Battlefield 2042 review Τα αστέρια πραγματικά είχαν ευθυγραμμιστεί

 


Μετά τα όσα -ενίοτε κωμικοτραγικά- έγιναν με το Battlefield 5 (όσοι έζησαν “από κοντά”το παιχνίδι ξέρουν, δεν χρειάζεται να τα ξαναλέμε), ήταν επιτακτική ανάγκη η σειρά BF να επιστρέψει στον σωστό δρόμο, έστω κι αν τα μεγαλεία του BF1 πλέον φαντάζουν μακρινά. Τα αστέρια πραγματικά είχαν ευθυγραμμιστεί για το Battlefield 2042: θεματολογία σύγχρονου πολέμου στα πρότυπα των πολυαγαπημένων BF3/BF4, μόνο multiplayer, νέα γενιά κονσολών, τρία χρόνια ανάπτυξης (σπάνιο για BF) και πολλαπλά στούντιο να βοηθάνε τη Dice (και μάλιστα εις βάρος άλλων παιχνιδιών όπως το επόμενο Need for Speed). Με βάση αυτές τις προϋποθέσεις, το Battlefield 2042 είχε μια τεράστια ευκαιρία να αποτελέσει κάτι ξεχωριστό. Τελικά, αντί να την εκμεταλλευτεί, προσπαθεί να αντιγράψει τους ανταγωνιστές του, με ανάμεικτα αποτελέσματα.

Το Battlefield 2042 αφήνει πίσω τους δύο παγκόσμιους πολέμους των πρόσφατων προκατόχων του και πάει στο κοντινό μέλλον. Εν έτει 2042, ο πλανήτης βρίσκεται στα πρόθυρα της καταστροφής, με περιορισμένους πόρους και με τις υπερδυνάμεις Αμερική και Ρωσία σε πόλεμο. Πολλές άλλες χώρες έχουν καταρρεύσει, δημιουργώντας την μεγαλύτερη προσφυγική κρίση στην ιστορία. Ανάμεσα στους πρόσφυγες ποικίλων εθνικοτήτων, είναι διάφοροι επίλεκτοι στρατιώτες, οι λεγόμενοι specialists, που, χωρίς πατρίδα πλέον, πολεμάνε τόσο στο πλευρό της Αμερικής, όσο και της Ρωσίας, για να εξασφαλίσουν ένα καλύτερο μέλλον στον νέο κόσμο που ανατέλλει. Το σεναριακό υπόβαθρο του παιχνιδιού είναι ενδιαφέρον και πιστευτό με βάση ότι βλέπουμε ήδη να συμβαίνει στην πραγματικότητα με την κλιμακτική αλλαγή κτλ. Το μόνο θέμα που απομακρύνει κάπως το παιχνίδι από το πραγματικό παρόν και το πιθανό κοντινό μέλλον είναι η απουσία της Κίνας. Η Κίνα είναι ξεκάθαρα πλέον η δεύτερη υπερδύναμη στον κόσμο και ο μεγάλος αντίπαλος της Αμερικής στα πάντα. Θα ήταν πολύ πιο ρεαλιστικό ο πόλεμος να ήταν Αμερική εναντίον Κίνας ή τέλος πάντων η Κίνα να είχε κάποια παρουσία.

Οι specialists είναι όχι απλά οι πρωταγωνιστές του Battlefield 2042, αλλά ολόκληρος ο πυρήνας του. Κάθε βασική πτυχή του παιχνιδιού έχει σχεδιαστεί με βάση τους specialists, από την ιστορία για να δικαιολογηθεί... με το ζόρι η ύπαρξή τους, μέχρι το gameplay. Υπάρχουν 10 αρχικοί specialists (θα προστεθούν κι άλλοι στη συνέχεια), οι οποίοι αντικαθιστούν τους παραδοσιακούς τύπους χαρακτήρα των BF. Κάθε ένας ειδικεύεται σε κάποιον ρόλο όπως επίθεση, άμυνα, medic, support, recon κτλ και διαθέτει δύο μοναδικές ικανότητες: μία ενεργητική που χρησιμοποιείτε όταν θέλετε και μία παθητική που ισχύει συνέχεια. Από εκεί και πέρα, τα όπλα και ο υπόλοιπος συνήθης εξοπλισμός είναι κοινός προς επιλογή σε όλους. Η συνολική ποικιλία ικανοτήτων των χαρακτήρων είναι εντυπωσιακή. Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι όμως η μεταξύ τους παικτική ισορροπία. Όταν ανακοινώθηκαν οι specialists, πολλοί -και γω μαζί- περίμεναν στην γωνία να κράξουν για το ότι οι διαφορετικές ικανότητες, σε συνδυασμό με την ελευθερία χρήσης οποιουδήποτε όπλου, θα προκαλούσαν έλλειψη ισορροπίας στο gameplay. Τελικά, όχι μόνο δεν είναι πρόβλημα, αλλά αποδεικνύονται ένα από τα ατού του παιχνιδιού. Προσωπικά, πειραματίστηκα (και πειραματίζομαι ακόμα) με τους specialists περισσότερο απ' όσο έχω πειραματιστεί με τους παραδοσιακούς τύπους χαρακτήρα σε όλα τα προηγούμενα ΒF μαζί.

Η πρωτοφανής (για τα δεδομένα των BF τουλάχιστον) ελευθερία επιλογής και πειραματισμού εκτείνεται και σε άλλον ένα τομέα του τίτλου. Μιλάμε για το επονομαζόμενο plus system, που επιτρέπει να παραμετροποιείτε το όπλο σας κατά την διάρκεια της μάχης. Κουβαλάτε έως τρεις διόπτρες, τρία είδη σφαιρών, τρεις λαβές και τρεις κάνες, και ανά πάσα στιγμή μπορείτε να χρησιμοποιείτε ότι σας βολεύει με βάση το στιλ παιχνιδιού σας και κυρίως την κατάσταση όπου βρίσκεστε. Κάθε εξάρτημα αλλάζει τα χαρακτηριστικά του όπλου σας οπότε πρέπει να σκέφτεστε στρατηγικά. Το plus system είναι ωραία ιδέα, αν και προσωπικά δεν το χρησιμοποιώ ιδιαίτερα (έχω επιλέξει εξαρχής ότι προτιμάω και σπάνια κάνω αλλαγές εντός μάχης). Δυστυχώς το κρατάει πίσω το ότι για κάποιο λόγο υπάρχουν πολλαπλά διαφορετικά εξαρτήματα όπλου που κάνουν ακριβώς το ίδιο χωρίς την παραμικρή διαφορά στα στατιστικά. Να σημειωθεί επίσης πως ο συνολικός αριθμός όπλων που περιλαμβάνει παιχνίδι είναι μάλλον μικρός, αν και προσωπικά αυτό δεν το θεωρώ σημαντικό αρνητικό (προτιμώ λίγα και καλά). Αντίθετα, ο υπόλοιπος εξοπλισμός, όπως χειροβομβίδες, ρουκέτες και άλλα κοινά "εργαλεία" είναι πλούσιος.

Αν τα προ δεκαετίας BF ήταν σα να συμμετέχεις σε σύγχρονη ταινία δράσης και αν το BF1 ήταν σα να συμμετέχεις σε ιστορική ταινία πολέμου -το BF5 το αφήνουμε, ήταν σα να συμμετέχεις σε αναπαράσταση του Β' Παγκοσμίου από... cosplayers- τότε το Battlefield 2042 είναι σα να παίζεις σε ταινία... James Bond χρησιμοποιώντας διάφορα “έξυπνα” gadgets και κόλπα. Μόνο που σε αυτή την ταινία, μαζί με εσάς υπάρχουν και άλλοι... 127 Bond. To παιχνίδι αφήνει πίσω τις μάχες 64 παικτών των προκατόχων του και τολμάει μάχες 128 παικτών. Και γράφω “τολμάει”, γιατί περισσότεροι παίκτες δεν σημαίνει αυτόματα περισσότερη διασκέδαση. Ο διπλασιασμός του αριθμού των παικτών εύλογα φέρνει και αύξηση του μεγέθους των χαρτών. Υπάρχουν επτά αρχικοί χάρτες, πραγματικά τεράστιοι. Μιλάμε για απίστευτη άπλα, τόσο οριζόντια, όσο και κάθετη (πχ πολεμάτε ακόμα και σε οροφές ουρανοξυστών), η οποία είναι μάλλον υπερβολική σε κάποιες περιπτώσεις. Ευτυχώς τα δύο κύρια modes του παιχνιδιού βοηθάνε κάπως στο μάζεμα της δράσης σε συγκεκριμένα σημεία. Το Breakthrough λειτουργεί όπως το γνωρίζουμε από τα BF1/BF5 και λόγω 128 παικτών είναι ακόμα πιο χαοτικό (και γι αυτό δεν θα αρέσει σε όλους). Στο δε Conquest, κάποιοι τομείς των χαρτών πλέον περιλαμβάνουν πολλαπλά σημεία ελέγχου που πρέπει να καταληφθούν, αλλαγή που κρίνεται θετική. Αντίστοιχη του μεγέθους των χαρτών είναι και η ποικιλία τους. Πολεμάτε κυριολεκτικά σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη, σε περιοχές όπως έρημοι, πάγοι, πόλεις, δάση και υπαίθριες βιομηχανικές εγκαταστάσεις. Ανυπομονώ για τους DLC χάρτες.

To πιστολίδι του παιχνιδιού ξεκίνησε... προβληματικά, αλλά ήδη έχει βελτιωθεί αισθητά. Συγκεκριμένα, η διασπορά των πυρών ήταν υπερβολική, με συνέπεια να πυροβολάτε και συχνά να μην πετυχαίνετε ακόμα και εύκολους στόχους. Επίσης η στόχευση με χειριστήριο δεν ήταν ότι καλύτερο. Και τα δύο αυτά θέματα πλέον έχουν σχεδόν λυθεί, σε τέτοιο βαθμό που η απόδοσή μου εκτοξεύτηκε απλά χάρη στα update. Ένα άλλο θέμα είναι το cross-play. Το παιχνίδι υποστηρίζει cross-play (για πρώτη φορά στην ιστορία της σειράς BF) μεταξύ κονσολών νέας γενιάς και PC. Ως συνήθως στα shooters, οι παίκτες σε PC έχουν κάποιο πλεονέκτημα έναντι των παικτών στις κονσόλες λόγω πληκτρολογίου/ποντικιού. Δεν υπάρχει επιλογή cross-play μόνο μεταξύ PS5 και Xbox Series X/S, ούτε διαχωρισμός με βάση τον τρόπο χειρισμού όπως κάνουν άλλα shooters και είναι το ιδανικό. Μπορείτε να απενεργοποιήσετε το cross-play στο PS5 και στο Xbox Series X/S για να παίζετε μόνο με άλλους κατόχους τoυ παιχνιδιού στην ίδια κονσόλα, αλλά ετοιμαστείτε για μισοάδεια, ξενερωτικά ματς με αρκετά bots. Προσωπικά, συστήνω να κρατήσετε το cross-play. Το πλεονέκτημα των παικτών σε PC δεν είναι κάτι το τρομερό και πάντα είστε σε γεμάτο ματς 64v64 που είναι και το πιο σημαντικό. Προσωπικά, δεν έχω συναντήσει bot ούτε μία φορά μέχρι τώρα.

Τα οχήματα βέβαια είναι βασικό στοιχείο του πανικού που επικρατεί στο 2042. Υπάρχει ότι περιμένετε από ένα Battlefield σύγχρονης θεματολογίας, από τανκ και τζιπ, μέχρι ελικόπτερα και μαχητικά αεροπλάνα που τόσο είχαν λείψει σε πολλούς φαν του BF, αλλά και νέες προσθήκες όπως το χόβερκραφτ. Αν και όχι ακριβώς όχημα, μία από τις πιο ξεχωριστές προσθήκες είναι το ranger, ένα τετράποδο ρομπότ με πολυβόλο που μπορείτε να έχετε μαζί σας κάποιες φορές κατά την διάρκεια της μάχης. Σας ακολουθεί και χρησιμεύει περισσότερο στο να αποσπά την προσοχή των εχθρών παρά να τους σκοτώνει. Τα οχήματα προς χρήση σε κάθε ματς είναι αρκετά στον αριθμό και μάλιστα τα οχήματα εδάφους μπορείτε να τα καλείτε για παράδοση από αέρος ακριβώς στο σημείο όπου βρίσκεστε (εφόσον υπάρχει διαθέσιμη θέση στο ματς). Θετική αλλαγή εδώ είναι ότι τα τανκ κτλ έχουν απεριόριστα πυρά, όχι περιορισμένα όπως στο BF5. Τα οχήματα διαδραματίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην όλη δράση, λόγω και των τεράστιων εκτάσεων των πεδίων μάχης. Ειδικά τα ελαφριά τεθωρακισμένα και τα ελικόπτερα μπορούν να κάνουν την διαφορά στην μάχη λόγω ευκινησίας, ενώ η σωστή χρήση του μεταφορικού αεροσκάφους για κατάληψη μακρινών objectives μπορεί να αλλάξει τις ισορροπίες. Αν προτιμάτε να είστε κυρίως πεζικό, ετοιμαστείτε για πολλούς και συχνούς θανάτους από οχήματα.

Μία άλλη πολυδιαφημισμένη... ατραξιόν του 2042 είναι τα ακραία καιρικά φαινόμενα - ουσιαστικά το εξής ένα: ανεμοστρόβιλοι. Σχεδόν σε κάθε χάρτη κατά καιρούς εμφανίζεται ένας ανεμοστρόβιλος (ακόμα και σε περιοχές του κόσμου που δεν ταιριάζει μετεωρολογικά), ο οποίος περιφέρεται για κάποια ώρα μέχρι να εξαφανιστεί. Αν βρεθείτε στο διάβα του, ο ανεμοστρόβιλος δεν σας σκοτώνει απαραίτητα, αλλά σας... παίρνει και σας σηκώνει κυριολεκτικά, με κίνδυνο να σας πετάξει εκτός περιοχής δράσης. Αυτό το πέταγμα μπορείτε να το εκμεταλλευτείτε προς όφελός σας αν παίζετε με τη specialist που χρησιμοποιεί wingsuit, όπως είδαμε και στο trailer του παιχνιδιού. Από εκεί και πέρα, σε έναν χάρτη τοποθετημένο σε έρημο κάποιες φορές εμφανίζεται αμμοθύελλα, ενώ σε άλλον υπάρχει καταιγίδα. Τα ακραία καιρικά φαινόμενα δεν επηρεάζουν ιδιαίτερα την ροή της μάχης (πχ ο ανεμοστρόβιλος τείνει να μην πλησιάζει πολύ στα objectives), όμως συμβάλλουν στην ατμόσφαιρα και την κινηματογραφικότητα του παιχνιδιού. Το να κάνετε έφοδο σε κάποιο objective μαζί με δεκάδες συμπαίκτες υπό τη σκιά ενός τεράστιου ανεμοστρόβιλου ή καθώς “καταβροχθίζεστε” από αμμοθύελλα είναι μοναδική εμπειρία.

Ποια είναι λοιπόν η γενική παικτική εικόνα του Battlefield 2042, τουλάχιστον στα δύο κύρια modes Conquest και Breakthrough; Η λέξη που μου έρχεται στο μυαλό είναι... “χάος”, με την καλή αλλά και την κακή έννοια. Ο συνδυασμός κλασικής δράσης Battlefield με οχήματα κτλ, 128 παικτών, χαρακτήρων με ειδικές ικανότητες, και σχεδόν απόλυτης ελευθερίας επιλογής εξοπλισμού, προσφέρει καταιγιστική δράση και εθιστική διασκέδαση. Το παιχνίδι είναι “κόλλημα”, έχει αυτό το κάτι που σε κάνει να θες να παίξεις ένα ακόμα ματς και να μην μπορείς να σταματήσεις. Δεν περίμενα ότι θα το νιώσω αυτό ξανά μετά το BF1 (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι εξίσου καλό με το BF1). Εξυπακούεται βέβαια ότι είναι απείρως πιο διασκεδαστικό από το BF5. Δυστυχώς, ο βασικός σχεδιασμός του τίτλου εγγυάται ότι δεν θα έχουν όλοι την ίδια θετική εντύπωση με εμένα. Πιθανότατα να σας φανεί υπερβολικά χαοτικό (κάποιες φορές θα θέλετε να σπάσετε το χειριστήριο από τον εκνευρισμό σας με το πόσο συχνά πεθαίνετε). Όντας ως ένα βαθμό hero shooter με ότι αυτό συνεπάγεται, μάλλον θα αποξενώσει αρκετούς φαν της σειράς BF που απλά δεν μπορούν να δεχτούν την αφαίρεση των παραδοσιακών τύπων στρατιώτη για χάρη συγκεκριμένων “ηρώων”. Οι δε ξεχωριστές προσωπικότητες των specialists, με χαρακτηριστικές ατάκες κτλ, επίσης είναι κάτι που μάλλον δεν έχει θέση σε BF. Τελος, οι θιασώτες κλασικών αλλά λιγότερο γνωστών modes θα απογοητευτούν με την απουσία τους.

Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου