The Outer Worlds 2 review -A new frontier στην αποικία Arcadia

 


Η ιστορία μεταφέρεται στην αποικία Arcadia, που μαστίζεται από διαμάχες μεταξύ τριών φατριών: του αυταρχικού καθεστώτος Protectorate, του καπιταλιστικού Auntie’s Choice, και του Order of the Ascendant που συνδυάζει επιστήμη και θρησκεία με ανορθόδοξο τρόπο. 

Όταν ξαφνικά εμφανίζονται ανωμαλίες στον χωροχρόνο, η κάθε φατρία προσπαθεί είτε να τις ελέγξει είτε να τις κλείσει προς δικό της όφελος. Εδώ έρχεστε εσείς, ως διοικητής του Earth Directorate, του οργανισμού που συντονίζει την Γη με τις αποικίες της. Στόχος σας είναι όχι μόνο να επιλύσετε τις διαφορές που έχουν προκύψει μεταξύ των φατριών, αλλά και να λύσετε το μυστήριο που κρύβεται πίσω από τις ανωμαλίες στον χωροχρόνο.

Το ποιος ή ποια είστε ακριβώς το επιλέγετε στο ξεκίνημα του παιχνιδιού, ωστόσο ό,τι κι αν επιλέξετε όλοι σας αποκαλούν «commander». Διαλέγετε σώμα και πρόσωπο με πολλές λεπτομέρειες (φρύδια, ρυτίδες, μάγουλα), αλλά και το παρελθόν σας (πρώην κατάδικος, επιστήμονας κτλ), μια λεπτομέρεια που οδηγεί σε μοναδικές επιλογές διαλόγων που διαφορετικά δεν θα εμφανίζονταν. Σε κάτι που θυμίζει τη σειρά Fallout, επιλέγετε χαρακτηριστικά όπως να είστε τυχερός, που σας δίνει μεγαλύτερη πιθανότητα για καίρια χτυπήματα, ή πνευματώδης, ώστε να μην πέσετε ποτέ κάτω από ουδέτερη κατάσταση με καμία φατρία. Επίσης, δεν απουσιάζουν τα χιουμοριστικά και προαιρετικά ελαττώματα, δηλαδή αρνητικά στοιχεία που εμφανίζονται σε διάφορα χρονικά σημεία επηρεασμένα από τις ενέργειές σας που αντισταθμίζονται με ένα θετικό στοιχείο. Αν διαβάζετε συνέχεια σημειώσεις και ημερολόγια που βρίσκετε τότε μπορεί να γίνετε βιβλιομανής -και αντικοινωνικός- αυξάνοντας έτσι το συνολικό σας max health αλλά χαμηλώνοντας το base health για λίγο αφού μιλήσετε σε οποιονδήποτε. Αν σέρνεστε συχνά αποκτάτε προβληματικά γόνατα, αυξάνοντας έτσι την ταχύτητα συρσίματος αλλά με περισσότερο θόρυβο όταν το κάνετε.

The Outer Worlds 2: Παίζοντας την RPG περιπέτεια

Με ανώτατο όριο επιπέδου το 30, η επιλογή ανάμεσα σε δεκάδες δεξιότητες είναι σημαντική όσον αφορά τον τρόπο παιχνιδιού. Από τα πλεονεκτήματα των επιθέσεων σώμα-με-σώμα και τον λεκτικό εκφοβισμό, μέχρι το να παραβιάζετε κλειδαριές ή να είστε καλός στο hacking, έχουν αντίκτυπο στο πώς προσεγγίζετε κλειδωμένες πόρτες και αρνητικούς συνομιλητές. Ορισμένες φορές βλέπετε ότι δεν έχετε καμία απαραίτητη δεξιότητα για να ανοίξετε μια κλειδωμένη πόρτα. Τότε, συνήθως, απλά βρίσκετε μια άλλη είσοδο ή απλά αντιλαμβάνεστε ότι δεν κρύβει κάτι ιδιαίτερο, αφού το παιχνίδι δεν σας αποκλείει εντελώς από τίποτα σημαντικό. Απλά σας δίνει πολλούς τρόπους για να φτάσετε στο ίδιο σημείο.

Ουσιαστικά, στο παιχνίδι καλείστε να δημιουργήσετε τις κατάλληλες συμμαχίες που θα σας οδηγήσουν στον στόχο σας, συνήθως επιλέγοντας μεταξύ διπλωματίας ή όπλων. Ολοκληρώνοντας αποστολές με την κάθε φατρία, κερδίζετε την εμπιστοσύνη τους, ενώ για να σας αντιπαθήσουν πρέπει να γίνει κάτι πολύ εξεζητημένο, όπως το να σκοτώνετε αδιάκριτα μέλη τους. Η κάθε φατρία έχει την δική της έδρα, ακολούθους και κοσμοθεωρία. Το «κακό» είναι ότι μπορείτε να τα καταφέρετε μέχρι το τέλος μόνος σας, χωρίς τη βοήθεια καμίας φατρίας, χάνοντας έτσι μια σειρά «μη υποχρεωτικών» αποστολών χωρίς να το επιδιώξετε. Μάλιστα, υπάρχει ένα κρίσιμο σημείο στο παιχνίδι όπου αν επιλέξετε να προχωρήσετε μόνος τότε χάνετε κάθε ευκαιρία ειρήνης μεταξύ των φατριών, κάτι για το οποίο δεν γνωρίζετε παρά μόνο όταν είναι πολύ αργά αρκετές ώρες παιχνιδιού αργότερα. Γι’ αυτό αξίζει να κάνετε save συχνά για κάθε ενδεχόμενο, ώστε να είστε προετοιμασμένος για πολλαπλά φινάλε.

Από το κυνήγι επικηρυγμένων μέχρι το να ελέγξετε την ποιότητα του νερού, τα θέματα ποικίλουν και καμία αποστολή δεν μοιάζει με την άλλη ή δίνει την αίσθηση της «δουλειάς». Ο πρώτος πλανήτης που εξερευνάτε, ένα μέρος που μοιάζει βγαλμένο από επιστημονική φαντασία και στοιχεία γουέστερν, δείχνει να είναι ο πιο «πυκνός» ως προς τους ΑΙ χαρακτήρες, τις αποστολές και τις αποστάσεις που διανύετε, συγκριτικά με τους επόμενους. Όσο προχωράτε το παιχνίδι οι αποστάσεις μεγαλώνουν, οι αποστολές αφορούν περισσότερο μόνο την κεντρική ιστορία και οι πλανήτες φαίνονται πιο έρημοι. Ο χάρτης, αρχικά καλυμμένος με fog of war, έρχεται με υπόμνημα και πολλά πρακτικά σημεία για fast travel, προσφέροντας μια απρόσκοπτη εμπειρία. Παρόλα αυτά, τα loading screens διάρκειας μερικών δευτερολέπτων παραμένουν κάθε φορά που μετακινείστε μέσω fast travel, με τον χρόνο αναμονής να είναι μικρότερος σε PC από ό,τι σε Xbox.

The Outer Worlds 2: Παίζοντας την RPG περιπέτεια

Οι μάχες έχουν βελτιωθεί από το πρώτο παιχνίδι, με σύρσιμο και double jump. Η αναπλήρωση ζωής μέσω εισπνοών εξακολουθεί να χρειάζεται προσοχή, ώστε να αποφύγετε την τοξικότητα, ενώ φράχτες κάλυψης διαλύονται αν δεχτούν πολλά χτυπήματα. Η χρήση gadgets, όπως του tactical time dilation (του slow motion, δηλαδή) σας επιτρέπει να σημαδέψετε με την ησυχία σας ή να δείτε εχθρούς μέσα από τοίχους. Αν, πάλι, προτιμάτε τον αιφνιδιασμό και τις stealth επιθέσεις, μπορείτε να κινείστε αργά απαρατήρητος ή ανάμεσα σε γρασίδι, όταν το περιβάλλον το επιτρέπει. Αν και η stealth προσέγγιση δεν είναι ποτέ υποχρεωτική στο παιχνίδι, το να περνάτε δίπλα από φρουρούς σάς σώζει από πολλές αναμετρήσεις με δυνατότερους αντιπάλους, οδηγώντας σας σε αβίαστη ολοκλήρωση αποστολών.

Μια ευχάριστη αλλαγή στα όπλα είναι ότι πλέον δεν φθείρονται και δεν χρειάζονται επιδιόρθωση. Τα workbenches υπάρχουν για την κατασκευή σφαιρών, mod και άλλων αντικειμένων όπως συσκευών αντιπερισπασμού, και την αναβάθμιση του εξοπλισμού. Οι διάφοροι τύποι ζημιάς, όπως σοκ και παγετός, καθώς και οι διαφορετικές αδυναμίες του κάθε εχθρού, δίνουν ποικιλία στις μάχες και κίνητρο να πειραματιστείτε με το καθένα όταν τα βρίσκετε σκούρα. Άλλα φορτίζουν και άλλα υπερθερμαίνονται, ενώ υπάρχει πάντα και η εγγυημένη λύση του σφυριού. Όσο προχωράτε τόσο εμφανίζονται πιο πολύπλοκα όπλα, αντάξια ενός παιχνιδιού επιστημονικής φαντασίας, όπως εκείνα που εκτοξεύουν οργανικό υλικό. Το inventory αποτελεί άλλη μία ευχάριστη έκπληξη, αφού έχει γίνει πολύ πιο πρακτικό και ξεκάθαρο. Με την απουσία περιορισμού βάρους, απλά μαζεύετε ό,τι βρίσκετε μπροστά σας, είτε για προσωπική χρήση είτε για πώληση σε εμπόρους. Αν σας πιάσουν να κλέβετε τότε μπορεί ξαφνικά να δεχθείτε επίθεση, γι αυτό καλύτερα να είστε πολύ προσεκτικός με οτιδήποτε εμφανίζετε με κόκκινο στην οθόνη.

Στο δρόμο σας κάνουν το λάθος να εμφανιστούν αράχνες-ρομπότ, αιρετικοί, mantisaurs, γιγάντια καβούρια, drones και άνθρωποι με κακές διαθέσεις. Παρά τις διαφορές τους, μια μεγαλύτερη ποικιλία θα ήταν καλοδεχούμενη, αφού βλέπετε τα ίδια mech και drones είτε περιπολούν κάποιο στρατόπεδο είτε φρουρούν γραφεία υψίστης ασφαλείας. Πολλοί εχθροί κινούνται νευρικά, με αποτέλεσμα η χρήση του time dilator να είναι απαραίτητη. Άλλες φορές, καλύπτονται ή τρέχουν κατά πάνω σας με melee, χωρίς να γίνονται προβλέψιμοι αλλά και χωρίς όμως να δρουν πάντα λογικά, ειδικά όταν σας αντιλαμβάνονται από υπερβολική απόσταση, κάτι που δυσκολεύει κάθε stealth στρατηγική. Κάθε εχθρός που εξουδετερώνετε δεν επιστρέφει στη ζωή ούτε ανεβαίνει επίπεδο μαζί σας. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορείτε να παραμένετε σε μια περιοχή για να ανεβαίνετε συνεχώς επίπεδα, αλλά λίγο-πολύ ακολουθείτε μια συγκεκριμένη σειρά αποστολών. Επιπλέον, μόλις «καθαρίσετε» μια περιοχή, αυτή παραμένει άδεια, με αποτέλεσμα μετά από ώρες παιχνιδιού να διασχίζετε ερημωμένα μέρη που προηγουμένως ήταν γεμάτα εχθρούς.

The Outer Worlds 2 review

Τα όπλα δεν είναι ο μόνος τρόπος να επιτύχετε τον σκοπό σας. Η ομιλία λειτουργεί ως σημαντική ικανότητα, αν όχι και ακόμα πιο σημαντική τον χειρισμό όπλων. Οι χαρακτήρες συχνά θυμούνται αυτό που τους είπατε, ενώ ο διάλογος δίνει τη λύση σε πολλές επικίνδυνες στιγμές, αποφεύγοντας έτσι τη βία. Ένα ακόμα σημείο είναι πως οι απαντήσεις που βασίζονται στις ικανότητές σας δεν είναι απαραίτητα οι «καλύτερες», γι αυτό πάντα χρειάζεται να τις διαβάζετε όλες πριν επιλέξετε. Ενδιαφέρον αποτελεί η χρήση πολύπλοκου λεξιλογίου από πολλούς χαρακτήρες, ανεξάρτητα από το επάγγελμα ή τον χαρακτήρα τους. Λέξεις όπως «obfuscating» και «harangues» σίγουρα δεν απευθύνονται στον μέσο gamer.

Από το παιχνίδι δεν λείπουν οι companions, με ορισμένους από αυτούς να δυσκολεύεστε να συμπαθήσετε, άλλοι να είναι αδιάφοροι και άλλοι να ξεχωρίζουν λίγο περισσότερο. Μπορείτε να έχετε μαζί σας έως δύο κάθε φορά, με τον καθένα να έχει ειδικές ικανότητες που ενεργοποιούνται αφού πρώτα φορτίσουν, όπως να θεραπεύουν ή να προκαλούν ζημιά στους εχθρούς. Ο καθένας έρχεται με τις δικές του προσωπικές ιστορίες εκδίκησης και αποστολές που αξίζει να κάνετε μέχρι τέλους. Ανεβαίνουν επίπεδο μαζί με εσάς, αποκτώντας περαιτέρω ικανότητες όπως το να συλλέγουν υλικά μετά από την απενεργοποίηση ναρκών ή να κάνουν ζημιά ψύχους. Και, πριν ρωτήσετε, όχι, δεν υπάρχει η δυνατότητα σύναψης σχέσης με κανέναν χαρακτήρα. Μπορούν, όμως, να σας αντιπαθήσουν σφοδρά αν αρχίσετε να σκοτώνετε μέλη της φατρίας τους. Να σημειωθεί επίσης πως υπάρχουν και γρίφοι, όπως ρύθμιση ρεύματος, μετακίνηση ράμπας και τρόποι να αποκτήσετε πρόσβαση σε σημαντικά σημεία, καθώς και το να κάνετε τον ντετέκτιβ για να λύσετε κάποιο φόνο. Είναι ένα ευχάριστο διάλειμμα από τις πολιτικές αντιπαλότητες και τις ίντριγκες της κεντρικής ιστορίας.

The Outer Worlds 2 review

Τα γραφικά είναι ξεκάθαρα βελτιωμένα σε σχέση με τον πρώτο τίτλο. Με δυνατότητα εναλλαγής μεταξύ πρώτου και τρίτου προσώπου (η first-person προοπτική είναι καλύτερη), τόσο ο κόσμος όσο και τα cutscenes προσφέρουν μια όμορφη οπτικά εμπειρία με έντονα χρώματα. Οι εσωτερικές τοποθεσίες, όπως τα καταστήματα και οι κλειστοφοβικοί διάδρομοι, δείχνουν ένα κλικ πιο προσεγμένες από τις εξωτερικές, με τις έρημες περιοχές και τις σπηλιές να μην ξεχωρίζουν για κάτι. Επίσης, στοιχεία όπως το ότι δεν φαίνονται οι πατημασιές σας αφαιρούν λίγο από την ατμόσφαιρα. Το soundtrack είναι αρκετά διακριτικό, σε βαθμό που δεν ξεχωρίζει για κάποιο κομμάτι. Μάλιστα, χρειάζεται να ρυθμίσετε την ένταση του ήχου, καθώς οι πυροβολισμοί συχνά καλύπτουν τις ομιλίες. Ομοίως με το Fallout, ραδιοφωνικοί σταθμοί είναι διαθέσιμοι για περισσότερη μουσική. Σε γενικές γραμμές, το lip sync είναι αρκετά καλό, ενώ ο θόρυβος που ακούγεται αφού έχετε εκτεθεί σε υπερβολική δόση αερίου είναι αρκετά ενοχλητικός ώστε να γίνει κίνητρο να απευθυνθείτε σε κάποιον γιατρό ή αυτόματο ιατρικό μηχάνημα το συντομότερο. Τέλος, η συχνή ανάγνωση βουβών μακροσκελών ημερολογίων, μηνυμάτων και αναφορών σε υπολογιστές κάπου κουράζει.

Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου