Στην E3 2016, η Nintendo επικεντρώθηκε μόνο σε ένα παιχνίδι, το The Legend of Zelda: Breath of the Wild για το Wii U (και το επερχόμενο NX), και ήμουν εκεί για να το δοκιμάσω. Οι ουρές του κόσμου για να παίξει το νέο Zelda στο εντυπωσιακό περίπτερο της Nintendo ήταν τεράστιες, ολοήμερες και τρομακτικά αργές. Λογικό, αφού το demo του παιχνιδιού είχε συνολική διάρκεια μισή ώρα, με δύο σκέλη. Το πρώτο σκέλος βασιζόταν στην εξερεύνηση και είχε στόχο να δείξει πώς κάνετε βασικά πράγματα και το δεύτερο σκέλος έδειχνε κάποια πράγματα από την ιστορία του παιχνιδιού και κυρίως την αρχή.
Το Zelda: Breath of the Wild αφήνει πίσω τη συνταγή του Ocarina of Time, κάτι που η σειρά χρειαζόταν εδώ και αρκετό καιρό. Πλέον έχουμε να κάνουμε με ένα παιχνίδι ανοιχτού κόσμου, με σύγχρονα στοιχεία crafting και διαχείρισης inventory, ενώ οι ως τώρα αποσυνδεδεμένες από το περιβάλλον και την εξερεύνηση μάχες αποτελούν παρελθόν. Ο Link αυτήν την φορά έχει ειδικό κουμπί για άλματα, πράγμα που κάνει τυχόν μετάβαση απο πλατφόρμα σε πλατφόρμα μια εντελώς διαφορετική υπόθεση απ’ ότι έχουμε συνηθίσει. Πλέον ο Link μπορεί να αλλάζει εξοπλισμό, ρούχα, όπλα, ασπίδες και αξεσουάρ, τα οποία κατά την διάρκεια του demo βρίσκονταν σε σεντούκια. Παίρνοντας καινούρια πράγματα, αναβαθμίζεται και ο Link σε διάφορους τομείς. Για παράδειγμα, τα καλύτερα όπλα έχουν καλύτερα αποτελέσματα στην μάχη, τα καλύτερα ρούχα προσφέρουν καλύτερη προστασία. Τα δε όπλα φθείρονται και σπάνε, που σημαίνει ότι πρέπει να είστε προσεκτικοί με τα πιο μεγάλα και χρήσιμα εξ αυτών και να αντιμετωπίζετε τους μικρότερους και ευκολότερους εχθρούς με μικρότερα και λιγότερο δυσεύρετα όπλα, όπως τα ρόπαλα από τα bokoblins.
Οι καρδιές και τα rupees δεν βρίσκονται πλέον “στo δρόμο”. Οι καρδιές αναπληρώνονται καταναλώνοντας τροφές και μάλιστα αν μαγειρεύετε έχουν μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα. Οι μαγειρεμένες τροφές έχουν και επιπλέον δυνατότητες, πχ αν βρείτε ένα μανιτάρι τρούφα και το μαγειρέψετε μαζί με κρέας και άλλα μανιτάρια, παίρνετε μια έξτρα καρδιά η οποία δεν είναι μόνιμη, αυξάνοντας την ενέργειά σας μέχρι να υποστείτε ζημιά και να μην μπορείτε να την αναπληρώσετε. Τα rupees δεν βρίσκονταν πουθενά στο demo, αλλά εκτιμάται ότι θα υπάρχουν έμποροι οι οποίοι αγοράζουν αντικείμενα απο εσάς (για την ακρίβεια, ο υπάλληλος που ήταν δίπλα μου, ανέφερε ότι στο demo υπήρχαν ένα ή δύο rupees αλλά ήταν επιμελώς κρυμμένα). Στην ουσία το παιχνίδι έχει κανονική οικονομία. Τα potions γίνονται με τον ίδιο τρόπο με τα φαγητά και μπορείτε να έχετε κάποιες επιπλέον δυνατότητες όπως αυξημένο stamina. Βέβαια σε αυτά βάζετε κοχύλια, έντομα και βότανα τα οποία μαζεύετε στην εξοχή.
Ο μετρητής stamina επιστρέφει από το Skyward Sword αλλά αυτή τη φορά δεν είναι τόσο ενοχλητικός. Ο Link μπορεί να σκαρφαλώνει κυριολεκτικά παντού (πλαγιές, δέντρα κτλ), αλλά αυτό απαιτεί stamina. Ευτυχώς δεν εξαντλείται τόσο γρήγορα όσο στο Skyward sword, οπότε μπορείτε να σκαρφαλώνετε σε αρκετά ψηλά σημεία χωρίς πρόβλημα. Stamina καταναλώνουν και οι μεγάλες επιθέσεις. Ο Link μπορεί ακόμα να κάνει τις δυνατές περιστροφικές επιθέσεις του με όποιο όπλο κρατάει, όμως αυτές επίσης απαιτούν stamina και εξαντλούν τον Link, ενώ αυξάνουν και τη φθορά του όπλου αχρηστεύοντάς το πιο γρήγορα. Το παιχνίδι έχει και δύο ακόμα μετρητές. Ο ένας μετράει το πόσο θορυβώδης είναι ο Link, βοηθώντας σας να παίζετε με stealth σε σημεία που θέλετε. Ο δεύτερος ουσιαστικά είναι ένα θερμόμετρο το οποίο πρέπει να προσέχετε όταν βρίσκεστε σε περιοχές με υπερβολικό ψύχος ή υπερβολική ζέστη που μπορούν να προκαλούν ζημιά στον Link.
Οι εχθροί στο demo, κυρίως bokoblins, πλέον δεν είναι πια οι κλασικοί εχθροί που έρχονται κατά πάνω σας με το που σας δουν. Μόλις σας πάρουν χαμπάρι, προσπαθούν να σας κυκλώσουν και να σας παγιδέψουν ή να βρουν πλάγιους τρόπους να σας δώσουν ένα γερό χτύπημα, στοιχείο που είναι και αυτό ένα βήμα μπροστά για τη σειρά. Το παράδειγμα του demo είναι αρκετά αντιπροσωπευτικό: Όταν συνάντησα μια παρέα τριών bokoblins, μόνο το ένα ήρθε από μπροστά, σκαρφαλώνοντας στο ύψωμα που βρισκόμουν. Τα άλλα δύο με περικύκλωσαν, ενώ ένα επιτέθηκε από πίσω κάνοντας αρκετή ζημιά. Άξιο αναφοράς είναι και το sheikah slate, στην ουσία το... tablet που χρησιμοποιεί ο Link κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς του. Όταν λέω tablet το εννοώ. Ο Link έχει πλέον έξυπνη συσκευή και ας είναι καμουφλαρισμένη ως “αρχαίο artifact”. Σοβαρά. Η βασική λειτουργία του στο demo ήταν η παρατήρηση του χάρτη και η τοποθέτηση waypoints για να μαρκάρετε πού θέλετε να πάτε και να μη χάνεστε. Στο σκέλος του demo που αφορά την ιστορία, το συγκεκριμένο μαραφέτι ήταν το κλειδί για την εξέλιξη. Απλά μένει να δούμε το πώς, πέρα από να το ακουμπάει ο Link σε διάφορα σημεία και να ανοίγουν πόρτες κτλ.
Τα γραφικά του Zelda: Breath of the Wild έχουν μια ιδιαίτερη ομορφιά και θυμίζουν πολύ αυτά του Skyward Sword, αλλά λίγο πιο καρτουνίστικα. Το παιχνίδι μοιάζει με ζωγραφιά. Τα τεράστια λιβάδια του demo είχαν σχεδόν άπειρο draw distance και ανέδυαν ένα μυστήριο, με ερείπια του Temple of Time και του κάστρου της Hyrule, φύση, δέντρα και ζώα παντού. Είναι ένας καθόλα ζωντανός κόσμος που μετά απο κάποιο μεγάλο κακό, παρατήθηκε στο έλεος της φύσης. Όλα αυτά με μηδενικό pop-up ή πράγματα να εμφανίζονται αφού φτάσει ο χαρακτήρας εκεί. Επίσης υπάρχει και μηχανή φυσικής, με τα πτώματα των εχθρών να πέφτουν από εκεί που τους αποτελειώνετε, τα διάφορα πράγματα όπως καρποί και πέτρες να κυλάνε στις πλαγές μόλις τα σπρώχνετε και άλλα τέτοια ωραία. Μια άλλη σημαντική πρωτιά του παιχνιδιού σε σχέση με τους προκατόχους του είναι το voice acting, αν και στο demo ήταν αρκετά περιορισμένο.
Το The Legend of Zelda: Breath of the Wild θεωρείται από πολλούς το κορυφαίο παιχνίδι της Ε3 2016 και όχι άδικα. Είναι η νέα γενιά του Zelda, το επόμενο μεγάλο βήμα της σειράς. Αφήνει πίσω το αγαπημένο αλλά πλέον ξεπερασμένο στιλ του ημιγραμμικού Ocarina με μια Navi/Fi/Midna να κρατάει τον παίκτη από το χέρι και προχωράει σε κάτι μεγαλύτερο, πιο φιλόδοξο και πιο περίπλοκο. Είναι πιο κοντά στις ρίζες της σειράς αλλά ταυτόχρονα τόσο μα τόσο επίκαιρο. Το Zelda: Breath of the Wild θα κυκλοφορήσει το 2017 και αναμένεται να αποτελέσει το ιδανικό τέλος για το Wii U και η ιδανική αρχή για το NX
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου