Το Nioh, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, είναι ένα αμάλγαμα πολλών ιδεών που έχουμε δει σε άλλα παιχνίδια, με αποκορύφωμα τις ομοιότητες με τη σειρά Souls. Είναι γεγονός ότι το Nioh έχει πάρει πολλά στοιχεία από τα παιχνίδια Souls, χρησιμοποιώντας αλλαγμένες ονομασίες, πχ αντί για bonfires βρίσκετε shrines, αντί για ψυχές μαζεύετε amrita, ενώ οι co-op μηχανισμοί είναι παρόμοιοι, “κλειδώνετε” τους εχθρούς με τον ίδιο τρόπο, πολλές περιβαλλοντικές παγίδες είναι ακριβώς ίδιες κλπ. Αυτό τις πρώτες ώρες αρχικά ξενίζει, αλλά σταδιακά μπαίνοντας περισσότερο στο κόσμο του Nioh, κάνοντας κτήμα το σύστημα μάχης και τις ιδιαιτερότητες του παιχνιδιού, συνειδητοποιείτε ότι παίζετε κάτι εντελώς φρέσκο, με την δική του μοναδική ταυτότητα.
O κόσμος στο Nioh δεν είναι ενιαίος όπως στα Souls. Αντίθετα, ο κεντρικός χάρτης του παιχνιδιού χωρίζεται σε ζώνες, με την κάθε μία να έχει ξεχωριστές βασικές και προαιρετικές αποστολές στις οποίες εκ των προτέρων γνωρίζετε τί αντικείμενα κερδίζετε με το πέρας της κάθε αποστολής. Οι βασικές αποστολές περιέχουν από ένα ή ακόμη και σε ορισμένες περιπτώσεις δύο αφεντικά, τα οποία πρέπει να σκοτώσετε για να τις ολοκληρώσετε. Αντίθετα, στις προαιρετικές αποστολές κινείστε σε ένα συγκεκριμένο και περιορισμένο σημείο του χάρτη της βασικής αποστολής και στόχο έχετε άλλες φορές να βρείτε και να εξολοθρεύσετε κάποιο συγκεκριμένο μίνι αφεντικό, άλλες να αντιμετωπίσετε κύματα μίνι αφεντικών και άλλες να πάτε απευθείας σε μάχη με κάποιο αφεντικό, είτε αυτό είναι αντίπαλος σαμουράι, είτε δαίμονας.
Με την ολοκλήρωση των βασικών αποστολών ξεκλειδώνονται οι twilight αποστολές, οι οποίες προσφέρουν τρομακτική πρόκληση, αλλά και πολλά ανταποδοτικά οφέλη . H αλήθεια είναι ότι το Nioh σας “αναγκάζει” να παίξετε τις προαιρετικές αποστολές, είτε θέλετε είτε όχι, καθώς το προτεινόμενο level για να μπορείτε να αντεπεξέλθετε στις βασικές αποστολές, μεγαλώνει απότομα από την μία αποστολή στην άλλη, οπότε πρέπει να παίξετε τις προαιρετικές αποστολές για να φαρμάρετε levels. Λαμβάνοντας υπόψη αυτό το γεγονός, είναι δεδομένο ότι για την ολοκλήρωση του παιχνιδιού χρειάζεστε τουλάχιστον 60-70 ώρες. Αν σε αυτό συνυπολογίσετε το έξτρα επίπεδο δυσκολίας που ξεκλειδώνεται για κάθε αποστολή όταν ολοκληρώσετε το παιχνίδι, καθώς και τις twilight αποστολές, εύκολα μπορείτε να ασχοληθείτε για περισσότερες από 100-150 ώρες.
Η λογική της διαίρεσης του κόσμου σε κομμάτια-αποστολές μέσα στο χάρτη δίνει έναν πιο arcade χαρακτήρα στην δομή του παιχνιδιού, γεγονός που φέρνει αρκετά θετικά, αλλά και κάποια αρνητικά στοιχεία. Το θετικό είναι ότι ανταμείβεστε πιο άμεσα και νιώθετε ότι κάνετε μεγαλύτερη πρόοδο με το πέρας κάθε αποστολής, σε σχέση με το να ολοκληρώνατε απλά κάποια περιοχή ενός ενιαίου κόσμου. Μάλιστα έχετε άμεσα ανταποδοτικά οφέλη, αφού κάνετε κτήμα σας τα αντικείμενα που σας προσφέρονται άμεσα με το πέρας της αποστολής. Επίσης είναι εξαιρετικά δύσκολο να χαθείτε, καθώς η έκταση του χάρτη κάθε περιοχής είναι συμπυκνωμένη, ενώ και ένας μίνι χάρτης στο πάνω μέρος την οθόνης σας βοηθάει να αντιληφθείτε πότε είστε κοντά σε μάχη με αφεντικό, σε κάποιο shrine κλπ. Το αρνητικό του μικρού χάρτη κάθε αποστολής είναι ότι μειώνονται δραματικά οι φορές που εντυπωσιάζεστε από το level design, αφού το παιχνίδι αυτοπεριορίζεται σε συγκεκριμένους χώρους. Σίγουρα, υπάρχουν κάποια ευφάνταστα shortcuts που ενώνουν ξεχωριστά σημεία στο χάρτη, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να συγκριθούν με αντίστοιχα shortcuts στα παιχνίδια Souls. Αντίστοιχα και το εικαστικό στα περιβάλλοντα αυτοπεριορίζεται από το ίδιο το σκηνικό του παιχνιδιού, αφού απεικονίζονται ρεαλιστικές τοποθεσίες και όχι απόκοσμα περιβάλλοντα που θα μπορούσαν να έχουν πιο ευφάνταστο σχεδιασμό.
Αντίθετα, τα yokai ξεχωρίζουν με την αλλοπρόσαλλη εμφάνισή τους. Δαίμονες που έχουν εγκλωβιστεί μέσα σε τροχό και βγάζουν φωτιές, ιπτάμενα αρπακτικά και γιγάντιοι εχθροί που μοιάζουν με κύκλωπες κλπ είναι ένα δείγμα από τους δαιμονικούς εχθρούς που αντιμετωπίζετε στο παιχνίδι. Πέρα όμως από τους δαίμονες, πολεμάτε και ανθρώπινους χαρακτήρες όπως σαμουράι, νίντζα κλπ. Οι ανθρώπινοι εχθροί στις πρώτες αποστολές είναι σάκος του μποξ, αλλά καθώς προχωράτε συνειδητοποιείτε ότι οι γρήγορες κινήσεις τους και τα μπλοκαρίσματα στις επιθέσεις σας αποδεικνύονται πιο δύσκολη υπόθεση σε σχέση με τα πιο προβλέψιμα yokai που ακολουθούν πιο συγκεκριμένα μοτίβα κινήσεων. Το μόνο αρνητικό που μπορεί να ειπωθεί για την ποικιλία των εχθρών είναι το γεγονός ότι το 95% των εχθρών αποκαλύπτεται στο πρώτο 25ωρο του παιχνιδιού, με αποτέλεσμα να νιώθετε από κάποια στιγμή και μετά ότι σκοτώνετε συνέχεια τους ίδιους και τους ίδιους.
Απόλυτα ικανοποιητικές είναι και οι μάχες με τα αφεντικά στο τέλος κάθε αποστολής, τα οποία ποικίλουν σε σχεδιασμό και έχουν ξεχωριστά σετ κινήσεων και τρωτά σημεία. Υπάρχουν ιπτάμενα αφεντικά που σας κάνουν επιθέσεις από ψηλά, αφεντικά που βγαίνουν από το νερό και έχουν ευπάθεια στη φωτιά, αφεντικά γιγαντιαία σε μέγεθος ή ακόμη και ανθρώπινα αφεντικά τα οποία προς το τέλος του παιχνιδιού απαιτούν τρομακτική υπομονή και μέθοδο για να τα ρίξετε πριν σας αποτελειώσουν. Το μόνο πρόβλημα εντοπίζεται στην απότομη αυξομείωση της δυσκολίας σε κάποια αφεντικά, στοιχείο που ήταν έντονο και στα Ninja Gaiden. Στη προκειμένη περίπτωση κάποια δύσκολα αφεντικά έχουν τοποθετηθεί σε πιο πρώιμες αποστολές απ’ ότι θα έπρεπε, ενώ άλλα πολύ πιο εύκολα αφεντικά έχουν τοποθετηθεί σε μεταγενέστερες αποστολές, με αποτέλεσμα να τα βγάζετε με μία ή το πολύ δύο προσπάθειες!
Η απόλυτη δύναμη του Nioh και το στοιχείο που το κάνει να ξεχωρίζει έναντι του ανταγωνισμού, είναι το απίστευτα βαθύ και εθιστικό σύστημα μάχης το οποίο “κουμπώνει” εκπληκτικά με τις ατελείωτες επιλογές που έχετε για να εξελίξετε τον ήρωα, τις ειδικές δυνάμεις του, τα όπλα και τον εξοπλισμό του. Όλες αυτές οι συνισταμένες λειτουργούν οργανικά και σας σπρώχνουν να εξερευνήσετε κάθε σπιθαμή των εκτάσεων κάθε αποστολής για να ανακαλύψετε νέα αντικείμενα και εξοπλισμό που αλλάζουν ριζικά τον τρόπο που κάνετε επιθέσεις. Πρώτα απ’ όλα όσον αφορά το σύστημα μάχης, έχετε στη διάθεσή σας τρεις διαφορετικές στάσεις για να κρατάτε το melee όπλο σας (stances), που αποδίδουν εντελώς διαφορετικά είδη επιθέσεων. Το high stance προκαλεί πολύ ισχυρά χτυπήματα τα οποία όμως καταναλώνουν πολύ ki (η στάθμη της αντοχής του χαρακτήρα σας), ενώ είστε εξαιρετικά ευάλωτοι στις αντεπιθέσεις των εχθρών. Το low stance προσφέρει ένα πλήθος γρήγορων χτυπημάτων που δεν καταναλώνουν πολύ ki και σας επιτρέπει να μπλοκάρετε πιο άμεσα τις επιθέσεις των εχθρών, αλλά δεν προκαλεί μεγάλη ζημιά. Το mid stance αποτελεί την μέση οδό, προσφέροντας σετ κινήσεων που προκαλούν ικανοποιητική ζημιά χωρίς να καταναλώνετε τρομερές δόσεις ki. Οι αλλαγές στα stances των επιθέσεών σας ιδιαίτερα στις μάχες με τα αφεντικά είναι βαρύνουσας σημασίας και προσφέρουν απίστευτα στον τομέα της μάχης, ιδιαίτερα αν έχετε ξεκλειδώσει ιδιότητες που προκαλούν αναπλήρωση του ki σας όταν πραγματοποιείτε επιθέσεις με διαφορετικά stances.
Η σωστή διαχείριση του ki είναι το κλειδί που σας επιτρέπει να ξεπεράσετε δύσκολους εχθρούς, όπως αντίστοιχα στα Souls η μπάρα αντοχής είναι σημαντικότερη ακόμη και από την μπάρα υγείας. Στο Nioh το πράγμα πάει σε άλλο επίπεδο, καθώς από την μία οι δαίμονες παράγουν μία πηγή αέριας ύλης που δεν επιτρέπει την γρήγορη αναπλήρωση του ki σας όταν βρίσκεστε μέσα σε αυτή την πηγή, αλλά από την άλλη μπορείτε πατώντας ακαριαία το R1 αμέσως μετά από κάθε επίθεση στο σωστό timing να ενεργοποιήσετε το ki pulse με το οποίο αναπληρώνετε πολύ πιο γρήγορα το ki σας και μπορείτε να κάνετε νέες επιθέσεις. Σε περίπτωση που καταναλώσετε το ki σας είστε πραγματικά έρμαιο στις επιθέσεις των εχθρών, oι οποίοι με δύο-τρία χτυπήματα σας βγάζουν από την μέση. Το αποτέλεσμα αυτών των μηχανισμών είναι εκθαμβωτικό, καθώς οι μάχες αποκτούν τρομερό ρυθμό που βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο σωστό timing τόσο των επιθέσεών σας, όσο και του ki pulse. Μάλιστα πέρα από την διαχείριση του δικού σας ki, σας δίνεται η δυνατότητα να βλέπετε το αντίστοιχο απόθεμα ki των εχθρών, οπότε μπορείτε να καταστρώσετε τις δικές σας στρατηγικές, περιμένοντας πότε ο εχθρός θα καταναλώσει το ki του για να κάνετε τη θανατηφόρα αντεπίθεσή σας, ώστε να μείνει εντελώς ανυπεράσπιστος στις επιθέσεις σας.
Πέρα από melee όπλα, έχετε στην διάθεσή σας και τόξο, κανόνι και καραμπίνα. Aυτά όμως έχουν περιορισμένα πυρομαχικά και η χρήση τους ενδείκνυται κυρίως για να ακινητοποιείτε κάποιον μεγάλο εχθρό αν έχετε συγκεκριμένης ισχύος πυρομαχικά και τον πετύχετε στο κεφάλι ή μπορείτε να σκοτώνετε μικρότερους εχθρούς που βρίσκονται σε σημεία που δεν μπορείτε εύκολα να έχετε πρόσβαση. To απόλυτο όπλο στο Nioh δεν είναι άλλο από τους φύλακες-πνεύματα που συλλέγετε σταδιακά. Μπορείτε να έχετε στην κατοχή σας έναν κάθε φορά και λειτουργούν σαν ζωντανά όπλα για να βγάλετε κάποιον δύσκολο εχθρό ή αφεντικό. Για να χρησιμοποιήσετε τους φύλακες-πνεύματα πρέπει να γεμίσετε μία συγκεκριμένη μπάρα, είτε σκοτώνοντας εχθρούς, είτε χρησιμοποιώντας συγκεκριμένα αντικείμενα. Η σωστή χρήση των ζωντανών αυτών όπλων τη σωστή στιγμή είναι ένας ακόμη παράγοντας που δίνει βάθος στο παιχνίδι.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου