Tα τελευταία χρόνια, μετά από κάθε μεγάλο παιχνίδι Far Cry, συνήθως βγαίνει ένα ακόμα παικτικά παρόμοιο Far Cry, αλλά με μικρότερη κλίμακα και αρκετά διαφορετική θεματολογία. Μετά το περσινό Far Cry 5, η Ubisoft μας δίνει το Far Cry New Dawn, το οποίο στον πυρήνα του είναι ίδιο με τον προκάτοχό του, αλλά διαθέτει κάποιες ευχάριστες προσθήκες που διατηρούν τον πήχη της διασκέδασης στα υψηλά στάνταρ που μας έχει συνηθίσει η σειρά Far Cry.
Το Far Cry New Dawn ακολουθεί τα κατακλυσμικά γεγονότα που διαδραματίστηκαν στο τέλος του Far Cry 5. 17 χρόνια μετά την “κάθαρση”, η ανθρωπότητα βγαίνει στην επιφάνεια και προσπαθεί με δειλά βήματα να ορθοποδήσει στον καινούριο κόσμο. Η Hope County έχει αναγεννηθεί από τις στάχτες της και η φύση έχει αναλάβει να επουλώσει τις πληγές. Στη νέα Hope County, oι επιζώντες χτίζουν και αναπτύσσουν μια μικρή κοινωνία, την Prosperity, στην οποία ζούν αρμονικά για λίγο διάστημα μέχρι την εμφάνιση των Highway Men, μιας αδίστακτης συμμορίας με αρχηγούς τις δίδυμες αδερφές Mickey και Lou. Νιώθοντας την ασφάλειά τους να απειλείται, οι επιζώντες στρέφονται για βοήθεια σε εσάς και την ομάδα σας, ευχόμενοι να ισχύσει το ρητό “η ισχύς εν τη ενώσει”, αλλά τα πράγματα παίρνουν άσχημη τροπή. Δεν θέλω να πω περισσότερα, παρά μόνο ότι η ιστορία και οι συμμαχίες που δημιουργούνται έχουν εξαιρετικό ενδιαφέρον -σε αντίθεση με τα περισσότερα Far Cry όπου η ιστορία έχει δευτερεύων ρόλο και θυσιάζεται στο βωμό της δράσης- ενώ δένει αρμονικά τα γεγονότα του FC5 με τα τωρινά.
Το μόνο θέμα είναι ότι αν δεν έχετε παίξει το FC5 έχετε πολλά αναπάντητα ερωτήματα, καθώς παλιοί γνώριμοι χαρακτήρες κάνουν την εμφάνισή τους και το παρελθόν εμπλέκεται με το παρόν ουκ ολίγες φορές.
Μιλώντας για τους χαρακτήρες, το παιχνίδι καταφέρνει εν μέρει να βγει από τα κλισέ που χαρακτηρίζουν τη σειρά Far Cry, καθώς κάνει φιλότιμη προσπάθεια να ξεφύγει απο δυσδιάστατους χαρακτήρες και να χτίσει ένα μικρό υπόβαθρο για τους κύριους εχθρούς. Με κάποια flashbacks στο παρελθόν και μικρές πινελιές κατά την διάρκεια του campaign δίνεται νόημα, κίνητρο και σκοπός στην παρουσία τους, τόσο όσο χρειάζεται ώστε να αποτελούν πραγματικό φόβητρο των κατοίκων και αντίβαρο στις δικές σας, αντίστοιχα, πράξεις βίας. Αυτό, σε συνδυασμό με την επιστροφή και το κλείσιμο παλιών λογαριασμών, χαρακτήρων που διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στο FC5, δίνει μια ταυτότητα που είναι αρκετή για να δικαιολογήσει την ύπαρξη του παιχνιδιού και να σας δώσει κίνητρο να επιστρέψετε στη Hope County για το απαραίτητο... closure.
Πέρα από τους κακούς, γνώριμοι αγαπημένοι χαρακτήρες επιστρέφουν (ακόμα και με την μορφή easter egg), άλλοι με μικρότερο και άλλοι με μεγαλύτερο ρόλο, με τις εμπειρίες τους και τα τραυματa των 17 χρόνων να αντικατοπρίζονται σε εσάς. Το μόνο σίγουρο είναι ότι στο τέλος του παιχνιδιού, τα περισσότερα κομμάτια του παζλ όσον αφορά την τύχη του καθενός έχουν μπει στη θέση τους.
Η επιστροφή στο Hope County δεν σημαίνει επιστροφή στα παλιά γνώριμα λημέρια του FC5. Ο κόσμος που γνωρίζατε έχει αλλάξει, προσαρμοστεί και μεταλλαχθεί, με συνέπεια μεγάλο μέρος του παλιού χάρτη να μην είναι πια προσβάσιμο.
Ο νέος χάρτης είναι αισθητά μικρότερος και προσφέρει ίδια γεύση της γνωστής δοκιμασμένης πατέντας του προκάτοχου του, απλά σε μικρότερη δόση. Κάτι που δεν είναι απαραίτητα κακό, εξάλλου γιατί να αλλάξεις μια επιτυχημένη συνταγή; Τουναντίον, το παιχνίδι προσφέρει άπλετη διασκέδαση με την περιπλάνηση στον ανοιχτό κόσμο του και τα πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε. Οι εχθροί που αντιμετωπίζετε χωρίζονται χρωματικά με βάση τον βαθμό δυσκολίας τους και οι βάσεις μπορούν να απελευθερωθούν πολλές φορές με αυξανόμενο βαθμό δυσκολίας κάθε φορά. Αυτό στην αρχή της περιπλάνησης δημιουργεί κάποιες ανισορροπίες, κυρίως αν θέλετε να περιπλανηθείτε ελεύθερα και να “ανοίξετε” τον χάρτη, καθώς μπορεί από πολύ νωρίς να πετύχετε δυνατούς εχθρούς και ο οπλισμός σας να είναι πενιχρός. Χρειάζονται προσεκτικά βήματα και σωστή αναβάθμιση της βάσης σας (Prosperity) για να ξεκλειδώσετε αναβαθμισμένο οπλισμό, περισσότερη υγεία κτλ. Μόλις το καταφέρετε τα πράγματα γίνονται πολύ πιο εύκολα καθώς μετατρέπεστε σε κινητή μηχανή θανάτου και μόνο οι elite εχθροί είναι ικανοί να σας δυσκολέψουν.
Τα όπλα -κυρίως τα elite- είναι πολύ αποτελεσματικά και αλλάζουν τελείως το παιχνίδι προς όφελος σας όταν τα κατασκευάσετε. Ανάμεσα τους, το νέο saw launcher ξεχωρίζει, καθώς επιτρέπει να ξεπαστρέψετε με την μία πολλούς εχθρούς με εντυπωσιακό τρόπο.
Το κύριο μέσο αναβάθμισης της βάσης σας είναι το ethanol (το πετρέλαιο της εποχής), το οποίο αν και θεωρείται δυσεύρετο, αν κάνετε όλες τις αποστολές και ελευθερώσετε όλες τις βάσεις στα διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας, σας είναι υπεραρκετό για να κάνετε όλες τις αναβαθμίσεις και να διαθέσετε το υπόλοιπο για τη βελτίωση του οπλοστασίου σας. Σύμμαχοί σας οι διάφοροι μισθοφόροι σύντροφοι που ξεκλειδώνετε και μπορείτε να εκμεταλλευτείτε ανάλογα με τη φύση της εκάστοτε αποστολής (αν απαιτείται stealth ή δύναμη πυρός). Η αναβάθμιση των ικανοτήτων σας γίνεται με τα perks που ξεκλειδώνετε, είτε με την πρόοδό σας στο παιχνίδι, είτε με τα διάφορα challenges, και κάποια από αυτά είναι διαθέσιμα για πολλαπλές αναβαθμίσεις.
Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες νέες προσθήκες είναι τα expeditions. Πρόκειται για μίνι αποστολές που διαδραματίζονται σε ένα μικρό χάρτη εκτός της κύριας περιοχής του παιχνιδιού. Μεταφέρεστε με ελικόπτερο και ο μοναδικός σας σκοπός είναι να περισυλλέξετε ένα μικρό πακέτο από κάποια εχθρική βάση με συγκεκριμένο θεματικό σκηνικό και να το επιστρέψετε στο Prosperity με επιτυχία.
Με κάθε επιτυχή αποστολή και ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας, κερδίζετε εφόδια και υλικά πολύ χρήσιμα για τις αναβαθμίσεις σας. Παρόλο που οι αποστολές expedition είναι ευχάριστες και διασκεδαστικές, δυστυχώς είναι λίγες και απλά αλλάζει ο βαθμός δυσκολίας τους. Αν έχετε ξεκλειδώσει τις αναβαθμίσεις στη βάση σας, δεν θα δυσκολευτείτε ιδιαίτερα να τις φέρετε εις πέρας, αν και μπορεί να αντιμετωπίσετε λίγα προβλήματα στην μεγαλύτερη δυσκολία του παιχνιδιού.
- Blogger Comment
- Facebook Comment
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου