Wo Long Fallen Dynasty review γεμάτο περιπέτειες


 
Η άνοδος και η πτώση της Δυναστείας των Χαν είναι κεντρικό σημείο αναφοράς στην ιστορία της Κίνας. Η περίοπτη Περίοδος των Τριών Βασιλείων έχει αποτελέσει έμπνευση για πολλά παιχνίδια, με τους πραγματικούς ήρωες εκείνης της εποχής να μεγαλουργούν ξανά και ξανά στα ψηφιακά πια πεδία της μάχης. Το Wo Long:Fallen Dynasty είναι μια υπερφυσική περιπέτεια τρίτου προσώπου που πραγματεύεται τα γεγονότα της εν λόγω ταραχώδους εποχής, αναμιγνύοντας πραγματικά ιστορικά γεγονότα με τις απαραίτητες δόσεις φαντασίας. Αποτελεί δημιουργία της φημισμένης Team Ninja και διαθέτει ένα συνδυασμό όλων των γνωστών soulslike μηχανισμών και χαρακτηριστικών, με κάποιες νέες ιδέες και υλοποιήσεις.

Το παιχνίδι λαμβάνει χώρα το σωτήριο έτος 184 και ακολουθεί την πτώση της Δυναστείας των Χαν. Αναλαμβάνετε το ρόλο ενός στρατιώτη ο οποίος παρασύρεται στη δίνη των γεγονότων που επηρεάζουν μια ολόκληρη εποχή και συμμετέχει ενεργά στην ανάπλαση μιας νέας αυτοκρατορίας που αλλάζει το ρου της κινέζικης ιστορίας. Μια δαιμονική επέλαση που εξαπλώνεται σαν θανατηφόρος ιός μαστίζει τον κόσμο και μεταμορφώνει τους ανθρώπους σε τέρατα. Πάνω στα χαλάσματα της παλιάς αυτοκρατορίας, συνεργάζεστε με και πολεμάτε δοξασμένους ήρωες της εποχής, ενώ παράλληλα επιχειρείτε να βάλετε τέλος στα σχέδια των δαιμόνων. Η ιστορία γενικά έχει αρκετά κλισέ αλλά παρουσιάζει με όμορφο και γλαφυρό τρόπο την δράση και τα επιτεύγματα των χαρακτήρων, που παρουσιάζονται σαν ημίθεοι που ξεχωρίζουν ανάμεσα σε θνητούς. Γενικά όμως δεν σας αποτυπώνονται στο μυαλό τα τεκταινόμενα, απλά λειτουργούν σαν συνοδευτικά για το κυρίως πιάτο που είναι η δράση.

Πριν ξεκινήσετε το παιχνίδι, υπάρχει δυνατότητα παραμετροποίησης του ήρωα με βάση τις δικές σας προτιμήσεις, αν και το τελικό αποτέλεσμα πάντα υστερεί συγκριτικά με τους άλλους, καλοσχεδιασμένους χαρακτήρες του παιχνιδιού και αυτό φαίνεται πολύ στις κινηματογραφικές σκηνές. Δεν υπάρχουν επιλογές δυσκολίας, οπότε ξεκινάτε με αυτή που έχει προγραμματιστεί το παιχνίδι να προσφέρει. Για να σας εισάγει στους μηχανισμούς και στις λειτουργίες του, σας θέτει αντιμέτωπο με το ίσως πιο δύσκολο στα χρονικά boss εκμάθησης το οποίο είναι ικανό να σας εξοντώσει με λίγες κινήσεις, ενώ έχει και δύο φάσεις. Το παράδοξο είναι ότι υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να πεθάνετε περισσότερες φορές στο πρώτο boss, παρά συνολικά σε όλα τα υπόλοιπα. Περισσότερα για τις ανισορροπίες στην δυσκολία του παιχνιδιού παρακάτω.

Αν ξεπεράσετε πάντως αυτό το πρώτο σοκ, το παιχνίδι «ανθίζει» και ξεδιπλώνεται μπροστά σας με όλες του τις αρετές. Μπορείτε να κινείστε και να τρέχετε ελεύθερα στον κόσμο, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα άλματος ανοίγοντας ακόμα περισσότερο την εξερεύνηση. Χάρτης δυστυχώς δεν υπάρχει στην κανονική του μορφή, παρά μόνο ένα μικρό αποτύπωμα της περιοχής με μια κόκκινη ένδειξη που υποδηλώνει τον προορισμό σας. Υπάρχουν σίγουρα περιπτώσεις που μπερδεύεστε (κυρίως αν εξερευνήσετε τα πάντα) λόγω της πολυπλοκότητας των επιπέδων και ένας χάρτης θα ήταν πολύ χρήσιμος. Το κλασικό ρεπερτόριο κινήσεων του ήρωα, πέρα από τις βασικές επιθέσεις, είναι η άμυνα, η αποφυγή κινδύνου με ακροβατικές τούμπες και η απόκρουση επίθεσης την κατάλληλη στιγμή αφήνοντας ανοιχτό τον εχθρό για αντεπίθεση.

Εμβαθύνοντας περισσότερο στο παιχνίδι, διαπιστώνετε ότι ο πυρήνας του gameplay απαρτίζεται από δύο βασικά στοιχεία: το ηθικό σας στην μάχη και τον πνευματικό σας δείκτη. Στην αρχή κάθε πίστας, το ηθικό σας είναι σε μηδενικό επίπεδο και ανεβαίνει σταδιακά, είτε καθώς σκοτώνετε εχθρούς, είτε καθώς βρίσκετε πολεμικές σημαίες (οι οποίες λειτουργούν παράλληλα σαν τα γνωστά μας σημεία αποθήκευσης και εξέλιξης χαρακτήρα). Αν το ηθικό των εχθρών είναι πολύ μεγαλύτερο από το δικό σας, αυτό σημαίνει ότι κάνετε λιγότερη ζημιά και δέχεστε πολλή περισσότερη. Αν πεθάνετε στην μάχη το ηθικό σας δέχεται πλήγμα και πέφτει επίπεδο, φτάνοντας ακόμα και στο μηδέν. Ένας παραπάνω λόγος για να «ξεσκονίσετε» τον χάρτη είναι ότι οι πολεμικές σημαίες «κλειδώνουν» το ηθικό σας σε υψηλά επίπεδα, έτσι ώστε αν πεθαίνετε συνεχώς από κάποιον δύσκολο εχθρό, να μην ξεκινάτε πάλι από το μηδέν. Με αυτό το σύστημα απόκτησης και αναπλήρωσης ηθικού ενθαρρύνεται και η εξερεύνηση, καθώς η ανακάλυψη όλων των πολεμικών σημαιών σε κάθε πίστα τονώνει το ηθικό σας και διευκολύνει την αποστολή σας, ρίχνοντας παράλληλα την δυσκολία των εχθρών.

Ο πνευματικός σας δείκτης λειτουργεί σαν την γνωστή αντοχή σε άλλους τίτλους του είδους, με την ειδοποιό διαφορά ότι η διατήρησή του σε υψηλά επίπεδα εξαρτάται απόλυτα από την αποτελεσματικότητά σας στη μάχη. Με κάθε επίθεση και επιτυχημένη απόκρουση αυξάνετε τον πνευματικό σας δείκτη και μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις ειδικές ικανότητες του ήρωα. Αν κάνετε υπερβολή και κακή διαχείριση δυνάμεων ο ήρωας με το πρώτο χτύπημα εξαντλείται και μένει ανυπεράσπιστος για μικρό χρονικό διάστημα σε εχθρική επίθεση. Όλοι οι εχθροί έχουν επίσης πνευματικό δείκτη που λειτουργεί με παρόμοιο τρόπο και αυξάνεται ή μειώνεται ανάλογα την ζημιά που σας προκαλούν. Αν καταφέρετε να εξαντλήσετε εσείς τον εχθρό σπάζοντας τον πνευματικό του δείκτη, τον αφήνετε ευάλωτο σε θανατηφόρο χτύπημα το οποίο του αφαιρεί μεγάλη ποσότητα υγείας. Η σωστή εκτίμηση δυνάμεων, τα γρήγορα αντανακλαστικά και οι αντεπιθέσεις είναι απαραίτητα για να κρατήσετε ψηλά τον πνευματικό σας δείκτη και να επικρατήσετε στη μάχη.

Οι παραπάνω καινοτομίες χρειάζονται «τριβή» για να τις κατανοήσετε πλήρως και να έχετε μια καλή ροή στο μαχητικό σας πλάνο, αλλά με την ενασχόληση σας γίνονται δεύτερη φύση. Τα υπόλοιπα στοιχεία του παιχνιδιού ακολουθούν τις γνωστές φόρμουλες του είδους. Με κάθε εχθρό που σκοτώνετε αποκτάτε βαθμούς εμπειρίας που μπορούν να δαπανηθούν στις πολεμικές σημαίες για να αυξήσετε το level σας. Ο ήρωας έχει πέντε δέντρα ικανοτήτων που σχετίζονται με τα στοιχεία της φύσης και το καθένα από αυτά επηρεάζει διαφορετικές πτυχές της μαχητικής του ικανότητας που αφορούν υγεία, μαγεία κτλ.

Ανάλογα με τους πόντους που ξοδεύετε, αποκτάτε και ειδικούς πόντους μαγείας, η οποία έχει το δικό της ξεχωριστό μενού και χωρίζεται επίσης σε πέντε επιμέρους κατηγορίες. Μπορείτε να οργανώσετε τα ξόρκια σας μέσω ενός ειδικού μενού και να έχετε εξοπλισμένα μέχρι τέσσερα, για άμεση χρήση. Κάθε ξόρκι χρησιμοποιεί μέρος του πνευματικού σας δείκτη και όσο πιο δυνατό είναι τόσο πιο γρήγορα σας εξαντλεί. Υπάρχουν πολλών ειδών μαγείες που σχετίζονται με γη, φωτιά, ηλεκτρισμό, πάγο και δηλητήριο και αυξάνοντας το επίπεδό σας μπορείτε να αναβαθμίσετε την αποτελεσματικότητά τους και τη συχνότητα χρήση τους. Ποικίλλουν από υποστηρικτικά ξόρκια ενίσχυσης άμυνας, μέχρι επιθετικής φύσεως με τεράστιες μπάλες φωτιάς που προκαλούν ζημιά άμεσα αλλά και σε βάθος χρόνου. Όλα σχεδόν τα μεγάλα boss στο τέλος κάθε πίστας έχουν σαν κύρια αιχμή επίθεσής τους ένα από τα στοιχεία της φύσης, οπότε η αναπροσαρμογή και η δοκιμή πολλών διαφορετικών επιλογών μαγείας που ταιριάζουν σε κάθε περίσταση (πχ ο πάγος ενάντια στη φωτιά) επιβάλλεται για την καλύτερη αποτελεσματικότητά σας στην μάχη.

Το οπλοστάσιο και ο ειδικός εξοπλισμός που έχετε στην διάθεσή σας είναι πλούσια και ικανοποιούν όλα τα στιλ παιχνιδιού. Μπορείτε να έχετε δύο όπλα ταυτόχρονα και να εναλλάσσετε τη χρήση τους για διαφορετικά στιλ επίθεσης, ενώ παράλληλα χτίζετε την άμυνα σας με την απαραίτητη πανοπλία. Σπαθιά, δόρατα, τσεκούρια, και πολλά άλλα όπλα υπάρχουν είτε για αγορά, είτε προς ανακάλυψη μέσω εξερεύνησης και η χρήση τους στην πράξη είναι απολαυστική. Η σπανιότητά τους χωρίζεται χρωματικά αλλά και σε βαθμίδες, με την τέταρτη βαθμίδα να αποτελεί τον υψηλότερο δείκτη. Πέρα από τον βασικό οπλισμό για μάχη σώμα-με-σώμα, υπάρχει μια σειρά ειδικών όπλων όπως τόξα και δηλητηριώδη μαχαίρια που επιτρέπουν επίθεση από απόσταση. Τα όπλα αναβαθμίζονται στον σιδερά του παιχνιδιού και τα σχετικά υλικά που χρειάζονται τα βρίσκετε σταδιακά με την ολοκλήρωση των πιστών. Η επιλογή του κατάλληλου εξοπλισμού παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στο χτίσιμο του χαρακτήρα σας για δύο βασικούς λόγους.

Πρώτον κάθε όπλο και κομμάτι πανοπλίας έχει δευτερεύοντα παθητικά χαρακτηριστικά που προσφέρουν βελτιώσεις σε διάφορους τομείς του ήρωα. Αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν να αφαιρεθούν και να διαμορφωθούν με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να ταιριάζουν περισσότερο στο δικό σας προσωπικό στιλ και τρόπο προσέγγισης της μάχης. Έτσι πχ αν θέλετε να δώσετε έμφαση στην ζημιά με μαγεία φωτιάς, μπορείτε να διαμορφώσετε τον εξοπλισμό σας ώστε να σας δίνει αναβαθμίσεις και ώθηση στατιστικών στο συγκεκριμένο τομέα, μεγιστοποιώντας το damage και την αποτελεσματικότητά σας. Το δεύτερο είναι ότι κάθε όπλο έχει ενσωματωμένες μοναδικές πολεμικές κινήσεις που χρησιμοποιούν μέρος του πνευματικού σας δείκτη και είναι συνήθως πανίσχυρες επιθέσεις. Η ισχύς αυτών των επιθέσεων είναι επίσης αναβαθμίσιμη αν επενδύσετε τους πόντους ικανοτήτων στο κατάλληλο skill tree, μεγιστοποιώντας έτσι την ζημιά που προκαλούν. Κάθε πολεμική κίνηση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του όπλου που χρησιμοποιείτε και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυτόνομα, κάτι που σημαίνει ότι αν αλλάξετε οπλισμό, αλλάζετε ταυτόχρονα και τις διαθέσιμες πολεμικές κινήσεις του ήρωα.

Το τελευταίο σημαντικό εφόδιό σας στην περιπέτεια και το πιο δυνατό από όλα είναι η δυνατότητα που έχετε να καλέσετε θεϊκά τέρατα στην μάχη. Πρόκειται για μυθικές οντότητες με δυνάμεις που αφομοιώνουν τα στοιχεία της φύσης. Υπάρχουν αρκετά μυθικά τέρατα που ξεκλειδώνετε με την πρόοδό σας στο παιχνίδι, τα οποία προσφέρουν παθητικές αναβαθμίσεις στον ήρωα, ανάλογα με το ποιο επιλέγετε. Πέρα από τις παθητικές αναβαθμίσεις έχουν και ουσιαστική χρησιμότητα, καθώς όταν γεμίσει ο σχετικός μετρητής και μπορείτε να τα επικαλεστείτε, έχετε δύο επιλογές. Η πρώτη είναι να εξαπολύσουν μια δυνατή επίθεση στους εχθρούς και η δεύτερη είναι να μετουσιώσουν την ειδική τους δύναμη σε κάποιο μπόνους που έχει εφαρμογή στον οπλισμό σας μετατρέποντας πχ το σπαθί σας σε μια λαίλαπα φωτιάς που σκορπίζει στάχτη και λάβα.

Όπως προαναφέρθηκε, το παιχνίδι πάσχει από αλλοπρόσαλλες διακυμάνσεις δυσκολίας, αν και συνολικά είναι βατό. Τα μεγάλα boss στο τέλος κάθε επιπέδου έχουν εντυπωσιακό σχεδιασμό και είναι επιβλητικά, αλλά στην πράξη δεν σας δυσκολεύουν ιδιαίτερα, με εξαίρεση τον Lu bu και φυσικά το τελικό boss. Η σκληροπυρηνική πρόκληση που είναι εύλογο να περιμένουμε από μια soulslike περιπέτεια, εδώ φθίνει προοδευτικά και ζημιώνεται από τέσσερις βασικούς παράγοντες: το ανεμπόδιστο leveling αν βρείτε το κατάλληλο σημείο με εχθρούς που προσφέρουν πολλή εμπειρία, την προβλέψιμη και μέτρια νοημοσύνη των εχθρών, τα πολλά «συγχωροχάρτια» που προσφέρει το παιχνίδι και τέλος την ύπαρξη συντρόφων.

Για τον πρώτο παράγοντα δεν έχουμε πολλές ενστάσεις, καθώς είναι γνώριμη τακτική και χρησιμοποιείται κατά κόρον σαν μια «νόμιμη» διαδικασία για να βελτιώσετε τα στατιστικά του ήρωά σας. Όσο αφορά όμως την συμπεριφορά των εχθρών και την αδυναμία τους να προσεγγίσουν το πεδίο της μάχης ρεαλιστικά στον επιθυμητό βαθμό, χτυπάει κάπως άσχημα. Δεν νοείται πχ να σκοτώνετε σιωπηλά από πίσω έναν εχθρό και ο δεύτερος να βρίσκεται λίγα μέτρα δίπλα και απλά να κάθεται αδιάφορος στη θέση του. Για να μην αναφέρουμε τον καλύτερό σας σύμμαχο, τις υπερυψωμένες στενές πλατφόρμες. Αν «κατασκηνώσετε» σε αυτές, η όποια στρατηγική χάνει το νόημά της, καθώς οι εχθροί καθώς πάνε να σας φτάσουν, σκαλώνουν με αστείες κινήσεις και κολλάνε σε μια αέναη και άκαρπη επιθετική προσπάθεια, δίνοντας σας άπλετο χρόνο να τους κατακρεουργήσετε. Πάντως, πέρα από τα παραπάνω, αν αντιληφθούν την παρουσία σας και είναι σε ομάδες, είναι ανελέητοι και μπορούν να σας γονατίσουν σε δευτερόλεπτα. Απλά είναι ξεκάθαρη η αδυναμία να βγουν από την προγραμματισμένη ρουτίνα τους.

Τα «συγχωροχάρτια» που προσφέρει το παιχνίδι είναι ευπρόσδεκτα βέβαια για την προστασία του νευρικού σας συστήματος, αλλά πάντα υπάρχει μια ζυγαριά που κλίνει προς μια μεριά. Το πρώτο συγχωροχάρτι είναι ότι όταν πεθάνετε δεν χάνετε όλη την εμπειρία που έχετε μαζέψει μέχρι εκείνο το σημείο, αλλά την μισή. Αν καταφέρετε και πάρετε την εκδίκησή σας από τον συγκεκριμένο εχθρό, την κερδίζετε πάλι πίσω στο ακέραιο. Το δεύτερο πλεονέκτημα είναι η προστασία από πτώσεις σε γκρεμούς, ποτάμια κτλ. Σε αντίθεση με ότι ισχύει σε άλλα παιχνίδια, η πτώση δεν είναι θανατηφόρα αλλά σας επαναφέρει στο ίδιο σημείο λίγο πριν την άτυχη στιγμή, με την υγεία σας πλήρως εξαντλημένη, άρα αρκεί απλά ένα φίλτρο υγείας για να επανέλθετε. Μικρές λεπτομέρειες ίσως, όμως έχουν σημασία γιατί σε τέτοιου είδους παιχνίδια ο παίκτης είναι συνηθισμένος στο να περιμένει με αγωνία τον θάνατο ανά πάσα στιγμή, κάτι που δεν υφίσταται εδώ.

Ο τέταρτος παράγοντας και η σημαντικότερη «δικλείδα ασφαλείας» που σας δίνει το παιχνίδι είναι οι σύντροφοί σας. Όλη η αφρόκρεμα της Ανατολής είναι πιστοί σας σύμμαχοι στο ταξίδι και μπορείτε να επικαλεστείτε τη βοήθεια και την συντροφιά τους μέσω του μενού. Μπορείτε να έχετε μέχρι δύο συντρόφους ανά πάσα στιγμή στο πλάι σας, αν και πολλές φορές είναι δίπλα σας εξ ορισμού ακολουθώντας απλά το σενάριο. Παρόλο που δεν είναι ιδιαίτερα δυνατοί, έχουν αρκετούς πόντους υγείας και λειτουργούν σαν ένας πολύ καλός αντιπερισπασμός για τους δυνατούς εχθρούς. Έτσι, αν τα βρίσκετε σκούρα, μπορείτε να απομακρυνθείτε και να αναπληρώσετε την υγεία και τις δυνάμεις σας, κερδίζοντας πολύτιμα δευτερόλεπτα. Κάθε σύμμαχος επίσης σας δίνει με τη σειρά του παθητικές αναβαθμίσεις όπως αυξημένη υγεία, πιο δυνατή μαγεία κτλ.

Οι κύριες αποστολές του παιχνιδιού είναι 16 στον αριθμό και λαμβάνουν χώρα σε ξεχωριστούς αυτόνομους χάρτες που καταλήγουν πάντα σε ένα μεγάλο boss. Υπάρχει και πλήθος από δευτερεύουσες αποστολές, οι οποίες με τη σειρά τους λειτουργούν τελείως ανεξάρτητα. Ξεκλειδώνονται σταδιακά όσο προχωράτε την κύρια ιστορία, αλλά δεν προσφέρουν κάτι ουσιαστικό στην υπόθεση. Πρόκειται κυρίως για μάχες και δοκιμασίες ενάντια στους συντρόφους σας (σαν ένας άτυπος διαγωνισμός καλύτερου πολεμιστή) που ξεκινούν και ολοκληρώνονται άμεσα σε μια μικρή αρένα, ή μικρές αποστολές-θελήματα σε ένα μικρό τμήμα περιοχών που έχετε ήδη επισκεφθεί. Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι καλογραμμένες και υπάρχουν ξεκάθαρα για να προσθέσουν διάρκεια στον τίτλο αλλά και ευκαιρία για απόκτηση πολύτιμων υλικών για αναβαθμίσεις. To παιχνίδι διαθέτει και co-op, το οποίο χωρίς να ξεφεύγει από τα τετριμμένα προσφέρει επιπλέον πόντους διασκέδασης. Μέσω των πολεμικών σημαιών μπορείτε να περιηγηθείτε στο online και να επιλέξετε είτε να καλέσετε κάποιον φίλο να σας συνοδέψει στην αποστολή σας για να «καθαρίσετε» τον χάρτη, είτε να παίξετε με κάποιον άγνωστο. Υπάρχει και η κλασική πλέον δυνατότητα να εισβάλετε με εχθρικές διαθέσεις στο παιχνίδι κάποιου άλλου παίκτη με σκοπό να τον σκοτώσετε. Αν το καταφέρετε, το παιχνίδι σας δίνει κάποιου είδους χρηματική ανταμοιβή που μπορείτε να εξαργυρώσετε για να αγοράσετε εξοπλισμό και άλλα καλούδια.

Οπτικά, το παιχνίδι διαθέτει λεπτομέρεια και περιβαλλοντική ποικιλία, χωρίς όμως να βγάζει μάτια. Κάθε επίπεδο έχει μια συγκεκριμένη θεματική όπως κατεστραμμένα χωριά, βαλτώδεις εκτάσεις, τεράστια φρούρια και υπόγειοι ναοί. Ωραία προσθήκη αποτελεί η δαιμονική εξάπλωση, απεικονίζοντας τη σήψη και την μόλυνση σε περιοχές που κάποτε ήταν γεμάτες ζωή. Οι βασικοί χαρακτήρες είναι καλοσχεδιασμένοι, με φινετσάτες λεπτομέρειες σε ενδυμασία και οπλισμό, ξεχωρίζοντας αυτόματα από τον σωρό. Η γκάμα εχθρών επίσης είναι ικανοποιητική, με ανθρώπους-δαίμονες, τερατώδη ζώα κτλ. Υπάρχουν δύο επιλογές γραφικών με έμφαση σε απόδοση και ανάλυση αντίστοιχα και, πέρα από μια μικρή πτώση των καρέ όταν επικαλείστε κάποια συγκεκριμένα βαρβάτα ξόρκια, δεν αντιμετωπίζετε προβλήματα. Στον ήχο, ξεχωρίζει η επική μουσική που συνοδεύει την περιήγησή σας στον κόσμο του παιχνιδιού και αυξομειώνεται ανάλογα με την ένταση της στιγμής και τις συναντήσεις με τους εχθρούς

Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου