Η ιστορία συνεχίζεται μετά τα γεγονότα του Trespasser DLC του Dragon Age Inquisition. Στο τέλος του Inquisition, αποκαλύπτεται ότι ο Solas είναι στην πραγματικότητα ο Fen'Harel, ένας από τους elven θεούς, ο δημιουργός του Veil. Το Veil είναι το μαγικό πέπλο που χωρίζει τον κόσμο του Fade (γεμάτο πνεύματα και δαίμονες) από τον φυσικό κόσμο των φυλών. Ο Solas το δημιούργησε για να φυλακίσει τους elven θεούς, καθώς κάποιοι είχαν αρχίσει να καταχρώνται τις δυνάμεις τους. Ωστόσο, στο Trespasser μαθαίνουμε ότι ο ίδιος αποφασίζει να καταστρέψει το Veil για να αποκαταστήσει την αδικία που προκάλεσε το σφράγισμα του Fade στα elves.
Το Veilguard ξεκινά με τον Solas, κρατώντας το lyrium dagger του, να βρίσκεται στην τελετή καταστροφής του Veil. Ο Varric, γνωστός από τα προηγούμενα παιχνίδια, οργανώνει μια ομάδα για να διακόψει την τελετή. Εσείς, ως Rook, προσπαθείτε να αποτρέψετε τα darkspawn που κατακλύζουν τον κόσμο, ενώ ο Varric προσπαθεί να πείσει τον Solas να σταματήσει. Ο Solas, όμως, αρνείται και επιτίθεται στον παλιό του φίλο. Η διακοπή της τελετής φέρνει μια καταστροφική συνέπεια: δύο σκοτεινοί elven θεοί, ο Elgar'nan και η Ghilan'nain, ξεφεύγουν από το Fade και εισέρχονται στον φυσικό κόσμο, προκαλώντας χάος. Τα darkspawn κατακλύζουν τα πάντα, και οι δύο θεοί αποσκοπούν στον έλεγχο του blight, με όλες τις καταστροφικές συνέπειες που αυτό συνεπάγεται. Παράλληλα, ο Solas παγιδεύεται στο εσωτερικό του Fade, ενώ εσείς και οι σύντροφοί σας καταφεύγετε στον Φάρο, μια τοποθεσία μέσα στο Fade, την οποία χρησιμοποιούσε ο Solas ως βάση. Ο σκοπός σας είναι να εξοντώσετε τους δύο θεούς, να εμποδίσετε την καταστροφή του Veil και να αποκαταστήσετε την ισορροπία.
Το σενάριο του παιχνιδιού είναι εξαιρετικό, με υποδειγματική διαχείριση της πλοκής και των quests. Ο ρυθμός είναι καλός και η ιστορία εξελίσσεται με απολαυστικό τρόπο, γεμάτη ανατροπές, συνωμοσίες και αποκαλύψεις που κρατούν το ενδιαφέρον του παίκτη αμείωτο. Ωστόσο, οι διάλογοι συχνά αποτελούν το μεγάλο αδύναμο σημείο του παιχνιδιού. Παρά τη σπουδαία ιστορία, οι διάλογοι είναι συχνά απλοϊκοί ή γελοίοι. Αυτό δεν αφορά τη σύγχρονη τάση για θέματα σεξουαλικότητας και πολιτικής ορθότητας, αλλά το γεγονός ότι εισάγονται σε σημεία που δεν συνεισφέρουν στην ανάπτυξη των χαρακτήρων ή της πλοκής, δημιουργώντας την αίσθηση ότι είναι παράταιροι. Παράλληλα, σε ορισμένες περιπτώσεις, οι απαντήσεις του Rook είναι τόσο αδιάφορες που θυμίζουν ατάκες υπερηρώων, κάτι που μπορεί να ενοχλήσει. Αυτό, βέβαια, δε χαλάει την εμπειρία του gameplay, αν και είναι λυπηρό που η ιστορία περιορίζεται από αυτά τα κλισέ.
Το gameplay είναι ένα άλλο ατού του παιχνιδιού. Τα χαρακτηριστικά των γνωστών τίτλων της BioWare διατηρούνται, καθώς πρόκειται για action-RPG με πολλές δυνατότητες προσαρμογής του χαρακτήρα σας. Μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε Elf, Human, Qunari ή Dwarf, ενώ το class του ήρωά σας μπορεί να είναι Mage, Warrior ή Rogue. Για να διαμορφώσετε την ιστορία του χαρακτήρα σας μπορείτε να επιλέξετε μεταξύ έξι παρατάξεων. Τα skills είναι πολλά και ποικίλα, τόσο ενεργητικά όσο και παθητικά, ενώ τα ultimate powers προσφέρουν δυνατότητες για διαφορετικές στρατηγικές. Γενικά, το gameplay είναι γρήγορο και γεμάτο ένταση, με δυνατές συγκινήσεις, ειδικά όταν αντιμετωπίζετε πολλούς εχθρούς ταυτόχρονα. Ο συνδυασμός αγωνίας και δράσης, με συνεχή κύματα επιθέσεων, δημιουργεί μια απόλυτη αίσθηση της αδρεναλίνης. Οι τελικές μάχες είναι απίστευτα έντονες και δύσκολες, ανταμείβοντας την όποια προετοιμασία έχετε κάνει με ώρες παιχνιδιού. Σε επίπεδο προσωπικών σχέσεων, επιτρέπεται ο ρομαντισμός με οποιονδήποτε χαρακτήρα. Η διαφορά σε σχέση με τα προηγούμενα παιχνίδια είναι στον τομέα των επιλογών/απαντήσεων, καθώς υπάρχει μία μόνιμα θετική αύρα στις αποκρίσεις και δεν μπορείτε να είστε πλέον επιθετικός ή να διαφωνείτε έντονα με τους συνομιλητές.
Οι όποιες αποφάσεις πάρετε σε συνδυασμό με τη σχέση με τους συντρόφους σας και τις φυλές τους καθορίζουν το τελικό ρου της ιστορίας. Υπάρχουν πολλαπλά τέλη, τα οποία εξαρτώνται από τις επιλογές σας και τη σωστή προετοιμασία στις μάχες. Τούτο σημαίνει πως για να ενισχύσετε τις πιθανότητες του καλού τέλους, πρέπει να ολοκληρώσετε τις δευτερεύουσες αποστολές των συντρόφων σας, και να βεβαιωθείτε ότι όλα τα μέλη της ομάδας σας είναι Heroes of Veilguard. Ο χειρισμός είναι κλασικός για Dragon Age, εύχρηστος και βατός. Οι μάχες είναι real time, κάτι που βρίσκει άψογη εφαρμογή με χρήση χειριστηρίου, αλλά μπορεί να προκαλέσει δυσκολίες με χρήση ποντικιού λόγω των επιθέσεων από όλες τις πλευρές. Να κάνω και μία ειδική αναφορά στο τελευταίο τρίωρο-τετράωρο του παιχνιδιού, όπου η αριστουργηματική σκηνοθεσία σας αφήνει κυριολεκτικά άφωνο. Η Bioware αποδεικνύει για άλλη μια φορά το ταλέντο της εδώ, προσφέροντας μάχες και σκηνές που θυμίζουν Άρχοντα των Δαχτυλιδιών.
Τα γραφικά είναι εντυπωσιακά, με εξαιρετικές υφές, λάμψεις, εφέ νερού και φωτισμού που καθηλώνουν. Πρόκειται σαφώς για παιχνίδι τωρινής γενιάς και με σχεδόν ανύπαρκτο χρόνο φόρτωσης παρά τις τεράστιες πίστες. Αν και η έντονη χρωματική παλέτα μπορεί να ξενίσει τους λάτρεις των πιο σκοτεινών Dragon Age 1 και 2, το παιχνίδι διαθέτει μια πανέμορφη και φωτεινή ατμόσφαιρα, με αρκετά όμως σκοτεινά μέρη και cutscenes. Παρά την απουσία αίματος πάνω στον χαρακτήρα σας, υπάρχει αρκετή βία και αιματηρές σκηνές. Ο ήχος συμπληρώνει την ατμόσφαιρα του παιχνιδιού, αν και μερικές φορές φαίνεται λίγο παράταιρος. Το soundtrack, από τον κορυφαίο Hans Zimmer, περιλαμβάνει ωραία μουσικά κομμάτια, αλλά κάποιες φορές η έντασή τους δεν ταιριάζει πλήρως με την εκάστοτε κατάσταση. Οι ερμηνείες είναι, γενικά, εξαιρετικές, αν και υπάρχουν κάποιοι χαρακτήρες που θυμίζουν περισσότερο γελωτοποιούς παρά σοβαρούς ήρωες.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου