Ξεκινώντας κατευθείαν με το gameplay, υπάρχουν τα βασικά πράγματα που κάνετε στο Mario Kart: γκάζι, φρένο, drifting, και αντικείμενα. Το drifting αυτή τη φορά είναι πιο «ελαφρύ», κάτι που το κάνει πιο φιλικό αν θέλετε να πάρετε πιο ανοιχτές στροφές και ταυτόχρονα να φορτίσετε ένα boost. Κατά τα άλλα δουλεύει με τον ίδιο τρόπο που δούλευε πριν. Η προσθήκη που έχει γίνει εδώ είναι το charge jump, το οποίο φορτίζετε πατώντας το ZR χωρίς ταυτόχρονα να κρατάτε κάποια κατεύθυνση στον αναλογικό μοχλό. Έτσι θυσιάζετε λίγη ταχύτητα για ένα μικρό άλμα που σας δίνει ένα mini-boost.
Το παιχνίδι εισάγει το grinding και το wall-riding. Όταν γίνεται ένα τρικ ή όταν ο χαρακτήρας βρίσκεται πάνω σε μια κουπαστή ή ράγα μετά από κάποιο άλμα, τότε πραγματοποιείται grind. Πατώντας το ZR, είναι δυνατόν να κάνετε επιπλέον τρικ για την επίτευξη boost κατά την διάρκεια του grinding. Εάν κάνετε τρικ κοντά σε κάποιον τοίχο, είτε από άλμα σε ράμπα, είτε από charge jump, είτε αφήνοντας μια κουπαστή όπου γίνεται grind, τότε ο χαρακτήρας κάνει wall ride. Είναι εφικτό να αφήσετε τον τοίχο με το ZR κάνοντας επιπλέον τρικ και να βρεθείτε να κάνετε wall-ride στον απέναντι τοίχο ή να περάσετε από τον τοίχο σε κάποια κουπαστή και αντιστρόφως. Βρίσκοντας γρήγορα τον τρόπο και τα σημεία για να πραγματοποιούνται αυτά τα κόλπα, οι αγώνες γίνονται όχι μόνο πιο εντυπωσιακοί, αλλά επίσης αυξάνονται οι πιθανότητες πρωτιάς, δεδομένου ότι πολλά από τα κρυφά μονοπάτια απαιτούν τη χρήση αυτών των κινήσεων.

Πλέον η οδηγική συμπεριφορά των karts διέπεται από γενική μηχανή φυσικής και δεν είναι βασισμένη σε animation όπως στο Mario Kart 8. Αυτό σημαίνει πως αν συγκρουστείτε με διερχόμενο όχημα ή κάποια κόγχη της πίστας δεν χάνετε όλη την ταχύτητα σας. Τα οχήματα πλέον δεν έχουν ξεχωριστά στατιστικά για το σώμα, το glider και τους τροχούς. Ότι ξεκλειδώνετε έχει από μόνο του τα δικά του χαρακτηριστικά συνολικά, κάτι που ίσως χαλάσει τους λεπτολόγους του MK8 DX, αλλά οι περισσότεροι παίκτες δεν θα έχουν πρόβλημα με αυτήν την απλοποίηση. Τα αντικείμενα, πέρα από τις τροποποιήσεις και τις διάφορες προσθήκες για την εξισορρόπησή τους, δεν απαιτούν πλέον τη διατήρησή τους πίσω από το kart με το κουμπί ZL πατημένο. Το λεγόμενο item buffering πραγματοποιείται αυτόματα μόλις βρεθεί το αντικείμενο στη θέση του slot. Ο χαρακτήρας τοποθετεί αυτόματα το καβούκι ή την μπανανόφλουδα στην πίσω πλευρά, επιτρέποντας να μην χρειάζεται να έχετε κάποιο κουμπί πατημένο συνεχώς. Τέλος, να πούμε πως επιστρέφουν λεπτομέρειες όπως το slipstream και πως μπορείτε να στοχεύσετε ελαφρώς τα αντικείμενά σας αν κουνήσετε την κάμερα.
Ας περάσουμε στα modes του παιχνιδιού, όπου συναντάμε τις μεγαλύτερες αλλαγές. Υπάρχουν τα κύπελλα όπως σε όλα τα Mario Kart, τα οποία απαρτίζονται από τέσσερις πίστες, όμως ο τρόπος διεξαγωγής τους έχει αλλάξει. Πλέον εισάγονται τα intermission races όπου οι παίκτες τρέχουν από την μία πίστα στην άλλη. Το εκάστοτε τουρνουά μπορεί να ξεκινάει με τον κλασικό αγώνα με τρεις γύρους, όμως μετά το πέρας αυτού, οι παίκτες αγωνίζονται για να πάνε στην επόμενη πίστα. Εκεί γίνεται μόνο ένας γύρος, αφού το ίδιο το intermission race είναι το μεγαλύτερο κομμάτι του αγώνα. Αυτό γίνεται για όλες τις πίστες, μέχρι να φτάσετε στο τέλος, όπου εκεί ο πρώτος σε πόντους κερδίζει το χρυσό κύπελλο. Τα intermission races είναι κάτι που είτε θα αγαπήσετε, είτε θα μισήσετε. Δυστυχώς το παιχνίδι δεν δίνει επιλογή για τους κλασικούς αγώνες με τρεις γύρους. Ενώ κάποιες από τις διαδρομές μπορούν να προσφέρουν άπειρα πράγματα όπως ράμπες, εναλλακτικά μονοπάτια, γέφυρες γεμάτες οχήματα και μια γενική τρέλα, κάποιες άλλες διαδρομές είναι απλά άδειες ευθείες με μερικά κουτιά με αντικείμενα διάσπαρτα. Προσωπικά, λατρεύω τον νέο τρόπο, αλλά αναγνωρίζω πως θα έπρεπε να υπήρχε η επιλογή, την οποία ειδικά αυτοί που προτιμούν το online θα εκτιμούσαν.
Η επόμενη επιλογή είναι το Knockout Tour, το οποίο αποτελεί το πλέον χαοτικό και διασκεδαστικό mode του τίτλου. Σε αυτό, αγωνίζεστε σε μια διαδρομή που είναι στην ουσία διασυνδεδεμένες πίστες. Ο αγώνας ξεκινάει με 24 παίκτες (το μέγιστο που υποστηρίζει το παιχνίδι) και σε κάθε checkpoint πρέπει να έχετε πάνω από μία συγκεκριμένη θέση στην κατάταξη. Όσοι είναι πίσω απλά βγαίνουν εκτός αγώνα. Αυτό σημαίνει πως ελάχιστος κόσμος μένει πολύ πίσω ή βρίσκεται πολύ μπροστά. Ο χαμός είναι μόνιμος με αντικείμενα να πετιούνται προς κάθε κατεύθυνση και ο αγώνας για μια θέση πολύ πιο σκληρός. Το Battle mode επιστρέφει και προς το παρόν περιλαμβάνει τα Coin Runners και Balloon Battle. Στο πρώτο, οι παίκτες συλλέγουν νομίσματα από μια αρένα και νικητής αναδεικνύεται αυτός με τα περισσότερα νομίσματα στο τέλος. Στο δεύτερο, οι παίκτες προσπαθούν να σκάσουν τα μπαλόνια των αντιπάλων ενώ προστατεύουν τα δικά τους. Αυτός που σκάει τα περισσότερα μπαλόνια στο τέλος του γύρου κερδίζει. Δυστυχώς στο multiplayer δεν υπάρχει δυνατότητα επιλογής του είδους battle, καθώς η επιλογή γίνεται τυχαία. Μιλώντας γενικότερα για το multiplayer, μπορείτε να φτιάχνετε lobby με φίλους ή να προσκαλείτε άλλους παίκτες χωρίς να τους προσθέτετε στη friend list χρησιμοποιώντας μοναδικό κωδικό για το lobby. Κάτι που έχει αφαιρεθεί είναι η δυνατότητα να βλέπετε τη χώρα των παικτών που συναντάτε online.

Η πιο ενδιαφέρουσα προσθήκη είναι το Free Roam. Οι διασυνδεδεμένες πίστες υπάρχουν γιατί όλο το παιχνίδι λαμβάνει χώρα σε έναν ενιαίο κόσμο που έχετε την ευκαιρία να τον γυρίσετε όλο. Ίσως θυμίζει Forza Horizon αλλά δεν είναι ακριβώς αυτό. Ο κόσμος είναι κυριολεκτικά τεράστιος και με το kart σας μπορείτε να εξερευνήσετε πραγματικά τα πάντα, από τις ταράτσες των πόλεων μέχρι δρομάκια ή παρτέρια, βράχους ή ρυάκια, ακόμα και κομμάτια θάλασσας. Υπάρχουν τρία βασικά πράγματα για να μαζέψετε όσο τριγυρνάτε στο Free Roam: τα peach coins, τα πάνελ με τα ερωτηματικά και τα p switch. Τα peach coins απλα τα βρίσκετε διάσπαρτα. Τα πάνελ με τα ερωτηματικά τα βρίσκετε μέσα στις επιμέρους πίστες όπου πρέπει να επιδοθείτε σε κυνήγι θησαυρού και να περάσετε από πάνω τους με το kart σας. Τα δε p switch τα βρίσκετε διάσπαρτα στον κόσμο και με το που τα πατήσετε έρχεστε αντιμέτωπος με μικρές προκλήσεις που πρέπει να φέρετε εις πέρας σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Τίποτα από τα παραπάνω όμως δεν είναι αρκετό για να κάνει τον κόσμο να μην φαίνεται απελπιστικά άδειος. Υπάρχει σοβαρή έλλειψη καταγραφής των επιτευγμάτων σας. Τα p switch και τα peach coins δεν εμφανίζονται στον χάρτη, παρά μόνο ο αριθμός που έχετε μαζέψει. Καταγράφονται μόνο τα πάνελ με τα ερωτηματικά. Ο χάρτης δεν δείχνει ακριβώς τη θέση σας ή τα μονοπάτια. Μπορείτε να κάνετε fast travel μεταξύ των πιστών, αλλά δεν ξέρετε ποτέ την ακριβή τοποθεσία σας.
Και φτάνουμε στο βασικό αρνητικό του παιχνιδιού: δεν υπάρχει κάποιος τρόπος ή έστω μια γενική αίσθηση της προόδου που κάνετε. Κάποιοι χαρακτήρες ξεκλειδώνονται μόλις τους βρείτε σε κάποιο αγώνα. Άλλοι τυχαία με ένα αντικείμενο που καλεί ένα magikoopa και μεταμορφώνει τον χαρακτήρα σας για λίγο σε αυτόν που θα ξεκλειδωθεί. Τα ρούχα ξεκλειδώνονται «τρώγοντας» φαγητά από τα Yoshi που έχουν ανοίξει διάφορων ειδών εστιατόρια και αναψυκτήρια στον κόσμο. Όλα με έναν τρόπο που είναι, σχεδόν, τυχαίος. Μερικές φορές τα p switch απλά ξεκλειδώνουν αυτοκόλλητα, τα οποία ακόμα και αν τα κολλήσετε στο kart σας δεν τα βλέπει κανένας λόγω μεγέθους και της γενικότερης ταχύτητας και του χαοτικού gameplay. Γενικά, ξεκλειδώνετε πολύ αυτοκόλλητο που πραγματικά δεν έχει καμία ιδιαίτερη ουσία. Τα kart ξεκλειδώνονται κυρίως μαζεύοντας νομίσματα κατά την διάρκεια του παιχνιδιού. Υπάρχουν κάποια achievements όπως τα χιλιόμετρα που έχετε θεωρηθεί ή κάνει grind αλλά αυτά απλά ξεκλειδώνουν περισσότερα αυτοκόλλητα. Κάτι πρέπει να διορθωθεί εδώ, γιατί όσοι δεν παίζουν online ή δεν είναι σκληροπυρηνικοί του Mario Kart, δεν θα ασχοληθούν με τίποτα από όσα διαθέτει το παιχνίδι. Να σημειωθεί επίσης πως υπάρχουν τρεις βαθμοί δυσκολίας: 50cc, 100cc, 150cc, κάτι που ίσως ξενίσει όσους έπαιζαν σε 200cc.
Τα γραφικά αναδεικνύουν την δύναμη του Switch 2. Την παράσταση κλέβουν οι χαρακτήρες, που είναι πιο εκφραστικοί από ποτέ, με ανανεωμένο σχεδιασμό και λεπτομερέστατα μοντέλα και animation (γι αυτό και το photo mode έχει πολύ ενδιαφέρον). Ο κόσμος είναι γεμάτος με όμορφα μέρη, από μεγαλουπόλεις ως εξωτικές αγορές, από άγριες βουνοκορφές έως παραλίες και λιμάνια και από το κάστρο της Peach μέχρι τα γεμάτα λάβα λημέρια του Bowser. Οι πίστες είναι εξαιρετικά σχεδιασμένες και χάρμα οφθαλμών. Οι αγώνες επίσης είναι χαοτικοί και οπτικά, με power-ups να πετάγονται προς κάθε κατεύθυνση, karts να γυρνάνε ανάποδα, δεκάδες εφέ το ένα πάνω στο άλλο, δίνοντας την αίσθηση πως η μάχη για την πρωτιά γίνεται με φωτιά, σίδερο και μανιτάρια. Βέβαια υπάρχουν μερικά πράγματα που αν τα κοιτάξετε προσεκτικά δεν είναι ιδιαιτέρα… next gen, όπως κάποιες χαμηλής ανάλυσης λεπτομέρειες σε κτίρια και ίσως κάποιους χαρακτήρες που βρίσκετε στον δρόμο. Δυστυχώς ο φωτισμός σε μεγάλο βαθμό είναι baked. Παρά τον κύκλο μέρας-νύχτας και μερικά καιρικά φαινόμενα όπως βροχή και χιόνι, ο φωτισμός είναι μελετημένος και φτιαγμένος από πριν χωρίς κάποια τεχνική σκιάσεων σε πραγματικό χρόνο. Η διαδρομή του ήλιου και του φεγγαριού είναι προκαθορισμένη, ενώ στους αγώνες απλά αλλάζει η ώρα της ημέρας μετά από ένα μικρό loading screen. Βέβαια αυτό δεν κάνει τον τίτλο λιγότερο όμορφο. Φαίνεται περισσότερο πως είναι ένας τρόπος εξοικονόμησης πόρων για τα γλυκά 60 fps βρέξει-χιονίσει (σε split-screen με τρεις ή τέσσερις παίκτες το framerate πάει στα 30 καρέ).

Ο ηχητικός τομέας δεν αφήνει περιθώρια για το παραμικρό παράπονο. Όλα τα μουσικά κομμάτια είναι εξαιρετικές αποδόσεις σε διάφορα είδη της jazz με μπόλικα στοιχεία country και πνευστά. Είναι πραγματικά απόλαυση να ακούς παλιά αγαπημένα θέματα τόσο από προηγούμενα Mario Kart όσο και από άλλα παιχνίδια Super Mario. Τα εφέ έχουν δεχτεί κι αυτά εξαιρετικές βελτιώσεις, από τις φωνές και τις κραυγές των χαρακτήρων, τον ήχο που κάνουν τα καβούκια όταν βρίσκουν τον στόχο τους, τους ήχους των καρτ και του περιβάλλοντος κτλ. Γενικά το παιχνίδι προσφέρει μια ηχητική πανδαισία.

0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου