Dragon Ball FighterZ Review

Η Arc System Works έχει βγάλει ανά τα χρόνια διάφορα anime fighting games, με ίσως πιο γνωστή σειρά της το Guilty Gear. Όταν λοιπόν μάθαμε ότι η Namco της ανέθεσε την δημιουργία ενός παιχνιδιού Dragon Ball, δικαίως ενθουσιαστήκαμε. Το Dragon Ball FighterZ ανταποκρίνεται στις προσδοκίες, προσφέροντας ένα ξύλο αξιόλογο, πανέμορφο και με σεβασμό στο anime. Συνήθως τα fighting games είναι περίπλοκα, δύσκολα, με πολλά κουμπιά και μηχανισμούς που δεν συγχωρούν τους αρχάριους και απωθούν τους αμύητους στο είδος. Αυτό ισχύει ειδικά για τα παιχνίδια της Arc System Works, αλλά όχι και για το Dragon Ball FighterZ. Το σύστημα μάχης είναι απλό, ώστε ο καθένας να μπορεί να το καταλάβει και να το χρησιμοποιήσει σωστά χωρίς να έχει παίξει ποτέ ξανά παιχνίδι ξύλου. Οι μάχες είναι ανάμεσα σε ομάδες τριών χαρακτήρων και συνήθως δεν αργεί να ξεσπάσει χάος στην οθόνη, που όμως στη βάση του είναι ελεγχόμενο, εύκολο στην κατανόηση και με στρατηγικό βάθος. 
Ο χειρισμός των χαρακτήρων είναι εύκολος και όμοιος για όλους (με ελάχιστες εξαιρέσεις που αφορούν λεπτομέρειες) και οι μηχανισμοί είναι επίσης ξεκάθαροι και εύκολοι στη χρήση αλλά και την απομνημόνευση. Ο χειρισμός των χαρακτήρων είναι ταυτόχρονα ίδιος για όλους, αλλά και διαφορετικός, αφού οι κινήσεις του καθενός διαφέρουν, κάτι που προσφέρει το απαραίτητο βάθος και πολυπλοκότητα τόσο στο στήσιμο της ομάδας, όσο και στην εκτέλεση των κινήσεων μέσα στη μάχη. Όταν πιάσετε το χειριστήριο στα χέρια σας, όλα βγάζουν νόημα και μοιάζουν σωστά και ταιριαστά και όταν ασχοληθείτε λίγο παραπάνω βρίσκετε και το έδαφος για το επόμενο επίπεδο, το πιο στρατηγικό και σκληροπυρηνικό που μπορεί να υπάρξει μέσα στην απλότητα. Κάθε φορά που το παιχνίδι ξεκινάει, αναγκαστικά κάνετε log-in σε ένα από τα πολλά lobbies. Αυτά είναι χωρισμένα αρχικά ανά περιοχή και έπειτα ονομάζονται ανά τύπο (πχ. ring match lobby, όπου υποτίθεται μπαίνουν όσοι ψάχνουν να στήσουν ring matches, αν και πολύ σπάνια συμβαίνει αυτό). Ότι κι αν επιλέξετε, μπαίνετε στο lobby, όπου υπάρχουν τριγύρω κι άλλοι παίκτες. Όλοι αντιπροσωπεύονται από ένα avatar που απεικονίζει κάποιον χαρακτήρα σε chibi εκδοχή (να σημειώσω πως μπορείτε να μπείτε και μόνος σε offline lobby, αλλά μόνο αφού πρώτα μπείτε σε ένα online). Το μέρος αυτό είναι ένα μικρό hub με μικρογραφίες περιοχών που υπάρχουν στο Dragon Ball. Η κάθε περιοχή προσφέρει ένα διαφορετικό mode, οπότε το lobby ουσιαστικά είναι το μενού σας. Δύο από τις διαθέσιμες περιοχές που μπορείτε να επισκεφτείτε είναι χωρίς κάποιο mode, οπότε ίσως μελλοντικά προστεθούν επιπλέον modes στο παιχνίδι. Πάντως για την ώρα είναι απλά εκεί χωρίς να μπορείτε να κάνετε κάτι. Το story mode προσφέρει μια πρωτότυπη ιστορία και εκμεταλλεύεται τους περισσότερους χαρακτήρες του ρόστερ. Το gameplay εδώ είναι διαφορετικό απ’ ότι στο υπόλοιπο παιχνίδι που σας χώνει αμέσως στη μάχη. Μοιάζει κάπως με επιτραπέζιο ή ένα πολύ χαλαρό και απλοϊκό παιχνίδι στρατηγικής. Βρίσκετε σε έναν χάρτη με συγκεκριμένες τοποθεσίες, άλλες με εχθρούς και άλλες κενές. Έχετε περιορισμένο αριθμό κινήσεων να πάτε από το ένα μέρος στο άλλο ως την τοποθεσία όπου βρίσκεται το boss του χάρτη και να προχωρήσετε την ιστορία. 
Υπάρχουν μερικά στοιχεία RPG, με επιλογές διαλόγων και μαχών. Κάθε φορά που νικάτε κερδίζετε experience που ανεβάζει το επίπεδο και τα στατιστικά των χαρακτήρων και ειδικές ικανότητες που, αν τις κάνετε equip, ανεβάζουν τις επιδόσεις της ομάδας σας. Η ιστορία είναι χωρισμένη σε τρία κεφάλαια, με το καθένα να έχει την ίδια υπόθεση από διαφορετική οπτική και ελαφρώς παραλλαγμένη κάθε φορά. Είναι λίγο μπέρδεμα να συνδυάσετε τις πληροφορίες που στέκουν, τα στοιχεία που μένουν ίδια παρά τις παραλλαγές και να βγάλετε μια ουσιαστική άκρη. Δεν δίνεται εξήγηση τελικά για όλες τις απορίες, ωστόσο και τα τρία κεφάλαια έχουν διασκεδαστικά στοιχεία. Η πρωτοεμφανιζόμενη Android 21, που σχεδιάστηκε ειδικά για το παιχνίδι, είναι ωραία κακιά, στο μέτρο που απαιτεί η συγκεκριμένη πλοκή. Το πιο αξιομνημόνευτο είναι τα cutscenes με την αλληλεπίδραση των χαρακτήρων της ομάδας σας. Ανάλογα με το ποιοι είναι και πού είναι, προκύπτουν διαφορετικοί διάλογοι. Είναι γραμμένοι με προσοχή και μεράκι, ουσιαστικά σαν φόρος τιμής από άτομα που αγαπούν το Dragon Ball, άλλες φορές αστείοι και άλλες φορές σοβαροί, μα πάντα καταφέρνουν να σας διασκεδάζουν. Αν σας οδηγήσει κάτι ξανά στο story mode, αυτό είναι η ανακάλυψη όλων των πιθανών διαλόγων. Από κει και πέρα, δεν έχετε πολλούς λόγους να παίξετε ξανά όλη την ιστορία, ακόμα κι όταν ξεκλειδώσετε το hard mode. Οι μάχες είναι υπερβολικά εύκολες, επαναλαμβανόμενες και στο τέλος αρχίζουν να κουράζουν.
Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου