Soma Review

Ένα παράδειγμα προς μίμηση για όλους, είτε είναι καλλιτέχνες, παραγωγοί, δημιουργοί ή απλοί καθημερινοί άνθρωποι, είναι ότι στις απογοητεύσεις και στις αποτυχίες, επιβάλλεται να βγαίνουμε καλύτεροι και πιο δυνατοί. Κάπως έτσι πρέπει να σκέφτηκαν οι άνθρωποι της Frictional Games πίσω στο 2006, όταν το πρώτο τους εγχείρημα σαν σπουδαστές ακόμα τότε, δεν έτυχε της καλύτερης αποδοχής σε έναν ετήσιο διαγωνισμό στην Σουηδία. Μπορεί οι κριτικοί της επιτροπής να μην εντυπωσιάστηκαν από το παιχνίδι που παρουσίασαν οι σπουδαστές που αργότερα δημιούργησαν την Frictional Games, όχι όμως και οι gamers και ένα χρόνο αργότερα, το 2007, το Penumbra: Overture στοίχειωσε όσους ασχολήθηκαν με αυτό. Η σειρά Penumbra συνεχίστηκε μέχρι το 2008, δίνοντας την σκυτάλη δύο χρόνια αργότερα στο γνωστό Amnesia: The Dark Descent, που επαναπροσδιόρισε την έννοια του τρόμου. Εν έτει 2015, η Frictional Games επανέρχεται με ένα νέο εφιάλτη ονόματι Sοma.
Το Soma είναι ένα τρισδιάστατο παιχνίδι τρόμου και περιπέτειας πρώτου προσώπου, με ελεύθερη κίνηση στο χώρο. Αναλαμβάνετε τον ρόλο του Simon Jarret, που μετά από ένα τροχαίο όχι μόνο χάνει την φίλη του Ashley αλλά μένει και με μόνιμη εγκεφαλική ζημιά και ακατάπαυστη κρανιακή αιμορραγία. Ο David Munshi και ο Paul Berg, επιστήμονες των Pace Laboratories, προσφέρουν μια επαναστατική αλλά πειραματική μέθοδο αναδημιουργίας του εγκεφάλου, που θα δώσει λύση στα προβλήματα υγείας του Simon. Από τo ηλιόλουστo Τορόντο του Καναδά, όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις των Pace Laboratories και υποβάλλεστε στην θεραπεία σας, πολύ σύντομα βρίσκεστε σε σκοτεινές βιομηχανικές εγκαταστάσεις, χωρίς να ξέρετε πώς και γιατί. Δεν είναι μόνο το σκοτάδι ή καλύτερα ο ελλειπής φωτισμός που σας καθηλώνει σε αυτή την απότομη αλλαγή περιβάλλοντος, αλλά και τα σημάδια γύρω σας που σας προειδοποιούν ότι κάτι δεν πάει καλά. Περίεργες υγρές ουσίες που ρέουν από την οροφή, ουρλιαχτά και μανιασμένα χτυπήματα σε κάποια απομακρυσμένη γωνιά των εγκαταστάσεων είναι λίγα από τα πολλά που αντιμετωπίζετε στο Soma.
Ο τρόμος που βιώνετε δεν προέρχεται από τέρατα και ζόμπι που ορμάνε κατά πάνω σας, ούτε από φτηνές τρομακτικές στιγμές, αλλά από ήχους και εικόνες που πολλές φορές δεν μπορείτε να καθορίσετε τι είναι. Μια σκιά στο τέλος ενός διαδρόμου που δηλώνει την παρουσία κάποιου πλάσματος, μανιασμένα χτυπήματα πίσω από κλειδωμένες πόρτες, ήχοι μετάνοιας αλλά και βασάνων που αντηχούν στους τοίχους των εγκαταστάσεων. Επίσης αποκτάτε τη δυνατότητα να αναπαράγετε γεγονότα του παρελθόντος μέσα από τερματικά αλλά και πτώματα που εξιστορούν τραγικά γεγονότα και όταν ακούτε ανήμπορα θύματα να σφαγιάζονται και να παρακαλούν για την ζωή τους ο ήχος αυτός είναι από μόνος του αρκετός να σας κάνει να ανατριχιάζετε. Στο Soma δεν υπάρχουν μάχες. Όταν έρχεστε αντιμέτωποι με κάποιο από τα πλάσματα που περιφέρονται στον κόσμο του παιχνιδιού, το μόνο που μπορείτε να κάνετε είναι να κρυφτείτε παρακολουθώντας την πορεία του και να βρείτε το θάρρος την κατάλληλη στιγμή να το αποφύγετε. Δεν είναι όμως τα πράγματα τόσο απλά, καθώς η νοημοσύνη τους, αν και έχει συγκεκριμένα μοτίβα κίνησης που εκτελούνται με ακαθόριστη ακολουθία, είναι και δυναμική, έχοντας αποτέλεσμα ένα λάθος από πλευράς σας να αλλάζει το μοτίβο κίνησης και εσείς να πρέπει πάλι να προσαρμοστείτε στα νέα δεδομένα και να καταστρώσετε το πλάνο διαφυγής από την αρχή.
Μια από τις πολλές δραματικές στιγμές του παιχνιδιού.
Μια από τις πολλές δραματικές στιγμές του παιχνιδιού.
Για να μπορέσετε να το καταφέρετε αυτό, πρέπει να εκμεταλλεύεστε τον άριστο και ευφυές σχεδιασμό των επιπέδων που σας προσφέρει ασφαλείς κρυψώνες αλλά και σημεία να πάρετε μια ανάσα από όσα συμβαίνουν γύρω σας. Ο νέος αυτός κόσμος στον οποίο δεν έχετε ιδέα πώς βρεθήκατε, αργά αλλά σταθερά φανερώνει ένα αρκετά καλογραμμένο σενάριο επιστημονικής φαντασίας, τρόμου αλλά και δράματος. Δράμα και τρόμος συνδυάζονται, όταν ένα ματωμένο και κατακρεουργημένο πτώμα κείτεται σε κάποιο διάδρομο και λίγα μέτρα πιο πέρα ένα ανθρωπόμορφο μηχανικό κατασκεύασμα επιμένει ότι είναι άνθρωπος και μάλιστα αυτός του οποίου το άψυχο κορμί προσπεράσατε λίγο πιο πριν. Ρομπότ που νομίζουν ότι είναι άνθρωποι και τροφοδοτούνται από άγνωστης προελεύσεως οργανικές μάζες, περιπλέκουν ακόμα περισσότερο την κατάσταση. Ηλεκτρονικά μηνύματα, χειρόγραφα κείμενα, διάλογοι και ηχογραφημένες αφηγήσεις, ξεδιπλώνουν ένα αρκετά βαθύ και με φιλοσοφικές ανησυχίες σενάριο, κάνοντας το Soma να ξεφεύγει από τις κλασικές δομές παιχνιδιών του είδους. Θα μπορούσαν να εκβαθύνουν ακόμα περισσότερο με το θέμα ή θέματα που καταπιάνεται το Soma, αλλά ακόμα και έτσι είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτο και ευχάριστη έκπληξη για παιχνίδι τρόμου και σας δίνει ένα ακόμα κίνητρο να ξεδιαλύνετε τα μυστήρια του κόσμου του.

Ένας κόσμος που σχεδιαστικά θα μπορούσε να συγκριθεί με οποιοδήποτε άλλο παιχνίδι του είδους, είναι κάτι που προφανώς οι δημιουργοί της Frictional Games έλαβαν υπόψη και συνδύασαν επιστημονική φαντασία, την φθορά μιας εγκαταλελειμμένης εγκατάστασης και όλα αυτά σε υποθαλάσσιο περιβάλλον που από μόνο του κλέβει την παράσταση. Μεγάλο μέρος του παιχνιδιού εξελίσσεται στον βυθό της θάλασσας σε πλημμυρισμένες εγκαταστάσεις, όπου καλείστε να καλύψετε μεγάλες αποστάσεις και να βρείτε τον δρόμο σας σε σκοτεινές τοποθεσίες. Στιγμές σαν και αυτές είναι που κυριολεκτικά σας κόβουν την ανάσα και σας υποβάλλουν σε μια έντονη ψυχολογική δοκιμασία. Σε όλα αυτά προσθέστε ότι ούτε στον βυθό της θάλασσας είστε ασφαλείς, αφού και εκεί καραδοκούν πλάσματα κάνοντας το κάθε σας βήμα, ένα βήμα προς ασφαλές περιβάλλον ή πιο κοντά στο θάνατο. Η περιορισμένη ορατότητα, οι απόκοσμοι ήχοι και ο κίνδυνος που παραμονεύει σε κάθε γωνιά και πίσω από κάθε βράχο, σας καθηλώνουν κυριολεκτικά, συνθέτοντας μια ασφυκτική ατμόσφαιρα για γερά νεύρα.
Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου