Μπορεί στην Ελλάδα τη νέα γενιά να τη γνωρίζουμε μόνο από την πλευρά της Sony και του PlayStation 4, ωστόσο ο υπόλοιπος πλανήτης έχει δύο οικιακές συσκευές διαθέσιμες προς επιλογή, οι οποίες μάλιστα σημειώνουν το ίδιο καλή εμπορική επιτυχία. Το Gamemergreece έχει στην κατοχή του ένα Xbox One και από σήμερα ξεκινάει την κάλυψη των τίτλων της νέας κονσόλας της Microsoft. Οφείλουμε όμως να ενημερώσουμε τους φίλους και τις φίλες που μας διαβάζουν, πως επειδή η κονσόλα δεν κυκλοφορεί επίσημα στη χώρα μας -άρα και οι ελληνικές αντιπροσωπείες δε μπορούν να μας προμηθεύουν άμεσα τα αντίτυπα των παιχνιδιών προς δοκιμή- η κάλυψη θα είναι λιγάκι πιο αργοπορημένη από την αντίστοιχη του αντίπαλου δέους.
Ποδαρικό για το Xbox One κάνει το Forza Motorsport 5, το οποίο αδιαμφισβήτητα είναι ένας από τους πιο "καυτούς" τίτλους του launch και σίγουρα το παιχνίδι που θα πρέπει να έχετε υπόψη σας στην περίπτωση που αποφασίσετε να προμηθευτείτε πιο νωρίς την κονσόλα.
Ο τίτλος κουβαλάει μερικά όμορφα στοιχεία και μερικά όχι και τόσο ευπρόσδεκτα, αλλά καλύτερα να τα δούμε ένα-ένα.
Το Career, πρακτικά, δεν έχει γνωρίσει καμία σημαντική αλλαγή. Ο παίκτης ξεκινάει από χαμηλά, με λίγα χρήματα στα ψηφιακά του πορτοφόλια και μέσα από μία πληθώρα αγώνων, αποκτάει όσα πρέπει να έχει ένας καταξιωμένος οδηγός: δόξα και αυτοκίνητα! Οι αγώνες χωρίζονται σε μικρά ή μεγάλα πρωταθλήματα (Championships) και κατηγοριοποιούνται σύμφωνα με την Class των αυτοκινήτων, την παλαιότητά τους ή ακόμη και με βάση την κατηγορία τους. Με το πέρας ενός αγώνα, και πάντα σύμφωνα τις επιδόσεις του πάνω στο οδόστρωμα, ο παίκτης κερδίζει πόντους εμπειρίας (XP Points) και εν συνεχεία ανεβαίνει επίπεδα (Driver Level). Για την ιστορία, πλέον χρυσό μετάλλιο δίνεται στις τρεις πρώτες και όχι αποκλειστικά στην πρώτη θέση, ενώ αντίστοιχα, ασημένιο αποκτάει η μεσαία λίστα και χάλκινο οι ουραγοί του αγώνα.
Επιπλέον, κάθε αγώνας χαρίζει και Credits (το νόμισμα του Forza 5), τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για την αγορά νέων αυτοκινήτων ή την αναβάθμιση των ήδη υπαρχόντων. Τέλος, εκτός από Driver Level, ο παίκτης ανεβαίνει και Affinity Level, που καθορίζεται από το πόσο συχνά χρησιμοποιείται συγκεκριμένη μάρκα αυτοκινήτου, οπότε ο εκάστοτε κατασκευαστής παρέχει εκπτώσεις σε upgrades και αγορές που αφορούν δικά του μοντέλα.
Το πικρό σχόλιο για το Forza Motorsport 5, όπως πολύ σωστά μαντέψατε, αφορά την ύπαρξη micro-transactions, τα οποία, αν και προαιρετικά, δεν παύουν να είναι αφιλόξενα, τουλάχιστον για το δικό μας τρόπο σκέψης. Ο συνδετικός κρίκος των micro-transactions με τον παίκτη είναι τα Tokens. Όλες οι αγορές νέων αυτοκινήτων μπορούν να πραγματοποιηθούν τόσο με Credits -τα οποία κερδίζονται με τον τρόπο που περιγράψαμε παραπάνω- όσο και με Tokens.
Τα Tokens δίνονται επίσης ως ανταμοιβή για κάθε αγώνα αλλά με πενιχρό τρόπο. Έτσι, όσοι βάλουν λιγάκι πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, θα μπορέσουν να αποκτήσουν, με ευκολία, μπόλικα Tokens για να κάνουν τις αγορές τους στο κατάστημα του Forza 5.
Επιπροσθέτως, πληρώνοντας Tokens, ο παίκτης αποκτά πρόσβαση και σε XP boosters, τα οποία για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (30 λεπτά, 2 ώρες κ.ο.κ) διπλασιάζουν τα XP Points που κερδίζονται από τους αγώνες, οπότε αυξάνεται δραματικά ο ρυθμός ανόδου του Driver Level. Εν ολίγοις, όποιος πληρώσει, μπορεί να ανέβει levels -με ό,τι αυτό συνεπάγεται- πολύ πιο γρήγορα από κάποιον που θα θελήσει να κερδίσει το περιεχόμενο με τον ιδρώτα του. Ουσιαστικά, έχουμε να κάνουμε με μία ανόητη συντόμευση, η οποία καταπατά, με το χειρότερο δυνατό τρόπο, την πραγματική αξία ενός racing τίτλου: τον κόπο και το χρόνο που απαιτείται για να φτάσει ο παίκτης ένα ανώτερο στάδιο. Τα δε Leaderboards, τώρα με τα micro-transactions, δεν έχουν κανένα απολύτως λόγο ύπαρξης. Εκτός κι αν υπάρχει ξεχωριστό leaderboard για τους "φτωχούς και τίμιους" και ξεχωριστό leaderboard για τους αυτούς που "κλέβουν δρόμο".
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου