Το Gamedec αποτελεί έναν συνδυασμό ισομετρικού RPG με adventure


 Οι ευχάριστοι πειραματισμοί μίξης RPG με adventure καλά κρατούν. Μετά τη μεγάλη επιτυχία του Disco Elysium, χρειαζόμασταν κάτι αντίστοιχο, έστω και μικρότερης κλίμακας. Το Gamedec αποτελεί έναν συνδυασμό ισομετρικού RPG με adventure σε cyberpunk κόσμο, χωρίς καθόλου μάχες αλλά με επιλογές και πολλά λογικά συμπεράσματα που καλείστε να ανακαλύψετε μέσα από την έρευνά σας ως... game detective.

Τί ακριβώς είναι ένας game detective; Όπως αναφέρει το ίδιο το παιχνίδι, οι Gamedecs παρατηρούν, βγάζουν συμπεράσματα και αναλύουν στοιχεία. Γι’ αυτό το λόγο χρειάζονται τρία πράγματα: να ξέρουν από παιχνίδια, να ξέρουν από ανθρώπους και να έχουν υψηλό δείκτη νοημοσύνης. Αγαπημένη τους φράση: με τον εντοπισμό έρχεται και το κλείσιμο της υπόθεσης. Όλα αυτά, όμως, δεν συμβαίνουν στον πραγματικό κόσμο, αλλά στον εικονικό, και για την ακρίβεια, σε όλους τους εικονικούς κόσμους των video games.

Στη cyberpunk πραγματικότητα του παιχνιδιού, οι υπολογιστές επικοινωνούν με τις οικιακές συσκευές, στέλνουν μήνυμα στη θέση σας και κάνουν λίγο-πολύ τα πάντα. Ο προσωπικός σας βοηθός αλλάζει από φιλικός σε θυμωμένος, ανάλογα τη διάθεσή σας και την όρεξη να ξεθυμάνετε από το στρες της ημέρας με έναν καυγά (!). Όμως, υπάρχει και η άλλη όψη της τεχνολογίας. Εταιρείες κατασκευάζουν ανθρώπους ξεσηκώνοντας αντιδράσεις, ενώ όλο και περισσότεροι άνθρωποι προτιμούν και επενδύουν σε εικονικούς κόσμους. Εδώ έρχεστε εσείς, καθώς καλείστε να λύσετε εγκλήματα και υποθέσεις που αφορούν αυτούς τους κόσμους. Μπαίνοντας σε λειτουργία εικονικής πραγματικότητας, ψάχνετε εγκληματίες σε αμφιλεγόμενα μπαρ κακόφημων περιοχών, όπου πίσω από ένα avatar σκληροτράχηλου μεσήλικα μπορεί να κρύβεται μια... εγγονή που ψάχνει τον παππού της, ερευνάτε τον σερίφη μέσα σε ένα παιχνίδι που θυμίζει Farmville (φυτεύετε, μάλιστα, και τα δικά σας λαχανικά), και άλλα, που αξίζει να τα ανακαλύψετε μόνος σας.

Αν και δεν συναντάμε για πρώτη φορά τις ιδέες που παρουσιάζονται με φόντο έναν cyberpunk κόσμο με ιπτάμενα αυτοκίνητα, πανέξυπνες συσκευές και ευκολίες βγαλμένες από μυθιστορήματα επιστημονικής φαντασίας, αυτές παραμένουν επίκαιρες ακόμη και στις μέρες μας. Γιατί προτιμάμε να περνάμε ατέλειωτες ώρες σε έναν φανταστικό κόσμο αντί της πραγματικότητας; Τα όσα συμβαίνουν σε ένα multiplayer παιχνίδι υπόκεινται στους νόμους ή πρέπει να είμαστε ελεύθεροι να συμπεριφερόμαστε όπως θέλουμε; Θα έρθει, άραγε, μια μέρα που οι hackers, τα bugs και η τεχνητή νοημοσύνη θα έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στη ζωή μας από ό,τι φανταζόμαστε; Μέσα από τις υποθέσεις που παρουσιάζει -ίσως όχι πάντα με τον καλύτερο τρόπο και σίγουρα όχι για όλες τις ηλικίες- το Gamedec μεταφέρει πολλά θέματα της εποχής μας που βάζουν σε σκέψεις. Ωστόσο, όσο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γενικό concept, τόσο αδιάφορος είναι ο πρωταγωνιστής/η πρωταγωνίστρια (αναλόγως τί επιλέξετε) και οι υπόλοιποι ήρωες. Καθόλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, το παρελθόν του πρωταγωνιστή δεν εξερευνάται επαρκώς, ούτε ο ίδιος ξεχωρίζει για κάποιον λόγο. Πέρα από την αδυναμία του στο gaming και την όρεξή του να συλλέγει διαστημόπλοια πληρώνοντας με πραγματικά χρήματα, ο Gamedec δεν έχει αντιπάθειες ή προτιμήσεις, παρά λέει τα λόγια που επιλέγετε εσείς για αυτόν, με αποτέλεσμα να μην έχετε κάποιον λόγο να τον θυμάστε μετά το τέλος του παιχνιδιού.

Ξεκινάτε το παιχνίδι επιλέγοντας το φύλο, το avatar, την καταγωγή και τις αξίες του πρωταγωνιστή. Οι αξίες (πχ ασφάλεια, δύναμη, πρόοδος, ηδονισμός κτλ.) επηρεάζουν ορισμένες ικανότητες και, ως ένα βαθμό, την προσωπικότητα του ήρωα. Επίσης, επιλέγετε την εμφάνισή του, ανάμεσα στην κλασική καμπαρντίνα ή φουτουριστικό λουκ. Όπως και στο Disco Elysium, ξεκινάτε στο δωμάτιό σας. Το tutorial είναι απλό, λιτό και αποτελεσματικό, εξηγώντας σας σταδιακά τα βασικά του χειρισμού με ποντίκι/πληκτρολόγιο. Για να εμφανιστούν κάποιες ενέργειες πρέπει να είστε πιο κοντά στο σημείο, ενώ άλλες εμφανίζονται από μακριά. Ποτέ δεν τίθεται θέμα pixel hunting, αφού δεν υπάρχει inventory για να συλλέξτε κάτι. Ως gamede(tective), μπαίνετε σε εικονικούς κόσμους με σκοπό να βρείτε τις λύσεις, να αντιμετωπίσετε εγκληματίες, hackers, cheaters και άλλους. Ο κάθε κόσμος έχει το δικό του HUD και ξεχωριστές λεπτομέρειες, όπως βαθμοί XP, θέσεις για εξοπλισμό, μετρητή kills και θανάτων, που, αν και χρησιμεύουν μόνο ως οπτικές λεπτομέρειες για να ξεχωρίζει ο κάθε κόσμος από τον άλλο, με την ποικιλία τους είναι καλοδεχούμενες.

Η εξέλιξη του παιχνιδιού γίνεται μέσα από διαλόγους, οι οποίοι περιλαμβάνουν επιλογές που εξαρτώνται από τις ικανότητές σας και τα στοιχεία που έχετε συλλέξει. Οι ικανότητες είναι μέρος της προσωπικότητάς σας. Όταν επιλέγετε να είστε καλός κερδίζετε βαθμούς συμπάθειας, όταν εμπνέετε κάποιον κερδίζετε αντίστοιχους βαθμούς έμπνευσης κοκ. Οι ικανότητες αυτές αφορούν τέσσερις βασικούς τύπους προσωπικότητας: αποφασιστικός (κόκκινο), αναλυτικός (μπλε), δημιουργικός (κίτρινο) και κοινωνικός (πράσινο). Η κάθε προσωπικότητα προσεγγίζει κάθε θέμα με διαφορετικό τρόπο, οδηγώντας σε διαφορετική απάντηση και, κάποιες φορές, εντελώς διαφορετικό αποτέλεσμα. Ως mindfluencer γίνεστε ένας καλός πωλητής που πείθει εύκολα τους άλλους, ως brainfixer επηρεάζετε το μυαλό των άλλων, ενώ ως hacker μπαίνετε σε υπολογιστές που «επισήμως» απαγορεύεται. Ένα μικρό πρόβλημα είναι πως δεν ξέρετε εκ των προτέρων τί βαθμούς παίρνετε από τις απαντήσεις που επιλέγετε, όμως από περίπου τα μισά του παιχνιδιού και μετά βρίσκεστε να έχετε τόσους πολλούς βαθμούς για να ξοδέψετε σε ικανότητες που απλά επιλέγετε ό,τι χρειάζεστε χωρίς πολλή σκέψη.

Μέσω της συλλογής στοιχείων και των συζητήσεων, φτάνετε σε ορισμένα συμπεράσματα. Το παιχνίδι σας επιτρέπει να φτάσετε σε λάθος συμπέρασμα (πχ ήταν φόνος, ατύχημα ή κάτι άλλο), και μάλιστα δεν σας αφήνει να αλλάξετε επιλογή στην πορεία. Συνήθως, οι διαθέσιμες επιλογές είναι περισσότερες από δύο, οπότε αξίζει να ψάξετε κάθε χώρο εξονυχιστικά μέχρι να βρείτε όλα τα διαθέσιμα στοιχεία πριν πάρετε μια απόφαση. Ανάλογα με τις επιλογές σας, κάποιοι χαίρονται, λυπούνται, συλλαμβάνονται ή πεθαίνουν, γι αυτό χρειάζεται προσοχή και τακτικό save. Κάτι που θα μπορούσε να είχε παραληφθεί, είναι ένα σημείο προς το τέλος του παιχνιδιού, που διαφέρει από πλευράς gameplay από το υπόλοιπο, και δοκιμάζει την υπομονή σας. Προσπαθώντας να βγείτε από κάποιας μορφής λαβύρινθο, δοκιμάζετε μονοπάτια μέχρι να βρείτε το σωστό. Το σημείο αυτό δείχνει να προστέθηκε περισσότερο για να καθυστερήσει την πρόοδό σας και να αυξήσει τις συνολικές ώρες παιχνιδιού, καθώς το να δοκιμάζετε συνδυασμούς μέχρι να πετύχετε δεν είναι ό,τι πιο διασκεδαστικό.

Το Gamedec είναι από τα παιχνίδια που πρέπει να σας αρέσει η ανάγνωση για να το απολαύσετε, αφού όχι μόνο διάλογοι είναι συχνά μακροσκελείς αλλά είναι λίγο-πολύ απαραίτητη η μελέτη του Codex με άγνωστες λέξεις που ανακαλύπτετε όσο παίζετε. Μια ενδιαφέρουσα προσθήκη όσον αφορά την ιστορία είναι ότι σαρώνοντας έναν κωδικό QR μεταβαίνετε σε ιστοσελίδα όπου μαθαίνετε περισσότερα σχετικά με τον κόσμο του Gamedecverse (όπως αποκαλείται) και την “ιστορία” της cyberpunk Βαρσοβίας, όπου εξελίσσεται το παιχνίδι. Αξίζει να αφιερώσετε λίγο χρόνο ανάγνωσης, καθώς σας βάζει με ενδιαφέροντα τρόπο στο κλίμα του παιχνιδιού. Αρχικά, η ανάγνωση των κειμένων, συνεντεύξεων και blog στο Codex είναι ευχάριστη και συμπληρώνει πληροφορίες για τον κόσμο που δεν γίνονται γνωστές με διαφορετικό τρόπο, όμως λίγες ώρες παιχνιδιού αργότερα η επαναλαμβανόμενη μορφή συνεντεύξεων και η ανάγνωση σε σχεδόν απόλυτη απουσία ήχου κουράζει, παρά την καλή προσπάθεια που έχει γίνει. Ενδεχομένως, η παρουσία αφηγητή να βοηθούσε στη συγκεκριμένη περίπτωση. Επίσης, στις συνομιλίες εμφανίζονται μόνο τα avatar του κάθε χαρακτήρα, χωρίς να κινούνται. Αυτό δεν χαλάει την ατμόσφαιρα, αν και παραμένει χαρακτηριστικό παλαιότερων εποχών.

Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου