Batman: The Telltale Series Review

Φέτος μάλλον είναι η χρονιά της νυχτερίδας στο κινέζικο ωροσκόπιο, επειδή όλα τα είδη ψυχαγωγίας ασχολούνται με τον Batman με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο. Και κάπως έτσι, η Telltale μας παρουσιάζει την δική της επεισοδική εκδοχή του Σκοτεινού Ιππότη.
Η Telltale αφηγείται την ιστορία του Batman από την αρχή, σχεδόν. Ο Batman είναι νεαρός και στην αρχή της καριέρας του και κανένας από τους γνωστούς κακούς δεν έχει εμφανιστεί ακόμα, κάτι που σημαίνει πώς ο Batman είναι ο μόνος ψυχάκιας που φοράει στολή και δέρνει περαστικούς στα στενά. Παρόλα αυτά, υπάρχει ένα βασικό πρόβλημα με την πλοκή του παιχνιδιού, που αν δεν ήταν της Telltale θα μπορούσα να αγνοήσω. Το The Walking Dead της Telltale είναι τόσο πετυχημένο, γιατί μπορεί να πεθάνει ο οποιοσδήποτε, οποιαδηποτε στιγμή και η ιστορία αλλάζει δραματικά λόγω των επιλογών του παίκτη. Δεν συμβαίνει το ίδιο στο Batman. Για να εξηγήσω τα θετικά και τα αρνητικά της πλοκής, πρέπει να αναφέρω μερικά spoilers αναγκαστικά, οπότε ίσως να θέλετε να πάτε κατευθείαν στο τέλος του κειμένου και στα θετικά/αρνητικά και την βαθμολογία.
Η Telltale σας τοποθετεί στην ιστορία ενός νεαρού Batman, όπου οι γνωστοί εχθροί του δεν έχουν εμφανιστεί ακόμα. Φαν του ήρωα μπορούν να αναγνωρίσουν τα σημάδια από διάφορες ιστορίες που θα μπορούσαν να ταιριάζουν, όπως το Long Halloween ή το Black Glove. Ευτυχώς η Telltale έφτιαξε την δική της ιστορία και θέτει τον Batman αντιμέτωπο με έναν κάπως ξεχασμένο χαρακτήρα, την Vicky Vale, δίνοντάς της ένα ξεχωριστό, ανεξερεύνητο παρελθόν, στο οποίο την βασάνισαν οι θετοί γονείς της και τώρα αναζητάει εκδίκηση γι αυτό από την ίδια την πόλη του Gotham. Ναι αλλά γιατί αυτό θα έπρεπε να μας απασχολεί; Κάθε μέρα στο Gotham κάποιος παθαίνει κάτι και αποφασίζει να φορέσει ένα υπερβολικό κουστούμι και να πηδάει από ταράτσα σε ταράτσα. Η απάντηση είναι ότι ο πατέρας του Bruce Wayne, φαινομενικά, ευθύνεται γι αυτό, καθώς είχε κλειδώσει τους γονείς της, μαζί με διάφορα άλλα άτομα, στο άσυλο Arkham, για δικό του χρηματικό όφελος.
Ο Πιγκουίνος έχει εντελώς διαφορετική ιστορία εδώ.
Ο Πιγκουίνος έχει εντελώς διαφορετική ιστορία εδώ.
Ολόκληρη η ιστορία της πρώτης σεζόν του Batman της Telltale, ισορροπεί πάνω στην ανακάλυψη ότι ο πατέρας του Batman είναι ο πραγματικός κακοποιός. Σε όλη την διάρκεια του παιχνιδιού περίμενα την υποχρεωτική στιγμή κατά την όποια αποκαλύπτεται ότι υπήρχε λόγος που το έκανε ή ότι τον χειραγωγούσαν, αλλά όχι, η Telltale είναι ακλόνητη στο να σας πιέζει να το πιστέψετε όσο περισσότερο γίνεται. Και εδώ θα κάνω μία πρόβλεψη, όπως θα έκανε και οποιοσδήποτε άλλος κάτοχος του παιχνιδιού: σίγουρα θα αναγκαστούν να εξιλεώσουν τον Thomas Wayne. Αλλιώς για ποιο λόγο να ντύνεστε νυχτερίδα και να κάνετε τα quick time events, σωστά; Αυτό είναι το πρόβλημα, μόλις το αποδεχθείτε αυτό, όλη η συναισθηματική επένδυση που δίνετε στην πλοκή καταρρέει. Από την άλλη, τα επεισόδια του παιχνιδιού έχουν κάποια από τα καλύτερα φινάλε που έχουμε δει ως τώρα σε τίτλο της Telltale.
Οι επιλογές μπορούν να αλλάξουν το πώς επικοινωνείτε με τους άλλους χαρακτήρες, με κορυφαίο παράδειγμα τον Harvey Dent ή αλλιώς Two-Face. Ως γνωστόν, ο Harvey Dent είναι ένας δικηγόρος που πάσχει από σύνδρομο διπλής προσωπικότητας. Κάποια στιγμή λόγω ενός ατυχήματος η αριστερή πλευρά του προσώπου του γίνεται κυριολεκτικά κρέας και αυτό προκαλεί την προσωπικότητα του Two-Face να βγει στην επιφάνεια και να γίνει ένας από τους πιο χαρακτηριστικούς εχθρούς του Batman. Κατά την διάρκεια της περιπέτειας μπορείτε να αποτρέψετε ή να επιτρέψετε αυτό το ατύχημα. Αλλά είτε το κάνετε, είτε όχι, ο Dent μεταμορφώνεται στον Two-Face, χωρίς να χρειάζεται καν το σωματικό τραύμα. Σε κανένα σημείο του παιχνιδιού δεν μπορείτε να αλλάξετε την μοίρα του Harvey Dent, όσο καλές επιλογές και να κάνετε.
Δυστυχώς το batmobile δεν χρησιμοποιείται στο παιχνίδι.
Δυστυχώς το batmobile δεν χρησιμοποιείται στο παιχνίδι.
Για την ακρίβεια, σε ένα σημείο του τελευταίου επεισοδίου, ο Dent προσπαθεί να δώσει τέλος στη ζωή του, πυροβολώντας τον εαυτό του. Σε περίπτωση που το επιτρέψετε, και ο Dent αυτοκτονεί και το παιχνίδι σας δίνει game over. Γιατί συμβαίνει αυτό; Σε προηγούμενα παιχνίδια της Telltale η αυτοκτονία είναι μία επιλογή που μπορούσατε να κάνετε για άλλους χαρακτήρες. Και αν το παιχνίδι επιτρέπει να είστε όσο πιο σκοτεινός Batman θέλετε, είτε με λίγη, είτε με πολλή βία, γιατί να μην επιτρέπει να αφήσετε τον Dent να κάνει την επιλογή του; Αυτή είναι ίσως η πιo δυνατή σκηνή του παιχνιδιού και η πρώτη μου κίνηση ήταν να το αποτρέψω. Αλλά δεν θα έπρεπε αυτό να είναι η επιλογή του καθένα από εμάς; Ενώ εγώ μπορεί να αντιτίθεμαι στην επιλογή ενός χαρακτήρα, μπορεί άλλος να θέλει να την επιτρέψει. Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού οι πράξεις σας μπορούν να προκαλέσουν τον θάνατο κάποιου που όμως δεν είναι σημαντικός για την πλοκή. Γενικώς οι επιλογές σας δεν κάνουν τόσο μεγάλες αλλαγές στην εξέλιξη της ιστορίας, αντίθετα με ότι περιμένουμε από τίτλους της Telltale.
Το gameplay του Batman Telltale, πέρα από τις επιλογές, είναι ο χειρισμός της χορoγραφίας την όποια ελέγχετε μέσα από quick time events. Eμφανίζεται στην οθόνη ένα κουμπί, το πατάτε και ο Batman κάνει κάτι εντυπωσιακό (μου θυμίζει τις επισκέψεις μου σε στριπτιτζάδικα, αν και εκεί οι επιλογές ήταν πιο περιορισμένες). Όταν χάνετε κάποια από τα QTE, αυτό δεν σημαίνει ότι ο Batman πεθαίνει απαραίτητα, ούτε καν ότι αντιδρά χειρότερα στην μάχη. Ο Batman μπορεί να πεθάνει μόνο σε συγκεκριμένα QTE και σε όλα τα υπόλοιπα, είτε τα πετύχετε, είτε όχι, η χορογραφία συνεχίζεται χωρίς διακοπή, κάτι που με κάνει να αναρωτιέμαι τί νόημα έχει αν είναι το παιχνίδι να παίζεται μόνο του. Δεν είναι ότι κάνετε τις κινήσεις πιο εντυπωσιακές και αν γνωρίζετε πού πρέπει να επέμβετε και πού δεν χρειάζεται, μπορείτε απλά να αφήσετε το χειριστήριο κάτω. Και δεν θα έπρεπε ποτέ κατά την διάρκεια ενός παιχνιδιού να συμβαίνει αυτό. Ελπίζω στην επόμενη σεζόν να διορθωθεί.
Τα γραφικά έχουν στιλ κόμικ και εξυπηρετούν το σκοπό της δημιουργίας ανάλογης ατμόσφαιρας, αν και δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο για την εποχή μας. Όταν έπαιξα το πρώτο επεισόδιο, κάθε φορά που υπήρχαν πολλαπλοί χαρακτήρες στο πλάνο ή το πλάνο ήταν πολύ ανοιχτό, το frame rate έκανε βουτιά στο κενό. Με λύπη (για τα μάτια μου) παρατήρησα ότι το πρόβλημα παραμένει και έχει γίνει χειρότερο. Σε ένα σημείο του τελευταίου επεισοδίου, ένας από τους εχθρούς του Batman είχε χάσει τα textures του κάπου και ήταν ένα ζευγάρι από μάτια και σαγόνι που πετάνε στον αέρα. Και υπόψιν, μιλάμε για την έκδοση του PS4 που υποτίθεται πώς έπρεπε να είναι βελτιστοποιημένη για την κονσόλα. Δεν υπάρχει καμμία δικαιολογία για τέτοιου είδους προβλήματα.
Μία απο τις επιλογές στο παιχνίδι, αν και δεν έχει ιδιαίτερη σημασία τί θα κάνετε.
Μία απο τις επιλογές στο παιχνίδι, αν και δεν έχει ιδιαίτερη σημασία τί θα κάνετε.
Το voice acting είναι χωρίς αμφιβολία ο πιο προσεγμένος τομέας του παιχνιδιού, με όλους τους ηθοποιούς να κάνουν φανταστική δουλειά. Οι ατάκες είναι πειστικές και βοηθούν απορροφηθείτε στον κόσμο. Ο Joker κάνει την αναμενόμενη εμφάνισή του και παρόλο που ο ηθοποιός που τον ενσαρκώνει κάνει αρκετά καλή δουλειά, έχει την κλασική ψιλή φωνή τύπου Mark Hamill που μιμούνται όλοι οι άλλοι. Θα προτιμούσα να δοκίμαζαν κάτι άλλο, μόνο και μόνο για να έχουμε μία διαφορετική ερμηνεία του Πρίγκηπα των Κλόουν. Η μουσική βασίζεται σε γνωστά θεματικά κομμάτια από προηγούμενες εκδοχές του Batman, για την ακρίβεια θυμίζει περισσότερο την μουσική των ταινιών του Nolan. Τα κομμάτια συνοδεύουν ικανοποιητικά την δράση, αλλά δεν μένουν στο μυαλό. Με λίγα λόγια, κάνουν καλά την δουλειά τους, αλλά μέχρι εκεί.

Συνολικά, πέρασα καλά με την πρώτη σεζόν του Batman: The Telltale Series και ανυπομονώ να δώ τί θα γίνει στη συνέχεια. Οι αδυναμίες του παιχνιδιού δεν στέκονται εμπόδιο στην απόλαυσή του. Αν θέλετε να πάρετε μέρος σε μια ιστορία του Batman, το συνιστώ. Αν όμως θέλετε να “γίνετε” ο Batman, προτιμήστε τη σειρά Arkham.
Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου