Η Παλαιά και η Καινή Διαθήκη, οι δύο θεμέλιοι λίθοι πάνω στους οποίους στηρίχτηκε το οικοδόμημα του Χριστιανισμού, ανάμεσα στο πλήθος των διδαχών και παραβολών τους, περιγράφουν και διηγούνται την αιώνια μάχη του καλού και του κακού, ανάμεσα σε δυο βασίλεια. Κόλαση - το άντρο του Έκπτωτου Αγγέλου και κατήφορος της ανθρώπινης ψυχής.
Παράδεισος – η επουράνια βασιλεία του Θεού, καταφύγιο του μεταθανάτιου ανθρώπινου πνεύματος. Στο βιβλίο της Αποκάλυψης του Ιωάννη και πιο συγκεκριμένα στο έκτο κεφάλαιο της και στα εδάφια 1-8, ο αμνός του Θεού ανοίγει τις τέσσερις από τις επτά σφραγίδες της περγαμηνής που κρατά στο δεξί του χέρι ο Θεός, με αποτέλεσμα τέσσερις αναβάτες να κάνουν την εμφάνισή τους. Στην θρησκευτική ιστορία, οι τέσσερις ιππείς φέρουν τις αλληγορικές ονομασίες του Πολέμου, Λιμού, Θανάτου και Λοιμού, αλλά γίνονται ευρέως γνωστοί ως οι Τέσσερις Καβαλάρηδες της Αποκάλυψης, προάγγελοι της Τελικής Κρίσης. Στον χώρο των video games, τους έχετε ακουστά και ως Darksiders.
Καμιά δεκαριά χρόνια πριν, η THQ και η νεοσύστατη τότε Vigil, εργάζονταν πυρετωδώς για τον σχεδιασμό του νέου παιχνιδιού τους. Τους ρόλους των creative directors ανέλαβαν οι David Adams (Warhammer 40K) και Joe Madureira.
Ο τελευταίος μάλιστα, γνωστός για τις δουλειές του στο The Uncanny X-Men της Marvel Comics και στο Battle Chasers, εκτελούσε παράλληλα χρέη σεναριογράφου, όχι μόνο του παιχνιδιού αλλά και της κόμικ έκδοσης του Darksiders! Επομένως, δεν είναι καθόλου υπερβολή να τονιστεί ότι ο Madureira είναι ο ιθύνων νους πίσω από την δημιουργία της σειράς. Στην καλλιτεχνική διεύθυνση της μουσικής, υπεύθυνοι ήταν οι Chris Velasco (Borderlands, Starcraft, Bloodborne, Resident Evil 7) και Mike Reagan (Twisted Metal, God of War). Όπως ευκόλως γίνεται αντιληπτό, η ομάδα των συντελεστών του πρώτου Darksiders παραπέμπει σε supergroup. Τελικώς, το παιχνίδι βγήκε τον Ιανουάριο του 2010.
Αρχικά, το lore του Darksiders επικεντρώνεται στη βαρβαρική φυλή των Nephilim. Ατρόμητοι πολεμιστές μεν, πολεμοχαρείς σφαγείς δε. Το σύμπαν έτρεμε στο άκουσμα του ονόματός τους, καθώς πολλοί κόσμοι λεηλατήθηκαν και αφανίστηκαν, από την δίψα των Nephilim για καταστροφή. Τέσσερις εξ αυτών αποστασιοποιήθηκαν, καθώς ένιωσαν ότι οι κτηνώδεις πράξεις του λαού τους, επέφεραν διατάραξη στην συμπαντική ισορροπία. Τελικώς, καταφεύγουν στο Charred Council, ορκιζόμενοι πλήρη υποταγή. Στο Charred Council (ανώτατο συμβούλιο ορισμένο από τον ίδιο τον Creator) “προεδρεύουν” ανώτερα όντα που λειτουργούν ως μια αδιαίρετη και ανεξάρτητη αρχή. Βασικές προτεραιότητες του συμβουλίου είναι ο σεβασμός στην ύπαρξη και η τήρηση του νόμου. Οι τέσσερις “αποστάτες” Nephilim ορίζονται εκτελεστικά όργανα του συμβουλίου, με την φήμη τους να εξαπλώνεται σε όλα τα μήκη και πλάτη του σύμπαντος.
Η σκοτεινή αδελφότητα των τεσσάρων ιδρύεται. Πλέον αποκαλούνται Four Horsemen of the Apocalypse (Τέσσερις Καβαλάρηδες της Αποκάλυψης), αποτελούμενοι από τους War (Darksiders 1), Death (Darksiders 2), Fury (Darksiders 3) και Strife (Darksiders 4 – αν υπάρξει).
Μέσα από αυτήν τη νέα άρχουσα τάξη, η Κόλαση, ο Παράδεισος και η Γη των ανθρώπων, συμβιώνουν για αιώνες, υπό καθεστώς ανακωχής. Η σύναψη της συνθήκης που ορίζει την ανακωχή, εξαρτάται από την ακεραιότητα επτά σφραγίδων, η φύλαξη των οποίων, συνιστά ύψιστο καθήκον των Καβαλάρηδων. Ωστόσο υπάρχουν δυο απαράβατοι νόμοι: αν οι σφραγίδες σπάσουν, πυροδοτείται το Endwar ή αλλιώς η Αποκάλυψη, ο πόλεμος των τριών βασιλείων. Τότε οι Horsemen πρέπει να σεβαστούν το “κάλεσμα” και να ιππεύσουν για να τιμωρήσουν τους άπιστους. Αν έστω μια σφραγίδα σπάσει, ο Horseman που θα κληθεί να λογοδοτήσει, κρίνεται αυτομάτως ενορχηστρωτής και σκευωρός.
Αιφνιδιαστικά και υπό άκρα μυστικότητα, η έβδομη εκ των σφραγίδων σπάει. Το πραξικόπημα επιφέρει αναταραχή στην ισορροπία και στο ξέσπασμα του Endwar, με τις σκοτεινές δυνάμεις της Κόλασης και τον αγγελικό στρατό του Παραδείσου να μάχονται μεταξύ τους, ισοπεδώνοντας ολοσχερώς το βασίλειο της Γης.
O War τηλεμεταφέρεται στο μέτωπο και όντας σαστισμένος, βρίσκεται να πολεμά μόνος του απέναντι σε ορδές δαιμόνων και αγγέλων. Η μάχη καταλαγιάζει και το Charred Council καλεί εσπευσμένα τον War, κρίνοντας τον ένοχο και συνάμα προδότη. Το συμβούλιο ανακοινώνει ότι η τιμωρία που προβλέπεται είναι η έκτιση ποινής φυλάκισης για έναν αιώνα. Από την πλευρά του ο War, ζητά να αφεθεί ελεύθερος για να κυνηγήσει τους υπεύθυνους, ξεσκεπάζοντας την πλεκτάνη που στήθηκε εις βάρος του. Το Charred Council συναινεί στο αίτημα του Καβαλάρη, με τη μόνη διαφορά ότι τον τελευταίο θα επιτηρεί καθόλη τη διάρκεια του ταξιδιού ο Watcher, ένα δαιμόνιο και πιστός υπηρέτης του συμβουλίου, έχοντας μάλιστα την ιδιότητα να προκαλεί πόνο και δυσφορία στον War, κάθε φορά που παρακούει τις εντολές του.
Περιγράφοντας τον War, κάλλιστα θα μπορούσαμε να τον παρομοιάσουμε με το ιδεατό μοντέλο ενός ευγενή ιππότη που σέβεται και τηρεί τους νόμους του βασιλείου που εκπροσωπεί. Για τον ίδιο, η απονομή δικαιοσύνης που επιβάλλουν οι κανόνες του Charred Council, συνθέτουν τον προσωπικό του κώδικα τιμής.
Ο Κόκκινος Καβαλάρης, όπως τιτλοφορείται, εμφανίζεται λιγομίλητος αλλά αφοσιωμένος στην διατήρηση της ισορροπίας. Η οργή που νιώθει μέσα του, για την άδικη κατηγορία της προδοσίας, δεν είναι αρκετή για να δαμασθεί. Κραδαίνοντας το Chaoseater, το σπαθί-σήμα κατατεθέν του, το πιστόλι-revolver Mercy και ιππεύοντας τον Ruin, το φλεγόμενο άλογο του, ο War καταφθάνει στην ερειπωμένη Γη για να απονείμει τη δική του δικαιοσύνη. Κατά την ενασχόληση με το Darksiders, γνωρίζετε αρκετούς ακόμα ενδιαφέροντες χαρακτήρες όπως τον αινιγματικό Samael, τον σκληροτράχηλο Uthane, τη φτερωτή Uriel, τον οπορτουνιστή Vulgrim, τον πιστό στρατιώτη Abaddon και τον σοφό Azrael.
Η σπουδαιότητα πάνω στην οποία εγκαθιδρύεται η ανάγκη για την ισορροπία του σύμπαντος, παραπέμπει ολοφάνερα στο Star Wars lore, όπου και εκεί η διατήρηση της ισορροπίας, διαμέσου της Force (Δύναμη) κρίνεται επιβεβλημένη. Ουσιαστικά, η επιβολή της ειρήνης ανάμεσα στις δυο δημιουργίες, παρουσιάζει ταυτόσημες έννοιες και ομοιότητες. Πάντως, το γεγονός ότι ο Madureira καταφέρνει να προσδώσει υλική υπόσταση σε θρησκευτικές πηγές αλλά και σε υπαρξιακής φύσης ζητήματα, στηριζόμενος αποκλειστικά στη φαντασία της πένας του, τουλάχιστον για εμένα, αποτελεί τεράστιο επίτευγμα. Γενικότερα, είναι εκπληκτικός ο τρόπος με τον οποίο αποτυπώνεται η μυθολογία των Καβαλάρηδων και της Αποκάλυψης, παρότι το θεϊκό στοιχείο απουσιάζει σκοπίμως.
- Blogger Comment
- Facebook Comment
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου