Μετά από διαδικασία ανάπτυξης που κράτησε χρόνια, εν μέσω της πανδημίας και κυρίως του πολέμου στην Ουκρανία, το Stalker 2 Heart of Chornobyl, είναι εδώ. Αυτό από μόνο του αποτελεί επίτευγμα για την ουκρανική δημιουργό GSC Game World. Ας δούμε όμως αν το παιχνίδι είναι αντάξιο των κλασικών προκατόχων του.
Δεν χρειάζεται να έχετε παίξει το πρώτο Stalker για να μπείτε στο κλίμα του Stalker 2. Το παιχνίδι εξελίσσεται στην Ζώνη Αποκλεισμού του Τσερνόμπιλ, ένα μέρος όπου η χλωρίδα και η πανίδα που έμεινε πίσω μετά την πυρηνική καταστροφή έχει αποκτήσει ανοσία στην ακτινοβολία. Είστε ο Skif, ένας stalker -δηλαδή ένας εξερευνητής της Ζώνης- που ξεκινάει την περιπέτειά του επιχειρώντας να φορτίσει ένα μυστηριώδες τεχνούργημα που διαλύει το διαμέρισμά του. Αυτό είναι μόνο η αφορμή για να εξερευνήσετε έναν επικίνδυνο τόπο, γεμάτο αδίστακτους τυχοδιώκτες, επικίνδυνα φαινόμενα και μεταλλαγμένες οντότητες.
Ξεκινάτε επιλέγοντας ανάμεσα σε τρία επίπεδα δυσκολίας (κάτι που αλλάζει ανά πάσα στιγμή). Η rookie δυσκολία υποτίθεται πως απευθύνεται σε νέους παίκτες ή όσους επιθυμούν να επικεντρωθούν στην ιστορία, αντέχοντας περισσότερες σφαίρες και βρίσκοντας περισσότερο loot, όμως όπως θα δούμε παρακάτω οι εχθροί δεν εξουδετερώνονται εύκολα σε καμία περίπτωση. Για να επιβιώσετε δεν αρκεί να έχετε το νου σας στη μπάρα ζωής, αλλά πρέπει επίσης να προσέχετε το πόση ραδιενέργεια δέχεστε από το περιβάλλον, την αντοχή όταν τρέχετε, αλλά και το αν έχετε φάει και κοιμηθεί τις τελευταίες ημέρες. Όλα επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα αλλά και την επιβίωσή σας. Η αντοχή αναπληρώνεται με ενεργειακά ποτά, που είναι σχεδόν τόσο σημαντικά όσο οι σφαίρες, αφού το τρέξιμο είναι ο κύριος τρόπος μετακίνησής σας. Το fast travel είναι διαθέσιμο μόνο μεταξύ των λιγοστών μεγάλων οικισμών και κοστίζει, καθιστώντας το απαγορευτικό στο ξεκίνημα του παιχνιδιού ή ακόμη και αργότερα. Παρόλα αυτά, αξίζει σε περιπτώσεις όπως το να φτάσετε σε έναν έμπορο που κάνει καλές τιμές ή για αναβάθμιση/επισκευές του εξοπλισμού. Το προσωπικό σας κιβώτιο είναι διαθέσιμο σε πολλά σημεία του κόσμου, οπότε δεν χρειάζεται να ταξιδεύετε μεταξύ προορισμών για πρόσβαση.
Εκτός από τις δεκάδες ώρες που περνάτε με την κεντρική αποστολή, συλλέγοντας PDA και πληροφορίες, εξουδετερώνοντας στόχους και εξερευνώντας τον εκτενή κόσμο, υπάρχουν και οι δευτερεύουσες αποστολές που σας ανταμείβουν με κουπόνια, το νόμισμα του παιχνιδιού. Ψάχνετε εγκαταλελειμμένα λεωφορεία και σπίτια, κυρίως για πυρομαχικά, τροφή ή σχέδια που αναβαθμίζουν τα όπλα σας. Συχνά συναντάτε κάποιον ΑΙ χαρακτήρα που χρειάζεται τη βοήθειά σας για να αντιμετωπίσει μια αγέλη άγριων μεταλλαγμένων σκύλων ή γουρουνιών, αν και συνήθως η αγέλη αποτελείται από υπερβολικά πολλά ζώα με αποτέλεσμα ο εν λόγω χαρακτήρας να πεθάνει. Τα ζώα κινούνται γρήγορα και με διακεκομμένο animation, κι έτσι είναι από τους πιο δύσκολους στόχους. Ωστόσο, ο μεγάλος αριθμός των γρήγορων ζώων δεν είναι το μόνο που προβληματίζει.
Οι ανθρώπινοι εχθροί είναι παράλογα ανθεκτικοί. Αντέχουν πολλές σφαίρες εξ επαφής από καραμπίνα, πισώπλατους πυροβολισμούς και ριπές από εντυπωσιακά αυτόματα. Αν ρίξετε χειροβομβίδα προς το μέρος μιας χούφτας αντιπάλων, αντί να διαμελιστούν απλά πέφτουν κάτω και σηκώνονται όλοι μαζί -με το ίδιο animation- λίγα δευτερόλεπτα μετά. Εκτός αν τους πετύχετε μία φορά στο κεφάλι. Με οποιοδήποτε όπλο. Σε αυτήν την περίπτωση σκοτώνονται ακαριαία. Αν, πάλι, δοκιμάσετε τη stealth προσέγγιση, συνήθως δεν θα πετύχετε να μείνετε κρυμμένοι για πολλή ώρα, αφού ακόμα και όταν ακολουθείτε τη συμβουλή του ίδιου του παιχνιδιού και παραμείνετε σκυμμένος με σβηστό τον φακό, εξακολουθούν να σας βλέπουν.
Τα όπλα χαλάνε με τη χρήση και μόλις φτάσουν στο κόκκινο κινδυνεύουν να μπλοκάρουν. Η συντήρησή τους, αποκλειστικά σε συγκεκριμένους εμπόρους, κοστίζει σε βαθμό που συμφέρει να τα πετάξετε αντί να τα επισκευάσετε (οι έμποροι δεν αγοράζουν καν χαλασμένα όπλα), κάτι απογοητευτικό αν έχετε βρει το αγαπημένο σας όπλο ή έχετε αρκετές σφαίρες μόνο για ένα με πολύ χαμηλή αντοχή. Μπορεί ξαφνικά, εκεί που αντιμετωπίζετε κύματα εχθρών, να μπλοκάρει το μοναδικό όπλο με σφαίρες, και να χάσετε. Σε συνδυασμό με ξαφνική εμφάνιση εχθρών από το πουθενά, το όριο στο βάρος που μπορείτε να κουβαλάτε αλλά και το ότι τα περισσότερα όπλα που βρίσκετε είναι ήδη χαμηλής ποιότητας, αυτό δεν είναι ούτε ρεαλιστικό ούτε διασκεδαστικό. Οπότε φροντίζετε να αποξθηκεύετε συχνά την πρόοδό σας.
Κάποια άλλα θέματα με τον χειρισμό έχουν να κάνουν με την αναδιάρθρωση του inventory. Αν πχ στέκεστε επάνω σε μια γέφυρα και πετάξετε κατά λάθος κάτι που χρειάζεστε τότε αυτό πέφτει κάτω. Το σημείο ενδιαφέροντος κάθε αποστολής δεν είναι πάντα ξεκάθαρο και πολλές φορές χάνετε χρόνο να το βρείτε. Επίσης, στο Xbox Series X κάθε φορά που φορτώνετε ένα προηγούμενο save χρειάζονται περίπου 20 δευτερόλεπτα. Από την άλλη, η αναζήτηση για τεχνουργήματα που βελτιώνουν κάποια στατιστικά σας, όπως η αντοχή στην ακτινοβολία, είναι ενδιαφέρουσα. Όποτε συναντάτε ανωμαλίες ηλεκτρικών πεδίων, κάπου εκεί κοντά κρύβεται κι ένα τεχνούργημα. Δυστυχώς, το παιχνίδι έχει διάφορα bugs που δοκιμάζουν την υπομονή, όπως HUD που εξαφανίζεται ξαφνικά, σώματα που τρέμουν ανάμεσα σε σωλήνες, αδυναμία να κινηθείς δεξιά ή αριστερά για αρκετά δευτερόλεπτα, περιπτώσεις όπου το παιχνίδι κολλάει εντελώς (ευτυχώς πολύ σπάνιες).
Η ατμόσφαιρα είναι ένα από τα πιο δυνατά σημεία του τίτλου. Όταν ο νυχτερινός ουρανός φωτίζεται πορτοκαλί από ραδιενεργές εκπομπές, όταν τρέχετε ανάμεσα σε βάλτους, λόφους και εγκαταλελειμμένα σπίτια, νιώθετε λίγο σαν να βρίσκεστε εκεί. Ραγισμένοι τοίχοι, ματωμένες παλάμες επάνω σε σιδερένιες πόρτες, ή ακόμη και παρατημένα χωράφια που θυμίζουν κάτι από τις φάρμες του Fallout, φτιάχνουν το απαραίτητο κλίμα. Οι ελάχιστες γυναίκες που κάνουν την εμφάνισή τους, σε αντίθεση με υπερβολικές λεπτομέρειες όπως ενός στρατιώτη που ουρεί ενώ κάθεται επάνω σε ένα βαρέλι, δοκιμάζουν την υπέρβαση της δυσπιστίας σας, όπως και το ότι πολλά πρόσωπα είναι ίδια. Επίσης, όταν σας πυροβολούν στρατιώτες που γρυλίζουν αντί να μιλούν μοιάζουν περισσότερο με ανθρωπόμορφα ζόμπι παρά με ανθρώπους. Ο ηχητικός τομέας προσθέτει κι αυτός στην ατμόσφαιρα, με δυνατό άνεμο να συνοδεύει τη βροχή, σταγόνες να πέφτουν σε μεταλλικές επιφάνειες, αστραπές και βήματα ή πυροβολισμούς από μακριά. Άλλες φορές, ειδικά όταν βρίσκεστε σε κάποια άδεια έκταση, ο ήχος δεν ξεχωρίζει τόσο. Στα ίδια επίπεδα κυμαίνεται και το soundtrack, το οποίο περιλαμβάνει 120 κομμάτια από Ουκρανούς καλλιτέχνες που δημιουργούν μια μοναδική αίσθηση πχ όταν εξερευνάτε μικρούς οικισμούς ή όταν βρίσκετε ένα ξεχασμένο ραδιόφωνο σε κάποιο σπίτι.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου