ακόμη και αν πέσετε σε... θάμνο, γεγονός που χαλάει λίγο την καλή εικόνα του μοντέλου φυσικής.
Εξίσου καλό είναι και το μοντέλο ζημιών, με το αυτοκίνητο να παρουσιάζει ρεαλιστικές φθορές πραγματικά στο σημείο πρόσκρουσης και όχι σε τυχαία σημεία του αμαξώματος. Να σημειωθεί ότι, σε κάποιες σπάνιες περιπτώσεις, ένα τρακάρισμα μπορεί να οδηγήσει στον αποκλεισμό σας από όλο το πρωτάθλημα. Αυτό σε πρώτη φάση κρίνεται ενδιαφέρον, αφού σας δημιουργεί περισσότερο άγχος, όμως η υλοποίηση δεν είναι και η πιο ρεαλιστική. Μπορεί να πέσετε απλά σε ένα χαντάκι και να βγείτε νοκ άουτ από όλο το πρωτάθλημα, ενώ αντίθετα μπορεί να μην συμβεί το ίδιο μετά από κάποιο βαρβάτο τρακάρισμα σε δέντρο ή ακόμη και πτώση από βουνό, γεγονός που απογοητεύει.
Το hillclimb είναι από τους καλύτερους τύπους αγώνων στο παιχνίδι.
Το hillclimb είναι από τους καλύτερους τύπους αγώνων στο παιχνίδι.
Ένα ακόμη θέμα είναι η πολύ μεγάλη τιμωρία που επιφέρει η έξοδος του αυτοκινήτου από το δρόμο. Τα 15 δευτερόλεπτα που χρεώνεστε κάθε φορά που βγαίνετε από το δρόμο και δεν μπορείτε να επαναφέρετε το αμάξι είναι πάρα πολλά, αν συνυπολογίσετε ότι σε πολλές διαδρομές το αυτοκίνητο μπορεί να κολλήσει απλά στο χιόνι στα όρια της πίστας και να μην μπορείτε να το επαναφέρετε. Μία μικρότερη ποινή θα ήταν πιο δίκαιη, ώστε και ένα μικρό λάθος να μην σας πετάει εκτός βάθρου στα πρωταθλήματα υψηλότερου βαθμού δυσκολίας. Ένα άλλο μικρό παράπονο αφορά το σημείο όπου εμφανίζεται ο χρόνος σας σε κάθε checkpoint, αφού στην εξωτερική κάμερα καλύπτει μέρος του οπτικού σας πεδίου και σας δυσκολεύει, ιδιαίτερα αν τρέχετε με μεγάλη ταχύτητα. Αν χρησιμοποιείτε τις άλλες κάμερες εσωτερικές κάμερες δεν έχετε ιδιαίτερο πρόβλημα. Παρεμπιπτόντως, η κάμερα από τη θέση του οδηγού προσφέρει εκπληκτική αίσθηση ταχύτητας και βρίθει λεπτομερειών.
Οι πίστες του Dirt Rally εντυπωσιάζουν τόσο σε επίπεδο σχεδιασμού, όσο και σε επίπεδο περιβαλλόντων, όπως ποτάμια, λίμνες, δάση, τούνελ κτλ, με κάθε διαδρομή να είναι πραγματικά διαφορετική. Δυστυχώς οι τοποθεσίες είναι μόλις έξι (Ελλάδα, Ουαλία, Γερμανία, Μόντε Κάρλο, Σουηδία, Φινλανδία) και κρίνονται λίγες για παιχνίδι του είδους. Κάθε μία από τις τοποθεσίες περιέχει 12 διαδρομές, όμως οι μισές από αυτές είναι απλά αντίστροφες. Το πρόβλημα εδώ, πέρα από την έλλειψη περιεχομένου, έχει να κάνει με την αναπόφευκτη αποστήθιση των διαδρομών αφού τις παίζετε αρκετές φορές, με αποτέλεσμα να χάνεται το στοιχείο της έκπληξης και η αγωνία για το τί σας περιμένει στην επόμενη στροφή.

Αν και το Dirt Rally προσανατολίζεται κυρίως στο single-player, διαθέτει και ένα ικανοποιητικό multiplayer που μοιάζει σε δομή με το career mode. Έτσι, μπορείτε να τρέχετε μόνοι σας και να προσπαθείτε να κάνετε καλύτερο χρόνο από τους υπόλοιπους παίκτες που έχουν τρέξει την εκάστοτε διαδρομή μέσα από ημερήσια, εβδομαδιαία και μηνιαία challenges, ενώ μπορείτε να παίζετε και μαζί με άλλους παίκτες στον αγώνα στο αντίστοιχο rallycross mode. Σε κάθε περίπτωση, το παιχνίδι τρέχει απροβλημάτιστα. Το μόνο θέμα είναι η αγαρμποσύνη άλλων παικτών που νομίζουν ότι παίζουν... Need For Speed και πολλές φορές προσπαθούν να πάρουν καλύτερη θέση βγάζοντάς σας εκτός πίστας, γεγονός που ενδέχεται να σας εξοργίσει.
Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου