Πριν λίγα χρόνια, όταν οι ανεξάρτητοι δημιουργοί βρήκαν “βήμα” μέσα από διάφορες πλατφόρμες ψηφιακής διανομής και όχι μόνο, πολλά βλέμματα της gaming κοινότητας άρχιζαν να στρέφονται προς αυτούς. Είδαμε πολλά καλά παιχνίδια, μικρά αριστουργήματα αλλά και παραδείγματα προς αποφυγή για ολόκληρη την βιομηχανία. Πολλοί εκμεταλλεύτηκαν, με την καλή έννοια, την γιγάντωση της indie σκηνής και μας παρουσίασαν κόσμους και ιδέες τελείως διαφορετικές από ότι είχαμε δει μέχρι τότε. Σε αυτή την κατηγορία ανήκει και το Road Not Taken, ένα παραμύθι για μεγάλα παιδιά που κρύβει κάτι παραπάνω από μηχανισμούς gameplay στον κώδικα του.
Μια σφοδρή χιονοθύελλα, σας αποκλείει σε ένα μικρό χωριό που βιώνει το δικό του δράμα. Κύρια πηγή εσόδων του χωριού είναι φρούτα του δάσους, στη συγκομιδή των οποίων συμμετέχουν και μικρά παιδιά. Η ξαφνική χιονοθύελλα είχε σαν αποτέλεσμα τα παιδιά να αποκλειστούν σε διάφορα σημεία του δάσους και εσείς σαν Ranger, αναλαμβάνετε τον δύσκολο ρόλο να απεγκλωβίσετε τα θύματα της κακοκαιρίας.
Το Road Not Taken είναι ένα δισδιάστατο roquelike παιχνίδι που συνδυάζει μηχανισμούς crafting, παζλ και επιβίωσης. Έχετε στη διάθεση σας 15 χρόνια, που αντιστοιχούν σε 15 γύρους, για να σώσετε όσο πιο πολλά παιδιά μπορείτε. Κάθε αρχή του έτους σας βρίσκει στο κέντρο του χωριού περιτριγυρισμένο από τους κάτοικους του με τους οποίους μπορείτε να αλληλεπιδράσετε. Μπορείτε να ανοίξετε συζήτηση μαζί τους, να κάνετε νέες φιλίες που έχουν σαν αποτέλεσμα να μάθετε κάποιο μυστικό, να ανταλλάξετε αντικείμενα κτλ. Στο ξεκίνημα κάθε νέας χρονιάς (γύρου), έχετε στη διάθεση σας ένα ποσό ενέργειας για να φέρετε εις πέρας το δύσκολο έργο διάσωσης των παιδιών. Το ποσό ενέργειας καταναλώνεται κάθε φορά που μετακινείτε αντικείμενα του περιβάλλοντος. Για να μπορέσετε να μετακινηθείτε στους χάρτες του Road Not Taken πρέπει να λύσετε διάφορα παζλ που αφορούν τον συνδυασμό, μετακίνηση αλλά και εξολόθρευση κάθε μορφής εμποδίων και εχθρών που βρίσκετε μπροστά σας. Οι χάρτες έχουν μορφή απομονωμένων περιοχών μικρής έκτασης και σε κάθε μία από αυτές πρέπει να λύσετε κάποιο γρίφο για να ανοίξετε την επόμενη. Εδώ είναι που το Road Not Taken αρχίζει να ξετυλίγει κάτι πιο βαθύ από το εκ πρώτης όψεως puzzle game και δείχνει τα δόντια του.
Κάθε αντικείμενο ή κάθε μορφή ζωής που στέκεται απέναντι σας, είναι μέρος ενός συνόλου, ενός κόσμου που έχει αρχή, μέση και τέλος. Δέντρα, φυτά, ζώα, πετρώματα και ανθρώπινα κτίσματα είναι λίγα από τα πολλά εμπόδια που έχετε όχι μόνο να ξεπεράσετε αλλά και να κατανοήσετε τον ρόλο τους στους χάρτες του παιχνιδιού. Δεν αρκεί απλά να μετακινήσετε κάποια από τα εμπόδια για να περάσετε στο επόμενο επίπεδο αλλά πρέπει να συνδυάσετε πολλά από αυτά μεταξύ τους δημιουργώντας νέα που έχουν σαν αποτέλεσμα να σας διευκολύνουν στην επίλυση διαφόρων παζλ ή να κάνουν τη ζωή σας ακόμα πιο δύσκολη.
Το crafting του Road Not Taken προσφέρει πάρα πολλές επιλογές και από τις πρώτες ώρες ενασχόλησης με αυτό γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι οι developers ξόδεψαν πολλές ώρες στο να δημιουργήσουν ένα πλούσιο σε επιλογές gameplay μηχανισμό. Οι γνώσεις διαφόρων συνταγών μπορούν να έρθουν στην κατοχή σας είτε μιλώντας με διάφορους χαρακτήρες του χωριού είτε αλληλεπιδρώντας με το περιβάλλον που σιγά σιγά αρχίζει να ξεδιπλώνει τα μυστικά του. Πέρα από τις γνώσεις που μπορείτε να αποκτήσετε με τους προαναφερθέντες τρόπους, ο πειραματισμός είναι δείγμα της ελευθερίας που προσφέρει το παιχνίδι. Όχι μόνο μπορείτε με αυτό τον τρόπο να δημιουργήσετε κάθε λογής πανίσχυρα αντικείμενα που σας διευκολύνουν στην επίλυση των γρίφων αλλά πολλές φορές ο πειραματισμός δεν έχει ευτυχή κατάληξη και οδηγείστε σε αδιέξοδα και παγίδες.
Κάθε φορά που μετακινείτε ένα αντικείμενο κοντά στο άλλο για να αξιοποιήσετε τους crafting μηχανισμούς, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το διαθέσιμο ποσό ενέργειας που έχετε να μειώνεται, με αποτέλεσμα να πρέπει να πάρετε μια απόφαση σπάνια για video game. Πρέπει να αποφασίσετε ποια παιδιά δεν θα επιστρέψουν ποτέ σπίτι τους, ποια παιδιά θα μείνουν για πάντα θαμμένα στο χιόνι, ποιοι γονείς θα ζήσουν αυτό το δράμα. Όλα αυτά τα κάνετε όχι απλά για να επιβιώσετε εσείς αλλά για το κοινό καλό. Το ποσό ενέργειας που μένει στο τέλος κάθε γύρου, μεταφέρεται στην επόμενη αρκετά πιο δύσκολη χρονιά και αν θέλετε να σώσετε όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά, εξοικονομώντας περισσότερη ενέργεια, πρέπει να πάρετε την απόφαση για το ποιος θα ζήσει και ποιος θα πεθάνει.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου