Στην κληρονομιά της μεγάλης των Souls σχολής έρχεται να προστεθεί το Μortal Shell. Πρόκειται για μια προσπάθεια της ανεξάρτητης Cold Symmetry, η οποία με 15 άτομα στο δυναμικό της επιχειρεί να μας φέρει αναμνήσεις από τις πρώτες μας βουτιές στα σκοτεινά νερά των παιχνιδιών Souls. Κρατώντας την γνωστή πεπατημένη της ωμής σκληρότητας του gameplay αλλά δίνοντας και το δικό του μοναδικό στίγμα με αλλαγές που ξαφνιάζουν, το Mortal Shell φιλοδοξεί να κερδίσει μια θέση στο πάνθεον του είδους. Πάμε να δούμε αν τα καταφέρνει.
Για τους μυημένους, η εισαγωγή στον κόσμο του Μortal Shell δεν θα αποτελέσει έκπληξη. Η χαρακτηριστική φειδώ με την οποία σας δίνονται πληροφορίες για οτιδήποτε αφορά τον χαρακτήρα σας είτε τον κόσμο όπου περιπλανιέστε είναι παροιμιώδης. Ξεκινάτε σαν ένα ελεεινό σαρκίο (ναι όπως ακριβώς το γράφω) σε έναν κατεστραμμένο και αφιλόξενο βαλτώδη κόσμο και μετά από την επεξήγηση κάποιων βασικών μηχανισμών ρίχνεστε κατευθείαν στο “ζουμί”.
Ο ανώνυμος πρωταγωνιστής σας δεν είναι ο ήρωας που ίσως φανταζόσασταν απ' όσα γνωρίζετε μέχρι τώρα. Η πρώτη ειδοποιός διαφορά είναι ότι μπορείτε να καταλαμβάνετε σώματα πεσόντων ηρώων, αποκτώντας αντίστοιχα και τις ιδιαίτερες ικανότητες αλλά και τα μειονεκτήματα του καθενός. Έτσι ανάλογα με το στιλ και το γούστο σας μπορείτε να παίξετε με τέσσερις διαφορετικούς ήρωες. Ο πρώτος που βρίσκετε είναι ο Harros the Vassal, ο πιο ισορροπημένος από τους τέσσερις με health και stamina σε αρμονία. Έπειτα και ανάλογα με το πού πάτε στον κόσμο, βρίσκετε τον Solomon the Scholar που ποντάρει πολύ στο resolve (περισσότερα παρακάτω), τον Tiel Τhe Acolyte με την πενιχρή υγεία αλλά με τρομερή stamina και τέλος τον Eredrim Τhe Venerable, θηρίο και προσωπικός αγαπημένος λόγω του τεράστιου health bar το οποίο (αρχικά τουλάχιστον) χρειάζεστε οπωσδήποτε. Η εναλλαγή ανάμεσα στα σώματα των ηρώων είναι εφικτή με ειδικά αντικείμενα που βρίσκετε στον δρόμο σας ή σε ειδικά checkpoints στα οποία μπορείτε και να αναβαθμίσετε τους χαρακτήρες σας.
Επειδή είμαι σίγουρος ότι το πρώτο πράγμα που θα ψάξετε μετά από ένα σεβαστό χρονικό διάστημα στον κόσμο του παιχνιδιού είναι τα λυτρωτικά bonfires, θα σας στεναχωρήσω. Δεν υπάρχουν bonfires στο παιχνίδι, παρά μόνο συγκεκριμένα και λιγοστά μέρη που λειτουργούν σαν checkpoints στα οποία μπορείτε να ξεκουραστείτε, να αναβαθμίσετε τον εξοπλισμό σας ή να αγοράσετε αντικείμενα. Στο κέντρο του ενδιαφέροντος η Sester Genessa, μια μυστηριώδης μορφή που λειτουργεί σαν υποκατάστατο των γνωστών μας bonfires, σας αναπληρώnει την ενέργεια, επαναφέρει τους εχθρούς στο χάρτη και σας τρολάρει κιόλας να μην περιμένετε bonfires στον δρόμο σας σε ένα χιουμοριστικό διάλογο.
Επίσης το leveling όπως το ξέρετε είναι απόν, καθώς κάθε χαρακτήρας δεν ανεβαίνει level αλλά έχει ένα πίνακα από ειδικές ικανότητες τις οποίες ξεκλειδώνει στην Sester Genessa με δύο αντίτιμα. Η νομισματική αξία του παιχνιδιού μετριέται με tar και glimpse, τα οποία μπορείτε να farm-άρετε σκοτώνοντας εχθρούς. Το tar το αποκτάτε με κάθε kill που κάνετε, ενώ τo glimpse είναι πιο δυσεύρετο και πέφτει πιο σπάνια μετά από κάποιο boss ή δύσκολο αντίπαλο. Αν πεθάνετε (που θα πεθάνετε πολλές φορές) χάνετε όλο το tar που είχατε μαζέψει και μπορείτε να το συλλέξετε, μία και μοναδική φορά, αν ξαναπεράσετε από το σημείο θανάτου σας. Το glimpse ευτυχώς αποτελεί εξαίρεση καθώς δεν το χάνετε και το κουβαλάτε μαζί σας ακόμα και μετά το θάνατο σας. Απλά προσοχή στη χρήση ανάλογα με τον χαρακτήρα που χρησιμοποιείτε, γιατί κάθε glimpse είναι κλειδωμένο στον χαρακτήρα που το κερδίζει οπότε για την αναβάθμιση και των τεσσάρων ηρώων χρειάζεται προσεκτική εναλλαγή μεταξύ τους και στρατηγική.
Οι μηχανισμοί μάχης επίσης έχουν αρκετές διαφοροποιήσεις, καθώς η επιλογή του χαρακτήρα δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας ποικιλίας στο gameplay. Κατά την διάρκεια του ταξιδιού σας μπορείτε (παλεύοντας με mini-boss κάθε φορά) να ξεκλειδώσετε τέσσερα όπλα, το καθένα με τα δικά του πλεονεκτήματα και χαρακτηριστικά. Έτσι πχ διαλέγοντας ένα χαρακτήρα με χαμηλό health αλλά υψηλό stamina είναι συνετό να διαλέξετε ένα γρήγορο όπλο όπως το hammer and chisel που μπορεί να ακινητοποιήσει εύκολα τους αντιπάλους. Επιπλέον, κάθε όπλο είναι αναβαθμίσιμο με ειδικά υλικά που βρίσκετε σε κρυμμένα μπαούλα στο χάρτη και σφυρηλατούνται στα ειδικά checkpoints του παιχνιδιού (εκεί που βρίσκετε την Sester Genessa). Οι επιλογές είναι πραγματικά αρκετές και θα ικανοποιήσουν και τον πιο απαιτητικό παίκτη που διψάει για μάχη και φονικό. Bonus όπλο προς το τέλος του παιχνιδιού, το ballistazooka το οποίο τιμώντας το όνομα του είναι ένα σωτήριο ranged θηρίο, που αν και αργό σας ξελασπώνει ουκ ολίγες φορές με την ασφάλεια της απόστασης και της φονικότητας του.
Πέρα από τα όπλα, με την πρόοδο σας ξεκλειδώνετε ειδικές κινήσεις που ποικίλλουν ανάλογα με το όπλο και μπορούν να αλλάξουν άρδην τις πιθανότητες προς το μέρος σας. Συγκεκριμένα, το τεράστιο martyrs blade εξαπολύει μια φονική κίνηση ενάντια στους εχθρούς η οποία τους παγώνει και σας δίνει χρόνο να θεραπευτείτε και να χτυπήσετε πίσω με απίστευτη δύναμη. Για να καταφέρετε να πραγματοποιήσετε αυτές τις κινήσεις χρησιμοποιείτε resolve, το οποίο μαζεύετε εξολοθρεύοντας εχθρούς και η συνολική ποσότητά του που μπορείτε να αποθηκεύετε ποικίλλει από χαρακτήρα σε χαρακτήρα.
Με το resolve επίσης εκτελείτε μια ακόμα λειτουργία που μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα σωτήρια αν καταφέρετε και την τιθασεύσετε σωστά. Ξεκλειδώνοντας το tarnished seal στον χαρακτήρα σας μπορείτε να κάνετε το πολύ χρήσιμο και γνώριμο parry, το οποίο όμως απαιτεί εξάσκηση λόγω του μικρού χρονικού παραθύρου που σας δίνεται αλλά και την απρόβλεπτη συμπεριφορά των εχθρών. Το tarnished seal αναβαθμίζεται προχωρώντας προς το τέλος, επιτρέποντάς σας να αναπληρώνετε την χαμένη σας ενέργεια με κάθε αντεπίθεση, να εξαπολύσετε μια τρομακτική επίθεση στον εχθρό ή ακόμα να παγώσετε το χρόνο και να επιτεθείτε με θανάσιμη ακρίβεια. Οι συνδυασμοί, οι ειδικές ικανότητες και η ποικιλία αντεπιθέσεων είναι σίγουρο ότι θα σας ικανοποιήσουν. Τέλος να αναφερθεί ότι ο θάνατος του ήρωα δεν σηματοδοτεί και game over. Σε μια σπάνια ένδειξη συγχωροχαρτιού από πλευράς του παιχνιδιού, λαμβάνοντας ένα τελειωτικό χτύπημα ξεπηδάτε από τον χαρακτήρα που έχετε καταλάβει ως το ταπεινό σαρκίο που είσασταν στην αρχή και έχετε ελάχιστο διάστημα μέχρι να ξανάεισβάλλετε στο άδειο σώμα του ήρωα. Αν το καταφέρετε, επανέρχεστε με πλήρη υγεία και ανανεωμένη αυτοπεποίθηση για μία και μοναδική φορά, μέχρι το επόμενο αγχωτικό ξυλοφόρτωμα.
Μοναδική ένσταση μου το ότι, λόγω της “εχθρικότητας” του παιχνιδιού προς τον παίκτη, υπάρχει σοβαρή περίπτωση να αργήσετε να ανακαλύψετε βασικούς μηχανισμούς που μπορούν να αλλάξουν ριζικά τον τρόπο παιχνιδιού και την γενική αντίληψη σας. Κατά την δική μου ενασχόληση και έχοντας βγάλει τα τρία τέταρτα του παιχνιδιού, δεν είχα ανακαλύψει σημαντικά πράγματα όπως πχ έναν από τους τέσσερις ήρωες, ο οποίος κείτονταν κρυμμένος σε ένα λαγούμι στο βάλτο. Η πλήρης απουσία χάρτη σε συνδυασμό με την χαοτική δομή του παιχνιδιού που σας παρασέρνει πολύ εύκολα σε καινούριες περιοχές χωρίς να είστε έτοιμος γι αυτές, θα αποθαρρύνει και θα σας εκνευρίσει αν δεν έχετε υπομονή. Τρανό και χιουμοριστικό παράδειγμα είναι όταν ξαφνικά και από το πουθενά βρίσκετε έναν χαρακτήρα που σας προτείνει να κάτσετε μαζί του και να αράξετε παίζοντας μουσική (!) αγνοώντας την αποστολή σας. Αν το επιλέξετε η αποστολή σας τελειώνει και οι τίτλοι τέλους πέφτουν, έτσι ξαφνικά και απρόσμενα! Η δυνατότητα fast travel ξεδιαλύνει το πρόβλημα προσανατολισμού και σας απαλλάσσει από πολλούς άσκοπους θανάτους λόγω πισωγυρισμάτων, αλλά ξεκλειδώνεται με κόπο και αίμα. Πρέπει να αναβαθμίσετε πλήρως έναν από τους τέσσερις χαρακτήρες και μετά μπορείτε να αγοράσετε την σωτήρια δυνατότητα από την φιλάργυρη Sester με ένα διόλου ευκαταφρόνητο αριθμό από glimpse.
Τίποτα δεν είναι εύκολο στον κόσμο του Mortal Shell και αυτό αντικατοπτρίζεται ακόμα και στα πιο απλά πράγματα. Αν σας έχουν περικυκλώσει οι εχθροί θα κάνετε άδικο κόπο να ψάχνετε στο inventory σας για flasks καθώς δεν υπάρχουν. Οι μοναδικές σας επιλογές για healing πέρα από το parry βρίσκονται διάσπαρτες στο κόσμο με την μορφή μανιταριών, ποντικών και οτιδήποτε μπορείτε να φανταστείτε. Η χρήση του οποιοδήποτε αντικειμένου που βρίσκετε ακολουθεί την λογική “δοκίμασε με και θα δεις τί κάνω”. Έτσι βρίσκοντας πχ ένα μανιτάρι και χρησιμοποιώντας το μερικές φορές σας ξεκλειδώνεται η πληροφορία ότι σας επαναφέρει ένα μικρό ποσοστό υγείας. Όσο περισσότερο το χρησιμοποιείτε αποκτάτε οικειότητα με αυτό (στο παιχνίδι περιγράφεται ως familiarity) και φτάνοντας το μέγιστο επίπεδο οικειότητας μπορείτε να το εκμεταλλευτείτε στο μέγιστο εύρος δυνατοτήτων που προσφέρει, ξεκλειδώνοντας ακόμα και νέες ιδιότητες. Αυτό βέβαια μπορεί πολύ εύκολα να γυρίσει μπούμερανγκ, καθώς σίγουρα θα τύχει να χρησιμοποιήσετε κάποιο αντικείμενο που είναι αρκετά σπάνιο σε ανύποπτη στιγμή, μη γνωρίζοντας τί κάνει ακριβώς, και να χαραμίσετε την ιδιότητά του. Υπάρχουν αντικείμενα που ευτυχώς γίνονται respawn μετά από μικρό διάστημα αλλά τα πιο σπάνια θέλουν ψάξιμο και είναι αρκετά δυσεύρετα. Μετά από αρκετό trial and error και βιαστικές λανθασμένες επιλογές βρίσκετε τα πατήματα σας σχετικά με τη χρήση των αντικειμένων και πώς να τα αξιοποιήσετε στο έπακρο.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου